Beantwoord

KPN pincode bij het maken van een Thuisnetwerk?

• 25 juli 2018
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo allemaal

Bij het maken van een thuisnetwerk wordt om een modem pincode gevraagd. Kan ik op het modem niet vinden. ( acht cijfers ). Het is niet hetzelfde als het wachtwoord.

Natuurlijk op het internet gezocht maar geen duidelijk antwoord gevonden.

Nu ik hier toch ben: heeft zo'n netwerk ook nadelen ?

Groeten
Peter.
icon

Beste antwoord door Susan_ 27 juli 2018, 10:40

Hoi Peter!

Dat is raar, als ik even op Google zoek dan kom ik wel enkele instructies tegen hoe je dit wel kan instellen. Bijvoorbeeld op deze pagina. Als je even naar beneden scrollt zie je het kopje 'Een thuisgroep maken'. Daarna ook hoe je hier apparaten aan kan toevoegen. Hij heeft ook aan dat hiervoor een wachtwoord nodig is, dat deze door de laptop/computer zelf gegenereerd wordt en dat je die op de volgende manier kan achterhalen: Navigeer op een pc die al lid is van de thuisgroep naar het onderdeel Thuisgroep dat zich bevindt in 'Netwerk en internet' van het Configuratiescherm. En klik op de koppeling 'Het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken'. Misschien dat dit nog een oplossing is?

Maar Microsoft geeft inderdaad aan dat het verwijderd is, maar ook dat je het alsnog kan gebruiken maar het iets meer verstopt is.. Ik snap het ook niet zo goed, maar zoals het op mij overkomt is dat je het nog wel kan gebruiken!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Peter, bedankt voor je bericht!

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat er bedoeld wordt met de pincode.. Voor het modem van KPN en het instellen van internet en WiFi heb je enkel de netwerknaam (SSID) en wachtwoord (WPA/WPA2) nodig en die staan op de sticker!

Een collega die kwam er net mee dat een pincode een gevalletje is wat Windows heeft ontworpen.. Maak je inderdaad gebruik van Windows? Wil je dan kijken of je dit kan aanpassen via Netwerkcentrum > Thuisgroep? Google heeft hierin vaak ook wel inzichten in!
Reputatie 3
Badge
Hallo Susan

Ik probeerde een thuisnetwerk te maken. Zag dat niet meer kon in Windows 10 (?) en zocht naar een nieuwe manier. Keek in configuratie>netwerk en kwam toen op 'nieuw netwerk instellen' .
Daar wordt om die pincode gevraagd. Niet dat het er wat toe doet, want ik heb begrepen dat het op deze manier ook niet kan.
Waarom kan dit niet meer en is er dan een alternatief ?

Peter.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Peter!

Dat is raar, als ik even op Google zoek dan kom ik wel enkele instructies tegen hoe je dit wel kan instellen. Bijvoorbeeld op deze pagina. Als je even naar beneden scrollt zie je het kopje 'Een thuisgroep maken'. Daarna ook hoe je hier apparaten aan kan toevoegen. Hij heeft ook aan dat hiervoor een wachtwoord nodig is, dat deze door de laptop/computer zelf gegenereerd wordt en dat je die op de volgende manier kan achterhalen: Navigeer op een pc die al lid is van de thuisgroep naar het onderdeel Thuisgroep dat zich bevindt in 'Netwerk en internet' van het Configuratiescherm. En klik op de koppeling 'Het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken'. Misschien dat dit nog een oplossing is?

Maar Microsoft geeft inderdaad aan dat het verwijderd is, maar ook dat je het alsnog kan gebruiken maar het iets meer verstopt is.. Ik snap het ook niet zo goed, maar zoals het op mij overkomt is dat je het nog wel kan gebruiken!
Reputatie 3
Badge
Halle Susan

Het is blijkbaar heel goed verstopt. Dan maar geen thuisnetwerk.

Groeten
Peter.

Reageer