Beantwoord

KPN vast Internet 200/60, haperende verbinding/ beeld op PC, laptop of iPad

  • 26 January 2022
  • 24 reacties
  • 250 keer bekeken

Badge

Hey sinds vandaag zit ik bij KPN vast internet afkomstig van Budget, 

Mijn nieuwe verbinding is de 200/60 

ik merk dat ik af en toe vastlopende beeld heb op pc, laptop of ipad duurt maar paar seconden en loopt weer door, 

dit probleem had ik niet bij Budget

ik ben vanochtend 10:00 uur overgezet op de nieuwe lijn dus bij KPN.

volgens mij ziet mijn setting ook wel goed uit? wat kan het zijn?

(modem heb ik net een harde reset gegeven vandaar een lage showtime)

 

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 27 January 2022, 23:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Jammer van die reset want de error waarden (CRC en FEC) hadden iets kunnen zeggen. Aannemende dat je eerst geen problemen had, wat behelsde de omzetting? Zelfde apparatuur gehouden? Niets aan het netwerk veranderd?

Badge

Jammer van die reset want de error waarden (CRC en FEC) hadden iets kunnen zeggen. Aannemende dat je eerst geen problemen had, wat behelsde de omzetting? Zelfde apparatuur gehouden? Niets aan het netwerk veranderd?

alles is zelfde behalve MODEM ik had eerst de 10a nu de normale 10.

ik zal morgen opnieuw delen ik had wel wat fec error. 

Badge

 

Reputatie 7
Badge +7

De gegevens van de lijn zijn prima. Alleen die 8000 fec (far end corrected) errors is wel veel. Dit zijn herstelde fouten op lijn niveau. Dus de data komt goed over (is op lijn niveau - fysieke laag hersteld) en anders zorgt een hogere communicatielaag zoals TCP daar wel voor.

Bij een dergelijke correctie kan er dus wel een kortstondige hiccup zijn die je als gebruiker ervaart, dit kan je ervaring verklaren.

VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?

Maar zeker is dit alles niet, 8000 fouten per uur kan zijn 2 per seconde, dat merk je niet, of in 1 seconde duizenden, dat merk je wel.

Het beste lijkt me toch dat een moderator hier een controle van je lijn initieert en eventueel een monteur inschakelt die dan nog wat metingen kan doen.

Zet even al je gegevens in je profiel, dat kan alleen een KPN medewerker raadplegen.

Badge

De gegevens van de lijn zijn prima. Alleen die 8000 fec (far end corrected) errors is wel veel. Dit zijn herstelde fouten op lijn niveau. Dus de data komt goed over (is op lijn niveau - fysieke laag hersteld) en anders zorgt een hogere communicatielaag zoals TCP daar wel voor.

Bij een dergelijke correctie kan er dus wel een kortstondige hiccup zijn die je als gebruiker ervaart, dit kan je ervaring verklaren.

VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?

Maar zeker is dit alles niet, 8000 fouten per uur kan zijn 2 per seconde, dat merk je niet, of in 1 seconde duizenden, dat merk je wel.

Het beste lijkt me toch dat een moderator hier een controle van je lijn initieert en eventueel een monteur inschakelt die dan nog wat metingen kan doen.

Zet even al je gegevens in je profiel, dat kan alleen een KPN medewerker raadplegen.

Hoi @Ernst-Jan 

Bedankt voor je reactie achter het modem heb ik Xiaomi ax1800 mesh systeem. en daarop aan de Philips Heu, en een alarmsysteem 

dit had ik dus voorheen nooit nu sinds de nieuwe lijn heel vervelend iedereen thuis (5 Personen) ervaren zo een vastlopende beeld vervolgens loopt het verder.
 

ik zal mijn profiel aanpassen. en wachten op een KPN medewerker 
nogmaals bedankt.

Badge

KPN Klantenservice gesproken, heeft mijn modem gereset weer. en heeft een melding doorgezet geen idee, volgens mij snapte hij het niet helemaal.

Badge

@Bram_ @Bart_ @Jasper 

Reputatie 7
Badge +11

Wat mij vooral opvalt is dat lijn 1 een aantal uren korter in dienst is dan lijn 2. Heb je hier zelf iets mee gedaan? Misschien een keer een stekkertje van de Y-kabel los gehad? In deze kortere tijd heeft Lijn 1 echter wel veel meer fouten binnen gekregen. Ik krijg al vermoedens maar ook vragen. Is er een monteur ter plekke geweest voor de installatie van de pairbonding lijn? Zou immers wel moeten, die behoort beide lijnen simultaan door te meten om eventuele afwijkingen in kaart te brengen en indien nodig daar de juiste acties op uit te zetten. Ik krijg ergens een vermoeden dat er met aderpaar 1 iets mis gaat, dit kan van alles zijn, van een aderpaar die niet lekker meer is tot oxidatie op een aansluitpunt tot een bridge tap en ga zo maar door. Ruis lijkt me hier niet echt aan de orde omdat lijn 2 hier dan ook last van zou ondervinden maar zeg nooit nooit. Met DSL kom je de gekste dingen tegen.

 

VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?

Aan de snelheden te zien wordt er echter vectoring toegepast. Die zou dat tegen moeten gaan en anders zou lijn 2 hier ook wel wat meer last van moeten hebben.

Badge

Wat mij vooral opvalt is dat lijn 1 een aantal uren korter in dienst is dan lijn 2. Heb je hier zelf iets mee gedaan? Misschien een keer een stekkertje van de Y-kabel los gehad? In deze kortere tijd heeft Lijn 1 echter wel veel meer fouten binnen gekregen. Ik krijg al vermoedens maar ook vragen. Is er een monteur ter plekke geweest voor de installatie van de pairbonding lijn? Zou immers wel moeten, die behoort beide lijnen simultaan door te meten om eventuele afwijkingen in kaart te brengen en indien nodig daar de juiste acties op uit te zetten. Ik krijg ergens een vermoeden dat er met aderpaar 1 iets mis gaat, dit kan van alles zijn, van een aderpaar die niet lekker meer is tot oxidatie op een aansluitpunt tot een bridge tap en ga zo maar door. Ruis lijkt me hier niet echt aan de orde omdat lijn 2 hier dan ook last van zou ondervinden maar zeg nooit nooit. Met DSL kom je de gekste dingen tegen.

 

VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?

Aan de snelheden te zien wordt er echter vectoring toegepast. Die zou dat tegen moeten gaan en anders zou lijn 2 hier ook wel wat meer last van moeten hebben.

Hoi @NHendriks 
Ja er is een KPN Monteur geweest bijna wel uur misschien wel langer, 
eerst kreeg hij de modem niet werkend heeft hij de modem omgeruild vervolgens is hij druk bezig geweest met zijn Smartphone en apps geen idee wat hij allemaal deed,  later heeft hij zijn tablet bij gepakt en een speedtest uitgevoerd vervolgens was hij klaar en weg was hij. 

paar uur later merkte ik dat het niet OK was met hangende video's (beeld) 
 

Ook heb ik vandaag gebeld met Klantenservice zonder aan te horen wat er aan de hand was een reset uitgevoerd, vervolgens kon hij ticket doorzetten en moest ik afwachten. :) 

zie het nieuwe plaatje na reset van uit KPN , tijden lopen nu wel gelijk maar FEC error blijven

 

Badge

Wanneer komt een moderator langs?

Reputatie 7
Badge +11

Wanneer komt een moderator langs?

Moderators verschijnen meestal binnen 1 á 2 dagen. Ik verwacht dat er morgen wel eentje voorbij komt :)

Badge

Wanneer komt een moderator langs?

Moderators verschijnen meestal binnen 1 á 2 dagen. Ik verwacht dat er morgen wel eentje voorbij komt :)

Heb een Monteur afspraak staan voor Maandag ochtend 

1 lijn is niet OK :) ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @MrOsman, welkom bij KPN en welkom op het KPN forum

Erg fijn om te zien hoe medeforum gebruikers jou al te hulp zijn geschoten. Ook is het fijn om te horen dat er al een monteur afspraak is ingepland. Houd je ons op de hoogte? Als ik nog iets voor jou kan betekenen dan hoor ik het graag. :blush:

Badge

Vandaag is de Monteur geweest, volgens hem was alles OKE ook heeft hij gebeld met netwerk specialist ook hij gaf aan dat alles normaal is.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Houd het vooral in de gaten, ik hoor graag of het nu is opgelost. :blush:

Badge

Houd het vooral in de gaten, ik hoor graag of het nu is opgelost. :blush:

Als ik bijv speedtest doe bij download gaat goed bij upload test loopt alles vast nooit meegemaakt heel gek

Reputatie 7
Badge +13

Houd het vooral in de gaten, ik hoor graag of het nu is opgelost. :blush:

Als ik bijv speedtest doe bij download gaat goed bij upload test loopt alles vast nooit meegemaakt heel gek

Dat is vreemd, merk je los van de test ook problemen op? 

Badge

Houd het vooral in de gaten, ik hoor graag of het nu is opgelost. :blush:

Als ik bijv speedtest doe bij download gaat goed bij upload test loopt alles vast nooit meegemaakt heel gek

Dat is vreemd, merk je los van de test ook problemen op? 

tijdens film kijken bufferen meer niet eigenlijk, 

Badge

Kan iemand aangeven waarom ik verschil heb in Showtime tijd? terwijl het vanochtend nog gelijk liep? en is dit erg? of?

 

 

Badge

Gaat iemand nog op reageren? 
Waarom heb ik verschil in Showtime? groot verschil ook nog, 
en mijn lijn is niet stabiel, denk ik door dat mijn verbinding steeds verbreekt met Citrix, 
Hiervoor nooit last gehad, 

Badge

???

Reputatie 7
Badge +11

Ah, excuus. Ik wilde nog reageren maar dat is mij helaas ontschoten. De verschillende showtimes houden in dat lijn 1 toch een keer zijn verbinding verloren is. Mogelijk is er toch wel iets niet helemaal lekker. De reden is echter puur gokken, daar komen we alleen achter door de lijn uit te lezen en een DSL-test met een Argus uit te voeren op locatie.

Badge

Ah, excuus. Ik wilde nog reageren maar dat is mij helaas ontschoten. De verschillende showtimes houden in dat lijn 1 toch een keer zijn verbinding verloren is. Mogelijk is er toch wel iets niet helemaal lekker. De reden is echter puur gokken, daar komen we alleen achter door de lijn uit te lezen en een DSL-test met een Argus uit te voeren op locatie.

laatste keer dat Monteur was geweest was er niets aan de hand met de lijn, alles was goed volgens hem

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @MrOsman, wat vervelend dat de problemen nog steeds spelen. Zou je mij een privé bericht willen sturen? Dan gaan we kijken of ik nog een monteur kan inplannen.