Vraag

KPN wifiversterker (wit) wifi signaal valt kort weg

  • 6 December 2019
  • 7 reacties
  • 376 keer bekeken

Best forum,

Voor familielid extra KPN wifiversterker geinstalleerd. Sinds installatie vallen zowel 2.4 GHZ als 5 GHZ signaal weg. Ik heb een graph van Acrylic, maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen.

 

Alvast bedankt voor feedback


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Alsnog de graph: bovenste lijn is de experia box, daaronder de 4 signalen van de 2 wifi versterkers

Reputatie 7
Badge +15

@Hank Buiten Ik begrijp dat je voor een familielid deze "extra" versterker hebt geplaatst, hieruit maak ik op dat er dus al een versterker aanwezig was. Klopt dat? En mag ik vragen om wat voor wifi versterker het gaat? Gaat het hier om een zwarte vierkante wifi versterker, de iets oudere witte variant of de nieuwe witte ronde variant? En is de wifi verbinding wel stabiel op het moment dat de extra versterker niet is aangesloten? Ik hoor het graag! 

Beste Rutger,

 

Het klopt inderdaad dat er al WIFI versterker beneden stond, maar die was helaas niet goed aangesloten en daardoor kregen ze helemaal geen signaal. Ik heb nu zowel boven als beneden een wifi versterker bekabeld aangesloten. Het gaat om de oudere witte variant. Zoals je aan de grafiek kunt zien, is de Experiabox wifisignaal wel stabiel

Reputatie 7
Badge +15

@Hank62 Duidelijk, ik zie het inderdaad terugkomen. Is in dit geval het 2.4 Ghz en het 5Ghz signaal gescheiden van elkaar, of hebben beide dezelfde SSID en dezelfde wireless key? Je zou dit via deze weg zelf kunnen instellen. En zijn de versterkers al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Hank62 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Beste Rutger,

Het heeft even geduurd vanwege drukke werkzaamheden. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen heeft de problemen opgelost. Bedankt!!!

Reputatie 7
Badge +15

@Hank Buiten Goed om te horen! Fijn dat het probleem is opgelost. Mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben dan hoor ik dit graag.