Beantwoord

KPN NetwerkNL snelheid anders dan KPN.com

  • 1 January 2019
  • 2 reacties
  • 1208 keer bekeken

Op dit moment heb ik ergens anders een 200mb glasvezel verbinding bij een andere provider. Echter kreeg
onlangs een mailtje van KPN dat er een vernieuwing van het netwerk is geweest. Ik had alleen verwacht dat de max snelheid bij het selecteren van pakketten op KPN.com en KPNnetwerk.nl hetzelfde zou zijn. Dit is helaas niet zo...

KPN.com: Op jouw adres bieden we betrouwbaar internet. Tot 49 Mbit/s download- en 10 Mbit/s uploadsnelheid Meer informatie

KPNnetwerk.nl: Op uw adres bieden we betrouwbaar internet tot 205 Mbit/s download- en 60 Mbit/s uploadsnelheid.

Ik twijfel nu een beetje welke website ik moet geloven. Vooral omdat de snelheid op KPN.com volgens mij tot vorige week 100Mbit betrof. Dus of het is 49, of 100 of 205. Nogal een verschil... Omdat ik op mijn huidige verbinding eigenlijk niet achteruit wil, is dit best belangrijk. Wat is de actuele snelheid?
icon

Beste antwoord door Ward_ 2 January 2019, 09:21

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Je ziet hierdoor wel duidelijk de scheiding tussen de provider KPN (via kpn.com) en de netwerkbeheerder (KPN NetwerkNL).
De technisch haalbare snelheid zou goed moeten staan op KPN NetwerkNL. Dat zou je kunnen dubbelchecken door je adres ook hier te controleren:
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Waarom de provider KPN een andere snelheid weergeeft is me niet duidelijk. Normaliter loopt dit gelijk op maar het zou kunnen zijn dat de betreffende straatkast die bij jou is opgewaardeerd nog niet commercieel open is gesteld en dat er daardoor nog geen goede snelheid wordt weergegeven. Dat zou dan het verschil zijn tussen technisch (ruim 200 Mbit) en commercieel (maar nog niet te bestellen dus nog niet leverbaar).
Bedankt voor je antwoord Ward. Ik heb even op Fourstack gekeken. Daar wordt inderdaad aangegeven dat de volgende snelheid getoond.

Koper/DSL
107 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
200 Mbit/s

Er lijkt in ieder geval meer mogelijk te zijn dan op de website van KPN.com zelf.

Reageer