Beantwoord

KPN via glasvezel in Krimpen aan den IJssel

• 23 november 2018
  • 33 reacties
  • 2842 keer bekeken

In Krimpen aan den IJssel ligt een prachtig glasvezelnetwerk. Hierop mogen alle providers hun diensten aanbieden, waarom zit KPN er niet bij? 🤔
icon

Beste antwoord door Susan_ 14 december 2018, 11:09

Ik heb inmiddels antwoord voor jullie, maar niet echt heel specifiek. Op de voorlopige planning van 2019 staat een upgrade gepland, maar dit kan ik dus niet garanderen en ik kan het ook niet specificeren qua maand of iets dergelijks. Dit wordt in de loop van de tijd bekend gemaakt. Dus alsnog moet hiervoor Fourstack voor in de gaten gehouden worden. Hier moet ik, en moeten ook jullie, het op dit moment mee doen.
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Alleen netwerken van KPN (voor glas Reggefiber) vallen onder de wettelijke prijsregulatie onder controle van de ACM. Andere netten mogen vragen wat ze willen. Zeker CaiWay is op die manier nogal protectionistisch. Voor andere providers is dat niet interessant: er is dan geen verdienmarge meer en KPN is wel een commercieel bedrijf.

KPN levert derhalve alleen op hun eigen koper- en glasnetwerk. Er is één uitzondering: de glasvezel van CAI Harderwijk. Die vragen kennelijk normale prijzen.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Jaco, goed dat je jouw vraag hier stelt!

Wat Peter aangeeft klopt inderdaad, we leveren alleen over het netwerk wat Reggefiber heeft aangelegd. Het kan dus voorkomen dat er een netwerk gelegd is door een ander bedrijf of provider, waar wij niet over zullen gaan leveren. Het is dan een afweging voor jezelf wat je graag wil, glasvezel en dus over naar een andere provider, of op de huidige kabel blijven. Dat is uiteraard een keuze die je zelf kan maken!

Heb je hier nog meer informatie voor nodig dan help ik je graag!
Dat vind ik toch jammer....
Gaat KPN dan binnenkort mijn internetsnelheid via koper verhogen? Ik heb nu 13/mb sec, past niet meer bij het internetgebruik van deze tijd.......
Zo niet, waarom niet?
Je betaalt namelijk wel net zoveel als iemand die 40mb/ sec heeft.
Reputatie 7
Ik zou 't wel weten, dan maar geen KPN!
Reputatie 7
Badge +20
@Jaco, indien op de website van Fourstack op jouw adres nog geen upgrade gepland staat zal dat in ieder geval de komende 2 maanden nog niet gebeuren. We zijn druk bezig om overal en nergens het netwerk te updaten, maar we kunnen helaas niet overal tegelijkertijd zijn en werkzaamheden uitvoeren.
Reputatie 7
Ik zou 't wel weten, dan maar geen KPN!
Of toch wel?
@Jaco, indien op de website van Fourstack op jouw adres nog geen upgrade gepland staat zal dat in ieder geval de komende 2 maanden nog niet gebeuren. We zijn druk bezig om overal en nergens het netwerk te updaten, maar we kunnen helaas niet overal tegelijkertijd zijn en werkzaamheden uitvoeren.

Helaas weer een standaardantwoord waar ik niet verder mee kom.
Voor alle duidelijkheid het pakket van KPN bevalt, op de snelheid na, gewoon goed.

Het gemak waarmee gezegd wordt:
Het is dan een afweging voor jezelf wat je graag wil, glasvezel en dus over naar een andere provider, of op de huidige kabel blijven. Dat is uiteraard een keuze die je zelf kan maken!

zonder te verdiepen in de situatie vind ik bijna beledigend en niet klantgericht als je weet dat de keuze in Krimpen aan den IJssel beperkt is. Bijvoorbeeld op mijn postcode is Ziggo niet leverbaar.....
Daarnaast komt het op mij over, als "Nou als het je niet bevalt dan ga je toch weg. Wij als KPN gaan echt geen moeite doen voor die paar aansluitingen in jouw gemeente.

Mijn vraag:
Wie kan ik benaderen om een keer goed mijn verhaal te vertellen zonder dat degene vervalt in de standaard klantenservice antwoorden? En die de modernisering van het koper of het leveren van diensten via glasvezel in mijn gemeente op de agenda kan zetten????
Reputatie 7
Nee, de coax leverancier in Krimpen is CaiWay. Per woonplaats is er één coax-leverancier. Dat is dus niet per definitie Ziggo.
Bijvoorbeeld op mijn postcode is Ziggo niet leverbaar

Tool: Zoek uw kabelbedrijf.

Jouw gemeente heeft CIF (eigenaar van CaiWay) toestemming gegeven om glasvezel aan te leggen. Reggefiber zat er kennelijk naast. (tja, al coax-CaiWay gebied).
De kans dat Reggefiber daar alsnog (dus een 2de) glasvezelnet gaat aanleggen is uitgesloten. Of er moeten wel héél veel mensen uit Krimpen dit aangeven; ook bij je gemeente! En dan nog zal het jaren duren.

Als je glasvezel wilt dan kun je beter een plaatselijk beschikbare provider kiezen. Ook die leveren dezelfde zenders, telefoon en internet. NPO 1 en de andere zenders is geen andere programmering dan via KPN . . . Beeldkwaliteit ongetwijfeld wel veel beter via coax danwel glasvezel dan KPN. Bandbreedte internet ook veel hoger via coax/glasvezel dan via koper-kpn.

KPN HD: 1080i; 7 Mb/s
Via CaiWay: coax en glasvezel (ook andere providers via CIF): 1080i50; 12 Mb/s

Ik heb even een willekeurig adres (de Lairessestraat) opgezocht. Da's toch niet slecht.
Snelheid kpn max.
DSL 55 Mb/s
Bonded 104 Mb/s
Peter schreef:
nee, de coax leverancier in Krimpen is CaiWay. Per woonplaats is er één coax-leverancier. Dat is dus niet per definitie Ziggo.
Dat wist ik, wat ik daarmee aan wil geven, is dat de keuze in mijn gemeente beperkt is.

De internetsnelheid op mijn adres op dit moment:

Om nu naar de de Lairessestraat te verhuizen, lijkt mij wat overdreven 😉.

Op zich wil ik geen andere provider of per se via glas. Ik zou alleen sneller internet willen hebben, het liefst rond de 50mb/sec.
Naar mijn mening zou KPN hier serieus naar moeten kijken want zoals jij stelt is het op een willekeurig adres in Krimpen wel mogelijk. (als ik het goed heb begrepen). En dat is het toch raar dat in één gemeente bij KPN het ene adres max .13mb/sec haalt en een ander adres 55mb/sec???
Reputatie 7
Dit heb je hopelijk bedraad via UTP (niet via wifi) gemeten en met de tv-ontvanger(s) op standby! Als je HD aan hebt staan dan gaat er 7,2 Mb/s van de snelheid voor je laptop/tablet/smartphone af. Er is geen overcapaciteit daarvoor op je adres.

Inderdaad. Ik hoop voor jou dat KPN het snellere DSL (tot zo'n 55 Mb/s zonder bonding) ook gaat uitbreiden naar jouw straat. Daarvoor kun je Fourstack in de gaten houden (1 x per 2 maanden kijken is voldoende).

In CaiWay gebied is de keuze erg beperkt. Niet in de laatste plaats door CaiWay zelf lijkt me zo.
Jep, bedraad en met de TV ontvangers op standby, gemeten.

Dit heb je hopelijk bedraad via UTP (niet via wifi) gemeten en met de tv-ontvanger(s) op standby! Als je HD aan hebt staan dan gaat er 7,2 Mb/s van de snelheid voor je laptop/tablet/smartphone af. Er is geen overcapaciteit daarvoor op je adres.

Inderdaad. Ik hoop voor jou dat KPN het snellere DSL (tot zo'n 55 Mb/s zonder bonding) ook gaat uitbreiden naar jouw straat. Daarvoor kun je Fourstack in de gaten houden (1 x per 2 maanden kijken is voldoende).

In CaiWay gebied is de keuze erg beperkt. Niet in de laatste plaats door CaiWay zelf lijkt me zo.

Bedankt voor je reacties
Jaco, hier op de zwanenkade hetzelfde probleem. Ik kom niet boven een download van 11 mb. Ik kreeg gisteren weer hetzelfde antwoord van kpn. Deze sneldheid is echt niet meer van deze tijd. Elk device zit tegnwoordig op internet. Als ik netflix zit te kijken dan kan de rest van het huis niet meer gebruik maken van een snel internet. Het is toch te gek voor woorden dat aan deze snelheid al jaren niets gedaan wordt. Ik kreeg gisteren zelfs als antwoord dat ik dan maar moet overstappen naar caiway! Het blijft raar dat als ik ergens anders in de wijk vraag naar de snelheid dan is dit toch echt boven de 11mb.

Reputatie 7
Badge +20
@Jaco, het is misschien een standaard antwoord die je niet wil horen maar dat is op dit moment de werkelijkheid. Ik wil geen mooi verhaal neerzetten met mogelijkheden, die er op dit moment nog niet zijn. Wat betreft de opties op jouw adres, je hebt geen gegevens ingevuld in je Forum profiel. Dan is het voor mij lastig om het, klantgericht op jou, te gaan opzoeken. Krimpen aan den IJssel is namelijk niet een heel klein dorp met maar een paar straten voor zover ik weet ;)

Hopelijk begrijp je ook mijn kant van het verhaal, dat we op heel veel plekken tegelijkertijd bezig zijn om snelheden te upgraden. Dit gaat niet op aanvraag van de klant, omdat dit simpelweg niet te realiseren valt. Het enige wat ik op dit moment nog kan navragen, is of er na die 2 maanden al zicht is op een upgrade (dus iets verder in de toekomst) kijken. Hiervoor heb ik wel je adresgegevens nodig. Zou je die willen toevoegen aan jouw Forum profiel? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

@Ing_k, je hebt gelijk dat het niet meer van deze tijd is! Hier geldt inderdaad hetzelfde voor.. Zou ook jij je gegevens kunnen aanvullen? De reden dat we aangeven dat je wellicht naar iets anders kan kijken, is alleen om aan te geven dat je niet verplicht bent bij KPN te blijven indien de snelheid niet beter wordt en KPN niet aan je verwachtingen kan voldoen.
@Susan_ ik heb mijn gegevens aangevuld. Ik snap dat ik naar een ander provider kan overstappen maar ik ben voor de rest heel tevreden over jullie. Sinds dat ik hier woon vraag ik al naar een oplossing voor de snelheid (9 jaar) Ik kreeg deze een week een mail van jullie met daarin een oplossing voor de snelheidproblematiek in de zogenaamde buitengebieden. Ik vroeg mij gelijk af of dit niet iets voor de klanten in krimpen die dezelfde problemen als ik ervaren. Er is de afgelopen 10 jaar veel veranderd op internet gebied. Netfilx, spotify, xbox, playstation en allerlei ander apparaten die allemaal een ip adres hebben. Echter de verbinding van mij groeit niet mee. Er moet toch wat eraan te doen zijn. Ik woon op 300 meter van jullie centrale op de populierenlaan. Dit is dan niet te begrijpen dat ik dan niet boven de 10 mb download kom.
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor je gegevens! Ik heb inmiddels navraag gedaan en wacht op het antwoord. Ik laat het je zo snel mogelijk weten!
@Susan_ gegevens zijn aangevuld.
Reputatie 7
Badge +20
Dankjewel Jaco, ook in jouw geval kom ik er zo snel mogelijk op terug!
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb inmiddels antwoord voor jullie, maar niet echt heel specifiek. Op de voorlopige planning van 2019 staat een upgrade gepland, maar dit kan ik dus niet garanderen en ik kan het ook niet specificeren qua maand of iets dergelijks. Dit wordt in de loop van de tijd bekend gemaakt. Dus alsnog moet hiervoor Fourstack voor in de gaten gehouden worden. Hier moet ik, en moeten ook jullie, het op dit moment mee doen.

Dan wachten we nog even af en hopen dat de eventuele upgrade z.s.m. zal plaatsvinden.

Alvast fijne kerstdagen en een goed begin van 2019.
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt Jaco, uiteraard hetzelfde gewenst! 😃
Het is inmiddels maart 2019, op fourstack staat de upgrade helaas nog niet gepland.
Vandaag contact gehad met KPN met een voorstel als tussenoplossing:
Is het niet mogelijk tot de upgrade unlimited data voor mijn mobiele abonnementen te krijgen?Helaas is dit volgens de klantenservicemedewerker niet te regelen.
Ook zij kwam weer met het voorstel het abonnement te downgraden maar weer vertelt dat dit geen oplossing biedt. Ook voor een 4G aansluiting (zoals bij de buitengebieden gebruikt wordt) kom ik niet in aanmerking, daarvoor ligt mijn mogelijke maximale internetsnelheid (15mb/sec) weer te hoog 😂.

Dus nog maar afwachten😞 of is er iemand die mijn tussenoplossing kan regelen🤔
Reputatie 7
Badge +20
@Jaco Krimpen, helaas.. 2019 duurt ook nog even. Ik begrijp dat je op zoek bent naar andere mogelijkheden, maar we bieden helaas geen unlimited data abonnementen aan. Dat zit niet in het assortiment. 4G buitengebied heeft niet alleen te maken met het maximaal haalbare op jouw adres maar óók met ruimte op het 4G netwerk. Ook dit is op het moment op jouw adres niet voldoende 😞 Ik ga duimen dat de upgrade zo snel mogelijk gepland gaat worden, meer kunnen we op het moment niet doen.
Hier nog zo'n Krimpenees die zo'n last heeft van het trage internet. En zo ook onze buren. Ook wij zijn de opties aan het bekijken ...
Bij de buren is laatst een monteur geweest, die suggereerde dat o.a. gemeente/overheden een beter netwerk tegenhouden voor ons...
Is het een optie om dit probleem bij onze gemeente aan te kaarten of heeft dit geen nut ?!
Reputatie 7
Badge +20
@JanCorrie, het zou heel erg jammer zijn op het moment dat de gemeente zoiets zou tegenhouden. Uiteraard kan het nooit kwaad om extra navraag te doen hierover!
Hier nog zo'n Krimpenees die zo'n last heeft van het trage internet. En zo ook onze buren. Ook wij zijn de opties aan het bekijken ...
Bij de buren is laatst een monteur geweest, die suggereerde dat o.a. gemeente/overheden een beter netwerk tegenhouden voor ons...
Is het een optie om dit probleem bij onze gemeente aan te kaarten of heeft dit geen nut ?!

Aangezien het glasvezelnetwerk en kopernetwerk niet van de gemeente zijn, met de wethouder recent besproken, ligt het tegenhouden niet bij de gemeente.
Naar mijn mening ligt het tegenhouden bij KPN/Caiway zij houden bewust de boot af.
Caiway rekent waarschijnlijk de hoofdprijs om het glasvezelnetwerk open te zetten en houden zo het monopolie betreffende het glasvezelnetwerk . En KPN leunt achterover want zij krijgen door het gebrek aan alternatieven in Krimpen toch hun geld wel binnen....

Reageer