KPN Service & denken in oplossingen is moeilijk & Lastig om een klacht in te dienen!

  • 24 May 2020
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Beste KPN,

 

Het is behoorlijk lastig een serieuze klacht bij jullie in te dienen. Dus ik formuleer de klacht via deze weg. Tijdens mijn menselijke bestaan, ben ik meerdere jaren klant bij jullie geweest. Meestal om de volgende reden: Goed telefonisch netwerk en goede service.  Tot zo ver altijd positief geweest over KPN.

 

Echter is dit jaar mijn ervaring totaal anders!

 

In mei 2020, is mijn thuisnetwerk (op naam van mijn vader) overgezet naar Glasvezel.

Reclame: De overstap gaat zonder problemen en een monteur zorgt dat alles netjes werkt.

 

Echter:

  • Vanwege Corona: Monteur is binnen 10 min weg en monteur installeert niks.
  • Orginele wifi installatie werkt niet meer zoals het hoort (andere modem, dus andere aanpassingen nodig)
  •  1 week geen internet

Gevolg is dat ik het WIFI netwerk, welke netjes en goed werkte. Nu met de nieuwe kpn apparatuur niet meer hetzelfde werkt. Dus ik heb geen bereik in mijn kantoor/werkplek buiten de woonkamer. Dit in combinatie met 1 week internetstoringen en dus geen internet, zorgt ervoor dat ik in rap tempo door mijn internetbundel van 20 GB door ben. 

 

Wat doe ik? 

  • Ik verhoog mijn mobiele internetbundel, helaas gaat deze pas na 3 weken in…. (waarom? geen idee? 

Klachtenservice gebeld: 

1ste medewerker → aardige gast denkt in oplossingen, biedt (hoewel het niet helemaal mag) een 100 GB aan voor 1 week. (ik geef aan dat ik 3 weken nodig heb, maar hij zegt niet meer te kunnen doen)

 

2de medewerker → loopt helemaal vast in haar vierkante gedachten. Nee wij kunnen niks doen. Je kan wel gewoon per 1 GB 7,99 betalen.  Ik wordt een beetje boos, omdat mijn bundel op is door KPN. Uiteindelijk geeft ze mij 5 GB voor de laatste week. 

Maar eigenlijk ben ik nog niet tevreden:  Want mijn vraag is:

  • Waarom werkte de overstap niet gewoon zoals jullie communiceren? (zonder problemen)
  • Waarom doen jullie zo super moeilijk over een grote mobiele internetbundel, terwijl deze op is gegaan doordat jullie iets niet goed leveren + 1 week geen internet?
  • Waarom duurt de overstap zo lang (vanaf de 1ste van de volgende maand) betreft de overzetting van verhogen bundel. (terwijl je met een druk op de knop extra MB’s kan bijkopen.

Kortom: Jullie service en bedrijfsvoering is naar mijn idee sterk aan het verslechten!

Daarbij heb ik nu 5 GB, maar heb van de week diverse online video gesprekken, dus dat zal er zo doorheen zijn. Alsnog geen oplossing.

 

Mvg, Dennis Hogeling

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Dennis, welkom op het forum! Je geeft aan dat je over bent naar glasvezel, gefeliciteerd! Zoals je al gemerkt hebt, vanwege Corona werken onze monteurs anders dan anders. Hierdoor wordt alleen het noodzakelijke gedaan, Dat wil zeggen dat in jouw geval de monteur dan het glasvezelpunt zal hebben afgemaakt, en daarop de Experia Box hebben aangesloten. Het (her)aansluiten van je overige apparatuur moet je dan zelf doen. Dat is het over het algemeen een kwestie van de kabels inpluggen op dezelfde manier als ze voorheen zaten.

Je benoemt dat je een week storing hebt gehad, wat was er precies aan de hand op dat moment? En is dat inmiddels opgelost? Zo niet, vul je forumprofiel in en laat weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik hier meekijken. We kunnen inderdaad een extra databundel toekennen, mits je ook mobiel van KPN hebt, ter overbrugging van dienstonderbreking. Dit zijn weekbundels dus die verlopen automatisch. Als een dienstonderbreking dan langer duurt kunnen we hem opnieuw toekennen.

 

Wat betreft de wifi, in de meeste gevallen zal een nieuwe Experia Box de gegevens overnemen van de oude Box. Je kunt dan zonder verdere wijzigingen met al je apparaten direct weer gebruik maken van de wifi. Als de nieuwe Experia Box echter toch de oude gegevens niet overneemt vind je de nieuwe wifigegvens (netwerknaam en wachtwoord) op de sticker aan de onderkant/achterzijde. Met deze gegevens kun je dan zelf je apparaten verbinding laten maken met de wifi.

Je meldt dat je geen bereik meer hebt op bepaalde plekken. De Experia Box staat standaard ingesteld om het best beschikbare kanaal te gebruiken. Dit kan in sommige gevallen niet ideaal zijn. Ik raad je voor de wifi dan ook aan om de Wifi Manager te doorlopen. Die zal je verbinding controleren en je wifi instellingen nakijken, en deze aanpassen waar nodig om de boel te optimaliseren.

 

Voor een mobiel abonnement geldt verder dat als je daar een wijziging doet in je bundel (zoals in dit geval hem verhogen), dan gaat dit op de eerste van de volgende maand in.

 

Hallo Erik,

 

In ieder geval bedankt voor jouw snelle reactie.

Inmiddels moet ik zeggen dat de vaste aansluiting goed werkt. Gister is er nog een expert langs geweest (een handige oom) Nog niet optimaal in mijn kantoor, maar dat moet over een week lukken. 

Het enige wat ik zeer vervelend vind is, is dat mijn mobiele internetbundel er volledig doorheen is vanwege 1 week slecht/ geen internet thuis (ofwel door kpn). Ik heb nu 5 GB gekregen, maar ik maak me zorgen dat dit niet genoeg is, wanneer ik morgen de hele dag online moet werken (videobellen). Het mobiele internet gaat hard tegenwoordig door verschillende apps zoals: Flitsmeister, Google maps, whatsapp etc. Ik heb de mobiele data van de meeste apps alvast uitgezet.

Als ik boven de 5 GB uitkom, zal ik wel extra GB’s bijkopen. voor 7,99 per 1GB.  Mocht dat voorkomen (hopelijk niet) dan begrijp ik nog steeds niet waarom jullie niet gewoon ter compensatie mijn bundel hebben gereset voor deze maand. 

Jullie zijn wel met tijdelijke oplossingen gekomen:

  • 1 week 100 GB, daarna niks meer
  • 1 maand 5 GB, daarna niks meer

Waarom niet oplossingsgericht?

  • Opnieuw 20 GB voor deze maand (de bundel is inmiddels opgegaan door tijdelijk slecht internet thuis)

Maar goed, de KPN wereld werkt via systemen, procedures en richtlijnen. Dus medewerkers denken soms alleen via deze richtlijnen en procedures. 

 

Daar word ik soms helemaal vierkant van ;)

 

Mvg, Dennis Hogeling

 

 

Geen reactie meer?

 

Hoi @Dennis H  

Jawel hoor ​​​​​​@Erik_  komt hier nog wel op terug.
Uiteraard bent u niet de enige die problemen ondervind en geholpen wil worden.
Erik komt terug, hij komt altijd terug. Of een andere Moderator.
Kwestie van geduld in deze.

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen dat de vaste aansluiting nu goed werkt, Dennis! Dat scheelt weer. 

We kunnen, bij problemen met internet, tijdens die problemen een gratis weekbundel toekennen. Die we dan opnieuw kunnen toekennen als het probleem langer aanhoudt. Dat is hier niet gelukt begrijp ik uit je bericht. Waardoor je eigen bundel er door heen is gegaan. Nu heeft een andere collega alsnog wel een reguliere 5G bundel weten toe te voegen. Dat scheelt dan iets. Echter, ik begrijp niet helemaal wat nu het verdere issue is rondom de mobiele data. Je geeft aan dat je aansluiting nu goed werkt, dus dan lijkt me dat je die kunt gebruiken. En dat mobiele data dan niet meer je hoofdverbinding is. 

 

Als er toch nog problemen zijn met bepaalde aspecten van je verbinding kan ik daar verder naar kijken. Vul in dat geval je forumprofiel in zodat ik hier de rest van je gegevens er bij kan pakken.