KPN verwelkomt Oxxio klanten

  • 3 September 2021
  • 98 reacties
  • 1928 keer bekeken
KPN verwelkomt Oxxio klanten

Toon eerste bericht

98 reacties

@Cookie1234 en @RMvdT, even een check: jullie hebben het abonnement al wel gekoppeld in MijnKPN? Onder “Producten” → “Internet” vinden jullie helemaal geen facturen terug? Ik hoor het graag, zodat ik dit intern kan doorgeven.

 

Ik kan alleen de facturen van Oxxio t/m oktober inzien, niet de nieuwe van KPN zelf.  Abonnement is wel gekoppeld.

 

Even terugkomend op het incasso verhaal en het dubbel betalen, aangezien ik jullie van het weekend niet te pakken kreeg, en wel via Facebook heb ik dit bericht terug gekregen, waarop ik de incasso dus ook éénmalig tegenhoud:

 

Goedemiddag Peter, Allereerst van harte welkom als klant bij KPN 🙂 Aangezien je bij Oxxio en KPN de maand vantevoren betaalt zul je nu inderdaad van beide bedrijven korte tijd na elkaar een factuur ontvangen. Die dubbele kosten krijg je uiteindelijk wel terug (via de slotfactuur van Oxxio) maar ik kan me voorstellen dat dat er wel voor zorgt dat het momenteel financieel wat krap wordt. Dat hoor ik tenminste ook wel van andere (nieuwe) klanten. Over het algemeen is het geen probleem om een het betalen van een factuur even uit te stellen. Er zal ongeveer 5 dagen na het verschijnen van de eerste factuur een incassopoging worden ondernomen. Als er dan niet geïncasseerd kan worden, of je storneert de incasso, dan is de factuur achterstallig en dan ontvang je ook vrij snel een herinnering. Sowieso worden er nog geen extra herinneringskosten in rekening gebracht na de eerste factuur, dus er is dan nog niets aan de hand. Wanneer je deze herinnering hebt gehad, kun je uitstel aanvragen voor het openstaande bedrag. Dat kan via kpn.com/betaallater of via de klantenservice, je kunt altijd even een bericht sturen wanneer het zover is. Je kunt dan de betaling uitstellen tot je de slotfactuur van Oxxio hebt gekregen.

Dan neem ik aan dat jullie de maand november incasseren dus?

Reputatie 7
Badge +17

Dan neem ik aan dat jullie de maand november incasseren dus?

Wij incasseren van oktober tot november. Zoals al aangegeven ontvang je nog een slotnota vanuit Oxxio waarbij je geld terug krijgt. 

Ik heb een email gekregen dat ik als oxxioklant 2 kadootjes zou ontvangen, 1 een jaar lang espn en nog een pluspakket,

 

echter kan ik deze opties niet vinden via mijnkpn zoals de mailing aangeeft, ik heb vrijdag al gebeld en jullie gaven aan te wachten tot maandag, echter hier nog steeds geen optie “1 jaar gratis ESPN”

 

groeten Steven

Reputatie 5
Badge +2

De KPN rekening voor oktober is nog steeds niet te vinden in Mijn KPN. Hoe zit dit ?

Reputatie 5
Badge +2

Dan neem ik aan dat jullie de maand november incasseren dus?

Wij incasseren van oktober tot november. Zoals al aangegeven ontvang je nog een slotnota vanuit Oxxio waarbij je geld terug krijgt. 

Ik kan het niet meer volgen.

Ik ben tot 6 oktober klant geweest bij Oxxio.

De rekening van Oxxio voor de hele maand oktober is geïncasseerd. Ik neem aan dat ik van Oxxio 25 dagen abonnementskosten terug krijg.

Van KPN heb ik nog geen rekening gezien. Maar van de bank heb ik de melding gekregen dat morgen een incasso wordt afgeschreven.

Het bedrag van deze incasso is wederom voor heel oktober. Waarom niet voor 25 dagen ?

Ik betaal nu 6 dagen te veel.

Kan iemand van KPN dit uitleggen ?

Reputatie 7
Badge +17

@JanBar Je hebt jouw product al wel gekoppeld aan MijnKPN? Als je wilt, kan ik voor je kijken of ik de factuur per e-mail kan toesturen. Als het incasso morgen plaats vindt, zou je de factuur namelijk allang hebben moeten ontvangen. Op de factuur kan je dan ook gelijk zien voor welke periode je abonnementskosten betaalt. Op voorhand zou ik zeggen dat je bij KPN voor 6 oktober tot en met 5 november betaalt. Maar ik heb nog geen gegevens, dus dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wat ik wel met zekerheid kan zeggen, is dat je de abonnementskosten die je al aan Oxxio hebt betaald deels terug krijgt. Je krijgt de abonnementskosten terug vanaf het moment dat jouw abonnement is overgezet naar KPN tot het einde van de factuurperiode. Zo betaal je onder de streep niets dubbel. 

Goed, zal ik kijken of ik de factuur kan toe sturen? Vul dan je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

 

@Stevenwesterhuis Balen dat het niet lukt om jouw welkomstcadeau te activeren. Er waren voor het weekend inderdaad wat problemen met het activeren hiervan. Dit is inmiddels verholpen. Lukt het via MijnKPN toch niet, dan kijk ik graag of ik het voor je aan kan zetten. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Reputatie 5
Badge +2

@JanBar Je hebt jouw product al wel gekoppeld aan MijnKPN? Als je wilt, kan ik voor je kijken of ik de factuur per e-mail kan toesturen. Als het incasso morgen plaats vindt, zou je de factuur namelijk allang hebben moeten ontvangen.

Goed, zal ik kijken of ik de factuur kan toe sturen? Vul dan je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

 

Beste Denise,

Ik heb mijn product vorige week gekoppeld aan MijnKPN.
In de MijnKPN app zie ik de factuur niet terug.
Raar maar waar is de factuur nu wel zichtbaar als ik inlog op MijnKPN via de browser.
Ik zie inderdaad dat de rekening loopt van 7 oktober tot 6 november.
Probleem is dus opgelost. Blijft de vraag waarom de rekening niet zichtbaar is in de app.

Reputatie 7
Badge +17

@JanBar Je hebt jouw product al wel gekoppeld aan MijnKPN? Als je wilt, kan ik voor je kijken of ik de factuur per e-mail kan toesturen. Als het incasso morgen plaats vindt, zou je de factuur namelijk allang hebben moeten ontvangen.

Goed, zal ik kijken of ik de factuur kan toe sturen? Vul dan je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

 

Beste Denise,

Ik heb mijn product vorige week gekoppeld aan MijnKPN.
In de MijnKPN app zie ik de factuur niet terug.
Raar maar waar is de factuur nu wel zichtbaar als ik inlog op MijnKPN via de browser.
Ik zie inderdaad dat de rekening loopt van 7 oktober tot 6 november.
Probleem is dus opgelost. Blijft de vraag waarom de rekening niet zichtbaar is in de app.

@JanBar Goed om te horen dat 't wel via MijnKPN gelukt is in de browser! Maakt het verschil als je de MijnKPN app even test op een ander apparaat? 

@JanBar Je hebt jouw product al wel gekoppeld aan MijnKPN? Als je wilt, kan ik voor je kijken of ik de factuur per e-mail kan toesturen. Als het incasso morgen plaats vindt, zou je de factuur namelijk allang hebben moeten ontvangen. Op de factuur kan je dan ook gelijk zien voor welke periode je abonnementskosten betaalt. Op voorhand zou ik zeggen dat je bij KPN voor 6 oktober tot en met 5 november betaalt. Maar ik heb nog geen gegevens, dus dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wat ik wel met zekerheid kan zeggen, is dat je de abonnementskosten die je al aan Oxxio hebt betaald deels terug krijgt. Je krijgt de abonnementskosten terug vanaf het moment dat jouw abonnement is overgezet naar KPN tot het einde van de factuurperiode. Zo betaal je onder de streep niets dubbel. 

Goed, zal ik kijken of ik de factuur kan toe sturen? Vul dan je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

 

@Stevenwesterhuis Balen dat het niet lukt om jouw welkomstcadeau te activeren. Er waren voor het weekend inderdaad wat problemen met het activeren hiervan. Dit is inmiddels verholpen. Lukt het via MijnKPN toch niet, dan kijk ik graag of ik het voor je aan kan zetten. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

gedaan, hierbij het seintje

Reputatie 7
Badge +20

  

gedaan, hierbij het seintje

Even voor de duidelijkheid, @Stevenwesterhuis Stond er nu in die mail dat je zowél ESPN als het pluspakket een jaar gratis zou krijgen? Volgens mij is het cadeau namelijk dat je 12 maanden gratis ESPN krijgt. Als je die zender echter al hebt, kun je kiezen voor 12 maanden gratis pluspakket. Je zou het hoe dan ook nu via MijnKPN moeten kunnen activeren. 

  

gedaan, hierbij het seintje

Even voor de duidelijkheid, @Stevenwesterhuis Stond er nu in die mail dat je zowél ESPN als het pluspakket een jaar gratis zou krijgen? Volgens mij is het cadeau namelijk dat je 12 maanden gratis ESPN krijgt. Als je die zender echter al hebt, kun je kiezen voor 12 maanden gratis pluspakket. Je zou het hoe dan ook nu via MijnKPN moeten kunnen activeren. 

Klopt, ik kon allebei krijgen..maar dat lukt dus niet...ik kan de kadootjes niet uitpakken;)

Reputatie 5
Badge +2

@JanBar Je hebt jouw product al wel gekoppeld aan MijnKPN? Als je wilt, kan ik voor je kijken of ik de factuur per e-mail kan toesturen. Als het incasso morgen plaats vindt, zou je de factuur namelijk allang hebben moeten ontvangen.

Goed, zal ik kijken of ik de factuur kan toe sturen? Vul dan je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

 

Beste Denise,

Ik heb mijn product vorige week gekoppeld aan MijnKPN.
In de MijnKPN app zie ik de factuur niet terug.
Raar maar waar is de factuur nu wel zichtbaar als ik inlog op MijnKPN via de browser.
Ik zie inderdaad dat de rekening loopt van 7 oktober tot 6 november.
Probleem is dus opgelost. Blijft de vraag waarom de rekening niet zichtbaar is in de app.

@JanBar Goed om te horen dat 't wel via MijnKPN gelukt is in de browser! Maakt het verschil als je de MijnKPN app even test op een ander apparaat? 

Ik heb de MijnKpn app geïnstalleerd op mijn tablet. Ook daar is de rekening niet te zien.

  

gedaan, hierbij het seintje

Even voor de duidelijkheid, @Stevenwesterhuis Stond er nu in die mail dat je zowél ESPN als het pluspakket een jaar gratis zou krijgen? Volgens mij is het cadeau namelijk dat je 12 maanden gratis ESPN krijgt. Als je die zender echter al hebt, kun je kiezen voor 12 maanden gratis pluspakket. Je zou het hoe dan ook nu via MijnKPN moeten kunnen activeren. 

Klopt, ik kon allebei krijgen..maar dat lukt dus niet...ik kan de kadootjes niet uitpakken;)

en daarnaast, staat de optie  “1 jaar gratis espn” er nog steeds niet tussen in mijnKPN.

Hallo,er is voor oktober twee keer geld afgetrokken voor internet en tv ,waarom.

 

*Admin: verplaatst naar algemeen Oxxio topic

Reputatie 7
Badge +15

  

gedaan, hierbij het seintje

Even voor de duidelijkheid, @Stevenwesterhuis Stond er nu in die mail dat je zowél ESPN als het pluspakket een jaar gratis zou krijgen? Volgens mij is het cadeau namelijk dat je 12 maanden gratis ESPN krijgt. Als je die zender echter al hebt, kun je kiezen voor 12 maanden gratis pluspakket. Je zou het hoe dan ook nu via MijnKPN moeten kunnen activeren. 

Klopt, ik kon allebei krijgen..maar dat lukt dus niet...ik kan de kadootjes niet uitpakken;)

Bedankt voor het invullen van je klantgegevens, @Stevenwesterhuis. De zenderpakketten zijn bij deze voor je geactiveerd: veel kijkplezier!

@JanBar: Ik heb gevraagd of een achterliggende afdeling mee kan kijken: als de facturen via de MijnKPN website zichtbaar zijn, zou het ook zo moeten zijn in de app. Een terugkoppeling volgt. Als de facturen de komende dagen wel zichtbaar zijn in de MijnKPN app, horen we het uiteraard graag.

Reputatie 7
Badge +17

@Rein123 Ik heb jouw topic samengevoegd met dit algemene Oxxio topic. Je kunt het antwoord op jouw vraag in het start bericht lezen:

De eerste KPN factuur

Omdat je jouw Oxxio abonnement vooruit betaalt, krijg je van Oxxio nog geld terug. Je ontvangt daarom binnen twee weken na de overgang een slotfactuur van Oxxio.

We sturen een paar dagen na de overgang ook de eerste KPN factuur. De KPN factuur ziet er anders uit dan je gewend bent, maar veel blijft ook hetzelfde:

  • Je krijgt van ons een e-mail zodra de factuur klaarstaat in MijnKPN
  • Je blijft de factuur op hetzelfde moment ontvangen
  • Je betaalt door middel van automatische incasso, 3 dagen na onze factuur. Het bedrag wordt afgeschreven met KPN Internet: NL41INGB0000467598
  • Kijk voor meer informatie over je factuur op kpn.com/factuur
Reputatie 7
Badge +17

Goedemiddag @Annemal, ik heb navraag voor je gedaan en een antwoord gekregen. Bij KPN is het bedrag dat je gaat betalen per maand iets lager dan je bij Oxxio kwijt was per maand. Dat is dus een meevaller. Het bedrag dat jij nu in MijnKPN ziet staan komt doordat er nadat de KPN factuur is aangemaakt extra kortingen voor jouw abonnement zijn geactiveerd, waardoor jouw maandbedrag de komende maanden €53,53 zal zijn. Uiteraard zal na na de komende factuur van €66,02 op de daaropvolgende factuur weer gecorrigeerd worden, zodat je niets teveel gaat betalen. 

Hello.

I paid Oxxia an invoice for my internet on the 29th of September, then another one came on the 5 of October, I also paid. And today 12 of October I am getting a new one from KPN this time.

 

Can someone at KPN explain this?

 

BTW the 0800 number never works.

 

So unhappy with this change.

Goedemorgen,

 

ik zie ook nergens op de site 1 jaar gratis ESPN staan, alleen voor 12,99€.


Waar kan je dit aanzetten zodat het inderdaad een jaar gratis is?

 

*admin* samengevoegd met bestaand topic. 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @1 jaar gratis ESPN

Stap jij over van Oxxio naar KPN of heb jij bericht ontvangen via de mail? De klanten die gebruik kunnen maken van deze aanbieden zijn hier persoonlijk over geïnformeerd. 

Reputatie 7
Badge +13

Hi @No options Customer

You should recieve an additional invoice on which you'll find a reimbursement for the dubble costs you might’ve paid. This will happen automatically, you don't have to do anything. 

Hi @No options Customer

You should recieve an additional invoice on which you'll find a reimbursement for the dubble costs you might’ve paid. This will happen automatically, you don't have to do anything. 

So… I should pay this third bill?

And also, can you confirm that the 0800 04 02 works from mobile phones?

 

thanks

Reputatie 7
Badge +13

Hi @No options Customer,

Yes, please pay the bills in order to avoid any problems. 0800-0402 works from any call-device. 

Hoi, sinds deze maand zijn we van oxxio naar jullie gegaan. Nu heb ik 5 oktober een factuur van oxxio gehad en 12 oktober een factuur van jullie, volgens mij gaat hier wat fout? 

 

Mvg Sharon 



Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reageer