KPN WiFi app pilot - feedbacktopic

• 29 september 2016
  • 58 reacties
  • 2180 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Welkom in het feedbacktopic voor de nieuwe KPN WiFi app! Geweldig dat je de eerste versie van de nieuwe WiFi app wilt gaan testen.

Installeren op iPhone
Als je je mailadres van je iOS toestel (iPhone) hebt achtergelaten dan krijg je vandaag een e-mail met daarin instructies hoe je de app kunt installeren.

Installeren op Android
Android gebruikers kunnen via https://play.google.com/apps/testing/nl.kpn.hotspot de nieuwe app downloaden. Zorg er wel voor dat je met het mailadres wat je bij ons hebt achtergelaten ingelogd bent op je telefoon, anders download hij de huidige, oude app.

Wat willen we graag van je horen?
Alles! Schroom niet om de kleinste dingetjes met ons te delen. Belangrijk is dat je bij je feedback aangeeft wat voor soort telefoon je hebt en welke iOS of Android versie je hebt geïnstalleerd. Probeer ook zo specifiek mogelijk te zijn over wanneer en wat er fout ging.

De producteigenaar van de app, Sven, is in dit topic aanwezig om antwoord te geven op je vragen.

17 oktober eindigt de test. Onder de deelnemers worden dan 3 bol.com t.w.v. €25 euro verloot.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +13
@Hugo_
kan ik mee doen met beide toestellen ?
ik heb een Android en iPhone
Reputatie 7
Badge +10
Dat kan Francois! Graag ontvang ik in een reactie op de e-mail die ik net heb verzonden het e-mailadres dat je als Google account gebruikt op je Android toestel. Voor iPhone ben je al aangemeld net.
Reputatie 7
Badge +13
Dat kan Francois! Graag ontvang ik in een reactie op de e-mail die ik net heb verzonden het e-mailadres dat je als Google account gebruikt op je Android toestel. Voor iPhone ben je al aangemeld net.
ik heb zo net de mail ( KPN WiFi app pilot start vandaag ) beantwoord met daarin de google account
Reputatie 1
Wat mij direct opvalt is dat ik nergens iets lees over Fon/buitenland, gaat KPN hiermee stoppen met deze nieuwe app?
Wat mij direct opvalt is dat ik nergens iets lees over Fon/buitenland, gaat KPN hiermee stoppen met deze nieuwe app?
Je kunt de app nog steeds gebruiken in het buitenland met Fon, maar we tonen alleen de KPN Premium HotSpots op de kaart in de app. Als je in het buitenland bent verbind de app dus direct met een Fon HotSpot als deze in de buurt is.
Reputatie 1
Gelukkig! Eerste indruk is een stuk frisser dan de vorige app, mooi werk!
Reputatie 7
Badge +13
wat mij opvalt aan deze app is dat die geen verbinding maakt met fon automatisch maar wel als ik de wifi uit en dan weer aan zet
wat mij opvalt aan deze app is dat die geen verbinding maakt met fon automatisch maar wel als ik de wifi uit en dan weer aan zet

Wat gaat er precies fout, en is dit op iOS of Android? Zie dat je met beide toestellen mee doet.
Reputatie 7
Badge +13
het is op bijde toestellen
bij iPhone 6 moet ik de wifi uit en weer aanzetten en dan doet hij het
Badge
Ik heb alvast volgende opmerkingen:

* Het logo in Android is niet gelijk met de andere KPN apps
Inloggen werkt niet handig.

* Ik ben heb al een account, maar weet mijn wachtwoord niet meer. Ik kan nu alleen kiezen voor een nieuw account aan te maken.

Dit klopt, scherp! We hebben deze pilot meteen aangepakt om een nieuwe vormgeving qua logo-gebruik te testen.

Wat vind je van het logo?
Badge
Na het installeren van de KPN HotSpots app wilde ik de TestFlight app openen maar kon in de E-mail van jullie, nergens de Redeem code, meer vinden.
Daarnaast heb ik ook in de KPN HotSpot app een route willen plannen (te voet) maar daarin maakte het een omweg van bijna 1 KM. Fouten in de kaartenbase?
Reputatie 5
Badge +7
Ik moet opnieuw de redeem code invoeren maar die weet ik niet meer:?
KPN
alles-in-één premium/iPhone 6 iOS 10.0.2.
Reputatie 5
Badge +7
Blijkbaar is het wel geïnstalleerd wat ik zie toch het logo van de TestFlight en van KPN WiFi.
Ze zijn even groot als de andere iOS apps

Na het installeren van de KPN HotSpots app wilde ik de TestFlight app openen maar kon in de E-mail van jullie, nergens de Redeem code, meer vinden.
Daarnaast heb ik ook in de KPN HotSpot app een route willen plannen (te voet) maar daarin maakte het een omweg van bijna 1 KM. Fouten in de kaartenbase?

Als het goed is kun je via de email die je van TestFlight hebt gekregen nogmaals op de knop "Start Testing" klikken. Kun je dat eens proberen?
Blijkbaar is het wel geïnstalleerd wat ik zie het logo van de TestFlight en van KPN WiFi.
Ze zijn even groot als de andere iOS apps

Het ziet er inderdaad naar uit dat je de beta app hebt geïnstalleerd, fijn!
Reputatie 5
Badge +7
Kun je de stem ook veranderen, is nu een mannenstem
Verder kun je alleen ingeven op je met de auto of te voet gaat en niet met de fiets.
Met OV of Rit moet je een andere app installeren.
Ook krijg ik bij het invoeren van een bestemming de eerste keer wel de route te zien maar de tweede keer niet
Kun je de stem ook veranderen, is nu een mannenstem
Verder kun je alleen ingeven op je met de auto of te voet gaat en niet met de fiets.
Met OV of Rit moet je een andere app installeren.
Verder krijg ik bij het invoeren van een bestemming de eerste keer wel de route te zien maar de tweede keer niet

Helaas kan ik je daarmee niet helpen. Als je op de route functie gebruikt verwijst de app je direct door naar de standaard Kaarten app van iOS. Dit is dus geen onderdeel van onze KPN WiFi app.
Badge

Als het goed is kun je via de email die je van TestFlight hebt gekregen nogmaals op de knop "Start Testing" klikken. Kun je dat eens proberen?

Geprobeerd, maar krijg na de app te hebben verwijderd en uit de cloud te hebben gedownload, "The invitation has already been redeemed. Please request a new invite from the developer"

Geprobeerd, maar krijg na de app te hebben verwijderd en uit de cloud te hebben gedownload, "The invitation has already been redeemed. Please request a new invite from the developer"

Zou je mij het mail-adres wat bij je Apple ID hoort willen sturen op apps@kpn.com? Dan stuur ik je een nieuwe uitnodiging.
Reputatie 7
Badge +18
Ik wil hier ook wel aan meedoen, maar ik krijg dit te zien als ik op die link klik:

Reputatie 7
Badge +15
Voor mij is het onduidelijk waarom ik moet inloggen met mijn KPN-Fon account, wat is het voordeel hiervan voor de gebruiker? Op het eerste gezicht is het alleen maar irritant.

Het logo is duidelijk en ik vindt het fijn dat je via Google maps zo naar de eerste hotspot kan gaan.

Verder is het jammer dat de FON hotspots er niet in opgenomen zijn. Het is een beetje raar gezien je wel met zo'n KPN-FON account moet inloggen 😉

Het groene gebied van individuele wifi hotspots worden groter en kleiner als je in en uit zoomt, dit geeft een verkeerd idee qua werkelijk bereik.

De User Interface is trouwens erg netjes 🙂 Niks op aan te merken tot zo ver.
Badge

Dit klopt, scherp! We hebben deze pilot meteen aangepakt om een nieuwe vormgeving qua logo-gebruik te testen.

Wat vind je van het logo?

Verfrissend, wel vind ik het jammer dat ik KPN niet meer herken. Nu kon je eenvoudig zien wat 'echte' KPN apps zijn.

Andere vraag hoe kan ik inloggen als ik mijn inloggegevens niet meer weet?
Reputatie 5
Badge +7
Waar moet ik eigenlijk precies op letten?
En nee domme vragen bestaan niet :D
Ik heb nu een aantal keer op de app gekeken, ik log automatisch in via mijn fon account.
In mijn buurt zie ik hoofdzakelijk wifi punten voor winkels en tankstations.
Slechts één ziekenhuis terwijl ik in een buurt woon waar er meerdere zijn.
Lekker overzichtelijke en simpele app tot zover. Ga hem morgen op het station verder testen. Klopt het dat je de FON punten van huizen hier niet op ziet?

Reageer