Vraag

KPN Thuis-app werkt niet

  • 7 September 2022
  • 14 reacties
  • 1160 keer bekeken

Goedemiddag,

 

De KPN Thuis-app werkt niet naar behoren. Ik kan bijvoorbeeld geen verbonden apparaten zien en een gastnetwerk aanmaken. Mijn vermoeden is dat dit komt omdat ik geen SuperWifi of Experia Wifi heb, klopt dat? Bij een gebrek hieraan heb je vrij weinig aan de app? 

 

Hoe kan ik dit oplossen? Is het echt noodzakelijk dat ik SuperWifi of Experia Wifi aanschaf? Of kan ik dat via KPN kosteloos regelen? Ik ben van Telfort overstapt op KPN.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @JD89 de KPN Thuis app moet gewoon kunnen werken zonder welke versterker dan ook.

Misschien de app even verwijderen en opnieuw installeren?

 

Ha Jan, 

Bedankt voor de reactie. Het heeft helaas niet gewerkt. Ik heb de app ook geprobeerd op een andere telefoon, maar hetzelfde verhaal.

 

Ik las dus op de site: Een apart wifinetwerk voor je gasten instellen via de app als je SuperWifi punten of Experia Wifi hebt (https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm). Dit insinueert dat je een van de twee nodig hebt om van bepaalde functies in de app gebruik te maken. Maar dat is dus niet het geval?

Hallo @JD89 als het instellen van gast-wfi niet lukt via de app, moet het wel lukken via de webpagina op de pc/laptop via 192.168.2.254 inloggen in de modem en het gastnetwerk activeren. Alleen als je een KPN Box 12 hebt, kan het zijn dat het inloggen niet lukt, want daar is een probleem mee, bij KPN bekend en is misschien ook de reden dat het via de app niet lukt.

Succes.

 

Dit is mijn 18.000e reactie😉

 

 

Ben erachter dat het probleem zit bij de Experia Box. Ik heb de V10, maar je moet V10A hebben om van alle functies in de app gebruik te kunnen maken.

Je hebt de v10 zonder extra wifi punten. Dan kan je eenvoudig het gast netwerk aanzetten door in te loggen op de v10.

Via http://mijnmodem.kpn .

Hoi @JD89 . Je hebt een v10 zo te lezen. Daar kun je 'gewoon’ op inloggen en een gastnetwerk aanzetten. Is dat gelukt met de tips hierboven?

Hoi Erwin, nee dat is niet gelukt. Ik heb de app geprobeerd met een V10 en een vriend heeft de app getest met een nieuwer modem. De functionaliteiten zijn een stuk beperkter met een ouder modem. Dit kun je overigens ook lezen in de beschrijving van de app in de App Store. 

Je kunt ook beter inloggen via de webinterface via 192.168.2.254 of http://mijnmodem.kpn/

Als je daar eenmaal bent ingelogd kun je een heleboel aanpassen. 

Of ging het jou púúr om de app?

Ging mij inderdaad even om de app :-) evengoed erg bedankt voor je reactie!

Kpn thuis app werkte tot 3 dagen geleden perfect.

Kpn box 12 met superwifi.

Op dit moment worden zowel het thuisnetwerk en het gastnetwerk en de super wifi punten inclusief hieraan gekoppelde gebruikers niet meer aangegeven. Bij Super wifi punten waarvan de LED was uitgeschakeld is deze weer gaan branden...

Bij mij precies het zelfde, ik zie ook mijn SuperWifi2 punten met hun geconnecte devices niet meer in de app, maar ook niet in het mijnmodem.nl overzicht.

In de mijnmodem.nl site zie ik mijn wifi connecties als vaste ethernet (ETH) verbindingen !!!

En in de app zie ik ook geen devices (wifi connecties ip en mac) lijst meer!

 

Wie weet hier een oplossing voor?

 

Bij de eerste installatie van het KPN modem (v10) en 3 superwifi’s werkte bij mij de app prima. Ik kon per superwifi zien welke apparaten er gebruik van maakten, alsook de namen van de superwifi’s beheren.

Echter, sinds een jaar werkt de app niet meer. er wordt alleen herkend dat ik op m’n thuisnetwerk zit maar de app ziet geen superwifi’s. Het netwerk zelf en de superwifi’s werken overigens zelf prima; goede snelheid en op alle drie de superwifi’s groene lampjes.

Ik heb al een paar keer het modem gereset en ook de app meerdere keren ge-deïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Het heeft één keer geholpen maar dus sinds dik een jaar niet meer. Ik heb het maar opgegeven maar zou toch graag weer een werkende KPN Thuis-app willen hebben. Bijvoorbeeld om het gastennetwerk te kunnen delen.

Graag hulp, alvast dank

Bij opstarten van de app veel geduld hebben. Bij mij kwam na een kwartier de info van de superwifi's in beeld.. succes..