kpn modem

• 28 november 2011
  • 7 reacties
  • 3484 keer bekeken

Ik werk nu met een Sitecom ADSL2 modem/router 54G turbo WL-174. Ik lees wel eens over modems die gratis door KPN verstrekt worden. Kom ik hiervoor in aanmerking? En is er een beter (sneller) modem dan ik nu heb te verkrijgen?

Mijn 2e vraag is wanneer er eindelijk op mijn postcode (2261ha22) sneller internet te krijgen is.

Graag een reactie.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Volgens de postcode check kan je tot 16 Mb halen, tevens als je met KPN belt kunnen ze zo een nieuw modem opsturen. 

Bedankt voor de reactie. Dit is wat ik bij de postcode check te zien krijg als ik voor internet extra (32 Mb) kies: "Helaas is Internet Extra niet leverbaar op je huisadres. Internet Basis is wel leverbaar". Ik heb nu basis (8Mb). De keuze voor 16 Mb kan ik niet vinden.

Reputatie 4
Badge +1
Klopt aangezien extra vroeger to 16 was, je kan max tot 16 dus dan halen ze extra weg omdat extra tot 30 is dan zou je te veel betalen terwijl je de helft niet eens haalt.

Sorry, kan dit niet volgen. De enige postcodecheck voor sneller internet die ik kan doen is die voor extra, maar dat is negatief. Hoe kom ik dan aan 16Mb?

Reputatie 4
Badge +1
Je lijn zou 16 aankunnen echter kan je geen extra pakket bestellen dus de enigste manier om 16 te krijgen is als de DLM je hoger laat inspringen.

Wederom soory, maar wat bedoel je met "  als de DLM je hoger laat inspringen."

Reputatie 4
Badge +1
KPN gebruikt een stukje software genaamd DLM om je lijn op een bepaalde snelheid te zetten. Als de DLM ziet dat je veel verbrekingen hebt of op een andere manier een slechte lijn dan zal deze je snelheid naar benenden bijstellen, andersom werkt het ook dus als je lijn beter is zal deze indien het kan hoger gaan zitten waardoor je dus een snellere verbinding krijgt.

Reageer