KPN verwelkomt Oxxio klanten

  • 3 September 2021
  • 98 reacties
  • 2036 keer bekeken
KPN verwelkomt Oxxio klanten
Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties

Op 5 oktober starten we met het omzetten van de Oxxio abonnementen naar KPN. Oxxio gaat zich weer volledig focussen op haar producten en diensten in de energie. KPN verwelkomt alle Oxxio klanten en gaat de dienstverlening op het gebied van internet, televisie en vast bellen voortzetten. Je leest hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

 

Wat betekent de omzetting naar KPN voor mijn Oxxio abonnement?

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de voorbereidingen om alle Oxxio abonnementen over te zetten naar KPN abonnementen. De dag voordat jouw abonnement wordt omgezet, ontvang je van Oxxio een seintje per e-mail. Als je KPN klant bent geworden, krijg je van ons een e-mail om je welkom te heten.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dat moment bij Oxxio betaalt. Oxxio maakte al gebruik van het netwerk en het Interactieve TV platform van KPN. Internet, tv en vast bellen blijft dan ook gewoon werken zoals je dat gewend bent. 


Bij KPN blijft veel hetzelfde

  • Je blijft bij KPN hetzelfde voor je abonnement betalen als bij Oxxio
  • Internet, tv en vast bellen blijft werken met dezelfde apparatuur
  • Je telefoonnummer, voicemail en berichten gaan gewoon mee
  • Je Combivoordeel verhuist mee naar KPN en zit verwerkt in je abonnementsprijs
  • Heb je het Opnemen Pakket? Dan blijven jouw opnames behouden


Wat gaat er veranderen na de omzetting van Oxxio naar KPN?

Na het omzetten van je Oxxio abonnement naar KPN zullen er ook een aantal dingen veranderen. Deze veranderingen zal ik hier toelichten.
 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn herschreven, waar eerst ‘Oxxio’ stond is dit nu vervangen voor ‘KPN'. Een belangrijke aanpassing is dat KPN de tarieven (inflatiecorrectie) op een ander moment uitvoert dan Oxxio. Oxxio deed dit op 1 januari, bij KPN gebeurt dit op 1 oktober. In 2021 doet KPN dit niet bij de klanten die van Oxxio komen. 
 

De beltarieven wijzigen

Als je Vast Bellen hebt binnen je abonnement, dan zullen de beltarieven wijzigen zodra je abonnement is overgezet naar KPN. Daarnaast worden de buitenlandzones makkelijker en kan je BelOnbeperkt bundels gaan gebruiken.
 

Bellen binnen Nederland

  Oxxio KPN  
Starttarief per gesprek naar vaste en mobiele nummers € 0,10 € 0,15
Beltarief per minuut naar vaste en mobiele nummers € 0,10 € 0,15
Beluisteren voicemail €0,10 gratis

 

Bellen buiten Nederland
De beltarieven voor het buitenland zijn bij KPN in drie zones ingedeeld in plaats van acht.

Zone Starttarief
(per gesprek)

Tarief bellen naar vaste nummers
(per minuut)

Tarief bellen naar mobiele nummers
(per minuut)
EU € 0,00 € 0,23 € 0,23
Voordeellanden € 0,15 € 0,30 € 0,30
Rest van de wereld € 0,15 € 1,00

€ 1,00


Meer informatie over deze wijziging vind je op kpn.com/oxxiobellen


BelOnbeperkt bundels
De beltarieven zijn hoger bij KPN. Maar je kan bij KPN een Onbeperkt Bellen bundel bestellen. Bel je vaak of lang, dan kan je hiermee besparen op je belkosten. Om ervoor te zorgen dat je geen onverwacht hoge belkosten hebt, krijgen klanten met Bellen bij Oxxio tijdens de overgang naar KPN één maand BelOnbeperkt Nederland cadeau. Hiermee kan je onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Na deze maand stopt deze bundel vanzelf. Kijk voor meer informatie en alle tarieven op kpn.com/oxxiobellen.

 

De eerste KPN factuur

Omdat je jouw Oxxio abonnement vooruit betaalt, krijg je van Oxxio nog geld terug. Je ontvangt daarom binnen twee weken na de overgang een slotfactuur van Oxxio.

We sturen een paar dagen na de overgang ook de eerste KPN factuur. De KPN factuur ziet er anders uit dan je gewend bent, maar veel blijft ook hetzelfde:

  • Je krijgt van ons een e-mail zodra de factuur klaarstaat in MijnKPN
  • Je blijft de factuur op hetzelfde moment ontvangen
  • Je betaalt door middel van automatische incasso, 3 dagen na onze factuur. Het bedrag wordt afgeschreven met KPN Internet: NL41INGB0000467598
  • Kijk voor meer informatie over je factuur op kpn.com/factuur


Maak gebruik van KPN ID en MijnKPN

Zodra jouw abonnement is omgezet naar KPN, kun je ook gebruik gaan maken van MijnKPN. In MijnKPN kun je jouw abonnementsgegevens inzien en eventuele aanpassingen doen aan je abonnement. Denk hierbij aan het wijzigen van je contactgegevens, het inzien van je facturen of het aan- en uitzetten van een zenderpakket. Om in te kunnen loggen op MijnKPN maak je een KPN ID aan. Dat kun je zelf regelen via onze website: KPN ID aanmaken.

 

Heb je nog vragen?

Op oxxio.nl/kpn en kpn.com/oxxio vind je de laatste informatie en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen? Stel ze gerust hier onder het topic. Je kan tot de overgang natuurlijk gewoon terecht bij de Oxxio Klantenservice. Na het overzetten van je abonnement ben je met je vragen welkom bij de KPN Klantenservice. We helpen je graag.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

98 reacties

Binnenkort loopt mijn contract bij Oxxio, nu ķpn, af. Welk aanbod hebben jullie? 

Reputatie 7
Badge +17

@Mvbr Wat leuk dat je interesse hebt in het vernieuwen van jouw contract bij KPN! :green_heart:  Voor ons meest actuele aanbod raad ik je aan om op onze website te kijken of om telefonisch contact met ons op te nemen via het gratis telefoonnummer 0800 0402.

Ik heb geprobeerd het gratis pluspakket aan te zetten als welkomstkado. Maar er wordt een bedrag van € 9,99 in rekening gebracht. Hoe kan ik dit aanpassen?

Als reactie op bovenstaande,  worden de activatiecode kosten in dit geval berekend 

Reputatie 5
Badge +5

Gratis ESPN aanzetten lukt niet. Wat gaat hier fout ?

Gratis ESPN aanzetten lukt niet. Wat gaat hier fout ?

Zelfde hier

De informatie in de gestuurde mail leidt bij mij niet tot een kopje: 1 jaar lang gratis ESPN. 

Reputatie 7
Badge +17

@Mel.O @JanBar @Jasper Jansen Balen dat het niet lukt om jullie welkomstcadeau te activeren. Je kunt het welkomstcadeau activeren zodra jouw abonnement is omgezet naar KPN. Lukt het daarna nog niet? Dan raad ik je aan om telefonisch contact met ons op te nemen via het gratis telefoonnummer 0800 0402. Mijn collega helpt je dan graag bij het activeren van je welkomstcadeau. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

@Mvbr Als jouw abonnement al is overgezet naar KPN, zullen er geen activatiekosten in rekening worden gebracht bij het vernieuwen van jouw contract.

En nog een vraag.  Als ik mijn contract wil verlengen,  ben ik dan een nieuwe KPNl klant of is het een verlenging van een bestaand abonnement 

Reputatie 5
Badge +5

En nog een vraag.  Als ik mijn contract wil verlengen,  ben ik dan een nieuwe KPNl klant of is het een verlenging van een bestaand abonnement 

Dan ben je denk ik nieuwe KPN klant.

Kijk hier mee uit want kortingen kunnen vervallen. Je kan waarschijnlijk beter niets doen.

Maar mijn contract loopt af. Wat te doen 

Reputatie 5
Badge +5

Niets. Je abonnement loopt gewoon door tegen hetzelfde tarief. En is maandelijks opzegbaar.

@Mel.O @JanBar @Jasper Jansen Balen dat het niet lukt om jullie welkomstcadeau te activeren. Je kunt het welkomstcadeau activeren zodra jouw abonnement is omgezet naar KPN. Lukt het daarna nog niet? Dan raad ik je aan om telefonisch contact met ons op te nemen via het gratis telefoonnummer 0800 0402. Mijn collega helpt je dan graag bij het activeren van je welkomstcadeau. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

@Mvbr Als jouw abonnement al is overgezet naar KPN, zullen er geen activatiekosten in rekening worden gebracht bij het vernieuwen van jouw contract.

Bedankt, ga het binnenkort nog maar eens proberen. Anders bel ik. Groeten

Reputatie 5
Badge +5

@Denise_ 

Ik heb een mail gehad dat mijn abonnement is overgezet. Met daarin het aanbod voor gratis ESPN. Waarom lukt het dan niet om dat in MijnKPN te activeren ?

Jan,  dat lijkt me niet. Bij Oxxio was de korting ook gestopt.  Jaarabonnement 

Reputatie 5
Badge +5

Jan,  dat lijkt me niet. Bij Oxxio was de korting ook gestopt.  Jaarabonnement 

Ik heb net in MijnKpn gekeken. Ik krijg in ieder geval 5 Euro korting op mijn internet abonnement. En mijn gratis PLUS pakket loopt door.

Reputatie 7
Badge +17

@Mvbr Wanneer je jouw contract vernieuwd, ben je een bestaande klant, geen nieuwe klant. Daarom heb je ook geen activatiekosten. Je bent overigens niet verplicht om jouw contract te vernieuwen, zoals @JanBar ook al zegt. Je kunt jouw abonnement gewoon door laten lopen, zonder problemen. Je abonnement blijft dan zoals deze nu is, tegen dezelfde prijs en tegen dezelfde voorwaarden.

@JanBar Ik durf je niet te zeggen waarom het niet lukt om jouw welkomstcadeau via MijnKPN te activeren. Maar wij helpen je graag bij het activeren van jouw welkomstcadeau.

 

Edit: Ik bedenk me ineens iets. Heb je toevallig al ESPN in jouw abonnement? Zo ja, dan kan je ESPN niet 12 maanden gratis aanzetten. Dit kan alleen als je nu nog geen ESPN hebt. In plaats van ESPN kan je dan drie maanden gratis Pluspakket aanzetten.

Badge +1

Hallo, ik heb een mail gekregen dat ik overgezet ben naar KPN maar probeer met mijn Oxxio klantnummer het product toe te voegen aan MijnKPN maar klantnummer wordt niet herkend. 

Iemand een idee? 

Reputatie 5
Badge +5

In de mail staat helemaal onderaan je KPN klantnummer. Probeer dat eens.

Badge +1

Dank @JanBar, dat nummer uit de welkomst mail heb ik overgenomen maar de fout lag bij mijzelf, dit product wordt vanaf een ander rekeningnummer betaald dus de laatste 3 cijfers van de rekening klopte dus niet. Nu wel en het product is toegevoegd! 

Nogmaals dank. 

 

KPN klantnummer = 43 + Oxxio klantnummer 

Aangenomen dat iedere Oxxio klant er 43 voor aan krijgt. 

@Jose_ voorzover ik het kan zien, mijn complimenten. 

Niet alleen de voordelen voor de klant, maar ook de nadelen. En laten we wel wezen bij een omzetting is dat waar de klant het eerste naar kijkt. Ik weet het is niet echt Ontopic, maar wel bedoeld om te stimuleren om het zo te blijven doen. 

Reputatie 5
Badge +5

Gratis ESPN aanzetten lukt niet. Wat gaat hier fout ?

Net nog een poging gedaan. Nu is het wel gelukt. 🙂

Reputatie 7
Badge +20

Gratis ESPN aanzetten lukt niet. Wat gaat hier fout ?

Net nog een poging gedaan. Nu is het wel gelukt. 🙂

Ah heel fijn @JanBar! Lukt het bij jou nu ook @Jasper Jansen?

Ik heb een mail van KPN ontvangen waarin zowel het ESPN pakket als het PLUS pakket als welkomscadeau aangeboden wordt. Wanneer ik echter inlog in Mijn KPN dan zie ik dat ik wel het ESPN pakket tegen 0,00 euro kan selecteren, maar het PLUS pakket niet.

Ik heb geen ESPN pakket en hoef dat ook niet. Het is mij nu niet duidelijk of KPN mij alleen het ESPN pakket aanbied, omdat ik hier nog geen klant voor was (dat maak ik op uit de bovenstaande chats).

Mijn vraag is: Kan ik kiezen voor het PLUS pakket ipv het ESPN pakket als welkomscadeau? Zo ja, hoe kan ik deze dan voor een jaar gratis activeren? Als ik het nu activeer dan kost dat 10,00 euro per maand.

Reputatie 7
Badge +20

Wanneer ik echter inlog in Mijn KPN dan zie ik dat ik wel het ESPN pakket tegen 0,00 euro kan selecteren, maar het PLUS pakket niet.

Mijn vraag is: Kan ik kiezen voor het PLUS pakket ipv het ESPN pakket als welkomscadeau? Zo ja, hoe kan ik deze dan voor een jaar gratis activeren? Als ik het nu activeer dan kost dat 10,00 euro per maand.

 

Hi @MBe323, we krijgen hier meer signalen over binnen, en hebben dit probleem momenteel in onderzoek. Als er een oorzaak (en hopelijk ook oplossing) bekend is, laten we dat hier direct weten!