KPN verwelkomt Oxxio klanten

  • 3 September 2021
  • 98 reacties
  • 2038 keer bekeken
KPN verwelkomt Oxxio klanten
Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Moderator
  • 1963 reacties

Op 5 oktober starten we met het omzetten van de Oxxio abonnementen naar KPN. Oxxio gaat zich weer volledig focussen op haar producten en diensten in de energie. KPN verwelkomt alle Oxxio klanten en gaat de dienstverlening op het gebied van internet, televisie en vast bellen voortzetten. Je leest hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

 

Wat betekent de omzetting naar KPN voor mijn Oxxio abonnement?

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de voorbereidingen om alle Oxxio abonnementen over te zetten naar KPN abonnementen. De dag voordat jouw abonnement wordt omgezet, ontvang je van Oxxio een seintje per e-mail. Als je KPN klant bent geworden, krijg je van ons een e-mail om je welkom te heten.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dat moment bij Oxxio betaalt. Oxxio maakte al gebruik van het netwerk en het Interactieve TV platform van KPN. Internet, tv en vast bellen blijft dan ook gewoon werken zoals je dat gewend bent. 


Bij KPN blijft veel hetzelfde

  • Je blijft bij KPN hetzelfde voor je abonnement betalen als bij Oxxio
  • Internet, tv en vast bellen blijft werken met dezelfde apparatuur
  • Je telefoonnummer, voicemail en berichten gaan gewoon mee
  • Je Combivoordeel verhuist mee naar KPN en zit verwerkt in je abonnementsprijs
  • Heb je het Opnemen Pakket? Dan blijven jouw opnames behouden


Wat gaat er veranderen na de omzetting van Oxxio naar KPN?

Na het omzetten van je Oxxio abonnement naar KPN zullen er ook een aantal dingen veranderen. Deze veranderingen zal ik hier toelichten.
 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn herschreven, waar eerst ‘Oxxio’ stond is dit nu vervangen voor ‘KPN'. Een belangrijke aanpassing is dat KPN de tarieven (inflatiecorrectie) op een ander moment uitvoert dan Oxxio. Oxxio deed dit op 1 januari, bij KPN gebeurt dit op 1 oktober. In 2021 doet KPN dit niet bij de klanten die van Oxxio komen. 
 

De beltarieven wijzigen

Als je Vast Bellen hebt binnen je abonnement, dan zullen de beltarieven wijzigen zodra je abonnement is overgezet naar KPN. Daarnaast worden de buitenlandzones makkelijker en kan je BelOnbeperkt bundels gaan gebruiken.
 

Bellen binnen Nederland

  Oxxio KPN  
Starttarief per gesprek naar vaste en mobiele nummers € 0,10 € 0,15
Beltarief per minuut naar vaste en mobiele nummers € 0,10 € 0,15
Beluisteren voicemail €0,10 gratis

 

Bellen buiten Nederland
De beltarieven voor het buitenland zijn bij KPN in drie zones ingedeeld in plaats van acht.

Zone Starttarief
(per gesprek)

Tarief bellen naar vaste nummers
(per minuut)

Tarief bellen naar mobiele nummers
(per minuut)
EU € 0,00 € 0,23 € 0,23
Voordeellanden € 0,15 € 0,30 € 0,30
Rest van de wereld € 0,15 € 1,00

€ 1,00


Meer informatie over deze wijziging vind je op kpn.com/oxxiobellen


BelOnbeperkt bundels
De beltarieven zijn hoger bij KPN. Maar je kan bij KPN een Onbeperkt Bellen bundel bestellen. Bel je vaak of lang, dan kan je hiermee besparen op je belkosten. Om ervoor te zorgen dat je geen onverwacht hoge belkosten hebt, krijgen klanten met Bellen bij Oxxio tijdens de overgang naar KPN één maand BelOnbeperkt Nederland cadeau. Hiermee kan je onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Na deze maand stopt deze bundel vanzelf. Kijk voor meer informatie en alle tarieven op kpn.com/oxxiobellen.

 

De eerste KPN factuur

Omdat je jouw Oxxio abonnement vooruit betaalt, krijg je van Oxxio nog geld terug. Je ontvangt daarom binnen twee weken na de overgang een slotfactuur van Oxxio.

We sturen een paar dagen na de overgang ook de eerste KPN factuur. De KPN factuur ziet er anders uit dan je gewend bent, maar veel blijft ook hetzelfde:

  • Je krijgt van ons een e-mail zodra de factuur klaarstaat in MijnKPN
  • Je blijft de factuur op hetzelfde moment ontvangen
  • Je betaalt door middel van automatische incasso, 3 dagen na onze factuur. Het bedrag wordt afgeschreven met KPN Internet: NL41INGB0000467598
  • Kijk voor meer informatie over je factuur op kpn.com/factuur


Maak gebruik van KPN ID en MijnKPN

Zodra jouw abonnement is omgezet naar KPN, kun je ook gebruik gaan maken van MijnKPN. In MijnKPN kun je jouw abonnementsgegevens inzien en eventuele aanpassingen doen aan je abonnement. Denk hierbij aan het wijzigen van je contactgegevens, het inzien van je facturen of het aan- en uitzetten van een zenderpakket. Om in te kunnen loggen op MijnKPN maak je een KPN ID aan. Dat kun je zelf regelen via onze website: KPN ID aanmaken.

 

Heb je nog vragen?

Op oxxio.nl/kpn en kpn.com/oxxio vind je de laatste informatie en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen? Stel ze gerust hier onder het topic. Je kan tot de overgang natuurlijk gewoon terecht bij de Oxxio Klantenservice. Na het overzetten van je abonnement ben je met je vragen welkom bij de KPN Klantenservice. We helpen je graag.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

98 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sharondekkers ,

Kijk eens goed naar de in rekening gebrachte periode. Die staat op de specificatie. Ik ga er vanuit dat het bij Oxxio gaat om een eindafrekening tot bv 5 oktober 2021. Zo niet, dan zul je bij de klantenservice van Oxxio moeten zijn. 
 

De rekening van KPN zal gaan over de periode vanaf de omschakeling, dus bv vanaf 5 oktober 2021. 

Dit heb ik teruggevonden: 

De eerste KPN factuur

Omdat je jouw Oxxio abonnement vooruit betaalt, krijg je van Oxxio nog geld terug. Je ontvangt daarom binnen twee weken na de overgang een slotfactuur van Oxxio.

We sturen een paar dagen na de overgang ook de eerste KPN factuur.



Admin: meeverplaatst

Na het omzetten van Oxxio naar KPN zijn wij onverwachts van 100 mbps naar 50 mbps gegaan. Is hier een reden voor? En kan ik dit terug vinden op mijn factuur?

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Robbintd, dat is gek. Wat was de contractuele snelheid bij Oxxio voor de omzetting? 

Hallo @Robbintd, dat is gek. Wat was de contractuele snelheid bij Oxxio voor de omzetting? 

Hoi Hanna. Het volgende hadden wij bij Oxxio:

  • Internet via glasvezel, tot 100Mbps download en tot 100Mbps upload.

Het volgende staat nu bij KPN:

  • Sneller Internet tot 50/50

     

Reputatie 5
Badge +5

Hallo @Robbintd, dat is gek. Wat was de contractuele snelheid bij Oxxio voor de omzetting? 

Hoi Hanna. Het volgende hadden wij bij Oxxio:

  • Internet via glasvezel, tot 100Mbps download en tot 100Mbps upload.

Het volgende staat nu bij KPN:

  • Sneller Internet tot 50/50

     

Kijk eens op je factuur. Bij mij staat daar een gratis upgrade naar 100 Mbps. En die snelheid heb ik ook gehouden.

Hallo @Robbintd, dat is gek. Wat was de contractuele snelheid bij Oxxio voor de omzetting? 

Hoi Hanna. Het volgende hadden wij bij Oxxio:

  • Internet via glasvezel, tot 100Mbps download en tot 100Mbps upload.

Het volgende staat nu bij KPN:

  • Sneller Internet tot 50/50

     

Kijk eens op je factuur. Bij mij staat daar een gratis upgrade naar 100 Mbps. En die snelheid heb ik ook gehouden.

Bij mij staat zowel in mijn abonnement als factuur 50/50 mbps..

Reputatie 7
Badge +20

@Robbintd Dat is wel merkwaardig, ik kijk graag even met je mee.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

@Robbintd Dat is wel merkwaardig, ik kijk graag even met je mee.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Yep zojuist gedaan!

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Robbintd, ik zie inderdaad 50/50 bij jouw abonnement staan en 100/100 in het oorspronkelijke contract.
Ik heb dit bij mijn collega's achter de schermen neergelegd. Zodra ik meer weet hoor je van me!

Bedankt voor je gegevens @Robbintd, ik zie inderdaad 50/50 bij jouw abonnement staan en 100/100 in het oorspronkelijke contract.
Ik heb dit bij mijn collega's achter de schermen neergelegd. Zodra ik meer weet hoor je van me!

Dankje Thomas! Wel moet ik zeggen dat ik niet weet of 100/100 noodzakelijk is. Dus mocht ik een afweging kunnen maken tussen ophogen naar 100/100 of extra korting op mijn huidige pakket, dan hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +20

@Robbintd ik heb inmiddels reactie van mijn collega's. Technisch stond ie al goed en moet je de snelheid ook al netjes halen. Administratief was het even misgegaan. Dat gaan ze herstellen maar gaat even overheen. Helaas kan ik hem niet omzetten naar korting of iets.

@Robbintd ik heb inmiddels reactie van mijn collega's. Technisch stond ie al goed en moet je de snelheid ook al netjes halen. Administratief was het even misgegaan. Dat gaan ze herstellen maar gaat even overheen. Helaas kan ik hem niet omzetten naar korting of iets.

Thanks Thomas voor de snelle hulp! Ik zie inderdaad in de app dat het er nog fout in staat. Dan ga ik er bij deze vanuit dat het binnenkort goed staat.

Reputatie 1

Hallo Lisa, het is gelukt! Ik heb nu het plus pakket. Eén vraag hierover. Ik zie dat op kanaal 203 Amazon Prime in het pakket zit. Ik ben reeds lid van Amazon en kijk hier regelmatig naar. Kan ik mijn Amazon Prime lidmaatschap opzeggen aangezien ik nu via het PLUS-pakket kan kijken, of werkt dit niet zo?

 

 

je gebruikt dus je bestaande prime, het is een over-de-top service namelijk. LET op als je prime opzegt heb je ook geen gratis bezorgen meer en de onbeperkte fotos moet je dan binnen 3 maanden downloaden anders ben je ze kwijt.

Amazon Prima heb je wel nodig, kanaal 203 werkt alleen als je de gegevens van je abbo bij Amazone ingeeft.

Ik kan espn niet gratis activeren  alleen via de normale gang van zaken en dan staat erbij dat ik dus maandelijks ervoor moet betalen. Hie moet ik dit activeren heb ook al iemand van de callcenter aan de telefoon en ik moest het gewoon kunnen aanmelden wat niet lukt dus. Ben er nu al 2 weken mee bezig🤨😑

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Veertje.

Wat vervelend dat het niet lukt om ESPN aan te vragen. We ijken graag met je mee. Zou jij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Geef even een seintje wanneer je dat hebt gedaan. 

Ik heb mijn instellingen veranderd. Dus als het goed is kunnen jullie meekijken.

Hoop ik dan natuurlijk🤗

Reputatie 7
Badge +20

Het lukt inderdaad @Veertje. :blush:  Ik zie dat ESPN al aanstaat op het moment, maar dan voor de normale prijs inderdaad :thinking:

Ik ga hier even achteraan, je hoort hier weer van ons als we meer weten!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een reactie terug @Veertje., ESPN is nu alsnog met korting aangezet én als goedmaker is óók het Pluspakket voor je geactiveerd :blush: Excuus voor de ontstane situatie, ik hoop dat we het op deze wijze toch goed hebben hersteld!

Bedankt voor deze goede snelle afhandeling.

 

Vriendelijke groet,

 

Veertje 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan en veel plezier met de extra zenders!

Goeden avond ik heb een algemene vraag 

 

wij waren Oxxio klanten deze is automatisch overgezet naar kpn omdat zei er mee stopte 

ik zie dat nieuwe klanten een tv of x box krijgen 

hoe zit dat met klanten die van Oxxio komen? 
ik kan beter het abonnement stop zetten en opnieuw afsluiten ? 

 

Helaas pist u spreekwoordelijk net naast de pot. Als u voor de omzetting KPN klant was geworden, had u op dat moment het geldende cadeau of korting kunnen selecteren. Nu bent u KPN klant met de oude voorwaarden van oxio. Als u een nieuw abbonement neemt, dan krijgt u hussel met de voordelen die daar bij horen. Geen cadeaus helaas.