Vraag

KPN router reageert niet op 192.168.2.254

  • 22 October 2020
  • 27 reacties
  • 5163 keer bekeken

Internet vanaf mijn laptop werkt goed, maar als ik http://192.168.2.254 ingeef, krijg ik in FireFox de melding “We kunnen geen verbinding maken met de server op 192.168.2.254.” of in Chrome deze melding

Je toegang tot internet wordt geblokkeerd

De verbinding is mogelijk geblokkeerd door de firewall of antivirussoftware.

Probeer dit eens:

  • Controleer de verbinding
  • Controleer firewall- en antivirusconfiguraties
ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED

Ook Opera vers geinstalleerd zegt dat mijn toegang tot internet wordt geblokkeerd, alleen bij dit ip-adres, al het andere web-verkeer gaat goed.Vanaf een andere laptop in hetzelfde netwerk krijg ik wel verbinding met de router.Vanaf command prompt ping 192.168.2.254 geeft ook response. Mijn Expedia V10 router heb ik al teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder verbetering. Ik heb Norton Safeweb uitgezet, maar die kent sowieso Opera niet.


Hoe kan ik achterhalen welke software mij de toegang ontzegt? En wat kan ik doen om weer toegang te krijgen tot de kpn router vanaf mijn laptop?


27 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @TimvanSteenbergen 
Type alleen in 192.168.2.254 dus niet http:// ervoor
Ot type in: mijnmodem.kpn

Helaas, http:// weglaten lost het niet op. Ook zonder het protocol, dus alleen het ip-adres geeft deze melding. Ook mijnmodem.kpn geeft deze melding.

Reputatie 7
Badge +21

en https://192.168.2.254  ?

Nee, ook niet. Vreemd genoeg wel vanaf een andere laptop in hetzelfde netwerk.

Reputatie 3
Badge

ben je niet per ongeluk met VPN extern verbonden en dat je dus niet meer in je eigen thuisnetwerk zit?

Het lijkt erop dat jouw uitgaande connect naar het internet wil, terwijl ie gewoon binnen je netwerk moet blijven, dus misschien klopt het subnet niet van je PC (VPN of zo).

hm, daar lijkt het niet op.

   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.44(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::c6a3:66ff:fe54:2d7c%10
                                       192.168.2.254

Mijn ip-adres heb ik ook al een paar keer veranderd.

Data backuppen en terug zetten naar fabrieksinstellingen...

Done. Geen verschil.

Het ligt niet aan de browsers, want ook met commandline: ”curl http://mijnmodem.kpn” krijg ik geen reactie.

Norton heb ik inmiddels verwijderd van mijn laptop, zonder resultaat.

Windows Defender Firewall heb ik uitgezet, zonder resultaat. Daarna WDF teruggezet naar default, zonder resultaat.

Bij Windows Defender Firewall with advanced security heb ik gekeken of er een rule dit ip-adres of mijnmodem.kpn tegenhield, maar daar kon ik niets van vinden.

Als ik Windows network diagnostics draai na de link in de browser ingetypt te hebben krijg ik deze informatie:

Diagnostics Information (Network Security)
Details about network security diagnosis: Settings that might be blocking the connection:Provider name: 		Microsoft CorporationProvider description: 	Microsoft Defender Firewall EDP ProviderFilter name: 		EDP Rule:Provider context name: 	Policy Silent Mode Provider Context

 

Hoe kan ik dit verhelpen?

Euh.... heeft u een v10 of een v10a? Bij een v10 werkt mijnmodem.kpn niet nee.

Een V10. En inderdaad, “curl 192.168.2.254” wel response, de html van de login-pagina. Waitwhut, “curl http://mijnmodem.kpn” geeft nu ook de html pagina! Beter, maar in de browser nog steeds geen verbinding. Het mystery welke service mij tegenhoudt wordt alsmaar groter.

Internet vanaf mijn laptop werkt goed, maar als ik 192.168.2.254 ingeef (met of zonder http, of https), krijg ik in FireFox de melding “We kunnen geen verbinding maken met de server op 192.168.2.254.” of in Chrome deze melding

Je toegang tot internet wordt geblokkeerd

De verbinding is mogelijk geblokkeerd door de firewall of antivirussoftware.

Probeer dit eens:

  • Controleer de verbinding
  • Controleer firewall- en antivirusconfiguraties
ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED

Ook Opera vers geinstalleerd zegt dat mijn toegang tot internet wordt geblokkeerd, alleen bij 192.168.2.254 an mijnmodem.kpn, al het andere web-verkeer gaat goed. Vanaf een andere laptop in hetzelfde netwerk krijg ik wel verbinding met de router.

Vanaf command prompt heb ik wel toegang want ‘ping 192.168.2.254’ geeft ook response. Ook via de commandline krijg ik verbinding: ”curl http://mijnmodem.kpn” en ook “curl http://mijnmodem.kpn” geeft de html login-pagina.

Mijn Expedia V10 router heb ik al teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder verbetering.

Ik zit op mijn thuisnetwerk, dus niet op een vpn. Dit krijg ik als info bij ‘ipconfig /all’

   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.44(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::c6a3:66ff:fe54:2d7c%10
                                       192.168.2.254

Mijn ip-adres heb ik ook al een paar keer veranderd.

Als ik 192.168.2.254 in de browser ingetyp en dan Windows network diagnostics draai, krijg ik deze informatie:

Diagnostics Information (Network Security)
Details about network security diagnosis: Settings that might be blocking the connection:Provider name: 		Microsoft CorporationProvider description: 	Microsoft Defender Firewall EDP ProviderFilter name: 		EDP Rule:Provider context name: 	Policy Silent Mode Provider Context

 

Norton heb ik inmiddels verwijderd van mijn laptop, zonder resultaat.

Windows Defender Firewall heb ik uitgezet, zonder resultaat. Daarna WDF teruggezet naar default, zonder resultaat.

Bij Windows Defender Firewall with advanced security heb ik gekeken of er een rule dit ip-adres of mijnmodem.kpn tegenhield, maar daar kon ik niets van vinden.

Heeft iemand enig idee waar ik nog meer kan kijken?

 

*admin: samengevoegd met bestaand topic

Ik heb het samengevat in https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-router-reageert-niet-op-192-168-2-254-516114 en sluit deze om te voorkomen dat iedereen die wil helpen eerste emer dan noodzakelijk  moet lezen.

 

*admin: topics samengevoegd, gerefereerd topic is bovenstaande reactie

In Windows, bij netwerkinstellingen, daar is nog een optie "Netwerk opnieuw instellen".

Dat al eens geprobeerd? 

 

*admin: samengevoegd met bestaand topic

In Windows, bij netwerkinstellingen, daar is nog een optie "Netwerk opnieuw instellen".

Dat al eens geprobeerd? 

 

*admin: samengevoegd met bestaand topic


Goede tip. Dat heb ik inmiddels geprobeerd en het netwerk is inderdaad opnieuw ingesteld. Mijn wifi stuurprogramma was daarna verdwenen en heb ik opnieuw moeten installeren, dat ging overigens goed, wifi werkt weer. Echter mijnmodem.kpn en 192.168.2.254 loggen nog steeds niet in op de kpn-router.

Het ligt niet aan de browsers, want ook met commandline: ”curl http://mijnmodem.kpn” krijg ik geen reactie.

 

Inmiddels krijg ik via curl wel de http-pagina te zien (wel in tekstvorm natuurlijk).

Reputatie 7
Badge +19

Op een ander apparaat dat verbinding heeft met jouw modem is 192.168.2.254 wel te bereiken toch? Dan ben ik toch bang dat het probleem ergens in jouw laptop zit.

Het ligt niet aan de browsers, want ook met commandline: ”curl http://mijnmodem.kpn” krijg ik geen reactie.

 

Inmiddels krijg ik via curl wel de http-pagina te zien (wel in tekstvorm natuurlijk).

Als u een v10 (zonder a) heeft, dan kan dat niet eens. Die is alleen op het ip bereikbaar.

Het ligt niet aan de browsers, want ook met commandline: ”curl http://mijnmodem.kpn” krijg ik geen reactie.

 

Inmiddels krijg ik via curl wel de http-pagina te zien (wel in tekstvorm natuurlijk).

Als u een v10 (zonder a) heeft, dan kan dat niet eens. Die is alleen op het ip bereikbaar.

Toch lukt het naar mijn V10 zonder a. En de gedownloade html is de inlogpagina.

 

Op een ander apparaat dat verbinding heeft met jouw modem is 192.168.2.254 wel te bereiken toch? Dan ben ik toch bang dat het probleem ergens in jouw laptop zit.


Yep, maar wat? De tekst die ik van iedere browser krijg, zegt dat het kan liggen aan Antivirus-software, een Firewall of “ Windows Information Protection policy“. Anti-virus heb ik verwijderd (tijdelijk) Firewall uitgezet en die policy kan ik niets van vinden.
 

Dit probleem is nog steeds aanwezig. Is er iemand die nog een oplossingsrichting weet?

Dit zijn mijn ethernetver

Ethernet adapter Ethernet:

   Connection-specific DNS Suffix  . : home
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek USB GbE Family Controller
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-E0-4B-6A-87-0B
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2a02:a444:e5f5:1:bce2:5825:4a93:d8ca(Preferred)
   Temporary IPv6 Address. . . . . . : 2a02:a444:e5f5:1:813e:371b:4b60:71be(Deprecated)
   Temporary IPv6 Address. . . . . . : 2a02:a444:e5f5:1:9c29:db8f:ae8c:1d10(Preferred)
   Temporary IPv6 Address. . . . . . : 2a02:a444:e5f5:1:a9de:d859:8e3d:8944(Deprecated)
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::bce2:5825:4a93:d8ca%14(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.12(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : Friday, 27 November 2020 07:06:31
   Lease Expires . . . . . . . . . . : Sunday, 29 November 2020 07:06:30
   Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::c6a3:66ff:fe54:2d7c%14
                                       192.168.2.254
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 218161227
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-25-13-CA-07-00-F4-8D-D8-12-DB
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : fe80::c6a3:66ff:fe54:2d7c%14
                                       192.168.2.254
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Connection-specific DNS suffix is “home”, is that correct? If not, how to change it to what value?

DHCP server and DNS pointing towards the KPN router is correct right?

Mijn netwerk profile staat op Private (also correct right?):

 

Wellicht is dit niet de oplossing voor het oorspronkelijke probleem, maar bij mij werkte 192.168.2.254 ook niet. Oplossing was eenvoudig: het bleek dat ik was verbonden met het Gastnetwerk. Eenmaal weer omgeschakeld werkte de pagina van de router weer. Misschien handig voor anderen die ook met dit probleem te maken krijgen.

Je kunt inderdaad alléén inloggen in je modem via je originele bekabelde of draadloze verbinding, maar het is wel een beetje een late reactie op een topic van een jaar geleden.

 

Ondanks dat dit een oud topic is toch een vraag.

Ik heb namelijk sinds een week exact, maar dan ook exact hetzelfde verschijnsel dat hier beschreven is  en ben benieuwd of er iets van een oplossing bekend is.

Alle eerdergenoemde testen heb ik gedaan zonder enig resultaat.

Ik heb een LAN met daaraan gekoppeld 4 PC’s met W-10, twee printers en een NAS.

Het niet kunnen connecten met 192.168.2.254 lukt sinds 2 weken niet op een van de 4 PC’s, daarvoor altijd.

Browser maakt niet uit, firewall maakt niet uit, ping werkt, private network

IP scanner toont het IP-adres van de router.

Je krijgt de indruk dat “iets” heel low level de connectie naar dit specifieke adres blokkeert.

 

En je kunt wel een ping of tracert doen op dat adres?

Gezien dat je een LAN hebt met een Nas ga ik niet uitleggen hoe dat moet. 

Yep,

Ping statistics for 192.168.2.254:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms

Reageer