Beantwoord

KPN stuurt me via mail geen factuurinformatie meer, maar verhoogt (stiekem) mijn maandbedrag

  • 19 September 2019
  • 20 reacties
  • 433 keer bekeken

KPN stuurt me via mail geen factuurinformatie meer, maar verhoogt en incasseert (stiekem) mijn maandbedrag.

Bijvoorbeeld, afgeschreven bedrag
Augustus 2019: €34,73
September 2019: €41,50
Ik heb in die periode niets aan mijn abonnement veranderd of ad hoc bijgekocht!

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 20 September 2019, 15:45

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Heb je al in mijnKPN naar jouw factuur gekeken?
Ja, facturen van augustus en september zijn identiek met uitzondering van het bedrag
Reputatie 7
Badge +24
Wat voor abonnement heeft u?
Reputatie 7
Ja, facturen van augustus en september zijn identiek met uitzondering van het bedrag
Kan je hier dan eens screenshots plaatsen van die facturen.
Wel even jouw persoonlijke gegevens en klantnummer wegpoetsen of buiten de screenshot laten.
Ja, facturen van augustus en september zijn identiek met uitzondering van het bedrag
Hallo @Ron Braxhoofden , dan zijn de facturen ook niet identiek, vergelijk de inhoud van de facturen om het andere bedrag te kunnen verklaren. Meestal zit het in de variabele kosten zoals belkosten, internetkosten e.d. e.e.a. buiten de bundel enz..
Nee, er zijn in het geheel geen 'variabele kosten' zoals Jan bedoelt in geding.
Een gedeelte van de 'eerste 9 maanden'-korting wordt er gewoon zomaar afgehaald. (terwijl een ander gedeelte van de 'eerste 9 maanden'-korting ' gewoon is gebleven.

Vooral ook heel merkwaardig 'toevallig': voorheen kreeg ik mijn facturen maandelijks in mijn mailbox, nu krijg ik die niet meer en moet ik dus mijn bankafschriften in de gaten houden.....
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Ron Braxhoofden
Betreft het een mobiel abonnement? Dat kan ingaan op ieder moment, maar wordt per kalendermaand gefactureerd. Op de eerste factuur wordt dan bv. 1,5 maand gefactureerd (0,5 terug en 1 maand vooruit) met daarover de 1,5 maand korting. Mogelijk loopt de kortingsperiode nu af, dan resteert er nog 0,5 maand korting.

Een KPN moderator wil graag met je meekijken, vul daarvoor je KPN Forum profiel in met naam contractant, postcode, huisnummer en klantnr(s). Het is daar alleen zichtbaar voor KPN en jezelf.
Ruud, nee, een tv+internet abonnement
Reputatie 7
Badge +21
OK, dan zal contact met KPN duidelijkheid moeten brengen.
Reactie komt hier binnen 1-2 dagen afh. van drukte.
Succes!
Nee, er zijn in het geheel geen 'variabele kosten' zoals Jan bedoelt in geding.
Een gedeelte van de 'eerste 9 maanden'-korting wordt er gewoon zomaar afgehaald. (terwijl een ander gedeelte van de 'eerste 9 maanden'-korting ' gewoon is gebleven.

Vooral ook heel merkwaardig 'toevallig': voorheen kreeg ik mijn facturen maandelijks in mijn mailbox, nu krijg ik die niet meer en moet ik dus mijn bankafschriften in de gaten houden.....

Hallo @Ron Braxhoofden , binnen dit forum bemerk ik dat KPN geen meldingen meer maakt van beschikbare facturen, maar dat je deze na afschrijving via KPN kunt raadplegen en downloaden.
Persoonlijk vind ik dit een verschraling van de service als het klopt wat ik schrijf.
Reputatie 7
Badge +24
9 maanden korting? Sinds wanneer bestaat er 9 maanden korting? 😲
Reputatie 7
9 maanden korting? Sinds wanneer bestaat er 9 maanden korting? 😲
Al heel lang.
Reputatie 7
Badge +10
9 maanden korting? Sinds wanneer bestaat er 9 maanden korting? 😲
Komt af en toe langs als tijdelijke actie voor nieuwe klanten (volgens mij de laatste keer rond Black Friday) en ik zie het ook wel af en toe langskomen bij bestaande klanten die dreigden met opzegging.
Overigens krijg ik wel gewoon de facturen elke maand in de mail (en dat komt niet omdat ik toevallig KPN medewerker ben 🙂 )
Klopt.
Net zoals bij energieleveranciers ben je een dief van je eigen portemonnee als je gewoon trouw blijft, niets onderneemt en braaf laat incasseren., heb ik zeer recentelijk ondervonden.

Een maand of 2 geleden dacht ik: 'KPN €61 per maand voor tv en internet, kan dit niet iets goedkoper?
Ik kwam bij NLE uit, hetzelfde netwerk en dezelfde hardware als KPN, dezelfde internet snelheid en tv service besteld: €36 per maand. Dus ik dacht, dit gokje durf ik wel te wagen. Contract met overstapservice met NLE afgesloten, 10 minuten later hing een medewerker van KPN aan de telefoon: "als u bij ons blijft mag u vanaf nu hetzelfde gaan betalen". Overstap naar NLE telefonisch opgezegd (zeer tegen de zin van de NLE medewerker natuurlijk: "dit flikken ze altijd"). KPN €61 werd de volgende maand KPN €34,73 en verder veranderde niets, behalve dat ik geen factuurmail meer kreeg.

Tot de volgende maand, €34,73 wordt zonder bericht €41,50 ......?
Als ik niet reageer wordt het oktober ook gewoon weer meer ?

Zo zie je maar, trouwe klanten die niet moeilijk doen en hun leverancier vertrouwen worden beloond met onnodig hoge rekeningen, of het nu om energie of iets anders gaat.....
Reputatie 7
Badge +10
@Ron Braxhoofden : Misschien toch even adem halen.... Er zijn twee mogelijkheden. De ene is dat jij iets over het hoofd hebt gezien met al eerder lopende kortingen die per augustus afgelopen waren (maar die nieuwe korting loopt nog wel door). De andere mogelijkheid is dat er een fout is gemaakt bij het invoeren.
Of misschien is er nog een optie die wij hier over het hoofd zien.
De Webcare medewerker hier is de enige die dit kan inzien.

Wat er in ieder geval niet aan de hand is is dat KPN dit bewust doet in de veronderstelling dat jij toch niet oplet of zoiets. Er wordt nu een soort samenzwering gesuggereerd maar dat is zeker niet aan de orde. Ook al zou het een fout zijn, dan nog is fouten maken menselijk.

Wat die factuurmail betreft: er is een paar maanden geleden een pilot geweest waarbij een aantal klanten geen bijlage meer kreeg met hun maandelijkse factuurmail. Dit omdat die factuur ook gewoon in Mijn KPN staat. Maar dan nog kwam er wel gewoon een mail met de melding dat er een factuur klaar staat en voor welk bedrag.
Als jij geen mail hebt ontvangen is ook dat een fout in een systeem of een menselijke fout. Geen wijziging of verarming van service.
Ward_,

Fijn te lezen dat 'KPN dit niet bewust doet'. Het niet meer ontvangen van mijn facturen is natuurlijk een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Lesson learned (helaas ook op KPN van toepassing):
Als trouwe klant (dreigen met) overstappen = kassa; heel snel en makkelijk geld verdienen.

Wellicht eens een verzoek richting Antoinette doen voor het complete lijstje van leveranciers waarvoor dit opgaat en nadrukkelijk heel Nederland aan te moedigen om per definitie jaarlijks overstappen te overwegen.

Een veel sympathiekere oplossing is natuurlijk trouwe klanten belonen voor het trouw blijven .....
Hallo @Ron Braxhoofden
Een veel sympathiekere oplossing is natuurlijk trouwe klanten belonen voor het trouw blijven .....

Als KPN dat gaat doen wordt de abo prijs dubbel zo duur denk ik, sigaar uit eigen doos.
Want KPN heeft heel veel trouwe klanten.
Bij aangaan van je abo heb je al een mooie intro-korting gehad, toch?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Ron Braxhoofden. Welkom op het KPN Forum! Ik heb het voor je nagekeken. Vanaf 01 augustus ontvang je 9 maanden lang een korting. Op de factuur van 10 augustus ontvang je een korting voor de periode 1 aug t/m 10 aug en 11 aug t/m 10 sep. Het maand bedrag is daarom lager dan dan het bedrag van september. Op de factuur van 11 september ontvang je een korting voor de periode 11 sep t/m 10 okt. Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
Aha, weer wat geleerd. Iets anders dan mijn "mobiele" voorbeeld eerder in dit topic, maar dus ook veroorzaakt door een verschil in kortingsperiode en facturatieperiode.
Reputatie 7
Badge +21
@Ron Braxhoofden We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer