Bij mijn ouders thuis zijn wij al jaren klant bij KPN. De experiabox gebruiken wij enkel als modem en is
aangesloten op een ubiquiti netwerk. hierdoor kan ik alles zorgvuldig
monitoren. Om de 40 minuten wordt er een snelheidstest uit gevoerd wat vervolgens
opgeslagen wordt.
Aangezien wij ver van de kast
wonen hebben wij nooit veel internet snelheid gehad.
Ruim een jaar geleden hadden wij nooit meer dan 3.5 Mbps, daarop had ik toen KPN gebeld en zij waren
vriendelijk genoeg om een monteur langs te sturen. Hij vertelde ons dat de apparatuur in de kast verouderd was. Hier is een melding van gemaakt en aangepast en 2 weken later hadden wij 6.5 Mbps.
Vervolgens wordt het nog mooier, paar maanden daarna hadden uit het niks 8.0 Mbps.
Nu is 3 mei een storing geweest van ruim een uur waarna onze snelheid terug gezet is op 6.5 Mbps (zie afbeelding). Dit kleine verschil veroorzaakt wel dat NLziet begint te haperen. Na deze ontdekking heb ik contact gehad met KPN maar uit het gesprek is mijn hoofdvraag nooit beantwoord. Namelijk waarom is onze internetsnelheid omlaag gegaan.
Het gesprek was zeker niet nutteloos, thuis ligt er nu een 4G Modem te wachten om aangesloten te worden. Ben benieuwd naar het resultaat op het moment dat de 4G bij schakelt.
Groetjes Johan
Beste antwoord door jhavanboekel
Bekijk origineel