Vraag

KPN Super Wifi voor in de tuin

  • 25 June 2020
  • 5 reacties
  • 751 keer bekeken

Reputatie 1

Graag wil ik weten of het zinvol is om Super Wifi aan te schaffen, als ik in de tuin via de Chromecast tv wil kijken. De afstand van Experia box naar de tuin bedraagt ongeveer 15 meter, nu gebruik is een Wifiversterker de TP-Link AC 750.

Regelmatig blijft het beeld “hangen” en dit maakt het kijken superirritant. Mijn huidige

Experiabox is de V8, zolang deze goed werkt kom ik niet voor een nieuwer model in aanmerking.

Ik ben benieuwd of jullie mij een goede raad kunnen geven.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een nieuwe Experiabox zal sowieso geen meerwaarde hebben voor het bereik in de tuin. Voor in de tuin heeft u een bekabeld aangesloten versterker nodig die u vlakbij de deur naar de tuin plaatst. Nog beter een outdoor accespoint die u buiten tegen de gevel schroeft.

Reputatie 1

Ik kijk tv via KPN ITV op de iPhone en stuur via de Google chromecast het signaal door naar de tv. Dus Super Wifi is in dit geval geen verbetering? 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kijk tv via KPN ITV op de iPhone en stuur via de Google chromecast het signaal door naar de tv. Dus Super Wifi is in dit geval geen verbetering? 

Ja zeker wel. Een SuperWifi is een versterker. Zoals KPN dat noemt. Maar hij moet wel op de goede plek staan. En bij voorkeur bedraad aangesloten. Je kunt de SuperWifi's ook draadloos gebruiken, maar houd er rekening mee dat dit misschien tegenvalt. Ik weet niet hoe groot de afstand is en hoeveel muren er tussen staan?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Madhouse, welkom op het forum. 

Nick legt dit goed uit. Gaat het hier om een tuinhuisje? Wat is de afstand tussen de tv met chromecast en de deur naar de achtertuin/huis? Als dat een paar meter is kun je overwegen wat Nick hier aangeeft, een accespoint vlakbij de tuin plaatsen. Het liefst bekabeld. Dan pakt de tv vanaf daar het signaal over in plaats van vanaf de Experiabox.

Reputatie 7
Badge +24

Madhouse, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.