KPN verwelkomt Oxxio klanten

  • 3 September 2021
  • 98 reacties
  • 2036 keer bekeken
KPN verwelkomt Oxxio klanten

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

98 reacties

Hi, mijn contract is deze week niet gemigreerd naar KPN. Dat gaat waarschijnlijk volgende week gebeuren. Dat heeft tot gevolg dat ik op dit moment zowel bij Oxxio als KPN niet mijn verhuizing kan doorgeven. Mocht de migratie volgende week daadwerkelijk plaatsvinden, dan duurt het nog een week voordat de verhuizing is verwerkt. Gevolg is dat ik in het nieuwe huis minimaal een week geen internet en tv heb. KPN zegt dat de enige mogelijkheid om tijdig internet en tv in het nieuwe huis te krijgen is dat ik mijn Oxxio-contract opzeg en een nieuw contract bij KPN afsluit. Dat kon niet tegen hetzelfde als mijn huidige contract. 
Oftewel, de belofte dat klanten van Oxxio niet zonder internet en tv zouden komen en hetzelfde tarief zouden houden, kan KPN in mijn geval niet nakomen. Ik zit ofwel zonder internet, of moet meer betalen. Teleurstellend!

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Esthr

Jemig, dat klinkt inderdaad als een hele benarde situatie. 

Ik zou graag voor je willen kijken of ik wat kan betekenen. Ik kan helaas niks beloven. Zou je voor mij  jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer en een seintje geven wanneer je dat hebt gedaan. 

Hoi @Esthr

Jemig, dat klinkt inderdaad als een hele benarde situatie. 

Ik zou graag voor je willen kijken of ik wat kan betekenen. Ik kan helaas niks beloven. Zou je voor mij  jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer en een seintje geven wanneer je dat hebt gedaan. 

Gedaan! 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Esthr,

Helaas sta je nog niet in ons systeem waardoor ik echt niks voor je kan doen :disappointed_relieved:. Zodra jij over bent naar KPN kan je gelijk de verhuizing doorgeven, als je de verhuizing hebt doorgegeven kan je, als het goed is, van ons wel een tijdelijke noodoplossing ontvangen. 

Hoe zit het met de facturatie?

 

Rond 5 oktober is mijn factuur bij Oxxio afgeschreven, en zie dat aankomende week de nieuwe factuur van KPN wordt afgeschreven. Ik betaal dus in eerste instantie wel dubbel, wat dus niet in bedoeling is (volgens de overgangsemail), en ik betaal liever de factuur op het moment dat ik de slotfactuur van oxxio op mijn rekening heb gekregen.  Ik kan de nieuwe factuur van KPN ook nog niet zien, dus kan ook geen uitstel o.i.d aanvragen.

 

Van KPN krijg ik een mail "welkomstcadeautje van KPN een jaar lang gratis plusabonnement” Als ik dit activeer komt er bij het totaalbedrag  9.95. Hoe kan dit?

Als ex-OXXIO klant krijg ik voor de overgang naar KPN  1 jaar gratis ESPN.  

Hoe staat met een stappenplan beschreven , maar ik krijg de keuze voor 1 jaar gratis ESPN niet te zien en weet dus niet of het aan mijn abonnement is toegevoegd.

 

Zelf ook net toegevoegd. Bij het toevoegen staat 0.00 . bij ESPN..

 

 

Zelf ook net toegevoegd. Bij het toevoegen staat 0.00 . bij ESPN..

 

Misschien komt het dat het bij mij niet lukt omdat dat ik gisteren telefonisch contact had met KPN support en dat het wel ingesteld is op mijn tv (en werkt) maar niet zichtbaar is op mijn KPN ???

Reputatie 7
Badge +17

Begrijp ik goed dat het toch nog gelukt is @aniethe? Anders hoor ik het graag!
@Theodorus .L Zie je het hele ESPN pakket niet, of zie je de korting niet? Wij kunnen ook met je meekijken en eventueel het pakket voor je activeren. Hier hebben wij wel je gegevens voor nodig. Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. Je kunt je gegevens invullen in je profiel! Je kunt uiteraard ook bellen met de klantenservice (0800-0402). 

Reputatie 7
Badge +17

@Cookie1234 Het overlapt elkaar inderdaad. Er zit niets anders op dan wachten tot de KPN factuur zichtbaar is. 

@Cookie1234 Het overlapt elkaar inderdaad. Er zit niets anders op dan wachten tot de KPN factuur zichtbaar is. 

Dank voor je antwoord. Geen idee wanneer deze zichtbaar is, maar ik zal de incasso dan storneren/tegenhouden. En vervolgens een aanvraag doen voor éénmalig later betalen.  erg vervelend met dubbele kosten als het eigenlijk op dit moment niet zo goed uitkomt.

Op tv is ESPN nog niet toegevoegd.

Reputatie 1

Waarom incasseert KPN na de overname van Oxxio klanten ook nog een keer hetzelfde bedrag een paar dagen nadat Oxxio ook al heeft geïncasseerd? Verder kun je je facturen nog niet inzien in mijnkpn en de betaling niet wijzigen. Totaal onduidelijk zo een onverwachte dubbele incasso. 


Admin: topic verplaatst naar verzameltopic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +24

U heeft geen factuur gehad van KPN?


Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +10

Waarom incasseert KPN na de overname van Oxxio klanten ook nog een keer hetzelfde bedrag een paar dagen nadat Oxxio ook al heeft geïncasseerd? Verder kun je je facturen nog niet inzien in mijnkpn en de betaling niet wijzigen. Totaal onduidelijk zo een onverwachte dubbele incasso. 


Admin: topic verplaatst naar verzameltopic over dit onderwerp


Goedemorgen @RMvdT, ik heb jouw reactie verplaatst naar dit algemene topic over de overname van Oxxio. Lees het startbericht eens door, daar vind je denk ik de juiste informatie. Vooral het volgende stukje geeft naar mijn mening antwoord op jouw vraag:
 

 

De eerste KPN factuur

Omdat je jouw Oxxio abonnement vooruit betaalt, krijg je van Oxxio nog geld terug. Je ontvangt daarom binnen twee weken na de overgang een slotfactuur van Oxxio.

We sturen een paar dagen na de overgang ook de eerste KPN factuur. De KPN factuur ziet er anders uit dan je gewend bent, maar veel blijft ook hetzelfde:

  • Je krijgt van ons een e-mail zodra de factuur klaarstaat in MijnKPN
  • Je blijft de factuur op hetzelfde moment ontvangen
  • Je betaalt door middel van automatische incasso, 3 dagen na onze factuur. Het bedrag wordt afgeschreven met KPN Internet: NL41INGB0000467598
  • Kijk voor meer informatie over je factuur op kpn.com/factuur

 

Reputatie 1

U heeft geen factuur gehad van KPN?


Admin: meeverplaatst

Neen en kan hem in mijnkpn ook niet opvragen. Ook de betaling tot later uitstellen geeft een foutmelding. Deze incasso staat voor as dinsdag. Totaal onduidelijk zo een dubbele incasso. Oxxio gaf aan dat dat goed geregeld zou worden en er niets teveel betaald zou worden bij overname. Niet dus. Ga het maar weigeren en/of storneren tot er duidelijkheid is :(

Reputatie 1

Hoe zit het met de facturatie?

 

Rond 5 oktober is mijn factuur bij Oxxio afgeschreven, en zie dat aankomende week de nieuwe factuur van KPN wordt afgeschreven. Ik betaal dus in eerste instantie wel dubbel, wat dus niet in bedoeling is (volgens de overgangsemail), en ik betaal liever de factuur op het moment dat ik de slotfactuur van oxxio op mijn rekening heb gekregen.  Ik kan de nieuwe factuur van KPN ook nog niet zien, dus kan ook geen uitstel o.i.d aanvragen.

 

Precies hetzelfde hier. Waardeloos:(

Reputatie 7
Badge +17

@Mvbr Ik vermoed gewoon het verlengaanbod met de standaard tarieven. Check de link, voer je gegevens in en geef aan dat je al internet & tv hebt bij ons. Ik weet overigens niet of er een speciaal aanbod klaarstaat. Tegen de tijd dat je kunt verlengen kun je in MijnKPN zien wat onze Husselprijzen zijn en of er een aanbod klaar staat. Onze klantenservice kan tegen die tijd ook met je meekijken. 

Oxxio internet en televisie is overgezet naar KPN, daar heeft niemand een keus is gehad. Op zich geen probleem als alles goed blijft lopen, maar dat is helaas het probleem.

"Chatten met een medewerker” heeft me er al twee keer op een willekeurig moment uitgegooid terwijl ik midden in gesprek zat. Een email-adres van de klantenservice is onvindbaar. Er is geen klantenservice pagina waar je met je vraag terecht kan. Daarom doe ik het nu op deze manier en hoop ik alsnog geholpen te worden.

De laatste factuur van Oxxio namens KPN is van 1 oktober 2021 en bedraagt 67,25 euro. Dit bedrag is afgeschreven van mijn rekening.

Op 8 oktober 2021 kreeg ik een email van KPN dat mijn maandelijkse factuur eraan komt van 66,02 euro. Volgens internetbankieren wordt dit bedrag op 12 oktober 2021 afgeschreven. 

Ik heb twee vragen:

  1. Waarom krijg ik in oktober twee facturen?
  2. Waarom is de factuur van KNP 66,02 euro terwijl mijn maandelijkse kosten 53,53 euro bedragen volgens MijnKPN?

Graag ontvang ik een reactie van KPN.

Vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +16

@Cookie1234 en @RMvdT, even een check: jullie hebben het abonnement al wel gekoppeld in MijnKPN? Onder “Producten” → “Internet” vinden jullie helemaal geen facturen terug? Ik hoor het graag, zodat ik dit intern kan doorgeven.

Oxxio gaf aan dat dat goed geregeld zou worden en er niets teveel betaald zou worden bij overname. Niet dus. Ga het maar weigeren en/of storneren tot er duidelijkheid is :(

Bij Oxxio betaal je abonnementskosten vooruit en bij ons betaal je de abonnementskosten vooruit: daarom krijg je in oktober 2 keer een factuur. Binnen 2 weken na de overgang ontvang je een slotfactuur van Oxxio. Zo weet je zeker dat je niets dubbel betaalt. 
Als het niet lukt om de KPN factuur te betalen, dan kun je altijd overleggen over een eenmalige uitstel van de factuur. Lukt het niet om een eenmalige betaalafspraak online te maken, bel dan met onze administratie. Zij zijn, op werkdagen en tijdens kantooruren, bereikbaar via 0800 0402.

@Annemal welkom en bedankt voor jouw bericht! Het antwoord op je eerste vraag staat hierboven uitgelegd! :relaxed: Voor het antwoord op jouw tweede vraag, hebben wij jouw klantgegevens nodig.
Wil jij je klantgegevens toevoegen in jouw Forum profiel? Graag jouw volledige naam, klantnummer, postcode en huisnummer. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor de KPN moderators. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weten wij dat we met je mee kunnen kijken!

@Shyrin_ Ik heb alles ingevuld.

Tv en internet is van oxxio overgenomen (administratief) door kpn. Nu heeft oxxio de incasso van de maand oktober gewoon gedaan op 5 oktober maarkrijg ik van mn bank een melding dat kpn op 12 oktober ook gaat incasseren... hoe zit dit?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo Lisa, het is gelukt! Ik heb nu het plus pakket. Eén vraag hierover. Ik zie dat op kanaal 203 Amazon Prime in het pakket zit. Ik ben reeds lid van Amazon en kijk hier regelmatig naar. Kan ik mijn Amazon Prime lidmaatschap opzeggen aangezien ik nu via het PLUS-pakket kan kijken, of werkt dit niet zo?

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Tv en internet is van oxxio overgenomen (administratief) door kpn. Nu heeft oxxio de incasso van de maand oktober gewoon gedaan op 5 oktober maarkrijg ik van mn bank een melding dat kpn op 12 oktober ook gaat incasseren... hoe zit dit?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Bij Oxxio betaal je abonnementskosten vooruit en bij ons betaal je de abonnementskosten vooruit: daarom krijg je in oktober 2 keer een factuur. Binnen 2 weken na de overgang ontvang je een slotfactuur van Oxxio. Zo weet je zeker dat je niets dubbel betaalt. @Vickydewild 

@MBe323, het Pluspakket en Amazon via kanaal 203 zijn 2 verschillende dingen. Via de KPN tv-ontvanger is het mogelijk om Amazon Prime te gebruiken. Alles hierover kun je vinden op onze Amazon Prime pagina Dat staat verder los van het Pluspakket