Beantwoord

KPN Thuis app laat geen gegevens meer zien

  • 20 May 2022
  • 29 reacties
  • 830 keer bekeken

Reputatie 2

Kpn thuis app toont de 5 wifipunten niet meer, ook de wifi gegevens niet. De wifi werkt wel. Vorige week was er blijkbaar een storing en sindsdien zien wij de gegevens niet meer. Ook niet na het van het stroom afhalen van de wifipunten. Moeten we nu handmatig alle wifiversterkers weer opnieuw koppelen aan het modem? Want dat is de enige mogelijkheid in de app. Hier heb ik weinig zin in om alles weer los te koppelen.

icon

Beste antwoord door yvogor 18 August 2022, 05:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@yvogor Welkom op het forum. 

Wat vreemd en irritant dat je wifipunten niet meer zichtbaar zijn in de KPN Thuis app. 

Heb je ook al eens geprobeerd enkel de Experiabox even stroomloos te maken? Om te zien of ze hierna wel weer zichtbaar worden? 

Reputatie 2

Bedankt voor het antwoord. Helaas heeft het stroomloos maken van het modem niks opgeleverd. Er zijn nog steeds geen gegevens zichtbaar in de app

Reputatie 2

Het modem resetten was niet de oplossing. Helaas heb ik alle super wifi punten moeten resetten en compleet opnieuw moeten installeren. Dit was een tijdrovende klus en ben absoluut niet blij dat een klant na een storing deze handelingen moet uitvoeren. Het zou fijn zijn als KPN onderzoekt hoe dit probleem in de toekomst voorkomen kan worden.

Reputatie 7
Badge +15

@yvogor Jammer om te lezen dat dit niet gelukt is. Het is inderdaad niet de bedoeling dat na een storing de apparaten niet meer zichtbaar zijn. 

Ik heb deze melding doorgezet naar de ontwikkelaars van de app, zodat zij dit inderdaad kunnen onderzoeken! 

Reputatie 2

Beste KPN,

Ik wordt een beetje moedeloos. Iedere dag verdwijnen de superwifipunten uit de thuisapp en werken de superwifipunten ook niet meer. Na wederom het modem resetten en alle wifipunten resetten, doet alles het weer......voor 1 of 2 dagen. Dan mag het hele riedeltje weer opnieuw. Met 5 superwifipunten a 20 minuten per wifipunt, kost dit 100 minuten per keer. Afgelopen week bijna iedere dag, dus deze week al een hele werkdag (8 uur) bezig geweest om alles werkend te krijgen. En dat na een storing van KPN. Wat in al zei: ik wordt hier echt moedeloos van. Eerst moeten we (met korting) superwifipunten kopen om de wifi te verbeteren en nu mogen we een parttime baan als KPNmonteur erbij hebben, vrijwillig wel te verstaan. Je snapt dat ik niet heel blij ben, maar ik hoop echt dat er ergens een oplossing is voor deze moedeloze situatie.

Reputatie 7
Badge +15

@yvogor Erg irritant dat dit steeds gebeurt! 

Ook vreemd dat dit dus dagelijks het geval is.

Wat ik eigenlijk zou willen adviseren is om toch nog eenmalig een keer tijd te investeren voor een frisse installatie van de Superwifi punten. 

Mocht het probleem hierna zich ook nog voordoen dan hoor ik het graag, dan ga ik uitzoeken of er iets anders mis gaat. 

Reputatie 2

Beste Rutger,

De frisse installatie van de superwifi punten heb ik dus keer op keer gedaan. Dat is die tijdsinvestering die ik benoemd heb. De superwifi punten blijven zichtbaar tot nu toe, maar nu valt wel ca. drie keer op een dag de wifi verbinding weg. Ik weet niet meer wat te doen. Dat de wifi zo af en toe wegvalt op mijn telefoon vind ik niet erg. Maar ook ik werk nog steeds veel thuis, waardoor het videobellen tijdens thuiswerken wel soms onderbroken. De verbinding hersteld zich dan weer na soms een paar seconden, soms een paar minuten. Dat is niet waar ik de superwifipunten voor gekocht heb natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +15

@yvogor Helder. Fijn dat de Superwifi punten nu in ieder geval blijven staan. 

Dat je verbinding weg blijft vallen is uiteraard niet de bedoeling. Ik begrijp dat dit dus ook het geval is als je op 1 plek blijft? 

En valt de verbinding dan vooral op die plek weg? Of ervaar je dit overal in de woning? 

Reputatie 2
Badge

Wifi punten worden niet meer getoond naar laatste update KPN thuis app (Android)

Voor update weinig problemen, behalve dan dat ik elke keer weer moest inloggen op netwerk/modem met admin wachtwoord.

Na laatste update versie 3.5.8, verdwenen bij mij ook de superwifi punten.

Vandaag eens gekeken waar het aan ligt, alles opnieuw opstarten help niet en alles opnieuw weer instellen heb ik geen zin in, straks bij nieuwe update weer?

Wifi lijkt te werken, al zie ik niet (in de app😀) of er daadwerkelijk apparaten zijn verbonden de het wifipunt.

Vraag is ook hoeveel tijd moet ik in iets moet steken…

@kpn, kijk naar de app, wat is er gewijzigd?

Reputatie 2

@yvogor Helder. Fijn dat de Superwifi punten nu in ieder geval blijven staan. 

Dat je verbinding weg blijft vallen is uiteraard niet de bedoeling. Ik begrijp dat dit dus ook het geval is als je op 1 plek blijft? 

En valt de verbinding dan vooral op die plek weg? Of ervaar je dit overal in de woning? 

Dit wordt overal in huis ervaren en op niet specifieke momenten

Reputatie 2
Badge

 

Wifi punten worden niet meer getoond naar laatste update KPN thuis app (Android)

Voor update weinig problemen, behalve dan dat ik elke keer weer moest inloggen op netwerk/modem met admin wachtwoord.

Na laatste update versie 3.5.8, verdwenen bij mij ook de superwifi punten.

Vandaag eens gekeken waar het aan ligt, alles opnieuw opstarten help niet en alles opnieuw weer instellen heb ik geen zin in, straks bij nieuwe update weer?

Wifi lijkt te werken, al zie ik niet (in de app😀) of er daadwerkelijk apparaten zijn verbonden de het wifipunt.

Vraag is ook hoeveel tijd moet ik in iets moet steken…

@kpn, kijk naar de app, wat is er gewijzigd?

Update:

Toch mijn modem een harde reset gegeven, nu dus wel alles zichtbaar in de app.

Ik heb alleen mijn admin wachtwoord moeten vernieuwen/terugzetten, de rest ging alles vanzelf.

Maar probleem begon bij update van de app!.

Reputatie 7
Badge +15

@yvogor Erg irritant natuurlijk. 

Nou is er voor de Box 12 net nieuwe firmware beschikbaar, op het moment dat je nu een reset van je Experiabox doet haalt hij deze automatisch binnen. 

Heb je een mogelijkheid om deze reset uit te voeren? Ik ben erg benieuwd of je deze problemen met de nieuwe firmware ook nog ervaart! 

Reputatie 2
Badge

Harde reset, dus met pinnetje of factory reset via modum (dit is toch gelijk?)

Reputatie 7
Badge +15

@MH71 Je kunt je Experiabox op 2 manieren resetten, beide resets komen inderdaad op hetzelfde neer. 

Reputatie 2

@yvogor Erg irritant natuurlijk. 

Nou is er voor de Box 12 net nieuwe firmware beschikbaar, op het moment dat je nu een reset van je Experiabox doet haalt hij deze automatisch binnen. 

Heb je een mogelijkheid om deze reset uit te voeren? Ik ben erg benieuwd of je deze problemen met de nieuwe firmware ook nog ervaart! 

Ha Rutger,

 

Volgens mij hebben wij de Expedia V10?

Reputatie 7
Badge +15

@yvogor Excuus, je hebt gelijk. Ik werd even in de war gebracht. Je hebt inderdaad een Experiabox V10 omdat er sprake is van pairbonding

Ik zou graag het netwerk eens uitmeten, hier heb ik wel toestemming voor nodig. Vind je het goed dat ik deze meting doe?

 

Reputatie 2

@yvogor Excuus, je hebt gelijk. Ik werd even in de war gebracht. Je hebt inderdaad een Experiabox V10 omdat er sprake is van pairbonding

Ik zou graag het netwerk eens uitmeten, hier heb ik wel toestemming voor nodig. Vind je het goed dat ik deze meting doe?

 

Jazeker!!

Reputatie 7
Badge +15

@yvogor Bedankt, ik heb een aantal metingen uitgevoerd. Allereerst meet ik dat de verbinding niet helemaal wegvalt, ik registreer geen wegvallende verbindingen. 

Dat zou kunnen betekenen dat het wegvallen ergens in het thuisnetwerk ontstaat. Het overzicht van het netwerk laat voor mij helaas niet de volledige resultaten zien. 

Klopt het dat er een switch in het netwerk aanwezig is? En is er toevallig al eens getest of de wifi verbinding ook wegvalt als bijvoorbeeld enkel de Experiabox of de Experiabox i.c.m. de Superwifi punten aangesloten zijn?

Reputatie 2

@yvogor Bedankt, ik heb een aantal metingen uitgevoerd. Allereerst meet ik dat de verbinding niet helemaal wegvalt, ik registreer geen wegvallende verbindingen. 

Dat zou kunnen betekenen dat het wegvallen ergens in het thuisnetwerk ontstaat. Het overzicht van het netwerk laat voor mij helaas niet de volledige resultaten zien. 

Klopt het dat er een switch in het netwerk aanwezig is? En is er toevallig al eens getest of de wifi verbinding ook wegvalt als bijvoorbeeld enkel de Experiabox of de Experiabox i.c.m. de Superwifi punten aangesloten zijn?

Hallo Rutger,

Er is geen switch aanwezig. Waarom denk je dat? En waarom kunnen jullie niet de volledige resultaten zien?

De wifi blijft onstabiel. Op het moment van typen is er weer geen wifi (06.36 uur donderdag 30-6). Er is ook iets nieuws ontdekt: van de superwifi in onze slaapkamer zet ik het lampje op 0% anders is het s nachts zo fel. Om de paar dagen staat dat lampje weer aan. Dan moet dat via de thuisapp weer uitgezet worden.  Het lijkt wel of de wifi punten en eigen leven leiden?

 

Update 06:55 nog steeds geen wifi. Door het hele huis niet. Verbinding mislukt staat er bij instellingen op mobiel en laptop

Reputatie 2

Dit is echt drama! Alles resetten heeft geen nut gehad, er is geen wifi!! Niet op mobiel android, niet op mobiel iOS, niet op laptop, niet op Chromebook, niet op google home hun. Hoe kan ik nu thuiswerken? En nee, niet aankomen met "bedraad aansluiten" want daar betaal ik niet voor. Ik ben de hele periode (meer dan een maand) netjes gebleven en mijn frustratie via grapjes geuit, maar in ben nu niet alleen gefrustreerd, maar zelfs boos!

Reputatie 2

Ik heb inmiddels contact gehad via de chat van KPN en ben net terug gebeld. Er wordt een nieuw modern opgestuurd en voor elke mobiele aansluiting hebben we een tijdelijke internet bundel ontvangen, zodat we mobiele hotspots aan kunnen maken voor apparatuur die niet bekabeld aangesloten kan worden. Vanavond zitten we wel in het donker, omdat de lampen via wifi gaan. Gelukkig is het lang licht ;-)

Reputatie 7
Badge +24

Hoe kan ik nu thuiswerken? En nee, niet aankomen met "bedraad aansluiten" want daar betaal ik niet voor. 

Wat wilt u daarmee zeggen? Voor WiFi betaald u niet met uw abonnement. WiFi is uw eigen verantwoordelijkheid. Het behoort tot uw thuiswerken. Dat thuisnetwerk is uw netwerk, dat is niet van KPN. En dus zult u dat ook zelf moeten onderhouden. 

U heeft een internet abonnement bij KPN. Geen WiFi abonnement. U betaalt voor internet. Dat werkt via een kabel gewoon prima.

Heeft u er ook wel eens over nagedacht om die thuisapp gewoon niet te gebruiken? Want hij heeft geen enkele toegevoegde waarde. Er is niets wat je zonder die thuisapp niet kunt doen.

Reputatie 7
Badge +24

Vanavond zitten we wel in het donker, omdat de lampen via wifi gaan. Gelukkig is het lang licht ;-)

Goede leer voor de volgende keer. Geen lampen op WiFi aanschaffen. Kies in plaats daarvan voor iets wat bijvoorbeeld werkt op Zigbee of Zwave. Philips HUE bijvoorbeeld. Dat heeft geen WiFi nodig.

Reputatie 2

Hoe kan ik nu thuiswerken? En nee, niet aankomen met "bedraad aansluiten" want daar betaal ik niet voor. 

Wat wilt u daarmee zeggen? Voor WiFi betaald u niet met uw abonnement. WiFi is uw eigen verantwoordelijkheid. Het behoort tot uw thuiswerken. Dat thuisnetwerk is uw netwerk, dat is niet van KPN. En dus zult u dat ook zelf moeten onderhouden. 

U heeft een internet abonnement bij KPN. Geen WiFi abonnement. U betaalt voor internet. Dat werkt via een kabel gewoon prima.

Heeft u er ook wel eens over nagedacht om die thuisapp gewoon niet te gebruiken? Want hij heeft geen enkele toegevoegde waarde. Er is niets wat je zonder die thuisapp niet kunt doen.

Enerzijds ben ik het met je eens Nick. Anderzijds zou KPN dan geen reclame moeten maken met "de allerbeste wifi overal in huis".....

Reputatie 2

Vanavond zitten we wel in het donker, omdat de lampen via wifi gaan. Gelukkig is het lang licht ;-)

Goede leer voor de volgende keer. Geen lampen op WiFi aanschaffen. Kies in plaats daarvan voor iets wat bijvoorbeeld werkt op Zigbee of Zwave. Philips HUE bijvoorbeeld. Dat heeft geen WiFi nodig.

En ook hier kan ik enerzijds met je meegaan Nick. Ik ben op de hoogte van de risico's van verlichting op de wifi. Anderzijds heb je ook bij Philips hue wel wifi nodig om je smartphone te kunnen verbinden met het netwerk in huis, waarbij de wifi wordt gebruikt als communicatie tussen de bridge en de smartphone.