KPN Wifi Manager: verbeter je wifi!

  • 19 July 2021
  • 122 reacties
  • 13442 keer bekeken
KPN Wifi Manager: verbeter je wifi!
Reputatie 7
Badge +20

Je wifi, daar wil je natuurlijk het maximale uit halen! Om dat te bereiken hebben we de KPN Wifi Manager vernieuwd, zodat je zeker weet dat je wifi op z'n best is.

Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet. 

 

Hoe werkt de KPN Wifi Manager?

De Wifi Manager controleert eerst of je verbinding met het KPN netwerk helemaal in orde is. We vragen je om in te loggen met KPN ID om de verbeteringen op afstand door te voeren.

Ieder huis is anders en daarom krijg je wifi-advies op maat. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, geef je antwoord op een paar korte vragen zodat jouw situatie thuis helemaal duidelijk is. Op basis daarvan krijg je een SuperWifi advies dat perfect bij jouw woning en wensen past! Kies je voor het SuperWifi advies? Dan krijg je via de KPN Thuis app hulp bij het installeren van de Superwifi punten. Ook kun je de instellingen van je wifi aanpassen via de Thuis app. 

Naast het beste SuperWifi advies, biedt de Wifi Manager ook de mogelijkheid om je wifi te verbeteren op basis van jouw huidige apparatuur. Voor dit gedeelte is het wel belangrijk dat je verbonden bent met jouw eigen wifi netwerk.

 

De Wifi Manager heeft bijna 100 verschillende uitkomsten. Daarvan kunnen er één of meerdere dé oplossing voor jouw situatie zijn. Zo kan de Wifi Manager bijvoorbeeld constateren dat er iets aangepast moet worden in je modem en dat ook direct in gang zetten. Of je krijgt tips en tricks om de kwaliteit van jouw wifi verbinding te verbeteren. 

Als het goed is, heb je na het gebruik van de Wifi Manager overal in je huis goede wifi. Yes! Lukt het toch niet of liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met de experts van de Wifi Desk: kpn.com/service.

 

Nieuw: SuperWifi voor een superscherpe prijs 

Komt uit de Wifi Manager dat jouw verbinding SuperWifi punten nodig heeft om het maximale uit je wifi te halen? Via de Wifi Manager krijg je ze nu voor een superscherpe prijs – speciaal voor jou als KPN klant. Eén SuperWifi punt kost nu tijdelijk €49,50 in plaats van €99,-.

 

Veelgestelde vragen


Ik wil liever een medewerker spreken over mijn problemen met de wifi, kan dat?

Dat kan, onze experts van de Wifi Desk helpen je graag verder. Je spreekt ze via onze klantenservice!

Je kunt natuurlijk ook direct een KPN-monteur naar jouw wifi laten kijken.  In deze blog over de KPN monteur voor wifi lees je hoe zo’n monteur te werk gaat. Je kunt eenvoudig zelf online een afspraak maken. Voor € 60,00 komt de monteur 45 minuten langs om je wifisignaal te optimaliseren.  


Hoe werken de SuperWifi punten?

In het topic KPN SuperWifi installatie en gebruik legt Paul je uit hoe SuperWifi werkt.

Lukt het je niet om de SuperWifi punten aan te sluiten, gebruik dan de KPN Thuis app voor hulp bij installatie. Kom je er hiermee ook niet uit, dan kan je voor verdere ondersteuning contact opnemen met de Wifi Desk. Als je er samen met de Wifi Expert ook niet uit komt, dan zorgen wij dat er kosteloos een installatie monteur langs komt. 


De verbinding is te slecht om de Wifi Manager te doorlopen of is wel snel maar niet stabiel, wat kan ik doen om alsnog mijn wifi te verbeteren?

Het kan helpen om de mobiele data op jouw telefoon uit te zetten en dichterbij het modem te gaan staan. Lukt het dan nog niet om de Wifi Manager te doorlopen? Neem dan het topic Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi door voor tips en tricks bij een slechte wifi verbinding. 

Uiteraard kan je ook hiervoor contact opnemen met de Wifi Desk! 


Ik heb een FRITZ!Box, kan ik ook gebruik maken van de WiFi Manager?

Dan werken de metingen en optimalisatie via de Wifi Manager niet, download de FRITZ!App WLAN om je wifi te analyseren. Je kunt wél het adviesgedeelte van de Wifi Manager doorlopen!

 

Heb je onze KPN Wifi Manager gebruikt en loop je ergens tegen aan of heb je tips of juist complimenten? Laat het ons hieronder weten.

 

Laatste update: 27-10-2021


122 reacties

Ik heb nog van die oudere vierkante wifi punten. Die heb ik overigens pas een jaar of 2-3 en zijn nu al verouderd. Nu wil ik deze vervangen door de nieuwe wifimanagers. Mijn wifi is niet best met vlagen en de tv heeft af en toe ene korte stilstand. Kreeg een mail over de wifipunten waarbij ik de wifimanager met doorlopen.  Maar als ik alle resets etc dan heb ik alleen de optie om een monteur langs te laten komen, Ik wil gewoon 3 punten bestellen tegen de prijs van EUR 40 per stuk. Hoe doe ik dat nu?

Hallo @LA44 , die zwarte wifipunten zijn totaal niet verouderd, de software wordt regelmatig bijgewerkt.

Het enigste 'nadeel' zou kunnen zijn dat je ze verplicht bekabeld (op het modem) aan moet sluiten.

Als je de wifimanager doet, moet je wel de wifi op je modem aanzetten en de zwarte wifi-extenders uitschakelen anders krijgt de wifimanager een verkeerd beeld en geeft je dus een verkeerd advies.

 

 

Ik heb nog van die oudere vierkante wifi punten. Die heb ik overigens pas een jaar of 2-3 en zijn nu al verouderd. Nu wil ik deze vervangen door de nieuwe wifimanagers. Mijn wifi is niet best met vlagen en de tv heeft af en toe ene korte stilstand. Kreeg een mail over de wifipunten waarbij ik de wifimanager met doorlopen.  Maar als ik alle resets etc dan heb ik alleen de optie om een monteur langs te laten komen, Ik wil gewoon 3 punten bestellen tegen de prijs van EUR 40 per stuk. Hoe doe ik dat nu?

Hallo @LA44 , die zwarte wifipunten zijn totaal niet verouderd, de software wordt regelmatig bijgewerkt.

Het enigste 'nadeel' zou kunnen zijn dat je ze verplicht bekabeld (op het modem) aan moet sluiten.

Als je de wifimanager doet, moet je wel de wifi op je modem aanzetten en de zwarte wifi-extenders uitschakelen anders krijgt de wifimanager een verkeerd beeld en geeft je dus een verkeerd advies.

 

 

Dank voor je reactie Jan! Ik wil toch graag 3 nieuwe punten bestellen omdat dat verplichte bekabeld ook niet lukt. Dus @Kpn graag ook nog reactie. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi LA44, welkom hier. 
Jan legt het goed. 

Als je de wifimanager doet, moet je wel de wifi op je modem aanzetten en de zwarte wifi-extenders uitschakelen anders krijgt de wifimanager een verkeerd beeld en geeft je dus een verkeerd advies.

Ontkoppel dus de zwarte versterkers die je nu hebt van de modem en schakel ze uit. Als je dat hebt gedaan voer je de WiFimanager nog een keer uit, als je WiFi slecht is zul je de optie zien om de SuperWiFi te bestellen. 

Reputatie 4
Badge +5

Kan kloppen dat wifi manager niet werkt?

 

Reputatie 7
Badge +17

@MachielAtsma in sommige gevallen kan dit inderdaad voorkomen. Meest voorkomende oorzaak is dat je meerdere thuisproducten gekoppeld hebt of je thuisproduct niet thuis gekoppeld hebt. Je kan een paar dingen daaraan doen.

  • Als je meerdere thuisproducten hebt ontkoppel die dan. Denk bijvoorbeeld een e-mail only of Digitenne abonnement.
  • Ontkoppel je thuisproduct en koppel die weer terwijl je thuis verbonden bent met je eigen wifi.

Als deze stappen niet werken vul dan je profiel in en laat dat hier weten. Dan kunnen we vanuit onze kant aansturing doen. Dat kan wel even duren.

Als je haast hebt wil het vaak werken met een ander e-mailadres een (tijdelijke) nieuwe KPN ID aan te maken. Koppel daar thuis je abonnement aan en doe de Wifi Manager daarmee. Wel denk ik dat met de 2 bovenstaande stappen dat niet nodig zal zijn. 

Reputatie 4
Badge +5

Hi LA44, welkom hier. 
Jan legt het goed. 

Als je de wifimanager doet, moet je wel de wifi op je modem aanzetten en de zwarte wifi-extenders uitschakelen anders krijgt de wifimanager een verkeerd beeld en geeft je dus een verkeerd advies.

Ontkoppel dus de zwarte versterkers die je nu hebt van de modem en schakel ze uit. Als je dat hebt gedaan voer je de WiFimanager nog een keer uit, als je WiFi slecht is zul je de optie zien om de SuperWiFi te bestellen. 

Dat heb ik ook gedaan maar die optie om dan een superwifi bestellen

Reputatie 7
Badge +30

@MachielAtsma ik heb het idee dat er één of meerdere woorden in je zin missen. Lukt het jou nu wel of niet om de SuperWifi punten te bestellen?

Reputatie 4
Badge +5

Nu niet maar komt omdat WiFi manager niet goed werkt hij herkend mijn modem niet. Krijg de melding dat verbinding tussen kpn en mijn huis niet goed zou werken en daarna pagina error 404 kan pagina niet vinden dus kan nu helemaal niks

Reputatie 7
Badge +30

Het lukt mij ook niet om vanuit het systeem je wifi gegevens op te vragen. Heb jij momenteel de Experia Wifi's losgekoppeld? Zo nee, zou je dat eens willen doen? Dan kan ik het nog eens proberen. Hoeveel SuperWifi punten zou je willen kopen?

Reputatie 4
Badge +5

Het lukt mij ook niet om vanuit het systeem je wifi gegevens op te vragen. Heb jij momenteel de Experia Wifi's losgekoppeld? Zo nee, zou je dat eens willen doen? Dan kan ik het nog eens proberen. Hoeveel SuperWifi punten zou je willen kopen?

Heb nu 2 Experia WiFi weer aan gesloten zou dan wel weer 2 willen superwifi wat gaat me kosten als ik de volle prijs dan gaat het over

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt ze nu weer aangesloten? Zou je ze dan weer los willen koppelen en pas weer aan willen sluiten als wij aangeven dat we er mee aan de slag zijn gegaan? 

Ze kosten je €39,50 per stuk.

Je hebt ze nu weer aangesloten? Zou je ze dan weer los willen koppelen en pas weer aan willen sluiten als wij aangeven dat we er mee aan de slag zijn gegaan? 

Ze kosten je €29,50 per stuk.

Hallo @Maja_ , die zwarte zijn toch €10 per stuk duurder?

 

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt ze nu weer aangesloten? Zou je ze dan weer los willen koppelen en pas weer aan willen sluiten als wij aangeven dat we er mee aan de slag zijn gegaan? 

Ze kosten je €29,50 per stuk.

Hallo @Maja_ , die zwarte zijn toch €10 per stuk duurder?

 

Je hebt helemaal gelijk @JanD, excuus! Op de automatische piloot denk ik, omdat dit topic nog over de witte SuperWifi punten gaat :sweat_smile: Ik pas m'n bericht even aan!

Reputatie 4
Badge +5

@Maja_  wat komt uit jou bevindingen ? En de metingen?? 

Reputatie 7
Badge +30

Hey @MachielAtsma. Ik heb er opnieuw naar gekeken. We kunnen nog steeds vanaf hier je wifi niet uitlezen, en ook niet alle gegevens van je Experia Box die we normaal wel zien. Dit wijst erop dat je Box niet goed verbindt met ons beheersysteem. En dan zal de Wifi Manager ook niet goed werken. Reset je V10 eens. Idealiter via de optie in de webinterface (Bovenbalk Instellingen > zijbalk Herstart/Reset > keuze voor reset naar fabrieksinstellingen). Dit zorgt voor een volledig nieuwe opbouw van de verbinding tussen de V10 en ons beheersysteem.

Reputatie 4
Badge +5

Hey @MachielAtsma. Ik heb er opnieuw naar gekeken. We kunnen nog steeds vanaf hier je wifi niet uitlezen, en ook niet alle gegevens van je Experia Box die we normaal wel zien. Dit wijst erop dat je Box niet goed verbindt met ons beheersysteem. En dan zal de Wifi Manager ook niet goed werken. Reset je V10 eens. Idealiter via de optie in de webinterface (Bovenbalk Instellingen > zijbalk Herstart/Reset > keuze voor reset naar fabrieksinstellingen). Dit zorgt voor een volledig nieuwe opbouw van de verbinding tussen de V10 en ons beheersysteem.

Heb nu gereset wat zijn nu de bevindingen ? 

Reputatie 7
Badge +20

@MachielAtsma ik lees net dat we inderdaad specifiek deze 404 foutmelding voorbij zien komen bij sommige klanten.
Onze collega's achter de schermen zijn er druk mee bezig dit zsm op te lossen! Sorry voor het ongemak!

Reputatie 4
Badge +5

@MachielAtsma ik lees net dat we inderdaad specifiek deze 404 foutmelding voorbij zien komen bij sommige klanten.
Onze collega's achter de schermen zijn er druk mee bezig dit zsm op te lossen! Sorry voor het ongemak!

Maar kunnen jullie nu bij checken wat er aan de hand is heb de Experia WiFi en modem gereset wat komt nu uit jullie metingen 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan nog geen wifi gegevens uitlezen helaas. 😞 Ik zie wel dat er 155 Mbit/s binnenkomt op het modem. 

Reputatie 4
Badge +5

@Bart_Z Vaag hoor 155 binnen komt nu haal ik wel uur geleden niet een boven de 80 schommelt zo de hele dag door 

WiFi op modem is aan v10 moet uit geschakeld zijn als Experia WiFi aangesloten worden. Word toch dan uit gezet ?  

Idee dat modem wat storingen  geeft

 

Reputatie 7
Badge +20

Er komt zelfs meer binnen. De snelheid schommelt dus. Zou je eens een wifi analyzer app kunnen installeren? Dan kun je zien welke netwerken er allemaal in je buurt zitten. Mogelijk dat ze elkaar in de weg zitten waardoor de snelheid schommelt.

Reputatie 4
Badge +5

Er komt zelfs meer binnen. De snelheid schommelt dus. Zou je eens een wifi analyzer app kunnen installeren? Dan kun je zien welke netwerken er allemaal in je buurt zitten. Mogelijk dat ze elkaar in de weg zitten waardoor de snelheid schommelt.

Heb een iphone

dus dat werkt niet

Reputatie 7
Badge +20

Via laptop? Die zijn er ook wel. 

Ik maak gebruik van een andere ISP dan KPN zodat ik gebruik kan maken van glasvezel. Kan ik dan de twee nieuwe SuperWIFI punten kopen en installeren? Met de Experiawifi (oudere zwarte kastje) kan dit wel en werkt uitstekend. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik maak gebruik van een andere ISP dan KPN zodat ik gebruik kan maken van glasvezel. Kan ik dan de twee nieuwe SuperWIFI punten kopen en installeren? Met de Experiawifi (oudere zwarte kastje) kan dit wel en werkt uitstekend. 

Het werkt wel, maar je bent wel afhankelijk van KPN voor eventuele updates. Ik hou je zeker niet tegen, maar persoonlijk zou ik voor hardware kiezen die los staat van een provider. 

Reageer