Beantwoord

KPN Servicetool gebruikt veel geheugen + processor bij opstarten

• 5 september 2016
  • 4 reacties
  • 188 keer bekeken

De laatste 2 weken heb ik gemerkt dat de PC na het opstarten wat langzamer (rondje van Win 10 draait). Dus Taakbeheer geopend en wat blijkt, bij het opstarten verbruikt de KPN Servicetool 30% van de processor en 600MB geheugen.

Is dit normaal? Kan ik KPN Servicetool ook eraf halen, zonder dat ik mijn internet verlies? Deze is nu met mijn PC aangesloten via een vaste LAN-kabel, laptop etc. heeft wel Wifi,
icon

Beste antwoord door sveld84 5 september 2016, 14:02

*kuch* de-instaleren die service tool *kuch*

In mijn ogen heb je er niet veel aan, behalve dat KPN met je meekijkt etc.

De tool heeft niets met het internet te maken en kan dus zonder problemen van de PC af..
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je kunt zelf bepalen welke programma's Windows automatisch opstart, en welke niet. Je kunt de KPN servicetool rustig uitvinken.

Rechtermuisknop op de taakbalk (balk onderin je scherm) > Taakbeheer > tabje "Opstarten".

In dit lijstje staan alle programma's die Windows automatisch opstart bij het opstarten van de laptop of PC. Hier kun je alle programma's uitvinken waarvan je niet nodig vindt dat deze direct worden opgestart.

Succes!
Bedankt hrh!

Is het ook bekend waarom de Servicetool zoveel geheugen bij het opstarten gebruikt?

Of voert deze in die tijd een update uit?
Reputatie 7
Badge +12
Dit programma hoort inderdaad niet zoveel geheugen te gebruiken. Waarschijnlijk was deze op de achtergrond even bezig. Bezig met updaten behoort zeker tot de mogelijkheden!
Reputatie 6
Badge +9
*kuch* de-instaleren die service tool *kuch*

In mijn ogen heb je er niet veel aan, behalve dat KPN met je meekijkt etc.

De tool heeft niets met het internet te maken en kan dus zonder problemen van de PC af..

Reageer