KPN Wifi Manager: verbeter je wifi!

  • 19 July 2021
  • 122 reacties
  • 13443 keer bekeken
KPN Wifi Manager: verbeter je wifi!
Reputatie 7
Badge +20

Je wifi, daar wil je natuurlijk het maximale uit halen! Om dat te bereiken hebben we de KPN Wifi Manager vernieuwd, zodat je zeker weet dat je wifi op z'n best is.

Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet. 

 

Hoe werkt de KPN Wifi Manager?

De Wifi Manager controleert eerst of je verbinding met het KPN netwerk helemaal in orde is. We vragen je om in te loggen met KPN ID om de verbeteringen op afstand door te voeren.

Ieder huis is anders en daarom krijg je wifi-advies op maat. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, geef je antwoord op een paar korte vragen zodat jouw situatie thuis helemaal duidelijk is. Op basis daarvan krijg je een SuperWifi advies dat perfect bij jouw woning en wensen past! Kies je voor het SuperWifi advies? Dan krijg je via de KPN Thuis app hulp bij het installeren van de Superwifi punten. Ook kun je de instellingen van je wifi aanpassen via de Thuis app. 

Naast het beste SuperWifi advies, biedt de Wifi Manager ook de mogelijkheid om je wifi te verbeteren op basis van jouw huidige apparatuur. Voor dit gedeelte is het wel belangrijk dat je verbonden bent met jouw eigen wifi netwerk.

 

De Wifi Manager heeft bijna 100 verschillende uitkomsten. Daarvan kunnen er één of meerdere dé oplossing voor jouw situatie zijn. Zo kan de Wifi Manager bijvoorbeeld constateren dat er iets aangepast moet worden in je modem en dat ook direct in gang zetten. Of je krijgt tips en tricks om de kwaliteit van jouw wifi verbinding te verbeteren. 

Als het goed is, heb je na het gebruik van de Wifi Manager overal in je huis goede wifi. Yes! Lukt het toch niet of liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met de experts van de Wifi Desk: kpn.com/service.

 

Nieuw: SuperWifi voor een superscherpe prijs 

Komt uit de Wifi Manager dat jouw verbinding SuperWifi punten nodig heeft om het maximale uit je wifi te halen? Via de Wifi Manager krijg je ze nu voor een superscherpe prijs – speciaal voor jou als KPN klant. Eén SuperWifi punt kost nu tijdelijk €49,50 in plaats van €99,-.

 

Veelgestelde vragen


Ik wil liever een medewerker spreken over mijn problemen met de wifi, kan dat?

Dat kan, onze experts van de Wifi Desk helpen je graag verder. Je spreekt ze via onze klantenservice!

Je kunt natuurlijk ook direct een KPN-monteur naar jouw wifi laten kijken.  In deze blog over de KPN monteur voor wifi lees je hoe zo’n monteur te werk gaat. Je kunt eenvoudig zelf online een afspraak maken. Voor € 60,00 komt de monteur 45 minuten langs om je wifisignaal te optimaliseren.  


Hoe werken de SuperWifi punten?

In het topic KPN SuperWifi installatie en gebruik legt Paul je uit hoe SuperWifi werkt.

Lukt het je niet om de SuperWifi punten aan te sluiten, gebruik dan de KPN Thuis app voor hulp bij installatie. Kom je er hiermee ook niet uit, dan kan je voor verdere ondersteuning contact opnemen met de Wifi Desk. Als je er samen met de Wifi Expert ook niet uit komt, dan zorgen wij dat er kosteloos een installatie monteur langs komt. 


De verbinding is te slecht om de Wifi Manager te doorlopen of is wel snel maar niet stabiel, wat kan ik doen om alsnog mijn wifi te verbeteren?

Het kan helpen om de mobiele data op jouw telefoon uit te zetten en dichterbij het modem te gaan staan. Lukt het dan nog niet om de Wifi Manager te doorlopen? Neem dan het topic Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi door voor tips en tricks bij een slechte wifi verbinding. 

Uiteraard kan je ook hiervoor contact opnemen met de Wifi Desk! 


Ik heb een FRITZ!Box, kan ik ook gebruik maken van de WiFi Manager?

Dan werken de metingen en optimalisatie via de Wifi Manager niet, download de FRITZ!App WLAN om je wifi te analyseren. Je kunt wél het adviesgedeelte van de Wifi Manager doorlopen!

 

Heb je onze KPN Wifi Manager gebruikt en loop je ergens tegen aan of heb je tips of juist complimenten? Laat het ons hieronder weten.

 

Laatste update: 27-10-2021


122 reacties

Reputatie 7
Badge +19

We gaan er weer achteraan @PascalvB 

Op een gegeven moment vraagt de wifimanager welke apparaten gebruik maken van de wifi en dan krijg je een zwart scherm met de vraag of je zeker weet of dit alle apparaten zijn en dan gebeurt er helemaal niets meer. Je komt niet verder. Mijn vrouw heeft regelmatig teamvergaderingen die ze maar half kan volgen omdat teams aangeeft dat de internetverbinding instabiel is. Geluid valt regelmatig weg.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Efkaa, waar loop je precies vast? Kun je daar een screenshot van plaatsen?
Heb je dit met verschillende browsers en vanaf verschillende apparaten geprobeerd?

 

Op twee Apple apparaten geprobeerd 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Efkaa En ik begrijp hieruit dat je na het laatste screenshot vastloopt en het zwarte scherm krijgt? 

@Efkaa En ik begrijp hieruit dat je na het laatste screenshot vastloopt en het zwarte scherm krijgt? 

Klopt. Dat zwarte scherm komt na dat scherm waarin je je apparaten aanvinkt en dan kan je niet verder met de wifi- manager. 

Reputatie 7
Badge +15

@Efkaa Helder! Ik zou graag meer onderzoek voor je willen doen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en aan de slag. 

Ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +19

@Efkaa Dankjewel! We doen hierover navraag voor je bij een specialist. Zo gauw we meer weten komen we er bij je op terug.

wifimanager gaat niet veder als ik alle apparaten heb ingevuld welke trage wifi hebben,

Admin: samengevoegd met bestaand topic

Hallo @corneleis ,

Welk modem heb je?

Admin: samengevoegd met bestaand topic

Kpn box 12 zwart

Hallo allemaal,

Ik krijg telkens de volgende foutmelding. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is. 
Via de KPN klantenservice / Webcare is de storing onbekend en komt er geen oplossing. 

Alvast bedankt. 
 

Ik krijg al de afgelopen week precies het zelfde bericht.

Heeft u de Wifi Manager inmiddels wel kunnen gebruiken?

Reputatie 7
Badge +20

@Efkaa ik krijg van mijn collega's bericht dat dit opgelost zou moeten zijn. Kun je het nog eens proberen (en eventueel je cookies verwijderen?)

Ik heb het geprobeerd en het is gelukt. Bedankt voor de hulp. 

Reputatie 3
Badge

Jammer genoeg werkt de wifi manager bij mij niet naar behoren (of ik heb verkeerde verwachtingen).
Er wordt gevraagd hoeveel verdiepingen en wat de opervlakte is en zegt zonder enige scan, dat ik 2 extra wifi versterkers moet kopen bijvoorbaat.

Vind dit een rare manier om extra te kunnen verdienen bij kpn.
Is dit normaal?

Reputatie 3
Badge

Wanneer gaat de wifi manager ook voor de fritzbox werken?
Nu vraagt het alleen wat de opervlakte is en hoeveel etages en wordt daarna direct geadviseerd om wifi routers te kopen zonder enige vorm van scannen wat de snelheden zijn in de ruimtes.

 

Reputatie 7
Badge +30

De Wifi Manager is gemaakt om te werken met Experia Boxen en de KPN Box 12, eventueel in combinatie met Experia Wifi en/of SuperWifi. Heb je andere apparaten, dan kan de tool niet of minder goed dingen uitmeten. Hij kan dan alleen generieke adviezen geven gebaseerd op de informatie die jij invoert. 

Met een FRITZ!Box zou ik je echter ook niet aanraden om SuperWifi te nemen Als de wifi van de FRITZ!Box zelf niet voldoende is voor je huis, dan kun je beter een of meer FRITZ!Repeaters toevoegen. Deze meshen met de FRITZ!Box, SuperWifi doet dat niet.

Ben al weken met de WiFi manager aan de slag. Krijg nog steeds de melding dat hij niet werkt.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Blasco! Vervelend dat het niet lukt met de Wifi Manager. Krijg je de foutmelding op een specifiek apparaat of heb je het al op meerdere apparaten geprobeerd? Zou je voor de zekerheid eens kunnen proberen een reset van je modem te doen als je dat nog niet gedaan hebt en daarna het nog een keer te proberen? 

Helaas ook na het resetten van de modem nog steeds hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +20

Ah jammer @Blasco, welke foutmelding krijg je precies? Kun je daar een screenshot van plaatsen?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Gegevens zijn ingevuld.

Reageer