KPN Wifi Manager: verbeter je wifi!

  • 19 July 2021
  • 122 reacties
  • 13443 keer bekeken
KPN Wifi Manager: verbeter je wifi!
Reputatie 7
Badge +20

Je wifi, daar wil je natuurlijk het maximale uit halen! Om dat te bereiken hebben we de KPN Wifi Manager vernieuwd, zodat je zeker weet dat je wifi op z'n best is.

Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet. 

 

Hoe werkt de KPN Wifi Manager?

De Wifi Manager controleert eerst of je verbinding met het KPN netwerk helemaal in orde is. We vragen je om in te loggen met KPN ID om de verbeteringen op afstand door te voeren.

Ieder huis is anders en daarom krijg je wifi-advies op maat. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, geef je antwoord op een paar korte vragen zodat jouw situatie thuis helemaal duidelijk is. Op basis daarvan krijg je een SuperWifi advies dat perfect bij jouw woning en wensen past! Kies je voor het SuperWifi advies? Dan krijg je via de KPN Thuis app hulp bij het installeren van de Superwifi punten. Ook kun je de instellingen van je wifi aanpassen via de Thuis app. 

Naast het beste SuperWifi advies, biedt de Wifi Manager ook de mogelijkheid om je wifi te verbeteren op basis van jouw huidige apparatuur. Voor dit gedeelte is het wel belangrijk dat je verbonden bent met jouw eigen wifi netwerk.

 

De Wifi Manager heeft bijna 100 verschillende uitkomsten. Daarvan kunnen er één of meerdere dé oplossing voor jouw situatie zijn. Zo kan de Wifi Manager bijvoorbeeld constateren dat er iets aangepast moet worden in je modem en dat ook direct in gang zetten. Of je krijgt tips en tricks om de kwaliteit van jouw wifi verbinding te verbeteren. 

Als het goed is, heb je na het gebruik van de Wifi Manager overal in je huis goede wifi. Yes! Lukt het toch niet of liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met de experts van de Wifi Desk: kpn.com/service.

 

Nieuw: SuperWifi voor een superscherpe prijs 

Komt uit de Wifi Manager dat jouw verbinding SuperWifi punten nodig heeft om het maximale uit je wifi te halen? Via de Wifi Manager krijg je ze nu voor een superscherpe prijs – speciaal voor jou als KPN klant. Eén SuperWifi punt kost nu tijdelijk €49,50 in plaats van €99,-.

 

Veelgestelde vragen


Ik wil liever een medewerker spreken over mijn problemen met de wifi, kan dat?

Dat kan, onze experts van de Wifi Desk helpen je graag verder. Je spreekt ze via onze klantenservice!

Je kunt natuurlijk ook direct een KPN-monteur naar jouw wifi laten kijken.  In deze blog over de KPN monteur voor wifi lees je hoe zo’n monteur te werk gaat. Je kunt eenvoudig zelf online een afspraak maken. Voor € 60,00 komt de monteur 45 minuten langs om je wifisignaal te optimaliseren.  


Hoe werken de SuperWifi punten?

In het topic KPN SuperWifi installatie en gebruik legt Paul je uit hoe SuperWifi werkt.

Lukt het je niet om de SuperWifi punten aan te sluiten, gebruik dan de KPN Thuis app voor hulp bij installatie. Kom je er hiermee ook niet uit, dan kan je voor verdere ondersteuning contact opnemen met de Wifi Desk. Als je er samen met de Wifi Expert ook niet uit komt, dan zorgen wij dat er kosteloos een installatie monteur langs komt. 


De verbinding is te slecht om de Wifi Manager te doorlopen of is wel snel maar niet stabiel, wat kan ik doen om alsnog mijn wifi te verbeteren?

Het kan helpen om de mobiele data op jouw telefoon uit te zetten en dichterbij het modem te gaan staan. Lukt het dan nog niet om de Wifi Manager te doorlopen? Neem dan het topic Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi door voor tips en tricks bij een slechte wifi verbinding. 

Uiteraard kan je ook hiervoor contact opnemen met de Wifi Desk! 


Ik heb een FRITZ!Box, kan ik ook gebruik maken van de WiFi Manager?

Dan werken de metingen en optimalisatie via de Wifi Manager niet, download de FRITZ!App WLAN om je wifi te analyseren. Je kunt wél het adviesgedeelte van de Wifi Manager doorlopen!

 

Heb je onze KPN Wifi Manager gebruikt en loop je ergens tegen aan of heb je tips of juist complimenten? Laat het ons hieronder weten.

 

Laatste update: 27-10-2021


122 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Werkt de wifi-manager ook met andere wifi versterkers zoals Deco M4? 
Voor in de toekomst als er problemen zijn nu werkt alles perfect.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas niet @ArjanL3, voor zover ik weet zijn daar ook geen plannen voor.

Reputatie 4
Badge +2

Helaas niet @ArjanL3, voor zover ik weet zijn daar ook geen plannen voor.

Ok thanks dan weet ik dat ik voortaan de Deco - wifi manager moet gebruiken indien er problemen zijn.😉

Reputatie 1

Regelmatig geprobeerd maar niks helpt. Reset modem helpt ook niet. Verbinding blijft wegvallen sinds woensdag na de kpn werkzaamheden in amsterdam oost.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is dan de verbinding met wifi, @Din12e45 of ook een bekabelde verbinding? Als je dit pas ervaart na recentelijke werkzaamheden, dan ben ik bang dat de Wifi Manager dit niet gaat kunnen oplossen. Mijn advies is om contact op te nemen om jouw internetlijn door te laten meten.

Het snelste is om met ons te bellen:
We zijn telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.

Je kunt ook een eigen topic voor je vraag aanmaken: houdt rekening met een aantal dagen reactietijd.

Reputatie 1

@Shyrin_ zowel bekabeld als wifi op diverse apparaten, ook direct voor de modem. Ik zal morgen bellen, enige optie op t opgelost te krijgen vrees ik

Ik krijg de manager niet gestart blijft hangen in checken verbinding, vinkjes wel groen? Heb problemen met een 400 storing op tv en wil dus graag snelheid checken. Er komen namelijk steeds meer zenders bij die niet werken. Pffff

 

Reputatie 1

Kan t niet ook via de tel of tablet worden gechecked?

Kan t niet ook via de tel of tablet worden gechecked?

Doe het via mijn telefoon, dat is mijn enigste apparaat 

Reputatie 7
Badge +20

@Bertstam Voor deze foutcode kun je het beste de stappen op onze site hier doorlopen: Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken. Als je daarmee niet tot een oplossing komt kun je het beste even een nieuw topic aanmaken.

De wifimanager staat hier eigenlijk los van en gaat echt vooral over Wifi.

Hallo allemaal,

Ik krijg telkens de volgende foutmelding. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is. 
Via de KPN klantenservice / Webcare is de storing onbekend en komt er geen oplossing. 

Alvast bedankt. 
 

 

Ik heb hetzelfde euvel,ze doen er niets aan,schandalig

Reputatie 7
Badge +13

@Jeanette van dijk Speelt dit al langer of ervaar je deze problemen sinds kort? 

Reputatie 3
Badge

Als ik de Wifi manager gebruik geeft deze na een aantal stappen aan dat ik al het maximale aantal Superwifi punten heb die je met korting kunt krijgen. Maar ik heb helemaal geen Superwifi maar Experia wifi! Er staat denk ik een vinkje verkeerd achter mijn account….

Kan dat aangepast worden?

Hallo @Franson haal die Experia wifi’s eens los van je modem, herstart je modem en doe de wifi-manager nog eens, wat  komt er dan uit?

De witte ronde super wifi’s zijn in de opruiming evenals de zwarte vierkante Experia wifi’s, zie hieronder de links:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/?pos=424

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=287

Mijn witte experia box ziet er niet zo uit als de boxen die bij de wifi checker steeds worden getoont. Op mijn box branden ook geen ‘ blauwe lampjes’  bij de buttons.  Op mijn box staat  v 10

Inmiddels met alle tests de box 100x gereboot en dergelijke, maar ik kom niet boven de 10mps uit waar deze eerst echt veel hoger lag. Ben dat herstel knop indrukken en restarten en stekker eruit halen wel een beetje beu aan het worden.  Ik heb het idee dat ik eerlijk gezegd gewoon een oude wifi experia box heb die het aan het begeven is na een jaar of 8

Reputatie 7
Badge +30

Mijn witte experia box ziet er niet zo uit als de boxen die bij de wifi checker steeds worden getoont. Op mijn box branden ook geen ‘ blauwe lampjes’  bij de buttons.  Op mijn box staat  v 10

Inmiddels met alle tests de box 100x gereboot en dergelijke, maar ik kom niet boven de 10mps uit waar deze eerst echt veel hoger lag. Ben dat herstel knop indrukken en restarten en stekker eruit halen wel een beetje beu aan het worden.  Ik heb het idee dat ik eerlijk gezegd gewoon een oude wifi experia box heb die het aan het begeven is na een jaar of 8

Hoi @Paul W. Welk modem je hebt leest de Wifi Manager zelf uit. De apparaten die de Wifi Manager je laat kiezen zijn de verschillende soorten wifipunten die we hebben. Je selecteert dan degenen daarvan die je in huis hebt. Dit helpt de Wifi Manager om te bepalen welk advies voor jou het beste is. 

Dat gezegd hebbende, 10 Mbps is niet heel hoog voor wifi. Maar of er meer kan hangt ook af van hoe de snelheid tot je modem is. Wat komt eruit als je bekabeld de snelheid meet?

ik probeer al meer dan 9 maanden de Wifi manager, maar elke keer geeft ie aan ‘Er gaat iets mis. Het lijkt erop dat de Wifimanager het even niet doet’.  Hoe kan dit al zo lang duren en steeds dezelfde foutmelding geven?

ik probeer al meer dan 9 maanden de Wifi manager, maar elke keer geeft ie aan ‘Er gaat iets mis. Het lijkt erop dat de Wifimanager het even niet doet’.  Hoe kan dit al zo lang duren en steeds dezelfde foutmelding geven?

Hallo @MarkvSchadewijk , doe je dit wel thuis op je eigen thuisverbinding bekabeld of draadloos via de originele KPN modem?

ik probeer al meer dan 9 maanden de Wifi manager, maar elke keer geeft ie aan ‘Er gaat iets mis. Het lijkt erop dat de Wifimanager het even niet doet’.  Hoe kan dit al zo lang duren en steeds dezelfde foutmelding geven?

Hallo @MarkvSchadewijk , doe je dit wel thuis op je eigen thuisverbinding bekabeld of draadloos via de originele KPN modem?

Hallo @JanD , ik heb dit steeds thuis getest middels een draadloze verbinding via de originele KPN modem.

Hallo @MarkvSchadewijk wacht dan s.v.p. even de reactie van een moderator af.

Succes.

 

@MarkvSchadewijkKan het zijn dat je bent verhuist/gewijzigd abbonement? Die combinatie was bij mij het probleem. Dat hebben ze toen in mn account moeten aanpassen om het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MarkvSchadewijk, het is precies wat Danny hierboven noemt, je oude klantnummer stond nog gekoppeld aan je MijnKPN account. Ik heb deze net laten verwijderen. Als het goed is moet ie het nu doen!

Reageer