Beantwoord

KPN Media Box 12: hoe kun je de lampjes uitzetten

  • 20 June 2021
  • 16 reacties
  • 2089 keer bekeken

Ik wil de lampjes van de Media Box 12 uitzetten, want hij hangt in onze slaapkamer. Liever software matig dan afplakken.

icon

Beste antwoord door RBxx 20 June 2021, 08:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @birdmeister 

Het KPN modem (KPN Box 12) heeft geen optie in de software om de lampjes uit te zetten.

Nou, best wel ‘a waste of energy’.

Reputatie 7
Badge +21

Het zijn LED’s dus het energieverbruik blijft beperkt.

Reputatie 7
Badge +24

Je zou er een zwart plakbandje over kunnen plakken.

Reputatie 7

Ik snap oprecht niet waarom er zulke felle leds gebruikt moeten worden op de V12.

Als ik de V12 voor testdoeleinden aan zet dan heb ik vier groene cirkels op het plafond van mijn hal omdat mijn meterkast door de V12 van binnen helder groen verlicht wordt en dit licht door vier ronde ontluchtingsgaten op mijn plafond schijnt.

Overigens geldt dit niet alleen voor de V12, ook de Arris VIP 5202 is een apparaat van KPN met een ledje waar je pijn van in je ogen krijgt. Je bent zo ongeveer gedwongen om dat apparaat uit het zicht te plaatsen of, inderdaad, te voorzien van een plakbandje ofstickertje.

Ik snap oprecht niet waarom er zulke felle leds gebruikt moeten worden op de V12.

Als ik de V12 voor testdoeleinden aan zet dan heb ik vier groene cirkels op het plafond van mijn hal omdat mijn meterkast door de V12 van binnen helder groen verlicht wordt en dit licht door vier ronde ontluchtingsgaten op mijn plafond schijnt.

Overigens geldt dit niet alleen voor de V12, ook de Arris VIP 5202 is een apparaat van KPN met een ledje waar je pijn van in je ogen krijgt. Je bent zo ongeveer gedwongen om dat apparaat uit het zicht te plaatsen of, inderdaad, te voorzien van een plakbandje ofstickertje.

@wjb  Ben het hier mee eens. Bij mij stond de Box 12 eerst in het zicht in de woonkamer, maar is al heel snel verplaatst naar achter de TV, alwaar ie ook nog een zee van licht verspreid in het donker. En idd de arris vip 5202 kun je beter uit het zicht plaatsen, want bluetooth. Dat dan weer wel.

Reputatie 2
Badge

Ik zou toch KPN willen verzoeken dit in een firmware update aan te passen, want het is echt mega irritant licht van deze ledjes.

 

Kleine moeite en zeer groot comfort!

Reputatie 7

Ik zou toch KPN willen verzoeken dit in een firmware update aan te passen, want het is echt mega irritant licht van deze ledjes.

 

Kleine moeite en zeer groot comfort!

Ik ben bang dat de helderheid van die ledjes niet softwarematig ingesteld kan worden.

Waarschijnlijk zit er niets anders op dan een sticker te gebruiken om die ledjes af te plakken.

Reputatie 2
Badge

Dan zou mij zeer verbazen, en anders moeten ze heel rap de V13 op de plank leggen en afscheid nemen van deze V12, mijns inziens. Uiteraard met implementatie van deze functie!

Reputatie 7
Badge +24

Op de voorgaande modellen zitten volgens mij ook zulke leds toch? Of zijn ze bij de KPN Box feller?

Het ding kan ook het beste gewoon in de meterkast hangen. Dan heb je er geen last van.

Reputatie 7

Jaren geleden heb ik ook al eens geopperd om het ledje in de standby-knop van de HMB2260 uit te kunnen zetten aangezien dat licht behoorlijk verstorend kan zijn voor de nachtrust als de TV ontvanger in de slaapkamer geplaatst is.

Ook daar is nog altijd niets mee gedaan en zo zit er bij ons ondertussen al meerdere jaren een zwart stickertje over de standby-knop geplakt.

Reputatie 7

Op de voorgaande modellen zitten volgens mij ook zulke leds toch? Of zijn ze bij de KPN Box feller?

Niet een beetje feller maar veel, zelfs heel veel feller. Een V12 moet je echt niet in het zicht hebben staan en je moet ook nooit een V12 in een donkere kamer neerzetten want dan weet je dat die kamer groen verlicht zal worden.

Reputatie 2

Wat is dat toch met de fabrikanten van apparatuur? Niemand zit op feestverlichting te wachten. En ja, qua indicatie bij troubleshooting kan het fijn zijn. Maar dan zou je het tijdelijk aan kunnen zetten.

Tape it is.

Ik wil de lampjes van de Media Box 12 uitzetten, want hij hangt in onze slaapkamer. Liever software matig dan afplakken.

Hoe kunnen we dit bij KPN onder de aandacht brengen?

Ik wil de lampjes van de Media Box 12 uitzetten, want hij hangt in onze slaapkamer. Liever software matig dan afplakken.

Hoe kunnen we dit bij KPN onder de aandacht brengen?

Dat heb je bij dezen gedaan, een moderator kan die wens doorgeven, zodat, als je verzoek ingewilligd wordt, je binnen de modem de keus hebt om de lampjes aan of uit te zetten. @EmielRoumen 

 

Bij mij hangt hij in de woonkamer, mijn vrouw had creatieve oplossing voor de lampjes, een plantentafeltje met plant.

probleem opgelost