Beantwoord

KPN, Waar zijn we nou helemaal mee bezig...?????

• 13 juli 2016
  • 24 reacties
  • 1351 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +8
Goedemiddag KPN en mede-lezers,

Laten we eerst voorop stellen, deze topic gaat mij NIET om de korting, ook niet om een leuke "aanbieding" binnen te slepen, wat na 1 of 3 maanden de normale tarief betaald moet worden (dus KPN, bespaar alvast dit voor mij, bij deze...).

Het gaat om het volgende:

Vandaag me factuur binnen gekregen voor de maandelijkse tarief, ik kom erachter dat ik €2,50 omhoog ben gegaan, bovenop de jaarlijkse €1,- ?? Afijn, misschien de notificatie gemist, een mailtje??? Brief per post?? Ik weet het niet. Zie onderaan me factuur (bewerkt):

Ik ga, zoals mijn kennende, vergelijken, niet bij de aanbieders, maar voor de geboden diensten binnen KPN, evt. de extra's op kpn.nl zelf. En wat schept mijn verbazing:

(Het gaat mij om de maandelijkse kosten).

Dus als ik me huidige abonnement opzeg, en opnieuw aanvraag (ben er tot in staat), dan zou ik dus maandelijks €7,50 minder betalen???

Ik zou hier graag opheldering willen krijgen:
- vanwaar de verhoging, kan goed zijn dat ik een notificatie gemist heb?
- Waarom betalen nieuwe klanten ná de actiekorting, alsnog minder, dan de bestaande klanten, met exact dezelfde pakketten? De kunst is toch om de bestaande klanten te behouden, dan nieuwe werven??? Stel de maandprijs gelijk na de actieperiode, evt. met de verhoging of zonder de verhoging?

Groet,

Johnny
icon

Beste antwoord door PeterG 13 juli 2016, 13:24

Deze verhoging van €2,50 is begin mei (!) gecommuniceerd. Die twee maanden is een wettelijke termijn. Er is ook een email verzonden naar het bij kpn bekende emailadres. Tot 1 juli kon je daardoor zonder kosten opzeggen.
Nu het 1 juli is geweest, en de wettelijke 2 maanden bedenktermijn over is, mag geacht worden dat je akkoord bent met de wijzigingen (tarief en zenders).

Diverse online media die betrekking hebben op media hebben dit ook bericht.

P.S. beter eerst privégegevens, als bankrek.nr. onleesbaar gemaakt in het screenshot.
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ik zou hier graag opheldering willen krijgen:
- vanwaar de verhoging, kan goed zijn dat ik een notificatie gemist heb?

https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/wijzigingen2016.htm
KPN is verplicht om jou op de hoogte hiervan te stellen, als dat niet gebeurd is kan je kostenloos opzeggen. Maar de kans is ook aanwezig dat je hem gewoon gemist hebt.
Reputatie 7
Badge +31
Deze verhoging van €2,50 is begin mei (!) gecommuniceerd. Die twee maanden is een wettelijke termijn. Er is ook een email verzonden naar het bij kpn bekende emailadres. Tot 1 juli kon je daardoor zonder kosten opzeggen.
Nu het 1 juli is geweest, en de wettelijke 2 maanden bedenktermijn over is, mag geacht worden dat je akkoord bent met de wijzigingen (tarief en zenders).

Diverse online media die betrekking hebben op media hebben dit ook bericht.

P.S. beter eerst privégegevens, als bankrek.nr. onleesbaar gemaakt in het screenshot.
Reputatie 5
Badge +8
Ok, mannen, heb het dus totaal gemist, ik sluit de topic.
@PeterG: bedank voor je berichtgeving, maar kwam dus te laat achter, maar had geen mogelijkheid meer om de bestand te verwijderen, nadat de topic opgeslagen is.
Reputatie 7
Badge +31
Ja, zag je reactie in het Feedback forum topic net.
Tip: Zet volgende keer "Toon in topic" aan en vooral "toon als bijlage" uit.
Bij toon in topic kan de url met img codes nog weghalen en dan vervangen voor een nieuwe namelijk.
P.S. het grote screenshot kun je dus alsnog verwijderen. In de bijlagen is het gelukkig niet direct leesbaar. Het is nog binnen de termijn van 1 uur na plaatsen dat je kunt aanpassen.

Webcare zal het hier aanpassen. Zowel Robin als ik hebben dat verzoek ingediend.
Reputatie 7
Je kan in mijnKPN die kortingen overigens gewoon zelf activeren door de betreffend opties even uit en weer in te schakelen, ze zijn ook geldig voor de bestaande klant. Zie ook dit topic.
Ik heb gisteren mijn pluspakket even opgezegd en tien minuten later ons er weer op geabonneerd. (Zo, dat is per maand €2,50 korting.)
Tevens heb ik mijn 500Mbps abonnement even teruggezet naar 100Mbps en die zet ik op 12 augustus weer op 500Mbps. (Zo, dat is per maand €5,- korting.)
Even een maandje "maar" 100Mbps, maar wel op jaarbasis €90,- minder kosten en deze maand bespaar ik nog eens €15,- extra omdat ik even geen 500Mbps abonnement geactiveerd heb.

Tip voor iedereen: Heb je het pluspakket, het kost je tien minuten om per jaar €30,- te besparen en dat is snel "verdiend". 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb de bijlage voor je verwijderd, Johnny 🙂 Inhoudelijk heb je geen vragen meer, toch? Peter, Robin en wjb waren er erg snel bij 😃
Reputatie 5
Badge +8
@PeterG: Bedankt voor de tip, moest wel met de billen bloot om tot de conclusie te komen, ga me zelf proberen aan te leren om de tekst-methode te hanteren, en niet meer de "toon als bijlage", ik ga dit zeker hanteren, bedankt!

@wjb: Ook jij bedankt voor de tipgeving, voornamelijk je methode wat je gebruikt, om toch de "korting" binnen te halen, vind dit echt GENIAAL van je, hoe jij te werk gaat, voor mij als principe kwestie, vind ik dit teveel poespas als bestaande klant zijnde, en naar mijn idee zou dit niet hoeven te gebeuren, misschien ouderwets: óf iedereen gelijk, óf niemand iets, bij mij komt het slecht over dat er onderscheid word gemaakt. Dit was de voornaamste reden dat ik de topic heb gemaakt, het ging mij niet zozeer om de €'tjes

@Justin_ Ook jij bedankt voor het verwijderen van de bijlage, voor in de toekomst, probeer ik de tip van PeterG in acht te nemen, zodat deze misstanden vermeden kunnen worden. Inhoudelijk op papier heb ik geen vragen meer, geweten zegt mij dat er wel een discussiepunt heerst, maar nooit gaat winnen, heb me bij neergelegd.
Reputatie 7
...voor mij als principe kwestie, vind ik dit teveel poespas als bestaande klant zijnde...Ik snap de principe kwestie, maar helaas geldt bij een heleboel commerciële organisaties dat je als bestaande klant niet zomaar een berichtje krijgt als er een betere aanbieding van kracht wordt. Als het kratje bier bij AH in de aanbieding gaat (twee halen één betalen), dan krijg ik daar echt geen berichtje van ondanks het feit dat ik er, bij wijze van spreken, gisteren nog één gekocht heb. Helaas is dat, voor wat die acties betreft, hier ook het geval.

Om vijf minuutjes werk en wat wachttijd "te veel poespas" te vinden is wat mij betreft een luxe probleem, ik denk dat er heel wat mensen blij zullen zijn als ze met weinig inspanning veel geld kunnen besparen.
Reputatie 5
Badge +8
@wjb, het gaat mij niet om de korting, totaal niet, om klanten aan te trekken heb je dat gewoon nodig, het mij om de maandelijkse factuur na de korting/actie (€90 euro tov.: €82,50).

Na de 3 maanden, betaalt iedereen €90,- óf €82,50 (exclusief kortingen/lopende acties), nu is het een "én én" kwestie, en dat zint me niet, misschien heb ik het verkeerd verwoord, of ben ik verkeerd begrepen
Reputatie 7
...Na de 3 maanden, betaalt iedereen €90,- óf €82,50...Nee Johnny, toen jij het abonnement aan ging waren die kortingen er nog niet. Als jij net als ik die opties in mijnKPN even uit en weer aan zet heb je die kortingen alsnog en niet voor maar drie maanden maar voor de tijd dat jij klant blijft. Ook jij zal dan dus nog "maar" €82,50 kwijt zijn zolang je klant blijft. Bekijk anders jouw eigen screenshots nog even. ("Korting zolang je klant blijft.")
Reputatie 5
Badge +8
Ok, begint het nou verwarrend te vinden en ik snap het niet meer, sorry:

(De prijsvermindering zit in de pluspakket en in me internet-snelheid):

- Zou ik dan via de site, een nieuwe aanvraag/abonnement indienen, en dan de optie moeten selecteren bij "internet" en "tv" dat ik een bestaande klant ben? Maar wel de overige opties selecteren wat ik reeds bezit (pluspakket + internetsnelheid)?

- MijnKPN, de pluspakket verwijderen, internetsnelheid veranderen, bevestigen, en dan gelijk opnieuw pluspakket en me (huidige) internetsnelheid activeren en bevestigen?
Reputatie 7
Nee Johnny, je gaat alleen naar mijnKPN en je verwijdert daar jouw pluspakket uit jouw abonnement. De verwerking daarvan kost zo'n tien minuten. Na tien minuten of een kwartiertje ga je opnieuw naar mijnKPN en voeg je het pluspakket weer toe aan jouw abonnement. Klaar en je bespaart voor zolang je klant blijft €2,50 per maand.

Hetzelfde geldt voor die snelheidsverhoging van 500/500Mbps. Die zet je in mijnKPN om naar 100/100Mbps en over een maand zet je hem weer op 500/500Mbps. Klaar en je bespaart voor zolang je klant blijft €5,- per maand.
Waarom volgende maand pas weer naar 500/500Mbps? Omdat je die snelheidsopties maar één keer per maand kan wijzigen.
Reputatie 5
Badge +8
Ok, helder. ik snap het.

Eerlijk waar wjb, maar ik heb dit dus echt nooit geweten, ik kwam maar niet verder dat de maandelijkse kosten om laag kon worden gebracht, alleen maar gelden als je ook een mobiel abonnement afsloot, en dat dat het hoogst haalbare actie/kortingen kreeg toebedeelt met een "compleet" abonnement. Heel dit topic wat ik heb aangemaakt, slaat nergens op, en schaam me diep ervoor.
Reputatie 7
En toch denk ik dat velen jouw dankbaar zullen zijn dat je dit topic aangemaakt hebt immers heel veel KPN abonnees weten dit niet. Door dit topic worden deze abonnees hopelijk getriggerd om ook weer eens naar hun eigen abonnement te kijken en kunnen ze de maandelijkse kosten net als ik (en jij) verlagen.
Overigens komt het ook niet zo vaak voor dat KPN met actiekortingen komt die gedurende de gehele looptijd van jouw abonnement geldig blijven.
Reputatie 1

Hetzelfde geldt voor die snelheidsverhoging van 500/500Mbps. Die zet je in mijnKPN om naar 100/100Mbps en over een maand zet je hem weer op 500/500Mbps. Klaar en je bespaart voor zolang je klant blijft €5,- per maand.
Waarom volgende maand pas weer naar 500/500Mbps? Omdat je die snelheidsopties maar één keer per maand kan wijzigen.

Eén keer per maand?
Heb deze zelfde actie van aan en uitzetten ook eergisteren gedaan, echter dan voor een BVDSL aansluiting. Maar ik kon, tien minuten na het uitvinken, gewoon de extra internetsnelheid verhoging weer aanvinken. En werd ook meteen weer actief.
Reputatie 7

Eén keer per maand?
Heb deze zelfde actie van aan en uitzetten ook eergisteren gedaan, echter dan voor een BVDSL aansluiting. Maar ik kon, tien minuten na het uitvinken, gewoon de extra internetsnelheid verhoging weer aanvinken. En werd ook meteen weer actief.
Dat klopt, het uit- en aanzetten van de 100/10Mbps snelheidsverhoging kan per direct maar het switchen van/naar een 100/100Mbps of een 500/500Mbps abonnement kan echt maar één keer per maand.

Reputatie 5
Badge +8
Done 🆒 ik kan inderdaad me snelheid weer verhogen ná 13 augustus
Reputatie 4
Badge +1
Wat je ook kan doen (en soms kan dit veel geld schelen) is al je abonnementen op dezelfde datum zetten ongeveer. Dan, als het tijd is om te verlengen (heb hier alles-in-1 thuis en twee mobiele abonnementen) dan pleeg ik een belletje om eens te vragen wat KPN kan betekenen voor een trouwe klant. Vaak krijg je dan leuke kortingen. Vooral als je zegt te overwegen om naar ziggo over te stappen.
Reputatie 5
Badge +8
Goedemorgen @mvanbaak,

Ik ben helemaal niet zo van het dreigen, juist omdat ik dik tevreden ben met KPN, dat weet KPN ook van mij, Ziggo zou ik nooit voor kiezen, al zou ik het gratis krijgen, dan wil ik het niet.

Dat telefoontje heb ik wel gepleegd in het verleden naar KPN, sterker nog, ze hebben mij benadert, de kortingen/acties waren alleen van toepassing als ik een mobiele abonnement afsloot, en alles onder 1 pakket onderbreng. Dat mobiele abonnement is voor mij geen toepassing, dit omdat ik van me werkgever een KPN abonnement heb, zo ook me vrouw.

En sommige acties "kortingen" is de 1ste maand of de eerste 3 maanden gratis of gereduceert tarief, na de actie betaal je gewoon de volle mep. Is leuke reclame, maar niets voor mij.
Reputatie 6
Badge +9
...voor mij als principe kwestie, vind ik dit teveel poespas als bestaande klant zijnde...Ik snap de principe kwestie, maar helaas geldt bij een heleboel commerciële organisaties dat je als bestaande klant niet zomaar een berichtje krijgt als er een betere aanbieding van kracht wordt. Als het kratje bier bij AH in de aanbieding gaat (twee halen één betalen), dan krijg ik daar echt geen berichtje van ondanks het feit dat ik er, bij wijze van spreken, gisteren nog één gekocht heb. Helaas is dat, voor wat die acties betreft, hier ook het geval.

Om vijf minuutjes werk en wat wachttijd "te veel poespas" te vinden is wat mij betreft een luxe probleem, ik denk dat er heel wat mensen blij zullen zijn als ze met weinig inspanning veel geld kunnen besparen.

Danku voor den tip, scheelt mij toch weer 2,50 per maand, en dus valt de prijsverhoging van 2,50 voor mij min of meer weg 😉
Moet toch al zeggen dat KPN nou niet bepaald klantvriendelijk omgaat met zijn vaste afnemers.
Als nieuwkomer krijg je een en al korting maar ben je eenmaal binnen gelokt kun je het vervolgen wel schudden. De argumenten als kortingen als je kpn compleet bent of extra zenders is gewoon larie, als nieuwe klant krijg je al deze voordelen direct mee, Ook nu weer met de korting op de internetsnelheid t.e.m. 100 mbits krijg je 2,50 korting neem je 500 mbits krijg je zels 5 euro korting. vraag je als bestaande klant ook deze korting moet je je snelheid is downgraden dan mag je na 1 maandje pas weer upgraden om zo de korting te krijgen. Je kan je afvragen of je als bedrijf bezig bent om je vaste klantenkring weg te jagen.
Larie als je een beetje rap van tong bent kun je bellen en dan is het wel mogelijk dat kun je zelf ook lezen op tweakersnet.Nee Johnny, je gaat alleen naar mijnKPN en je verwijdert daar jouw pluspakket uit jouw abonnement. De verwerking daarvan kost zo'n tien minuten. Na tien minuten of een kwartiertje ga je opnieuw naar mijnKPN en voeg je het pluspakket weer toe aan jouw abonnement. Klaar en je bespaart voor zolang je klant blijft €2,50 per maand.

Reputatie 7
Larie als je een beetje rap van tong bent kun je bellen en dan is het wel mogelijk dat kun je zelf ook lezen op tweakersnet.Nee Johnny, je gaat alleen naar mijnKPN en je verwijdert daar jouw pluspakket uit jouw abonnement. De verwerking daarvan kost zo'n tien minuten. Na tien minuten of een kwartiertje ga je opnieuw naar mijnKPN en voeg je het pluspakket weer toe aan jouw abonnement. Klaar en je bespaart voor zolang je klant blijft €2,50 per maand.

Waar wil je naar toe?
wjb, waar ik naar toe wil is gewoon het feit dat je als bestaande klant van kpn niet duidelijk geinformeerd wordt over mogelijke kortingactie's. Oke alle grote bedrijven doen dit, althans de meeste, niet dus waarom de kpn dan wel, nou gewoon klantvriendelijkheid.
Het is correct als je stelt dat een wijziging van je internetsnelheid maar 1 x p/m kunt doen, maar neemt niet weg dat een kortingsactie (die naar ik begreep blijvend is) op de abonnementsprijs voor internetsnelheid ook zonder deze fratsen (wijzigen snelheid en na enkele min/uren weer terug of je pluspakket uit en dan weer aan te zetten) gewoon toegekend kunnen worden.

Reageer