KPN weet zelf niet wat het doet

  • 16 March 2019
  • 7 reacties
  • 181 keer bekeken

Gewoon effe wat KPN frustratie wegwerken:

Vage aankondiging dat de snelheid 'vanzelf' omhoog zal gaan. Hoe, staat er niet bij. Dus ik bel KPN.
Medewerker 1: Uw internet wordt sneller, met glasvezel inderdaad, u hoeft niets te doen en overigens kan uw abo ook nog goedkoper.
Mailtje: wanneer kan de monteur langskomen?
Ik bellen, ik dacht nl. dat ik niets hoefde te doen, nu moet ik vrij nemen om de monteur op te vangen.
Medewerker 2: ook voor de automatische verhoging is een monteur nodig. (Stond niet in de aankondiging)
Ik naar de KPN winkel.
Medewerker 3: Er ligt glasvezel tot aan de kast, daarna wordt het koper. Men noemt dit binded copper. Er moet idd een monteur langs komen.
Ik word gebeld door 2e lijn, Daniëlle voor een afspraak met de monteur. Ik heb het idee dat zij weet hoe het zit.
GEEN Glasvezel, ook niet tot aan de wijkkast (Waarom schrijft KPN dat niet zelf en waarom wordt mij meerdere malen anders verteld door KPN medewerkers zelf??). Automatische verhoging betekent snelheid van 13 MB naar 70 MB, geen monteur. Wil ik een snelheid van 150 MB dan is een monteur nodig (ivm Y-splitsing).

Ik wantrouw al een tijdje de goed nieuws show van KPN, het is allemaal te commercieel geschreven. Maar niet duidelijk, niet helder, niet transparant. Als symbool hiervan: in de KPN winkel is een touchscreen: "Hier vind u antwoord op AL uw vragen over uw internet". Ik heb een paar vragen gesteld maar NUL antwoorden. Kijk dat bedoel ik, aan de vrucht kent men de boom. Er zitten daar een nitwitten gelikte schermpjes te maken maar met een inhoud van een bedenkelijk niveau.

Ook vind ik de aanduidingen Internet en TV, Bellen, etc. onduidelijk, ook omdat je 2x Mijn KPN hebt, schijnt te hebben want ik weet nog steeds waar ik moet inloggen voor mijn KPN zaken. Ik gok maar wat.
Ik kan ook bellen met Internet en ik kan internetten/TV kijken met mijn telefoon. Duidelijker is: bekabeld (Internet, Vast bellen, TV) en Mobiel (Internet, Mobiel bellen, TV)

maar goed. Ik doe het er nog maar even mee, omgaan is ook weer een gedoe...

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Heb je al op fourstack gekeken wat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?
Hallo wjb,

Dank. Zojuist gekeken. Er is inderdaad verschil tussen Koper/D SL (71 mbit/s) en bonded koper/D SL (143 mbit/s).

Nog duidelijker zou zijn:
Koper/D SL (geen monteur nodig)
Bonded Koper/D SL (wel monteur nodig)

Al was het maar als je er met de muis overheen zou gaan..
En, geen 1 medewerker van KPN die me hier op gewezen heeft. Maar jij wel. Dank.
Reputatie 7
Persoonlijk zou ik dan toch die monteur maar laten komen, een snelheid van 140Mbps daar ga je nog een hoop plezier van hebben. 🙂
Bij een 100Mbps abonnement (standaard bij Internet en TV) zou je dan snelheden tot misschien wel 125Mbps kunnen halen.
Reputatie 7
Eens! Ik ben sinds afgelopen donderdag aangesloten met pair-bonding.
Heb nu een abbo met 100mbps, en dat is stukken fijner dan de 67mbps wat ik eerder behaalde! Kon maximaal 141mbps bekabeld binnenhalen.

Ik kon ook pas over een week of drie een pair-bonding monteur krijgen, dus het kan even duren,. alleen schikte mij toen niet, dus werd dat even een weekje later.

Krijg je zo’n ding in de kast 😂

(en ja, er moet nog één en ander opgeknapt worden,...)
Reputatie 7
Badge +30
Beste @JvDhi, welkom! Wat jammer om te lezen dat je niet heel tevreden bent op dit moment. We kunnen daar verandering in brengen in de vorm van een monteur die pairbonding aan gaat sluiten voor je 😉. 'Je hoeft hiervoor niets te doen', betekent eigenlijk dat je zelf geen dingen hoeft aan te sluiten of hoeft te gaan hannesen. Het enige wat je hoeft te doen is de deur openen en misschien een bakje koffie voor de monteur maken 🙂.

Mocht je willen dat ik iets voor je in gang zet, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) in en laat je het me weten?

Als je nog andere vragen hebt, laat je het me dan weten?
@ Marcia: wat jij niets doen noemt is voor mij een vrije dag nemen, van de pak m beet 25 vrije dagen per jaar ben ik er 1 kwijt aan iets waarvoor ik zogenaamd niets hoef te doen.

Jouw antwoord bevestigt eerder mijn bron van frustratie dan dat je het verlicht. Helaas, maar zo ervaar ik het wel.("Je hoeft allen maar even de deur open te doen en een bakje koffie" terwijl ik aan had gegeven dat niets doen mij een vrije dag kost...)
Reputatie 7
Badge +30
Ik begrijp zeer zeker dat het je een vrije dag kan kosten. Wellicht is het het overwegen waard om opnieuw contact met ons op te nemen als je vakantie hebt? Soms kan de monteur ook 's avonds komen of juist 's ochtends afhankelijk van de mogelijkheden die je hebt. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het te laten zoals het is. Het staat je helemaal vrij. Mocht je nu of in de toekomst nog hulp willen, weet je ons te vinden.