Beantwoord

KPN Port forwarding werkt niet meer? + Reset werkt niet voldoende meer?

  • 30 November 2019
  • 7 reacties
  • 268 keer bekeken

Sinds enige tijd werkt mijn port forwarding niet meer?
 

Alle porten waren ook ineens weer eens weg. Ik wordt erg moe van de zaken welke KPN lijkt uit te voeren ééns in de zoveel tijd.

Mijn nas heeft een FTP server draaien op poort 6565. Interne IP klopt & niets veranderd aan de nas.
Via externe checkmyports etc krijg ik geen poort meer open op mijn experiabox.

Help? Of is KPN weer aan het klooien?

 

ps: Als je harde reset doet van de Experiabox. Waarom reset hij dan niet echt alles? WIFI etc? Wifi blijft ook gewoon bestaan met zelfde wachtwoord en naam.  Vind het allemaal maar raar.

ps2: Inmiddels werkt het port forwarding weer. Raar allemaal :S

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 4 December 2019, 20:21

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Suppie en welkom op het Forum! Goed om te lezen dat alles het inmiddels weer doet. Ik moet bekennen dat het voor mij ook een mysterie is waarom het ineens niet meer werkte. Voor de WiFi kan ik wel een verklaring geven. :slight_smile:  Als je de WiFi naam en wachtwoord ooit in hebt gesteld met een servicetool zullen deze gegevens bewaard blijven, ondanks dat je de Experiabox een reset geeft. Hopelijk blijft je netwerk nu foutloos werken! 

Reputatie 7
Badge +24

Apparaten zoals een NAS kun je beter een wat hoger ip geven dan 192.168.2.1.

Reputatie 7

Apparaten zoals een NAS kun je beter een wat hoger ip geven dan 192.168.2.1.

Waarom is dat beter?

Apparaten zoals een NAS kun je beter een wat hoger ip geven dan 192.168.2.1.

Waarom is dat beter?

Het geeft uitbreidings- of veranderingsflexibiliteit. Stel je wilt een extra of andere router inzetten, die gaan standaard vaak op x.x.x.1 zitten, zelfde voor sommige OpenVPN configuraties. Bij KPN zit de router/gateway op de andere kant van de subnet IP-reeks, dus dat kan ook al een gemak zijn. Denk ook aan verhuizing, overstap met overlap van abonnementen (b.v. DSL en iets mobiels van een andere provider). Of alleen even een andere extra DNS laten draaien.

Reputatie 7

Apparaten zoals een NAS kun je beter een wat hoger ip geven dan 192.168.2.1.

Waarom is dat beter?

Het geeft uitbreidings- of veranderingsflexibiliteit. Stel je wilt een extra of andere router inzetten, die gaan standaard vaak op x.x.x.1 zitten, ...

Als het goed is, dan stel je IP adressen in via de DHCP server en zet je ze eventueel vast m.b.v. een DHCP binding. Daarmee heb je dus geen problemen in het geval je een andere router zou gaan inzetten.

Reputatie 7
Badge +24

Maar persoonlijk vind ik het een stuk overzichtelijker als de vaste ip's wat hoger zitten. En tevens ben je dan uit de buurt van de tv decoders. Want daar zit KPN nog wel eens mee te rommelen met automatisch port forwarden en zo. En ook een wat hoger vast ip kun je nog steeds via een dhcp binding regelen.

Reputatie 7

Maar persoonlijk vind ik het een stuk overzichtelijker als de vaste ip's wat hoger zitten. 

Precies, dat is dus exact de reden waarom ook ik hoge IP adressen toewijs aan servers en apparaten voor de centrale infrastructuur zoals switches en wifi accesspoints.

Maar of het daarmee ook beter is?

Reageer