Beantwoord

KPN Speedtouch 780 NAT Type Probleem

• 8 oktober 2012
  • 34 reacties
  • 23647 keer bekeken

Een hele goeie avond,

Na Vele pogingen en vele belletjes naar KPN, waar bij ik na 18 min wordt opgenomen en de verbinding verbroken wordt zonder ik iemand aan de lijn heb gehad, dat doet er nu niet toe.

Ik heb zoals vele KPN klanten last van het zogehete "NAT" Probleem en de "Thompson Speedtouch 780 portforwarding" Bug, aangezien ik er nogal klaar mee ben en al meer dan 2 maande een oplossing probeer tevinden op dit forum, PS3 forum en andere forums. ben ik er achter dat dit niet mogelijk.

Ik ben nu genoodzaakt voor een nieuwe router, maar is het mogelijk een router tekopen die WEL kan portforwarden en Wel mijn PS3 conectie op Open krijgt en daar KPN op toe tepassen?

Zou graag antwoord willen, of eventueel opties die ik nog kan proberen. of een advies welke router ik het best kan nemen.

Met Vriendelijke Groet, Jan K.
#UPDATE: Probleem volledig opgelost kan eindelijk met me maten game en alles werkt perfect bedankt jeroen_ en Kpn
icon

Beste antwoord door Jasper_831 24 november 2012, 13:01

Ik heb zojuist een nieuw modem, type H220N opgestuurd gekregen van Jeroen_, zojuist geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren.

Wil Jeroen_ nogmaals hartelijk bedanken voor deze super goede en snelle service.

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste JanK,

Allereerst vervelend dat er al zo lang problemen spelen. Graag zou ik met je willen kijken wat er mogelijk is om dit probleem voor je op te lossen. Heb je voor mij in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer? Dan pak ik het voor je op.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Beste Jeroen_,

Is het mogelijk dat je mij kunt helpen? Ik heb namelijk ook last van de NAT instellingen en het niet kunnen forwarden van ports in mijn Speedtouch 780. Erg vervelend allemaal.

Met vriendelijke groeten,

Floris

Reputatie 5
Badge +7
Beste floriskd,

Ik wil je graag helpen, heb je daarvoor in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer? Dan pak ik het op!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 2
Badge +2
De 780 787 en 789 modems zijn compleet dichtgetimmerd en je kan hem nooit op NAT type 2 krijgen.

KPN ondersteund dit niet ;)

Enige wat je kan doen is de stekker uit de modem halen en KPN bellen dat je modem stuk is.

Je krijgt kostenloos een vervangend (dingen zijn in bruikleen) een andere modem.

Vermoedelijk krijg je een ZTE modem daarvan hoef je alleen ff UPnP in te schakelen en al je problemen zijn opgelost. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn PlayStation 3 NAT en met de nieuwe ZTE zijn alle problemen in 1 klap oplost ;)

Beste Jeroen_ ,

Is het mogelijk dat je mij kunt helpen? Mijn familielid heeft namelijk ook last van de NAT instellingen en het niet kunnen forwarden van porten in mijn Speedtouch 780 (i) naar buiten.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Binkhuis,

zie ook mijn post:

http://forum.kpn.com/t5/Internet/KPN-Experiabox-ST780/td-p/62862

Hallo RaalterJeroen!

Vooropgesteld, dat ik er géén verstand van heb, 😠 maar op internet

heb ik deze oplossingen gevonden:

- http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/721697-Probleem-Portforwarden-Thompson-SpeedTouch-780-WL

en

- http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/hardware/portforwarden-speedtouch-780.289894

Ik hoop dat je dit verder kan helpen; anders zal [kpn]Jeroen je wel alsnog tips geven .......

Suc6

Groet, Henk

PS: nog iets gevonden:

portforwarden bij SpeedTouch 780

Eerst inloggen in je router.

Stappen:
  1. Ga naar 'toolbox'
  2. Ga naar 'Delen van spelen en toepassingen'
  3. Klik onderaan de pagina op 'Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken'
  4. Voer een naam in en selecteer 'handmatige invoer van poortkaarten'
  5. Klik op 'volgende'
  6. Voeg bij 'protocol' in wat je nodig hebt
  7. Voeg bij 'poortbereik' en 'omzetten naar...' [poortnr.] in
  8. Klik op 'add/toevoegen'
  9. Klik op 'toepassen'
  10. Hierna kun je bij het menu 'Delen van spelen en toepassingen' deze toepassing aan jouw PC koppelen
Henk,

ik zal dit nogmaals proberen, alvast bedankt

ik laat de uitkomst nog wel weten!

mvg, Jeroen

@Jeroen_, ik heb jou ook even een berichtje gestuurd met mijn postcode, huisnr etc. Hoop dat dit bij mij ook gefixt kan worden.

@ de rest, er is geen andere oplossing dan dat iemand van kpn dit aanpast in je modem, modem zit helemaal op slot je kan hier verder niks zelf aan doen.

Reputatie 2
Badge +2
Zucht :@

Moeilijk lezen allemaal ofniet!!!!

Ik heb de oplossing al gegeven!!!

Je kan met deze modems NIKS en KPN wil en kan het niet ondersteunen.

Vraag nou eens gewoon een nieuwe ZTE modem aan en schakel UPnP in.

Klaar alle problemen opgelost.

Waarom moeilijk doen?????

Ik heb zojuist een nieuw modem, type H220N opgestuurd gekregen van Jeroen_, zojuist geinstalleerd en alles werkt weer naar behoren.

Wil Jeroen_ nogmaals hartelijk bedanken voor deze super goede en snelle service.

Reputatie 2
Badge +2
Zei ik toch ;)

een ZTE 220 modem :D

Beste Jeroen, ik heb deze zelfde problemen met mijn speedtouch 780. Ik heb er al externe technici bij gehad om het externe apparaat aan te sluiten maar het komt er steeds op neer dat het probleem bij de speedtouch 780 ligt. De heren geven aan;

I have problem with one device that can't be routed to the net, The device uses two UDP ports, 5004-5020, and 5060-5066
I need to know how to configure the router to allow my device to use these port and be routed to the destination that sits on the Other side on the internet
My device detected a NAT SYmmetric , How to change that, i want to use Full cone NAT or Port restricted NAT

Begrijp ik dat router verwisselen de oplossing is?

vriendelijke groet RJ Verbrugge

Reputatie 2
Badge +2
Ja dat klopt ;)

Jeroen heeft mij snel en doeltreffend geholpen, dank je wel, Jeroen! RJVerbrugge

@RJVerbrugge

Ik neem aan met het witte ZTE-H220N-modem?

Is even wennen t.o.v. de "oude" SpeedTouch 780.

Duidelijk hogere snelheid bij WiFi, moderner dus meer mogelijkheden.:D

Testprogje (gratis): inSSIDer [http://www.metageek.net/products/inssider/]

Nog een basisprogramma om e.e.a. te testen [gratis]: WSCC - Windows System Control Center (Latest version: 2.1.0.0) 

[link: http://www.kls-soft.com/wscc/index.php].

Er gaat een wereld voor je open!

Groet, Henk

Jeroen_

Ik heb het zelfde probleem, prive berichtje heb ik al gestuurd kan je mij oko helpen?

Groetjes!

Hallo,

Ik ondervind momenteel ook problemen met het forwarden van ports op mijn Thomson TG789vn. Ik heb verschillende malen geprobeerd om ports te forwarden voor mijn webserver die ik graag thuis binnenkort wil hosten. Ik heb verschillende manier en forums bezocht om het op te lossen. Echter blijft het probleem heletijd het zelfde, toen ik op een site keek die controleerde of mijn ports open stonden bleek dat port 80 open stond. 5 min later was die weer dicht, ook niet meer open gekregen.

Is hier een oplossing voor of is de enige oplossing overstappen? Aangezien het hebben van deze open ports wel een must word voor me.

Met vriendelijke groet, 

K.Wouda

Reputatie 2
Badge +1
Beste Kwouda,

Kun je mij via een privébericht je naam, postcode en huisnummer toesturen? Dan ga ik voor je kijken wat er mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Jowan

Hallo,

Ik heb onlangs een Nintendo 3DS gekocht, en heb een zelfde probleem als andere mensen in dit topic - het internet wil hier niet goed werken als ik geen poorten kan open zetten, en er lijkt geen manier te zijn om dit te doen (KPN Experia Box). Is er nog iets dat ik mis of kan proberen in dit geval? Thomson TG789v

Reputatie 2
Badge +1
Beste michieldegroot,

Ik help je graag met het zoeken naar een oplossing. Kun je toelichten welk type experiabox je hebt?

Met vriendelijke groet,

Jowan

Beste Jowan_,

Ik heb een soortgelijk probleem: ik kan geen goede verbindingen meer maken vanwege het portforward-probleem wat zich in mijn Thomson TG789vn voordoet.

Zou u mij hierbij ook kunnen helpen?

Alvast bedankt,

Rody Muijrers

Beste Jowan_,

Het betreft een Thomson TG789vn.

Reputatie 2
Badge +1
Beste Michieldegroot,

Graag ontvang ik via een privébericht je klantnummer, postcode en huisnummer. Dan pak ik het op.

Met vriendelijke groet,

Jowan

Hallo Jowan_.

Mijn zoon heeft dezelfde problemen met onze router..

Ik heb wat opgezocht en deze router zit zo dicht als wat..

Ik heb het nu over de Thomson TG787 v SIP, maar het zijn dezelfde problemen..

Zou je ons ook kunnen helpen?

Mvg, 

Hylke

Ik heb ook een Experia Thomson 780 en wil een port forwarden. Dat lukt me niet maar ik begrijp dat hiervoor een oplossing is. Alvast bedankt voor de reactie.

Reageer