Beantwoord

KPN sabboteert opzegging

  • 30 March 2019
  • 7 reacties
  • 446 keer bekeken

Ok, laat ik beginnen met zeggen dat ik altijd een goede indruk had van de KPN en de klantenservice. Met de nadruk op had.
Want de KPN saboteerde mijn overstap. Blijft doorfacturen ondanks beeindiging contract. En wil (per telefonisch medewerker van de helpdesk) de fout niet herstellen maar dreigt in plaats daarvan met incassobureau's. Nou, laat maar ze maar komen. Als ik vraag om een meerdere te spreken zijn die uiteraard niet aanwezig. Kortom, de service van een ballentent, de KPN onwaardig of zijn de tijden veranderd?
Toch dus bij deze nog even een poging om de KPN te porren de fout te herstellen. Ik zal kort de geschiedenis schetsen.
Half januari vraag ik bij een andere aanbieder internet aan, en geef aan gebruik te willen maken van de overstapservice.
Enkele dagen later komt de melding dat er een probleem is met de overstapservice, ze hebben meer gegevens nodig want de KPN zegt dat de gegevens niet correct zijn. Nou, ik woon toch echt op dit adres! Dus ik alles doorgeven, KPN klantnummer, zelfs bankrekeningnummer en uiteindelijk heb ik zelfs een factuur gestuurd van de KPN met al mijn gegevens zodat er toch niks fout meer kan gaan.
De KPN blijft maar volhouden dat de gegevens niet correct zijn. Ik gebeld met de klantenservice. Ze gingen het uitzoeken. Goed, enkele weken gingen er over heen en uiteindelijk was alles in orde kon ik overstappen, 2 weken later dan de bedoeling was.
De KPN stuurt mij op 11 februari zelfs een brief 'jammer dat u weggaat. maar als u inderdaad uw abbo wilt opzeggen hoeft u verder niks meer te doen'. Mooi. En zo kreeg ik op 27 februari een nieuwe verbinding opgeleverd.
In maart volgde alsnog een factuur van de KPN. De automatische incasso heb ik terug laten boeken. Eind maart kwam er weer een factuur. Voor april!
Daar heb ik vorige week over gebeld. Ik word in de zeik gezet door jullie klantenservice, en zelfs gedreigd (haha) met incassomaatregelen. In plaats van de fout recht te zetten.
Nou, ik heb hier mooi een brief dd 11 feb dat ik heb opgezegd, en een mailwisseling met de nieuwe provider over de problemen die de KPN maakt over het onjuist beweren dat er 'foutieve informatie' is verstrekt.
De KPN klantenservice is prima. Totdat je opzegt. Dan word je aan alle kanten gesaboteerd. En dat maakt mij een beetje boos. Want voor een ballentent zijn jullie veel te duur. Van Tele2 verwacht ik dit soort gedoe nog, van de KPN niet. Ik ga niet betalen voor een dienst die ik niet afneem en die tijdig is opgezegd en waar ik vanwege een 'foutje' al in januari al contact met de klantenservice over had.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 1 April 2019, 15:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @GekkeHenkieNiet, welkom! Wat een naar afscheid.. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en klantnummer van KPN (alleen inzichtelijk voor jou en KPN) en reageert op mijn privébericht, ga ik mijn uiterste best voor je doen! Ik kan me niet voorstellen dat ik niets voor je kan doen als je zwart op wit hebt dat je weggaat bij ons, maar zonder gegevens kan ik er nog niets over roepen!
Hallo Marcia,

Dat zal ik doen en ik ben heel benieuwd.

xxx@gmail.com>Verzoek tot overname diensten
2 messagesKlantenservice van KPN Wed, Jan 30, 2019 at 11:59 AMReply-To: noreply@kpn.com
To: xxx@gmail.com
[img]https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=fimg&th=1689e6a542bfa2b4&attid=0.1&disp=emb&attbid=ANGjdJ-ypS7D6MywGB8PC1-pIKMa_V_L7e7q09kC_LZhC2Ocu2FwaqbSQn0nSFXDUwbMvfYjrFgwKPRaP6JoUBMc-Tf7bTYZSqmHqnrj9GF8Ejj8fc5zP9apVntfFz8&sz=w234&ats=1554107260888&rm=1689e6a542bfa2b4&zw&atsh=0[/img]

Belangrijk bericht over uw aansluiting

[img]https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=fimg&th=1689e6a542bfa2b4&attid=0.2&disp=emb&attbid=ANGjdJ95eJGjg6dX717zABxPDzuhXMEpx9WMqEcZ42wq61j-CIDTn_MZpuBDWFtEvyl9SA_iwBOnKeQPkB6WzM6AqDv9_fBelr9GMz1ATU5cqYSxyVF7eZCbqp1615s&sz=w640&ats=1554107260891&rm=1689e6a542bfa2b4&zw&atsh=1[/img]
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=fimg&th=1689e6a542bfa2b4&attid=0.3&disp=emb&attbid=ANGjdJ9mo47Y10HtBFyP4bzUsOvYOIHB4OiX6qlcWvcuzLL2AlYqhR6TjDIYjfJ5araHZH5OYWB0sY5yCvaXwcw79t7q7G6CHbY7-W6_6PvnvDqZ_LEVQXPryno30gc&sz=w1280&ats=1554107260893&rm=1689e6a542bfa2b4&zw&atsh=1





Geachte heer xxx,








U hebt een KPN aansluiting op het adres xxx. Een andere aanbieder heeft namens u, of de nieuwe bewoner van dit adres, aangegeven deze aansluiting over te nemen. Bijvoorbeeld omdat u overstapt of verhuist. We willen graag controleren of dit klopt. Hieronder leest u wat u moet doen.


U wilt uw aansluiting op dit adres niet houden
Klopt het dat u geen verbinding van KPN meer wilt hebben op dit adres? En hebt u dit aan ons doorgegeven? Dan hoeft u niks te doen en kunt u dit bericht negeren. Controleer alstublieft wel goed of u de bevestiging hebt ontvangen van de opzegging van uw abonnement of verhuizing. Hebt u deze bevestiging nog niet ontvangen? Bel dan met 0800-0402 om uw abonnement alsnog op te zeggen. Zo voorkomt u dubbele abonnementskosten.

U wilt uw aansluiting op dit adres houden
Wilt u uw abonnement niet beëindigen? Neem dan direct contact met ons op! Bel zo snel mogelijk met 0800-0202017 en gebruik toegangscode 3355669. Kies daarna optie 9. We zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur.



Verwachte einddatum
De nieuwe aanbieder heeft doorgegeven dat hij verwacht vanaf 19 februari 2019 de diensten te leveren. Vanaf die datum kunt u via KPN niet meer internetten, bellen en/of interactieve TV kijken op dit adres.

Hebt u nog vragen?
Ga dan naar kpn.com/klantenservice. Of bel gratis 0800-0402. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

> Vind uw antwoord


Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice










Wat vindt u van deze e-mail?


Heel goed
Kan beter

[img]https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=fimg&th=1689e6a542bfa2b4&attid=0.4&disp=emb&attbid=ANGjdJ_9h-AB5N7OUyoFn6YG_aVyct8q8sg5liJMzikLJeaze7UGtkPQgrKtxb_DJptF7R4d55D1AgZz-6gT-jfG7oeZ4b0VngkZtIU84j7Ca4OPScBreagzcwB_2mQ&sz=w116&ats=1554107260913&rm=1689e6a542bfa2b4&zw&atsh=1[/img] KPN B.V. - Postbus 30000 - 2500 GA Den Haag - KvK nr. 27124701
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=fimg&th=1689e6a542bfa2b4&attid=0.5&disp=emb&attbid=ANGjdJ_eXh5e4kZTWud9J-8Ld2bTfXk7-A2bo-jm2nN3EjiiooaQvU99JWymAWW2n2RQ7kmR7Qzybj9wrrn19tXdz037deCe_Pp3_kF4CKER3QPRtWXKfYvzv97Oe60&sz=w116&ats=1554107260916&rm=1689e6a542bfa2b4&zw&atsh=1


[img]https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=att&th=1689e6a542bfa2b4&attid=0.1&disp=thd&safe=1&zw[/img]
IM001
5K Klantenservice van KPN Wed, Jan 30, 2019 at 3:02 PMReply-To: noreply@kpn.com
To: xxx@gmail.com
[img]https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=fimg&th=1689f119e3c6c079&attid=0.1&disp=emb&attbid=ANGjdJ-IiskVw_FCAsPa3Xl831hymsA34q37i6WrTNtUz4k7h4vhJMs04luRX7lFabZr0hqYpyNFXk6ZPkc4SAYJ8jd7-nYND4CvHinN-scIPU7XRmQT4-dZV3lU7XE&sz=w234&ats=1554107260946&rm=1689f119e3c6c079&zw&atsh=0[/img]

Belangrijk bericht over uw aansluiting

[img]https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=fimg&th=1689f119e3c6c079&attid=0.2&disp=emb&attbid=ANGjdJ92Yq2CGoNXI6NXje4OKtdRRHamr6hhE86vIE-3W0fTOl13f4a8wcqqiutisIBklvXhQKEn49fprwrMw6Y53OXynifInvdD2yWk3zeHkdrr6YQceHZjJA8rAXQ&sz=w640&ats=1554107260949&rm=1689f119e3c6c079&zw&atsh=1[/img]
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=fimg&th=1689f119e3c6c079&attid=0.3&disp=emb&attbid=ANGjdJ8QYKp1ROhS1jnTm-1zjW1AWGgDTG_Dm_GmAbsYWywcAKL--bZ6Ad-b2t0AXGydK3A4ZMuL8-4Mp7jl0DNfRdlxPQiwLOAHe7NvLpHH-Js1FHCCDpD6dKdpqbw&sz=w1280&ats=1554107260951&rm=1689f119e3c6c079&zw&atsh=1





Geachte heer xxx,








Wij hebben het verzoek ontvangen om uw telefoonnummer over te zetten naar een andere aanbieder.

Gaat u naar een ander product of dienst van KPN?
Dan blijft u met uw telefoonaansluiting bij KPN. Onderstaande informatie is dan niet voor u van toepassing.


Naar uw nieuwe aanbieder en einde telefonie
Wij zetten uw telefoonnummer xxx over naar uw nieuwe aanbieder op het moment dat uw nieuwe aanbieder hier om vraagt.

Uw telefonie bij KPN wordt gestopt op het moment dat wij bericht krijgen van uw nieuwe aanbieder. De verwachte datum, die wij van uw nieuwe aanbieder hebben ontvangen, is: 14 februari 2019.



Overzetten telefoonnummer naar andere aanbieder ongedaan maken
Wilt u uw telefoonnummer toch behouden? Bel voor deze specifieke reden zo snel mogelijk met 0800-0202017 met toegangscode xxx, kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08:00 tot 18:00).

Hebt u nog vragen?
Ga dan naar kpn.com/klantenservice. Of bel gratis 0800-0402. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

> Vind uw antwoord


Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice



[Quoted text hidden]

[img]https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=89ee580119&view=att&th=1689f119e3c6c079&attid=0.1&disp=thd&safe=1&zw[/img]
IM001
5K
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @GekkeHenkieNiet, bedankt voor alle informatie! In de mail staat ook dit:

U wilt uw aansluiting op dit adres niet houden
Klopt het dat u geen verbinding van KPN meer wilt hebben op dit adres? En hebt u dit aan ons doorgegeven?

Het dikgedrukte stukje is het belangrijkste in dit geval. Ik zie in het systeem de 'overstapservice' niet aangemeld. Dat betekent dat je ook zelf had moeten bellen om door te geven dat je je abonnement bij ons had willen beëindigen. Ik vind dat niet heel duidelijk, dus daarom ga ik de teveel betaalde bedragen vergoeden. Dit is 63,70 euro (afgerond) en bestaat uit:

  1. Periode 22 feb t/m 21 mrt het deel van 27 feb t/m 21 mrt is 35 euro
  2. Periode 22 mrt t/m 21 apr het deel van 22 mrt t/m 31 mrt is 13,70 euro
  3. Herinneringskosten factuur maart 15 euro
Het bedrag vanaf 31 maart wordt door het systeem automatisch vergoed. Het is wel belangrijk dat je zelf de openstaande factuur voldoet. Het wordt namelijk niet met elkaar verrekend. Ik snap dat dat niet logisch klinkt, maar ik kan dit helaas niet anders regelen voor je.
Dank U voor de moeite, daar ben ik heel blij mee.

Het dikgedrukte stukje is inderdaad interessant, vooral omdat ik in januari en februari meerdere malen contact heb gehad met de klantenservice, en uitdrukkelijk heb aangegeven te willen overstappen. Ook hebben jullie een onderzoek gestart waarom de automatische overstap in eerste en tweede instantie door de kpn geweigerd werd. Jullie waren zonder twijfel op de hoogte van de overstap.

Dat U mij nu vraagt om alsnog 2 facturen van 42,50 te voldoen om ze vervolgens weer teruggestort te krijgen vind ik dan ook onbegrijpelijk. Ik verwacht als consument een nette creditnota, en als daar nog wat op openstaat zal ik dat voldoen. Zonder creditnota zal ik nagaan of de periode van 22 februari t/m 27 februari voldaan is. Zoniet dan voldoe ik die alsnog. Alle facturen daarna zijn m.i. irrelevant.
Reputatie 7
Badge +30
Ik snap dat je dit verwacht, maar ik heb in mijn eerdere bericht aangegeven dat ik dit niet kan laten verrekenen. Het bedrag van 63,70 euro zal via de volgende factuur op je rekening worden gestort. Hoe vervelend het is, ik kan dit niet laten verrekenen met openstaande bedragen. De incasso van de openstaande facturen loopt gewoon door, dus daar zullen t.z.t. opnieuw herinningskosten voor in rekening gebracht worden. Daar zit je niet op te wachten, vermoed ik.
Hallo Marcia,

Herinneringskosten voor iets wat ik niet hoef te betalen zit ik niet op te wachten, nee.

Ik vind nog steeds dat de KPN correcter kan optreden, want ondanks Uw inzet, waarvoor dank, blijf ik er een nare smaak van overhouden. Ik kan er niet aan ontkomen dat ik de indruk heb dat de KPN een ontmoedigingsbeleid voert om over te stappen.
Als mij zwart op wit duidelijk is, per post, wat er betaald word ga ik er naar kijken. Dat wil zeggen dat ik zal overwegen 1 maand te voldoen als er een deel van die maand gefactureerd is, om het restant terug te krijgen. Meer dan 1 maand onterecht voldoen ga ik niet in mee, en dat zal ik t/m het incassobureau en de rechter volhouden.