Beantwoord

KPN maakt aangeboden snelheid internet niet waar, ondanks nieuwe kabels en isra punt

  • 19 april 2016
  • 58 reacties
  • 4378 keer bekeken

Al jaren en jaren gebruik ik een DSL oplossing, sinds 2007 lid van x****l (de zuster van kpn). Altijd een prima verbinding gehad, ik de tijd dat 40mbps de max was kreeg ik al 50!

Dit is altijd prima gegaan, tot er vorig jaar augustus een overklaarbare storing optrad en de modem automatisch langzamer begon in te trainen. X****L moest op een gegeven moment wel KPN monteurs langs sturen, het probleem zat niet bij xs4all..

KPN monteurs op bezoek gehad, diverse keren, verschillende monteurs; en na lang onderzoek was het advies dat mijn oude koperlijntje kapot aan het gaan was, of dat er storing op de lijn zat door het aansluiten van een andere verbinding, hoe dan ook; het advies was overstappen naar KPN, pairbonding aanvragen en dan zou ik een 100/10 verbinding krijgen.

Diverse malen contact gehad met KPN en XS4all om te begrijpen waarom xs4all me deze verbinding niet kon aanbieden (hun exacte woorden: het is niet mogelijk om 100/10 op uw locatie te leveren voor ons, ondanks de fourstack melding dat het wel beschikbaar is, wij begrijpen ook niet dat KPN dat kan!)

Na veel overleg met KPN en de monteurs (zowel kpn als volkert wessels) de belofte gekregen dat overstappen een nieuwe kabels zou opleveren en dat daarmee alle problemen verholpen waren.

Zo geschieden het dus, voortuin open, nieuwe kabel in de meterkast erbij, en nieuwe modem aangesloten (ook dit traject verliep niet soepel, de monteur om aan te sluiten was er eerder dan de pairbonding lijn gemonteerd was).

Bij het ingraven van de kabels heb ik met de mannen van volker wessels speciefiek het probleem besproken, en zij hebben extra getest of de kabel aan de voorschriften voldeed, en dat deden zowel de oude als de nieuwe kabel...vreemd.

Pairbonding heeft nooit de snelheid gegeven die er afgesproken was, op 2 aderparen krijgen ik een attainable binnen van rond de 44 en wat er werkelijk afgeleverd wordt ligt rond de 78 voor 2 lijnen (39/38)

Diverse keren een monteurs op bezoek gehad (8x in totaal tot nu toe) iedere keer een andere reden waarom het niet goed gaat en wat ze gaan doen, maar het heeft allemaal nog geen snelheids verhoging gegeven, tot nu toe alleen verlaging...zit nu op 38/38 per lijn...waar ik vroeger bij X****L op een OUD KOPERLIJNTJE gewoon 55 haalde!

Ondertussen al zo vaak ik de loop van opbellen naar KPN-modem resetten-monteur op bezoek- geen oplossing maar ook geen terugkoppeling -terecht gekomen dat het bijna pijnlijk is hoeveel geld KPN wenst uit te geven aan het niet oplossen van een probleem, en dat het overduidelijk een enorme bak aan tijd kost om het probleem op te lossen.

Het jammere van het verhaal is ook dat ik het gevoel krijg dat ik zeker niet serieus genomen ben, de meeste rare opmerkingen krijg je te verwerken en je krijgt al snel het gevoel dat je zeurt.

een greep uit de opmerkingen;

"U heeft toch bijna 80 mbps, waarvoor heeft u die extra snelheid nodig?"

"Er zijn mensen die nog niet eens 10 mbps hebben"

"niemand haalt echt de 100 mbps hoor...."

"er komt een upgrade aan, die lost het probleem op, ik adviseer U daarop te wachten (Q1 2017)!"

"wij hebben uw lijn in de gaten gehouden de afgelopen week, maar U gebruik het internet helemaal niet zoveel dat U de lijn voltrekt gedurende de dag, dus een beetje langzamer merkt u toch helemaal niet?"

"waarvoor hebt u die snelheid nodig meneer?"

Ik betaal meer per maand dan bij X****L waarvoor ik maar fractioneel meer internet krijg, met een slechter service orgaan erachter, die totaal niet equipt zijn om problemen te escaleren of op te lossen als het buiten het normale pad ligt.

Nu begrijp ik waarom ze de term First Class Internet gebruiken bij de dochteronderneming van KPN!

Graag wil ik nog even de aandacht verstigen op een ander forum topic, waarbij het er toch enorm op lijkt dat ik niet de enige ben die dit probleem zo ervaart, sterker nog, het lijkt dus een probleem te zijn wat 1 aansluiting overstijgt en dus niks te maken heeft met kabel degradatie maar meer met apparatuur instellingen en of degradatie aan de zijde van KPN!

http://forum.kpn.com/t5/Internet/KPN-maakt-aangeboden-snelheid-internet-niet-waar/td-p/403299

Afschepen met een coulance regeling is in deze onaanvaardbaar in die zin dat ik graag de snelheid wil waarvoor ik betaal op een lijn die optimaal is zoals dat vroeger was. Nu voelt het alsof ik een permanente downgrade gehad heb en het niet uitmaakt welke provider ik eraan koppel, mijn nieuwe koperlijn is slechter van kwaliteit dan mijn oude lijn...

Beste KPN service afdeling, vergelijk de zaak van Peter en mijzelf eens, en zorg eens voor een fatsoenlijke oplossing, het lijkt er namelijk op dat dit probleem zich voordoet bij meerdere gebruikers van de infrastructuur die KPN in handen heeft!

Sterker nog, de overstap naar KPN was een gedwongen overstap, omdat de verbinding op het oude koperpaartje steeds slechter werd en er geen oplossing geboden werd!

icon

Beste antwoord door RD1976 3 november 2016, 12:37



98624
Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Alright, ik ben weer gebeld door mijn contactpersoon binnen netwerkbeheer. Voor ik daar op inga nog het volgende wat betreft Fourstack. Fourstack krijgt vanuit netwerkbeheer een basiswaarde meegegeven. Als in de praktijk blijkt dat deze snelheid erg anders is, zal het zich in de meeste gevallen na verloop van tijd automatisch aanpassen. Daarnaast kan Fourstack ook zeker handmatig aangepast worden. Dit wordt voornamelijk gebruikt in situaties waar Fourstack een te lage waarde aangeeft. Dit omdat een te lage Fourstack waarde onze systemen kan tegenhouden bij het bestellen van hogere abonnementsopties terwijl dit in de praktijk dan wel kan.

Goed, terug naar jouw verbinding. Er is nu daadwerkelijk alles gedaan wat we kunnen doen. Dit heeft je verbinding op 88-90 Mbit gebracht en meer dan dat kan op dit moment niet. Na de upgrade naar vectoring volgend jaar is er goede kans dat je dan wel de 100 haalt, maar ook dat is geen garantie. Net als dat waardes die op Fourstack staan ook geen garanties zijn. Dit zijn altijd indicaties. En meestal zijn de indicaties aan de conservatieve kant, maar in jouw geval helaas niet. Ik heb het eerder gehad over interferentie tussen de lijnen (zie quote hieronder). Dat is nog steeds van toepassing en lijkt in dit geval de oorzaak te zijn dat je het laatste stuk naar de 100 niet haalt. Deze interferentie is niet te verhelpen. Daarvoor zouden we jouw hele lijn opnieuw moeten leggen. En dat gaan we niet doen. De kostenpost daarvoor is te hoog voor het resultaat. Vooral gezien er een upgrade naar vectoring gepland staat.

Bij de meeste verbindingen lopen de aderparen elk in een eigen omhulsel. Bij jouw pairbonding lopen de beide aderparen samen door hetzelfde omhulsel. Nu lijkt het erop dat de aderparen dan bij elkaar storing (interferentie) veroorzaken. Hierdoor halen de beide aderparen individueel hun maximale snelheid niet. Op korte afstanden is dit niet zo'n probleem, maar hoe verder van de centrale, hoe meer last je er van hebt. In jouw geval zorgt dit ervoor dat je op ongeveer 80 Mbit uitkomt in plaats van 100. Hier is op dit moment niets aan te doen.

Het verhaal over profielen is ook niet geheel juist. Elke verbinding heeft profielen. Deze bepalen instellingen van de lijn en geven vorm aan wat een lijn wel en niet kan. Maar, ik heb de profielen op jouw lijn gezien, vanmorgen, en deze zijn ruim voldoende voor doorvoer van snelheden van 100 Mbit. Fysiek gezien gaat de lijn dat alleen niet halen. Kortom, dit is het. Dat is niet het nieuws waar je op zit te wachten, maar meer kan ik er helaas niet van maken.

Heel kort door de bocht genomen haal je wat in je abonnement zit. Het is immers een tot 100 Mbit abonnement. Gezien alle tijd en moeite die je erin hebt gestoken snap ik dat je dat als antwoord niet wilt accepteren. Om je tegemoet te komen in het ongemak kan ik je de kosten vergoeden van de 100/10 snelheidsoptie. Ik zie alleen dat deze al sinds het begin van je abonnement gratis is. Voor zover ik kan zien verloopt de actieperiode wel bijna. In dat geval kan ik je een maand abonnementskosten crediteren, en de kosten van de snelheidsoptie tot het einde van je contract.

Nog even kort ingaand op je losse punten uit je laatste bericht.
Misleidende reclame: Fourstack is een indicatie, geen reclame.
Netneutraliteit: Dit houdt in dat we geen onderscheid maken in de verkeersstromen die over jouw lijn gaan. Dat doen we ook niet. Internetverkeer naar, bijvoorbeeld, Netflix krijgt geen voorrang over internetverkeer naar, bijvoorbeeld, YouTube.
Bijkomende kosten: Wij leveren een internetverbinding, daarbij hebben we als extra service dat we ook nieuwsgroepentoegang bieden. Nieuwsgroepen worden in de praktijk vooral gebruikt om te downloaden. Om te zorgen dat dit ons netwerk niet overbelast stellen we een limiet in van drie threads en samen 6,6 Mb. Dit staat ook hier. Je hebt verder de keus om via een dedicated nieuwsgroepprovider een dienst af te nemen als je daar behoefte aan hebt.
Aggressieve verkoop: Dat is niet onze insteek, als het op die manier gebeurd is, dan daarvoor mijn excuses. Dart had niet mogen gebeuren.
Tijd = geld: Ik vind dat persoonlijk een nogal zwart-witte uitkijk, maar gezien de tijd die je hierin hebt gestoken snap ik hem zeker. Om dat nou te benoemen als bijkomende kosten van het product...
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je uitgebreide beschrijving, RD. Hoewel het natuurlijk niet goed te praten valt dat er zó veel ge-heen-en-weer is, hoop ik dat we dit geval uiteindelijk ter lering kunnen inzetten. Voor nu volg ik je topic met volle interesse, en heb ik m'n fingers crossed dat het snel helemaal opgelost is.
Update: 23-06 is er wederom een monteur naar mijn huis gestuurd; ook dit leverde (zoals verwacht) geen resultaat, Het kosten me alleen maar een tijd...

Ik heb sterk het gevoel dat KPN me ondertussen best mag betalen voor de uren die ik nodeloos thuis spendeer om te faciliteren in de oplossing.

Lijkt wel alsof het een trainingsinstituut is voor monteurs. Ik geloof dat dit monteur 10 of 11 al is....

Morgen, 11/07 , komt er een nieuwe monteur (OMG).... dit zou dan iemand moeten zijn die de lijnen gaat doormeten...zucht.....

Ik krijg sterk het vermoeden dat KPN gewoonweg niet weet hoe de technologie werkt, en dat ze ook geen flauw benul hebben van een oplossing. De uren die ik al kwijt ben geweest aan alleen al het bellen en ontvangen van monteurs is al ver over de 40 uur heen gegaan....zonder enige verbetering, sterker nog...het is er alleen maar slechter van geworden....

Afgelopen zaterdag nog gereageerd op een terugbel verzoek, 24 Minuten in de wacht gestaan om daarna door verboden te worden naar KPN wholesale...de ingang die gaat over provider problemen (tele2, xs4all ed)...die konden me natuurlijk ook niet helpen....Nogmaals de moeite genomen, 42 minuten aan de telefoon gehangen...met als resultaat dat er weer iemand langs gaat komen.

Beste KPN, ik ben geen café....ook geen openbare gelegenheid, en stel het ook absoluut niet op prijs dat er bij iedere melding die ik maak een monteur over de vloer moet komen....Het zijn al niet de meest betrouwbare personen gebleken (afspraken dat het opgelost gaat worden zijn immers nooit waar gemaakt)...Tevens is Eric op het forum in geen velden of wegen meer te bekennen en verschuilt zich achter een forum upgrade waardoor hij niks kon laten weten, en daarna bloed het wederom dood.

Al met al is dit een geweldig voorbeeld van superslechte service, maand 8 zonder je afspraken na te komen, maar wel iedere maand een rekening durven sturen voor een product wat je niet kan leveren is verre van chique!

Compensatie?

anyways, ter info; modem is wederom spontaan gereboot en nu zijn er weer andere waarden te vinden dan hiervoor; evengoed komt de speedtest niet hoger dan een schamele 68mbps waar ik voor 100 betaal.

Persberichten uitsturen dat je gaat testen met 400mbps is in mijn ogen uiterst lomp als je nog niet eens 40mbps op minder dan 400 meter van de wijkcentrale kan leveren....

zie screenshots
snelheid op 27-06



snelheid op 10-07



We wachten morgen nog maar even af....maar dan is het wel klaar met de show.!
A.s. maandag of dinsdag gaat de kabel in het knoop-punt BDijpl vervangen worden, dan weten we weer.

Duidelijk is dat er meer dan 20mbps verlies is tussen verdieping 1 en begane grond!



98624
Reputatie 2
Badge +1
RD1976 schreef op 23 mei '16 om 09:36u
Erik heeft vorige week contact met me opgenomen. Er zou wellicht een administratief probleem kunnen zijn; daardoor zou de extra snelheid niet goed geactiveerd zijn...maw: we gaan opnieuw de extra snelheid (van 60 naar 100) activeren en dan zou dat wellicht moeten schelen.

Vol verwachting heb ik de afgelopen week de snelheden per lijn bekeken, zie screenshots: Dinsdag 17 mei

linespeed17mei2016.png

Maandag 23 mei:

linespeed23mei2016nareboot.png

van 78022 naar 78405

Waarbij lijn 1 in snelheid gezakt is... lijn 2 iets omhoog gegaan is....Attainable is ook anders geworden, lijn 1 lager, lijn 2 hoger...

Evengoed, geen 80....dus bij lange na geen 100....procentuele afname blijft 21%...al met al weinig tot geen winst.

Welke stappen zijn er nu nog?

 
Denk dat je op een oude kaart zit aangesloten met een arbo van 100/10 als je zo rond leest op de forums komt niemand boven de 75/80 mb.

Zit hier met het zelfde probleem 300meter centrale, kijk maar als iemand wel de snelheid haald van 100mb dan is de upload ook hoger 20 of 30mb

Reputatie 7
Badge +28
Dag RD, wat frustrerend dat er na dit moeizame begin weer een storing is. Het is me niet duidelijk waarom de Experiabox een fabrieksreset heeft gekregen. Het lijkt me belangrijk dat dit zo snel mogelijk nagekeken wordt door een monteur. Ik begrijp dat je het directe nummer van een monteur hebt. Heb je op deze manier al een afspraak kunnen maken? Anders helpen wij je uiteraard verder.

De nieuwsgroepen bieden overigens een maximumsnelheid van 6,6Mbps. Zie ook Internet: Informatie over Nieuwsgroepen
Reputatie 7
Wat een enorm hoge interleave depth op jouw lijnen.

Dat betekent dat er regelmatig behoorlijke ruis op jouw lijnen zit waardoor de interleaver hogere waardes gaat instellen om FEC errors beter te kunnen herstellen.

Die lijnen lijken helaas niet echt stabiel. :(

Reputatie 7
Puur uit interesse, naar welke provider ben je overgestapt?
Reputatie 7
Badge +11

RD1976 schreef op 3 mei '16 om 18:27u

Re: KPN maakt aangeboden snelheid internet

Van: KPN Webcare SpecialistErik_
Verzonden: ‎03-05-2016 17:05
 


Erik_ aan vrienden toevoegenErik_ negerenOngepaste inhoud melden




Het heeft inderdaad langer geduurd dan normaal als ik navraag doe bij deze collega. Dit kwam omdat hij het nog weer bij een andere afdeling heeft uitgezet voor verdere navraag. Ik heb vanmorgen met de collega gebeld om de conclusie te bespreken.

Daar kwam uit dat de profielinstelling goed staat, hiermee kun je probleemloos de 100 Mbit halen. De andere afdeling ziet ook geen concrete verschillen tussen je lijnen nu en wat er voorheen was. Wat nu de gedachtegang is, is dat de 100/10 extra snelheidsoptie systeemtechnisch niet goed geactiveerd staat. 

Dit moet nagekeken worden, maar da's weer een andere afdeling die daar over gaat. Dus daarvoor moet ik weer een nieuwe uitvraag doen.  Ik hoop dat ik dat morgen in één dag rond kan krijgen. Sowieso krjig je morgen nog een bericht van me omdat ik daarna in verband met Hemelvaart pas maandag er weer ben.

Hartelijke groet,

Erik

Hartelijke groet,

Erik



 


Het heet niet voor niets een privebericht... 

Reputatie 2
Badge
Was benieuwd of er nog een reactie van KPN is gekomen....of andere ontwikkelingen?

Reputatie 7
Badge +27
Hoi RD, welkom op het forum! Wat een uitgebreid verhaal. Het lijkt inderdaad heel erg overeen te komen met wat Peter beschrijft in het andere topic. Ik ga voor je uitzoeken hoe het zit met het verschil tussen wat je bij xs4all haalde, wat je nu haalt en wat er staat als beschikbaar. Daarvoor heb ik wat gegevens van je nodig. Je krijgt een privébericht van me, reageer daarop, dan duik ik erin.

Reputatie 7
Badge +27
Zoals gisteren aangegeven in mijn privébericht heb ik navraag uitgezet over de snelheidsbundel. Ik heb daar nog geen terugkoppeling op gekregen. Hier kom ik dan ook maandag verder op terug.

Reputatie 7
Badge +27
Hmmm, wat jammer dat het nu toch weer aan het wiebelen slaat.

Zoals we privé al hadden besproken heb ik dit met een collega bij netwerkbeheer onder de loep genomen. Daar kwam eerst niets uit. Maar bij de laatste keer dat we het erover hadden, heeft hij toch nog iets gezien dat hij wilde laten nakijken. Dit heeft te maken met enkele van de verschillende profielen die we in onze systemen gebruiken om vanalles te reguleren. Daar zaten wat dingen die niet overeen kwamen. De collega heeft dit uitgezet bij de juiste mensen. Die zijn dit aan het nakijken, maar het kan even duren tot ze hier meer over weten. Ik hoop eind van de week een update te kunnen geven, maar ik verwacht volgende week.

Het lijkt erop, uit je screenshots, dat je lijn niet stabiel is. Het is echter wel mogelijk dat dit een gevolg is van dingen die bovenstaande collega's aan het doen zijn. 

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Rene,

Ik kan me voorstellen dat je hier meer dan zat van bent. Het heeft langer geduurd dan ik gehoopt had voor ik inhoudelijk meer informatie kreeg. Na mailcontact eind vorige week heb ik zojuist nog telefonisch met mijn netwerkcollega gesproken. Ik heb nu meer duidelijkheid. Ik heb je deze uitleg en aanvullende informatie ook in privébericht gestuurd.

Wat de collega eerst dacht, met verschillende profielen intern, blijkt niet het probleem te zijn. Wat er aan de hand is, is het volgende:

Bij de meeste verbindingen lopen de aderparen elk in een eigen omhulsel. Bij jouw pairbonding lopen de beide aderparen samen door hetzelfde omhulsel. Nu lijkt het erop dat de aderparen dan bij elkaar storing (interferentie) veroorzaken. Hierdoor halen de beide aderparen individueel hun maximale snelheid niet. Op korte afstanden is dit niet zo'n probleem, maar hoe verder van de centrale, hoe meer last je er van hebt. In jouw geval zorgt dit ervoor dat je op ongeveer 80 Mbit uitkomt in plaats van 100. Hier is op dit moment niets aan te doen.

Wat zal gebeuren is dat fourstack aangepast gaat worden aan deze realiteit. Ze hebben een andere klant gevonden met een vergelijkbare situatie en ze gaan nakijken of dit vaker voorkomt. Als dat zo is, en ze het inderdaad niet kunnen verhelpen, dan zal voor dergelijke verbindingen fourstack proactief worden aangepast om de daadwerkelijke snelheid weer te geven.

Ik zag het openstaand ticket staan. Is er inderdaad een monteur geweest nog?
Reputatie 7
Badge +27
Wat een ontwikkelingen ineens! Ik ben vanmiddag gebeld door mijn netwerkcollega. Die gaf aan dat hij contact heeft gehad met de collega die bij je is geweest. De uitleg die ik gaf, over interferentie, is nog steeds van toepassing. Maar daarnaast blijkt er bij jouw dus nog iets anders te spelen. Sorry voor de extra verwarring hierdoor, dat was niet mijn bedoeling.

De netwerkcollega's wachten nu eerst af wat er verder gebeurt naar aanleiding van het huidige ticket en het monteursbezoek van gisteren. Met wat je ook beschrijft over het telefoongesprek dat je met die collega gehad hebt verwacht ik dat zij verdere acties ondernemen met betrekking tot die kabel. Als dat uiteindelijk toch een grote verbetering brengt in je verbinding, dan is de invloed van de interferentie wellicht verwaarloosbaar.
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen, RD! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Wat een gedoe, RD. Ik ben wel bijzonder blij dat de eerste vooruitgang er nu is en dat je 88 haalt. Het kan zijn dat je lijnprofiel nog wat te laag staat. Dat herstelt zich vaak als je een paar dagen een stabiele snelheid hebt gehaald. Ik wacht met je af op wat komen gaat.
Reputatie 7
Badge +30

doe nou je probleem maar oplossen, ipv het administratief uit de weg te gaan door aanpassingen te gaan maken in fourstack! .

Je weet dat fourstack zich automatisch aanpast, en dit dus hoogst waarschijnlijk niet door iemand handmatig is gedaan
Reputatie 3
Badge +1
Ik snap de frustratie RD, als je de helpdesk belt dan moet je het echt treffen wil je iemand aan de telefoon krijgen die werkelijk hart voor de zaak heeft en ook nog verstand van zaken heeft. Daarnaast nog het feit dat het gewoonweg een ingewikkeld probleem is wat je hebt, iets wat frustratie oplevert zoals je zou verwachten.

Ik kan mij ook wel vinden in de mensen die zeggen dat je al een behoorlijk mooie snelheid hebt overigens, maar dat terzijde.

Je vraagstelling betreft waarom je je snelheid niet haalt ondanks alle dingen die volgens de monteurs en helpdeskmensen wel goed gaan. 

Ik wil je nog wel even op het hart drukken dat KPN zeker wel mensen in 't team heeft die gewoonweg super goed werk leveren, zulke mensen zijn Erik en Joran bijvoorbeeld, die hebben in mijn geval na een hoop overleg mijn lijn om laten leggen naar een dichterbij gelegen straatkast waardoor ik van 2,5mbps naar 30mbps (geknepen, denk rond de 45mbps zonder pair bonding wat ook nog mogelijk is) een geweldig resultaat wat een dag of 3 aan werkzaamheden vergde. Dit kwam wederom door problemen die ze tegenkwamen, de lijn was onder een stuk asfalt beland en dus ontoegankelijk etc. Toch goedgekomen door het doorzettingsvermogen van de werknemers, ook de monteurs waren (op een paar na) erg geïnteresseerd. Zelfs de opzichter nam nog contact met mij op naderhand om te horen hoe het gegaan was, klasse.

Reputatie 3
Badge +1
Wellicht is er bij het overstappen iets gebeurd als jouw kabel die in een enigszins slechte kaart gestoken is in dat knooppunt?

Net weer contact gehad met Max ****, nadat voor de zoveelste keer mijn storing afgemeld is als zijnde opgelost.

Deze kan niks voor mij beteken, diverse monteurs zijn langs geweest en hebben geconcludeerd dat ze niet meer kunnen leveren dan dat ze nu doen, ondanks de belofte vanuit KPN, zijn woorden: "dat maken we meer mee meneer, vooral bij dat abonnement!

Zijn advies was downgraden van het abonnement!

Klacht indien kan alleen per email of het formulier, er zijn verder technisch gezien geen mogelijkheden, en er is ook niemand om mee te praten erover...Geweldig! Superservice KPN!

100/10 mbps KPN extra snelheid pakket, mensen, doe het niet! belofte nakomen zit er niet in, upselling to the max! Klantenroof bij xs4all? oneerlijke concurrentie, misleiding van klanten...weinig goede woorden ervoor over! Ik mis mijn first class internet nu enorm!

Admin: naam verborgen ivm privacyregels

RD1976 schreef op 19 apr '16 om 09:29u
Net weer contact gehad met Max ****, nadat voor de zoveelste keer mijn storing afgemeld is als zijnde opgelost.

Deze kan niks voor mij beteken, diverse monteurs zijn langs geweest en hebben geconcludeerd dat ze niet meer kunnen leveren dan dat ze nu doen, ondanks de belofte vanuit KPN, zijn woorden: "dat maken we meer mee meneer, vooral bij dat abonnement!

Zijn advies was downgraden van het abonnement!

Klacht indien kan alleen per email of het formulier, er zijn verder technisch gezien geen mogelijkheden, en er is ook niemand om mee te praten erover...Geweldig! Superservice KPN!

100/10 mbps KPN extra snelheid pakket, mensen, doe het niet! belofte nakomen zit er niet in, upselling to the max! Klantenroof bij xs4all? oneerlijke concurrentie, misleiding van klanten...weinig goede woorden ervoor over! Ik mis mijn first class internet nu enorm!

Admin: naam verborgen ivm privacyregels

 Webcare zegt nu dit:Bas: at 10:16:33 Ik kan niet rechtstreeks een monteur inplannen merk ik. Ik heb even een toelichting gemaakt voor het probleem en het were doorgezet naar de juiste afdeling. Ik vind het vreemd dat collega's aangeven dat er nu verder niets meer gaat gebeuren omdat er nog altijd contact met je wordt opgenomen voor een afspraak en dat nog steeds in behandeling is. het adres geeft technisch 100 MB mogelijk, die snelheid haal je niet en daar wordt de komende dagween wel voor je naar gekeken om dit in orde te makenRD: at 10:20:04 ik ben benieuwd; wat gaat er nu gebeuren?Bas: at 10:20:49 Deze week wordt je teruggebeld om een afspraak te maken met storingsmonteur van KPN TO BE CONTINUED


Vandaag wederom een KPN monteur op visite gehad. Vriendelijke man, die eens niet de kabels omgestoken heeft in de centrale of de schuld schuift in de schoenen van de slechte infrastructuur aan de straatkant oid...

Zijn visie was, het gekozen profiel (17a) op de aansluiting in het knooppunt Breda Ijpelaar(DSLAM) is niet sterk genoeg voor wat ze willen leveren: attainable is nog geen 88 mbps samen, actual is rond de 78 mbps en wat er binnen komt over de lan poort van de modem (speedtest van KPN) is krap aan 70 mbps... Dat ging hij ook terugkoppelen aan zijn backoffice: als je 100/10 afspreekt, moet je dat ook leveren...Helaas komt hij dit maar al te vaak tegen!

En dat is uiterst vreemd, want ik zit op hemelsbreed nog geen 120 meter afstand van het knooppunt voor HEEL BREDA (BD Ijpelaar) en op een straatkast verbonden die op nog geen 300 meter afstand staat van het knooppunt Ijpelaar; wil dat dan inhouden dat KPN simpelweg niet meer op de DSLAM wil aanbieden? Want uit eerdere ervaringen met dochter Xs4aLL weet ik dat attainable van 55000 en actual van 52000 (52mbps) per lijn toch echt mogelijk zijn (dat heeft de ervaring vanuit 2007 tot aan eind 2015 geleerd)

Dus als KPN mij het al niet kan leveren, zo dichtbij het knooppunt (waar toch echt wel glas aanwezig is) dan kan KPN het toch niemand leveren in de binnenring van breda? Tenzij de wijkkast al aangepast is dmv G-vectoring, maar dat staat hier bij mij pas op de planning in Q1 2017, ruim anderhalf jaar nadat KPN reclame ging maken voor de levering van 100/10 mbps. (wat dus technisch gezien vanwege mijn lokatie uiterst goed mogelijk is) maar het lijkt erop dat KPN simpelweg de lijn knijpt!

Dat idee had ik ook al een beetje met betrekking tot  het downloaden uit nieuwgroepen, tot nu toe lijkt 6MB/s het maximaal haalbare ondanks dat de modem toch net iets meer af kan en mijn eweka-account 100mbps is. Zelfs als ik nieuwsgroepen van KPN met Eweka en XS4ALL samenvoeg bij 1 download (een dus stream of 16 opzet) blijft het 6MB/s, en bij 4 streams eweka ook...)

(ter vergelijking bij XS4all haalde ik op 1 enkelvoudig koperlijntje 5.5 MB/s)

Ik betaal voor 100/10 er zit geen enkele technische bellemering in de bekabeling waardoor de snelheid niet gehaald kan worden, alleen de wens van KPN om afgesproken snelheid te leveren is gewoonweg niet aanwezig? En die is ook nooit aanwezig geweest op de huidige infrastructuur??

Ik ben die opmerking "Het is tot 100 mb, meneer" & "in Q1 2017 is er een upgrade" ook zo vreselijk zat....alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je niet overgaat tot leveren waarvoor de klant betaalt, en het dan dood normaal is om een upgrade als pleister op de wonden te willen plakken...

Beste KPN, als ik nu besluit om fors minder te betalen voor de rekeningen die jullie sturen (zeg zo'n 70%), en als u dan vraagt om het volledige afgesproken bedrag en ik ga dan keer op keer met U in gesprek en stuur mensen langs om te kijken of uw ontvangende bankrekening wel voldoende groot is om het bedrag te ontvangen zou u dan net zo coulant zijn als dat ik dat nu ben?

Het is pas een maand of 5 zo hoor, en met alle mensen die zich er al mee bemoeit hebben zou je toch denken dat ik niet zulke verhalen op een forum hoef te schrijven. Maar helaas, monteur 8 is zonder een oplossing te kunnen bieden huiswaarst gegaan, wederom een geld-& tijdverslindende excercitie voor beide partijen die totaal geen oplossing biedt! Het geeft me wel steeds meer duidelijkheid in waarom het niet werkt, en zoals ik al vanaf het begin denk; het ligt aan jullie...doe er wat aan!

klanten wegpikken met upselling is en het dan niet kunnen leveren is in mijn ogen erg dom, en vast wel ergens strafbaar maar het is in ieder geval erg laakbaar!

Wachtend op verdere actie vanuit KPN verblijf ik wederom......in afwachting van wat er nu nog gaat komen...

Na 2 werkdagen werkdagen wachten (4 in totaal) zelf maar weer contact gezocht. De vriendelijke en deskundige dame in kwestie was zo behulpzaam om de laatste status door te geven van de vorige expert: "Snelheid kan niet worden gehaald, graag extra snelheid uitzetten".

Dit is totaal wat anders dan wat hij met mij had afgesproken, hij zou gaan proberen meer snelheid te verkrijgen op de DSLAM zodat de snelheid wel gehaald zou worden! Er werd nog contact met me opgenomen!

Verschrikkelijk mooie baan heeft die man zeg, wauw...komt met een laptop en utp kabeltje een speedtest doen op de modem, meet daarna nog even de snelheid op het isra punt en geeft dan dat als conclusie af! 

Absurd...je krijgt telkens weer zogenoemde "experts"  in je huis, en om het simpel te houden iedere keer een andere! Je geeft ze wat te drinken, legt het verhaal wederom uit....bent zo vriendelijk mogelijk, probeert ze zo optimaal mogelijk te ondersteunen met het werk; en dat alles met de wetenschap dat de oplossing niet in jouw huis ligt, maar ergens anders... het heeft me tot nu toe al meer dan 2 volle werkdagen aan tijd gekost, exclusief het bellen, wat toch iedere keer langer gaat duren omdat het dossier steeds langer wordt en er dus steeds meer lees- en overleg tijd in een gesprek gaat zitten waarbij ik mag luisteren naar uw uiterst prettige muziekkeuze. Laat ik dat voorzichtig schatten op een uur of 8. Dan nog het overnieuw instellen van de modem na uw fabrieksresetten, gelukkig ben ik daar nu erg bedreven in dus is dat nu nog maar enkele minuten irritatie, echter wel grote irritatie! Bij elkaar al een dag of 3. Het graafwerk en opruimen ervan heeft ook wel een middag en begin avond gekost...in december is de grond best vochtig en de stoep en voortuin blijven best wel modderig na zo'n graafpoging. Al met al 3 en een halve dag werk geweest tnt!

En telkens weer komt er een verhaaltje uit waarom het niet werkt zoals afgesproken, een fantastisch idee over hoe het opgelost zal gaan worden, en dat het allemaal goed gaat komen! En allemaal eindigt het met hetzelfde treurige liedje..,  een stiekeme afwijzing ergens in een back-end systeem met de melding dat het allemaal niet gehaald kan worden.

Niemand neemt dan meer contact met je op, en als je zelf contact opneemt dan kom je in dezelfde loop terecht als in de eerste post hierboven beschreven.. helpdesk-monteur-kabels omsteken-geen oplossing-einde verhaal.

Echter, nu loopt het een keer anders: De dame van de helpdesk was van mening dat de snelheid toch echt gehaald moest worden (dat zijn ze overigens allemaal..duh!) en dat het toch ook echt zo zou moeten zijn dat ik 100mbps down ga krijgen...En kwam tot de conclusie dat ze dit maar eens moest gaan escaleren... (het lijkt dus echt mogelijk te zijn om iets te laten escaleren, als er maar genoeg tickets zonder geboden oplossing komen).

Deze uiterst vriendelijke dame begrijpt ook heel goed dat je niet de moeite neemt om de straat,stoep en oortuin open te laten graven voor een nieuwe kabel als dat maar een fractionele snelheidsverhoging geeft.

Vroeger : 1 oud koper paar 55000 kbps OUTPUT MODEM 5OMBPS

Nu : 1 nieuw koperpaar 39000 kbps andere nieuwe koperpaar 38000 kpbs OUTPUT MODEM 70MBPS

Het signaal is door diverse monteurs opgemeten in de wijkcentrale/straatkast, en ook daar komt geen 50 mbps per lijn binnen, sterker nog, het signaal is niet eens fractioneel beter dan bij mij binnen is. Dat geeft aan dat er in de wijkcentrale/straatkast niet voldoende aankomt op het koperlijntje! Wat schetst mijn verbazing: vanuit knooppunt Ijpelaar (120 meter van mijn huis) naar de wijkcentrale/straatkast loopt ook nog gewoon koper! Dus geen fiber to the curb....koper to the curb! Evengoed is het dan alsnog mogelijk om goede snelheden af te leveren, zo leert de ervaring met xs4all.

Note aan KPN: Foto's van de wijkcentrale met sterk verouderde (kopere) infrastructuur en (kopere) aansluitingen uit voor 1970 + bijbehorende screenshot van de aangeboden snelheid daar ter plaatsen op de laptop van de monteur, zijn op verzoek verkrijgbaar. Zal ze ivm de privacy vd medewerker niet hier posten!

ja, we hebben inderdaad zitten internetten in het wijkcentrale huisje :S en ook daar was de speedtest 70mbps op de lanpoort van de modem.

De escalatieprocedure heeft een doorlooptijd van 5 werkdagen...aangezien het geen bloedspoed betreft is dat ook wel logisch. Deze vriendelijke dame heeft ook aangegeven dat zij terugkoppeling aan mij geeft als de escalatie niks gaat opleveren. Dus wederom verblijf ik wachtend op KPN voor een oplossing.

Reageer