Beantwoord

KPN T-mobile glasvezel gedoe Segbroek/Den Haag.

  • 12 February 2020
  • 47 reacties
  • 2354 keer bekeken

Ik kwam er vandaag achter dat het glasvezel voor KPN Abo houders in de wijk Segbroek Den Haag er niet gaat komen ondanks grootschalige aankondigingen. Voor T mobile zijn de straten wel voorzien van de kabels maar KPN gaat ze voor haar klanten niet gebruiken. In november j.l. is er nog wel een KPN monteur in de meterkast geweest. We kregen zelfs de stikker waarop staat: aansluitpunt glasvezel, maar een kastje komt er hoogstwaarschijnlijk niet. Bonje tussen de 2 giganten. Al maanden is hier de snelheid extreem  laag . Monteurs kunnen er niet veel mee. Glasvezel zit in mijn Abo....maar ik kan er niks mee. 

Ik heb dus wel spijt dat ik nu bij KPN ben. Het gelazer om national Geographic verdiende ook al geen schoonheidsprijs naar de klant toe😉. Ik ga uitzoeken of er sprake is van ingebrekestelling om zsm aan het glasvezel te komen dat tot in mijn meterkast reikt 

icon

Beste antwoord door wjb 15 February 2020, 14:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kzou zeggen: gewoon lekker overstappen naar T-Mobile als de snelheid te laag is naar je zin.

Zeker ga ik dat doen. Daarom wil ik uitzoeken of ik voor het einde van mijn looptijd van KPN af kan komen omdat ze niet doen wat ze beloofde. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Sidonia, welkom op het forum. 

Mag ik vragen hoe je op dit nieuws bent gekomen? Hoewel ik hier weinig invloed op heb (Netwerk NL gaat hierover) kan ik wel kijken wat ik hierover kan vinden. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met je postcode en huisnummer en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik hoor graag van je. 

dat de snelheid meestal onder de 20 is en vaak zelfs onder de 10 is zo ver beneden de belofte (en kan dus kennelijk niet worden verholpen) is natuurlijk de grootste wanprestatie van KPN. Dat het beloofde glasvezel ook niet komt is ook niet best maar zou nog uit te houden zijn als ik gewoon muziek e.d. kon luisteren. Dat kan dus niet. Dat ik de info heb weer door een misser van de kpn chat dienst. Die lieten mij bellen naar de glasvezelplanner. Maar die vertelde dat ze alleen nog maar voor t mobile werkten en dat KPN zich had teruggetrokken. Zo hoor je dus nog eens wat. gegevens heb ik aangevuld en ik ben me aan het beraden op de volgende stappen.

Kan heel goed zijn dat KPN Netwerk NL van de lokale overheid geen toestemming kreeg voor een tweede netwerk. Of dat de werkzaamheden niet goed zijn afgestemd, Den Haag Segbroek wil de overlast beperken. Sleuven dicht betekent geen nieuwe maken.

Netwerk NL is volgens deze site wel in Den haag bezig met uitrollen. De grap is dat mogelijk regelt KPN Netwerk NL dit voor Tmobile (zeker op basis van wat Sidonia2 nu schrijft,) en is het andere KPN bedrijf Wholesale te laat, met de zaken regelen.

Er waren daar 2 glasvezel kabels naar binnen gebracht als de boel liep zoals bedoeld.

 

Reputatie 7
Badge +24

Zeker ga ik dat doen. Daarom wil ik uitzoeken of ik voor het einde van mijn looptijd van KPN af kan komen omdat ze niet doen wat ze beloofde. 

Nee, dat kan niet. Snelheden bij KPN (en andere providers) zijn altijd "tot 50 mb" of "tot 100 mb". Met nadruk op het woordje "tot". Dat kan dus ook 20 zijn. Of 10.

Zeker ga ik dat doen. Daarom wil ik uitzoeken of ik voor het einde van mijn looptijd van KPN af kan komen omdat ze niet doen wat ze beloofde. 

Nee, dat kan niet. Snelheden bij KPN (en andere providers) zijn altijd "tot 50 mb" of "tot 100 mb". Met nadruk op het woordje "tot". Dat kan dus ook 20 zijn. Of 10.

Afkopen kan en mag altijd, de reden van het niet via glasvezel gaan leveren is geen geldige reden om voor het einde van het contract zonder afkoop over te stappen.

Reputatie 7
Badge +24

Afkopen houd in dat je het abonnementsgeld van de resterende maanden gewoon in 1 x betaald. Schiet je niet veel mee op.

Klopt maar daar moet de topic starter rekening mee houden.

Als ik het wel heb betaal je bij T-Mobile maar 50% over de resterende maanden, maar KPN hanteert dan blijkbaar andere methodes/tarieven. Doet er voor dit geval ook niet echt toe.

KPN/DSL abo zaken minimaliseren (TV en vastbellen enz opzeggen) zou ik zeggen,  wellicht proberen soort van korting te krijgen vanwege erg lage snelheid, was in verleden in buitengebieden nog wel eens mogelijk. Daarnaast gewoon T-Mobile Thuis abo regelen, e.v.t. eerst al mobile abo’s overzetten zodat je combikorting kan krijgen. Kan je al geld schelen dat kosten van een loos/traag DSL abo niet meer zo relevant zijn voor resterende maanden. Dat TMT abo kan overigens nog wel lang op zich laten wachten als ik zo berichten lees.

Dit lijkt in ieder geval dezelfde situatie als voor o.a. buitengebieden waar KPN ook niet een 2de sleuf/glasvezel graaft en de andere partij niet bereid is voor een schappelijk prijsje provider KPN op de glasvezel toe te laten.

Zeker ga ik dat doen. Daarom wil ik uitzoeken of ik voor het einde van mijn looptijd van KPN af kan komen omdat ze niet doen wat ze beloofde. 

Nee, dat kan niet. Snelheden bij KPN (en andere providers) zijn altijd "tot 50 mb" of "tot 100 mb". Met nadruk op het woordje "tot". Dat kan dus ook 20 zijn. Of 10.

Afkopen kan en mag altijd, de reden van het niet via glasvezel gaan leveren is geen geldige reden om voor het einde van het contract zonder afkoop over te stappen.

belofte was tot 50. niet tot 20. 

 

Dit lijkt in ieder geval dezelfde situatie als voor o.a. buitengebieden waar KPN ook niet een 2de sleuf/glasvezel graaft en de andere partij niet bereid is voor een schappelijk prijsje provider KPN op de glasvezel toe te laten.

Waarom levert TM geen hogere snelheden dan 100Mb in WBA glasvezel gebied? Juist de net zo min schappelijke prijzen als je dat kan en mag geloven. NetwerkNL gaat het buitengebied niet in vanwege de marge's het moet wel rendabel blijven, er wordt niet voor niks 30% aangehouden bij lokale initiatieven.

@Sidonia2  je koopt altijd tot 50Mb lager is bij KPN niet mogelijk. Afhankelijk van afstanden en noem maar op kan je dat wel of niet halen. Elke haalbare snelheid voldoet vanwege het cruciale woordje tot.  Een enkele dsl provider heeft nog tot 20Mb als instap.

Zeker ga ik dat doen. Daarom wil ik uitzoeken of ik voor het einde van mijn looptijd van KPN af kan komen omdat ze niet doen wat ze beloofde. 

Nee, dat kan niet. Snelheden bij KPN (en andere providers) zijn altijd "tot 50 mb" of "tot 100 mb". Met nadruk op het woordje "tot". Dat kan dus ook 20 zijn. Of 10.

Afkopen kan en mag altijd, de reden van het niet via glasvezel gaan leveren is geen geldige reden om voor het einde van het contract zonder afkoop over te stappen.

belofte was tot 50. niet tot 20…maar tot 20 is natuurlijk ook tot 50. In het begin was het ongeveer rond de 40...werd geleidelijk minder..

 

 

Kan heel goed zijn dat KPN Netwerk NL van de lokale overheid geen toestemming kreeg voor een tweede netwerk. Of dat de werkzaamheden niet goed zijn afgestemd, Den Haag Segbroek wil de overlast beperken. Sleuven dicht betekent geen nieuwe maken.

Netwerk NL is volgens deze site wel in Den haag bezig met uitrollen. De grap is dat mogelijk regelt KPN Netwerk NL dit voor Tmobile (zeker op basis van wat Sidonia2 nu schrijft,) en is het andere KPN bedrijf Wholesale te laat, met de zaken regelen.

Er waren daar 2 glasvezel kabels naar binnen gebracht als de boel liep zoals bedoeld.

 

ik begrijp niet dat KPN de aankondiging voor glasvezel deed, de monteur naar mijn (en van andere mensen in de wijk) meterkast stuurde en daar een sticker plakt met de letters en logo KPN er op en de woorden: aansluitpunt glasvezel. Is het vreemd dat ik dat misleiding noem?

Ik begrijp de verwarring, dat komt doordat KPN voor meer staat dan de consumenten provider.

Een flink deel van de glasvezel netwerken zijn door of beter gesteld onder toezicht van Reggefiber aangelegd. Dit was een joint venture waar de NV KPN deel van was nu is het een vol onderdeel van de NV KPN en omgedoopt in KPN Netwerk NL. Ik vermoed zelf, daar zal Ward_ vast meer over kunnen melden, mits dat mag, dat deze tak de aanleg van de vezels verzorgt in opdracht van Tmobile.

Is er eenzelfde persoon namens Tmobile binnen geweest? Wie heeft namelijk de aankondinging verstuurd? KPN de provider of een andere dienst van KPN.

Het zit in ieder geval vrij complex in elkaar de provider KPN is feitelijk klant van de tak KPN Wholesale WBA, die maken gebruik van het netwerk aangelegd door KPN Netwerk NL. 

In Segbroek lijkt het erop dat Tmobile klant is van een andere KPN Whoselsale dienst namelijk ODF. Dat is ook het geval in mijn woonplaats. TM zegt dan dat het een eigen netwerk heeft, voor de vezels in de grond gaat dat niet op. 

Het kan ook nog zo zijn dat TM daar alle drie in eigen beheer heeft dus ook de vezels in de grond.

Wat een ingewikkelde materie zeg! Knap dat jullie zoveel weten.

Er is alleen een KPN monteur geweest.

In verband met de overlast in de wijk wegens de aanleg, kreeg ik een aanbod van KPN. Half jaar €20 per maand korting bij verlenging van 1 jaar. Niet wetende wat komen zou heb ik dit gedaan. Immers, veel geld.(overlast ervoer ik niet hoor). Betaal nu nog een keer of 2,3 minder denk ik. Had ik achteraf dus niet moeten doen. Maar hoe had ik  toen moeten weten dat er iets niet klopte? Ik blijf er nog bij: wanprestatie = reden tot ingebrekestelling.

Reputatie 7

Kan je eens een foto plaatsen van die sticker van het glasvezelaansluitpunt?

Wat een ingewikkelde materie zeg! Knap dat jullie zoveel weten.

 

Zoveel weet ik ook niet. Ik ga er nu eigenlijk wel uit van het laatste dat Tmobile in Segbroek echt het gehele net beheerd, anders was een tweede vezel niet nodig.

Een foto van met name beide punten/sticker kan veel zeggen. Het TM deel is wel binnen?

Wat een ingewikkelde materie zeg! Knap dat jullie zoveel weten.

Er is alleen een KPN monteur geweest.

In verband met de overlast in de wijk wegens de aanleg, kreeg ik een aanbod van KPN. Half jaar €20 per maand korting bij verlenging van 1 jaar. Niet wetende wat komen zou heb ik dit gedaan. Immers, veel geld.(overlast ervoer ik niet hoor). Betaal nu nog een keer of 2,3 minder denk ik. Had ik achteraf dus niet moeten doen. Maar hoe had ik  toen moeten weten dat er iets niet klopte? Ik blijf er nog bij: wanprestatie = reden tot ingebrekestelling.

De echte reden van dat halfjaar korting lijkt dus eerder om de mensen nog minimaal een jaar aan het lijntje te houden (dus dat ze niet overstappen naar het glasvezel van T-Mobile). 

Voor zover ik mij herinner is het ook Volker Wessels die in Den Haag het graven enz doet voor T-Mobile. Mensen werd daar ook wel eens aangeraden om maar direct met VW te bellen als iets te lang duurde of iets fout ging. Valt vast wel ergens te lezen op https://community.t-mobile.nl/search?q=segbroek

Reputatie 7
Badge +24

Netwerk NL is volgens deze site wel in Den haag bezig met uitrollen. De grap is dat mogelijk regelt KPN Netwerk NL dit voor Tmobile (zeker op basis van wat Sidonia2 nu schrijft,) en is het andere KPN bedrijf Wholesale te laat, met de zaken regelen.

Zover ik weet is dit niet het geval, dat wij voor T-Mobile glasvezel aansluiten waarbij wij niet gaan leveren. Het komt inderdaad soms voor dat wij bepaalde gebieden toch niet gaan aanleggen. Het rare is dat het adres via de site van Netwerk NL nog wel open staat voor aansluiting, gebied 2562 Segbroek/Den Haag.

Ik kijk @Ward_ weer eens aan die vaak duidelijkheid hierover kan geven. Kun jij hier iets over zeggen Ward? 

Reputatie 7
Badge +10

Ik kan met zekerheid zeggen dat T-Mobile zelf een netwerk aanlegt en dat KPN Netwerk NL dat niet voor hen doet in Segbroek.

Ik kan ook zeggen dat je KPN kan bestellen via glasvezel. En meer kan ik nu nog niet zeggen.

Dan is dat duidelijk, ik had mezelf later al verbeterd.

Zoveel weet ik ook niet. Ik ga er nu eigenlijk wel uit van het laatste dat Tmobile in Segbroek echt het gehele net beheerd, anders was een tweede vezel niet nodig.

@Alex_P de wij maakt het weer onduidelijk. Als een moderator hier wij zegt ga ik uit van de provider niet de netwerkbeheerder.

Wat een ingewikkelde materie zeg! Knap dat jullie zoveel weten.

 

Zoveel weet ik ook niet. Ik ga er nu eigenlijk wel uit van het laatste dat Tmobile in Segbroek echt het gehele net beheerd, anders was een tweede vezel niet nodig.

Een foto van met name beide punten/sticker kan veel zeggen. Het TM deel is wel binnen?

Hier is niemand van TM geweest dus nee. Alleen de KPN monteur. Ik denk dat @Alex_P  en @Ward_

die zeggen dat TM het netwerk hier heeft wel eens gelijk kunnen hebben.  

Dat was ook wat netwerk.NL mij telefonisch vertelde. Zij werkten niet meer voor KPN.

 

 

Ik kan met zekerheid zeggen dat T-Mobile zelf een netwerk aanlegt en dat KPN Netwerk NL dat niet voor hen doet in Segbroek.

Ik kan ook zeggen dat je KPN kan bestellen via glasvezel. En meer kan ik nu nog niet zeggen.

Ik kan ook zeggen dat je KPN kan bestellen via glasvezel. En meer kan ik nu nog niet zeggen.

@Ward_  Is dit omdat er meer niet bekend is en hoe of wanneer kan ik dan glasvezel bestelllen bij KPN. Dat wil ik uiteindelijk het liefst...

Wat een ingewikkelde materie zeg! Knap dat jullie zoveel weten.

Er is alleen een KPN monteur geweest.

In verband met de overlast in de wijk wegens de aanleg, kreeg ik een aanbod van KPN. Half jaar €20 per maand korting bij verlenging van 1 jaar. Niet wetende wat komen zou heb ik dit gedaan. Immers, veel geld.(overlast ervoer ik niet hoor). Betaal nu nog een keer of 2,3 minder denk ik. Had ik achteraf dus niet moeten doen. Maar hoe had ik  toen moeten weten dat er iets niet klopte? Ik blijf er nog bij: wanprestatie = reden tot ingebrekestelling.

De echte reden van dat halfjaar korting lijkt dus eerder om de mensen nog minimaal een jaar aan het lijntje te houden (dus dat ze niet overstappen naar het glasvezel van T-Mobile). 

Voor zover ik mij herinner is het ook Volker Wessels die in Den Haag het graven enz doet voor T-Mobile. Mensen werd daar ook wel eens aangeraden om maar direct met VW te bellen als iets te lang duurde of iets fout ging. Valt vast wel ergens te lezen op https://community.t-mobile.nl/search?q=segbroek

Ja, dat ik aan het lijntje ben gehouden begrijp natuurlijk inmiddels. Het ziet er doelbewust uit allemaal. Klanten laten denken dat ze glasvezel krijgen door daar alles aan te doen: brieven, korting voor de overlast wat eigenlijk 1 jaar langer aan het lijntje houden betekent, , kpn monteur langs sturen, sticker met aansluitpunt glasvezel in de meterkast komen ophangen met het KPN logo. Ook dat maakt weer dat ik denk er een goeie consumenten zaak van te kunnen maken! Want dit doet KPN allemaal terwijl ze weet dat Segbroek KPN ers géén glas gaan krijgen.

Â