Beantwoord

KPN WiFi versterker, wisselen tussen beiden?

• 9 mei 2018
  • 16 reacties
  • 747 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Heb sinds een paar dagen 2 stuks WiFi versterkers aangesloten, en geinstalleerd zoas de beschrijvingen welke KPN meeleverd.

Daarna de eerste Wifi versterker op zolder geinstalleerd (bekabeld) en de tweede op de eerste etage (bekabeld, cat 6e)

De KPN router staat in de woonkamer waar deze al een jaar staat en goed functioneerd.

Zolder op kanaal 6, eerste etage op kanaal 11, en kanaal 1 voor de begane grond.

Nu is het zo als ik naar zolder loop dat de snelheid zeer laag is en blijkbaar mijn mobiel/tablet niet omwisseld naar de Wifi versterker van de zolder?
Dit doet ie alleen als ik de wifi op de mobiel/tablet aan en uit zet.

Wie weet de oplossing?
icon

Beste antwoord door webloq 28 mei 2018, 20:15

Klopt alles werkt echt super, en is zeker een aanrader voor iedereen. Had hier alles van de dure Asus maar ben nu meer tevreden.

Maar dat er geen euro in rekening is gebracht is niet geheel waar. De 10 euro is wel degelijk in rekening gebracht. En die 1 euro moet je betalen voor bevestiging.

Zie foto...

Dus gratis is niet geheel gratis. Maargoed de 10 euro was het uiteindelijk wel waard. Gaat meer om het principe.. ?

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Zou je iets meer details kunnen geven over de instellingen van beide versterkers?
Zijn ze ingesteld als AP's? Hebben ze allemaal dezelfde SSID? Zou je eens een screenshot kunnen maken van de geavanceerde instellingen?

Ik heb hier 3 KPN-versterkers staan (op elke verdieping eentje) en mijn telefoon schakelt gewoon over van de ene naar de andere versterker.
Reputatie 7
Badge +15
Hello Webloq, ik lees hier ook even mee. Je hebt helaas nog niet gereageerd. Met wat meer informatie over jouw aansluiting en screenshots kan Edwin_Merks je vast verder helpen de verbinding te optimaliseren. Laat het weten, we wachten met spanning af! 😉
Reputatie 4
Badge +4
Beter laat dan nooit, maar was even op vakantie.

Alle toestellen, pc of laptops waren gewoon goed.
Het probleem zat hem in het aanpassen van het menu, wat ik had gedaan voordat ik dit bericht plaatste. Wat het nu exact veroorzaakte is me een beetje onbekend omdat ik de wifi versterker terug naar fabrieksinstellingen heb geplaatst.

Alles werk nu perfect! ?

Alleen KPN adverteer niet met GRATIS als blijkt dat je 1 euro moet betalen voor de versterker. En 10 euro voor verzend kosten! Dit vind ik absoluut niet netjes!!! ?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Webloq, daar ben je weer, fijne vakantie gehad? Bedankt dat je ons hier nog even op de hoogte stelt dat alles weer perfect werkt, klasse! 🙂 Vaak is het erg effectief om een reset uit te voeren wanneer het apparaat niet meer (volledig) werkt. Goed gedaan.

Ik zie dat er via de Servicetool een gratis WiFi Versterker aan jou is aangeboden. Dit doen we bij alleen bij een selecte groep klanten. Wij bieden de WiFi Versterker op onze site aan voor 80,- en als je KPN klant bent voor: 49,-. De Versterker is te bestellen via apparatuurvoorthuis.nl waar we KPN (rand)apparatuur verkopen.

Jouw Versterker is helemaal gratis, we rekenen alleen 10 euro verzendkosten. Dit omdat we vanuit het verleden hebben geleerd dat, als we het niet doen, er vaak niet thuis wordt gegeven als de koerier op het afgesproken tijdstip voor de deur staat 🤔
Ik heb even je factuur nagekeken en ik zie dat er geen euro in rekening is gebracht voor het gratis apparaat, wel 10,99 voor Netflix. Kan het zijn dat je daarmee in de war bent? 🙈
Reputatie 4
Badge +4
Klopt alles werkt echt super, en is zeker een aanrader voor iedereen. Had hier alles van de dure Asus maar ben nu meer tevreden.

Maar dat er geen euro in rekening is gebracht is niet geheel waar. De 10 euro is wel degelijk in rekening gebracht. En die 1 euro moet je betalen voor bevestiging.

Zie foto...

Dus gratis is niet geheel gratis. Maargoed de 10 euro was het uiteindelijk wel waard. Gaat meer om het principe.. ?

Reputatie 7
Badge +15

Ik ben zeer blij om te horen dat je heel erg tevreden bent over de KPN WiFi Versterker. Dik compliment dat onze WiFi versterker zelfs nog beter werkt dan die (dure) Asus, gaaf!

Dat klopt, 10 euro wordt er voor de verzending op de factuur in rekening gebracht. Dat je een euro voor de bevestiging hebt betaald was mij niet bekend, maar zo zie je ook ik leer elke dag bij 😉

Veel plezier met je nieuwe apparatuur! Als je nog eens een vraag hebt weet je ons te vinden.
Reputatie 7
Waarom betaal jij voor die TV ontvangers €5,- per maand?
Bij het Alles in 1 Standaard abonnement zijn twee TV ontvangers inbegrepen en die worden onder de gratis producten getoond. Zie onderstaande rekening.

Als jij "maar" twee TV ontvangers hebt, dan betaal je volgens mij €10,- per maand te veel.
Reputatie 4
Badge +4
Bij het Alles in 1 Standaard abonnement zijn twee TV ontvangers inbegrepen en die worden onder de gratis producten getoond. Zie onderstaande rekening.

Als jij "maar" twee TV ontvangers hebt, dan betaal je volgens mij €10,- per maand te veel.

Dan betaal ik dus al 1 jaar teveel, dat is nu dan 120 euro? ...

We wachten netjes af, ik heb een rente ingesteld van 41% p/m. KPN hebben jullie de voorwaarden van de lening wel doorgenomen ?

?
Reputatie 4
Badge +4
P.s.
Even nog voor andere KPN leden mbt WiFi versterkers.

Heb er nu ondertussen 2 stuks (1 voor zolder, en 1 voor de eerste etage.)

Goed gekeken wat voor wifi-kanaal dat de buren gebruiken. Maar even stug het volgende ingesteld omdat dit meestal de beste kanalen zijn:

Zolder op kanaal 6
1e verdieping op kanaal 1
BG op kanaal 11

Ik merkte op dat de buren hun kanalen dus op automatisch hadden staan en door mijn voorkeur kanalen zijn hun nu automatisch naar een ander kanaal gegaan (anders onderling afspraken proberen te maken) ??

Voor de rest hebben de 2 versterkers, en het KPN modem de zelfde netwerknaam en wachtwoord!
Sluit wel alles minimaal aan met UTP cat 5E kabel en laat alle instellingen in de wifi versterker staan zoals de aangeleverd wordt (fabriek standaard)

Overgang naar beste versterker of modem gaat zo snel dat je het niet merkt. Krijg van KPN 103 mb binnen, en de wifi straalt 93 mb uit dus ik zal zeggen perfect.

Wel zag ik dat koper zonder bonding tot 180 mb aan kan, ben benieuwd wanneer KPN dit vrij gaat geven? ??

Reputatie 7

We wachten netjes af, ik heb een rente ingesteld van 41% p/m. KPN hebben jullie de voorwaarden van de lening wel doorgenomen ?

?
Ik neem aan dat @Nadia dit bericht ook onder ogen krijgt en ervoor gaat zorgen dat jij met terugwerkende kracht gecompenseerd gaat worden.
€10,- per maand is wat mij betreft een serieus bedrag.
Overigens neem ik aan dat jij wel kunt opnemen en dat jij ook een activatie code voor Spotify Premium bij jouw abonnement hebt ontvangen.
Reputatie 4
Badge +4
@wjb ik wacht wel even op de reactie van @Nadia, mogelijk dat er wat fout is gegaan. Was mijn nooit opgevallen dat ik 10 euro teveel betaalde?
Reputatie 7
@wjb ik wacht wel even op de reactie van @Nadia, mogelijk dat er wat fout is gegaan. Was mijn nooit opgevallen dat ik 10 euro teveel betaalde?Zo zie je maar weer, begin je met een vraag over "wifi roaming", uit je jouw ongenoegen over de kosten van totaal €11,- voor een KPN WiFi "versterker" waarvan KPN aangeeft dat deze gratis is en eindig je met de wetenschap dat je eigenlijk €10,- per maand teveel betaalt voor jouw abonnement.
Ik ga er vanuit dat @Nadia dat allemaal keurig voor je recht gaat zetten en dan is die KPN WiFi "versterker" ineens wel heel goedkoop. ☺
Reputatie 4
Badge +4
Inderdaad zat ik ook toevallig aan te denken... ???
Reputatie 7
Badge +15

?
Ik neem aan dat @Nadia dit bericht ook onder ogen krijgt en ervoor gaat zorgen dat jij met terugwerkende kracht gecompenseerd gaat worden.
€10,- per maand is wat mij betreft een serieus bedrag.
Overigens neem ik aan dat jij wel kunt opnemen en dat jij ook een activatie code voor Spotify Premium bij jouw abonnement hebt ontvangen.

Hey webloq, wat doe je nou? Nu heb ik al 3 mentions van @wjb. Hij zit hier erg mee in zijn maag. Grapje zeker 😉 Als je op je factuur ietsjes verder naar beneden scrolt naar: 'Gratis producten' zie je dat jij ook 2 gratis HD tv-ontvangers hebt. En Spotify Premium, KPN Veilig, vaste telefoonnummer en Opnemen Pakket.

Je neemt in totaal 4 HD tv-ontvangers af. Ik heb het voor de zekerheid gecontroleerd in mijn systeem en zie dat ze ook alle 4 actief zijn 😁
Geen foutje van onze kant.
Reputatie 7
Badge +15
Het is hier een stuk rustiger geworden, heb je nog vragen Webloq? We helpen je hier graag 😉
Reputatie 7
@webloq, heb jij echt vier TV ontvangers actief, of betreft het toch een "foutje" van KPN?

Reageer