Beantwoord

KPN Standaard met pair bonding

• 27 november 2012
  • 2 reacties
  • 9005 keer bekeken

Op dit moment heb ik een KPN IPB met iTV Standaard. Toen ik een upgrade nam van Instap naar Standaard was aangegeven dat, gezien de afstand tot de centrale, ik een goede snelheid zou moeten kunnen halen. Helaas bleek dat bij levering anders. Ik haalde ongeveer 20-25 mbit, maar de lijn was ontzettend instabiel. Uiteindelijk is hij door de technische helpdesk gecapt op 11-13 mbit. Daarmee heb ik nauwelijk snelheidsverhoging gehaald.

Nou heb ik begrepen dat het ook bij een KPN Abonnement Standaard mogelijk is om pair bonding te krijgen, zodat ik meer in de buurt kan komen van de snelheden die horen bij het Standaardabonnement. Zie ook het eerdere forumbericht: http://forum.kpn.com/t5/Internet/pair-bonding-op-standaard-pakket/td-p/38855 Is dit inderdaad mogelijk? Hoe kan ik dat aanvragen?

Voor mij is dit vooral van belang omdat ik graag ook op een 2e TV iTV wil aansluiten en ik bang ben dat dit op de huidige lijn lastig wordt, zeker als ik op de 1e TV een HD-kanaal kijk en ondertussen ook intensief de internetverbinding gebruik.

Vriendelijke groet,

Erpmans

icon

Beste antwoord door erpmans 2 januari 2013, 10:12

Inmiddels heb ik, na contact via KPN webcare, een meting op mijn lijn gehad en is daarna een monteur langs geweest. Na wat verbeteringen aan het ISRA-punt is de snelheid van de lijn aanzienlijk verbeterd (zo'n 23 mbit). Pairbonding zou op dat moment nog niet mogelijk zijn.

Inmiddels heb ik ook de 2e tuner voor iTV aangevraagd. Daarvoor komt wederom een monteur langs half januari. Nu kan pairbonding wel aangelegd worden, heb ik begrepen van de technische helpdesk.

Al met al dus tevreden met de oplossing en als pairbonding inderdaad lukt ben ik helemaal blij.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Erpmans,

Als 20-25mbit mogelijk is, maar het pas stabiel werkt op 11-13mbit, weet ik niet of pairbonding dé oplossing is voor het probleem. Als er kwaliteitsproblemen zijn zullen deze eerst opgelost moeten worden. Ik wil graag kijken waarom de technische dienst tot deze oplossing is gekomen en hoe we dit het beste kunnen oplossen. Kun je je postcode en huisnummer in een privébericht sturen?

Met vriendelijke groet,

Joran

Inmiddels heb ik, na contact via KPN webcare, een meting op mijn lijn gehad en is daarna een monteur langs geweest. Na wat verbeteringen aan het ISRA-punt is de snelheid van de lijn aanzienlijk verbeterd (zo'n 23 mbit). Pairbonding zou op dat moment nog niet mogelijk zijn.

Inmiddels heb ik ook de 2e tuner voor iTV aangevraagd. Daarvoor komt wederom een monteur langs half januari. Nu kan pairbonding wel aangelegd worden, heb ik begrepen van de technische helpdesk.

Al met al dus tevreden met de oplossing en als pairbonding inderdaad lukt ben ik helemaal blij.

Reageer