Beantwoord

KPN veilig werkt niet goed

• 1 oktober 2017
  • 25 reacties
  • 891 keer bekeken

KPN Veilig werkt na het installeren van macOS beta versie niet meer goed. Ook niet na de installatie van macOS High Sierra. Krijg onderstaande boodschap. Iemand bekend wat te doen? Herinstallatie ook al geprobeerd, geen effect. :(

icon

Beste antwoord door Peerke11 21 november 2017, 22:14

Opgelost, ik kreeg foutmeldingen in de console "Kernel Extension BLOCKED: "

Daarop gegoogeld en de oplossing was een blokkade van F-secure programma. Zie afbeelding van voorbeeld. 😀

Bedankt voor de hulp!!!

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Peerke, welkom op het forum! Lastig dat KPN Veilig nu niet meer goed werkt. Heb je al eens eerder op deze computer KPN Veilig geinstalleerd en verwijderd? Het kan zijn dat dan niet alles verwijderd is waardoor deze installatie niet lukt.

Zou je eens op deze pagina: https://www.kpn.com/faq/18413 het stappenplan voor verwijderen willen volgen? Staat KPN Veilig nu niet op je computer? Begin dan met stap 4, het downloaden van het F-Secure verwijderprogramma.

Lukt het, na het doorlopen van deze stappen, wel om KPN Veilig goed te installeren? Ik hoor het graag 🙂
Bekend probleem, zie txt.
F-sure werkt aan oplossing
" Symptoms
After upgrading macOS to 10.13 (High Sierra), the F-Secure menu bar app (F-icon) may not start. This causes notifications to stop working. Detected malware or software upgrades are therefore not notified, although malware detection itself is still working normally. As software upgrade notifications stop working, SAFE does not get upgraded, unless this is done manually.

Diagnosis
This is a macOS 10.13 (High Sierra) compatibility issue with SAFE for Mac (17.0 and earlier).

Solution
After the High Sierra upgrade, you can do the following to enable the F-icon in the menu bar:

Go to System Preferences > Users & Groups > Login Items
Press the + button to add a login item.
Select
/Applications/F-Secure/F-Secure SAFE
and press Add.
After this, log out and back in again, then check if the F-icon appears in the menu bar.

We are releasing the next software version (17.1) soon, which is the first version to support High Sierra and contains a fix for this issue."
"We are releasing the next software version (17.1) soon, which is the first version to support High Sierra and contains a fix for this issue."
Hoe snel is snel als het probleem 27 dagen geleden is beschreven en dat een upgrade naar versie 17.1 een oplossing zal bieden.
Overigens pas sinds drie weken KPN veilig op mijn Mac gedownload. Blijkt versie 16.4 te zijn. Zie ik iets over het hoofd of zo?
Er komt deze week een oplossing voor dit probleem, zo heeft KPN verzekerd.
Ik heb vandaag 19/11 versie 17.1 gedownload en het schijnt goed te werken nu met High Sierra
groet Jan Huizer
Update naar 17.1 -> geen effect

Beste Peerke, Ik heb alles verwijderd van de computer ook de licentie, daarna alles opnieuw geïnstalleer ook de extensie voor de browserbeveiliging bij mij werkt het nu al vanaf vanmiddag prima .
Alles is groen.
Zie bijlage
Reputatie 7
Badge +22
Mooi dat het bij jou nu weer werkt, Janus! @Peerke, zou jij hetzelfde willen proberen als Janus? Ik ben benieuwd of je probleem daarna is opgelost. 🙂
@Justin_heb je stappenplan om te verwijderen doorlopen. Geen probleem. Opnieuw geinstalleerd, geen effect
@Justin_krijg allemaal foutmeldingen in de console.

Beste Peerke,
Heb je je computer nadat je alles heb verwijderd opnieuw opgestart/herstart voor dat je opnieuw ging installeren.

groet jan huizer
Ja, ik heb hem helemaal uitgezet en opnieuw opgestart. ik zelfs een harde reset uitgevoerd en alles opnieuw geïnstalleerd. Geen backup teruggezet. Snap er niets van
Als je met het schijfhulpprogramma je hardeschijf controleert, er staat misschien een fout op welke een conflict geeft.Want dat heb namelijk bij mijn andere computer moeten doen en daar werkt het nu ook prima

Groet
Reputatie 7
Badge +22
Balen dat het nog steeds niet werkt, Peerke! Heb je na het verwijderen van KPN Veilig ook via https://veilig.kpn.com de licentiecode weer vrijgegeven? Dat stond niet in mijn stappenplan, maar dat gaf Janus wel aan.
@Janus 99 gedaan, geen fouten gevonden
@Justin_licentie heb ik vrijgegeven tijdens proces.
Opgelost, ik kreeg foutmeldingen in de console "Kernel Extension BLOCKED: "

Daarop gegoogeld en de oplossing was een blokkade van F-secure programma. Zie afbeelding van voorbeeld. 😀

Bedankt voor de hulp!!!

Mooi dat het opgelost is, dit kan voor andere mensen ook van belang zijn.

groet jan huizer
Reputatie 7
Badge +22
Fijn dat het nu weer werkt, Peerke! Ik heb jouw bericht nu als oplossing gemarkeerd. Zo zien andere klanten ook hoe jij het hebt opgelost. 🙂
Heb KPN Veilig met de bijgeleverde uninstaller verwijderd.
Daarna KPN Veilig opnieuw geïnstalleerd.
Herstart en OK alles werkt weer prima.
Ik heb het probleem (in Chrome) dat een eigen, vertrouwde website door F-Secure als niet veilig wordt aangeduid en ik daardoor niet meer kan inloggen via Wordpress (/wp-admin), terwijl het tot enkele weken geleden nog wel ging. Toevoegen aan veilige sites heeft geen effect. In een andere browser, Microsoft Edge, werkt het nog wel.
Kan ik iets in de (geavanceerde) instellingen veranderen?
Dag Wietse,

Ik kreeg op een gegeven moment bij KPN Veilig hetzelfde probleem.
Bleek dat de link naar een geheel andere website verwees.
Na enig gerommel heb ik het volgende gedaan:

Ik werk met Safari en heb het probleem opgelost door de Geschiedenis volledig te wissen.
Daarna een herstart uitgevoerd en het probleem was verholpen.

Waarom dit werkte weet ik niet, maar het probleem was opgelost.
Hoop dat dit voor jou ook helpt.
Joop
Dank hiervoor, Joop!
Ga dit later uitproberen - ik heb nu eerst een probleem met een (andere) website van ons voorgelegd aan onze provider, misschien kan ik daarna eerste de site(s) veiliger maken en helpt dit ook al. Laat nog wel weten als alles is gelukt!

Wietse
Dag Wietse,

OK, dank voor jouw reactie.
Succes gewenst.
Joop
Dit is het antwoord van onze provider, denk dat het ook voor anderen interessant kan zijn:
"De reden dat u op uw websites een melding krijgt dat ze (mogelijk) onveilig zijn komt doordat steeds meer browsers en virussoftware websites als onveilig aanmerken wanneer er geen SSL-certificaat actief is. Ik raad daarom aan om voor alle websites een Gratis SSL-certificaat te activeren. "

Wij gaan dit zeker doen, de komende dagen, en meld dan nog wel of we het probleem daarmee kunnen oplossen of (ook) nog aan de slag moeten met het volledig wissen van de geschiedenis.
Wordt nog even vervolgd!

Reageer