KPN zet vol in op het KPN-merk

  • 10 January 2019
  • 154 reacties
  • 20075 keer bekeken


Toon eerste bericht

154 reacties

Heb je niet gelezen dat ik en alle Telfort combivoordeel klanten ook een tv pakket terwaarde van €9,99 naar keuze krijgen en standaard de dubbele data. Sinds vorig jaar zijn de dubbele belminuten verdwenen dat is voir mijn situatie geen verlies. Ik kijk zeker naar het geheel omdat Telfort meer waarde heeft op mobiel gebied, bij KPN kan ik mijn ongebruikt tegoed van twee voorgaande maanden niet meenemen.dat alleen maakt het voor mij al waardevoller.

Het zal voor een ieder anders uitpakken in pure maandlasten ga ik en klanten met een zelfde Combinatie alleen omhoog in kosten (een schokkende 50 eurocent 😉 ) en verliezen flink wat bijkomende voordelen die KPN niet biedt. Zoals geschreven mijn totaalpakket bij KPN ondergebracht levert vanaf 1 juni 11 kanalen op die me geen €5,00 extra kosten terwijl de maandlasten niet omlaag gaan.

Dat van die data sim is gunstig in jullie situatie doe je die weg ben je meteen geen compleet klant meer, gezien je de telefonie bij Tmobile hebt voor het hele gezin, als KPN echt zo goedkoop of gunstig was had je dat nooit gedaan.

Waar is die €3,01 opgebaseerd? Als het Telfort abonnement €0,50 minder kost dan de KPN variant. Zelfs als je Compleet klant bent het enige verschil zijn de dubbele belminuten.
Reputatie 7
Heb je niet gelezen dat ik en alle Telfort combivoordeel klanten ook een tv pakket terwaarde van €9,99 naar keuze krijgen en standaard de dubbele data.
Dat dubbele data gegeven wordt is ook opgenomen in het voorbeeld.
Volgens de site krijg je of €5,- korting of een gratis TV pakket, niet beide.

Dat van die data sim is gunstig in jullie situatie doe je die weg ben je meteen geen compleet klant meer, gezien je de telefonie bij Tmobile hebt voor het hele gezin, als KPN echt zo goedkoop of gunstig was had je dat nooit gedaan.
KPN is voor ons als gezin veel duurder dan T-Mobile en daarom hebben wij onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht. Daar gaat het echter niet om, het gaat om het vergelijk van KPN met Telfort.

Waar is die €3,01 opgebaseerd? Als het Telfort abonnement €0,50 minder kost dan de KPN variant. Zelfs als je Compleet klant bent het enige verschil zijn de dubbele belminuten.
KPN €13,00 - €9,99 (korting TV pakket) = €3,01.
Telfort €12,50 - €5,00 (combivoordeel) = €7,50.
Overigens kan je ook kiezen voor een gratis pluspakket en dan is Telfort met €2,51 (€12,50 - €9,99 (korting TV pakket)) weer net goedkoper dan KPN. Het verschil is echter marginaal, maar je hebt bij KPN dan wel twee keer zoveel belminuten en onderling gratis bellen.
Die 5,00 korting op de thuisfactuur is inderdaad een extra keuze dus inderdaad of/of/of . Bij KPN zit die €5,00 korting op het mobiele abonnement waardoor deze in maandlasten op het nivo komt wat het bij Telfort is zonder die korting.

Je rekent wel heel krom met de gelijke som blijft KPN duurder waarmee die 5,00 korting op de factuur de minst goede keus is dat klopt.

Mijn Thuis abonnement wordt per 1 juni 55,00 + 12,67 telefonie = 67,67 daar is die 9,99 van het pluspakket al af. Bij KPN zou ik 55,00 + 13,00 = 68,00 gaan betalen

Ja marginaal ben ik mee eens maar wel duurder. Dat gratis onderling bellen en de dubbele belminuten zijn in mijn situatie onbelangrijk met de cummulatieve 525 belminuten geeft dat geen verschil dan maak ik er tenminste nog gebruik van en belangrijker de maandlasten gaan er niet mee omlaag. Dus nogmaals de winst zit in het basis aantal tv zenders wat voor mij niet opweegt tegen de bijkomende mobiele voordelen die ik zou verliezen.

Het wordt pas interresanter als ik 200Mb zou afnemen en één van de duurste belbundels, maar dat heb ik beiden niet nodig en gaan de maandlasten eerder omhoog dan omlaag. Kortom mijn totaal plaatje blijft gunstiger met deze voorwaarden.

Ik zou zelfs totaal maar € 60,17 gaan betalen per 1 juni als ik niet door een verhuizing verplicht op het huidige kostenplaatje was gekomen. Daarmee was Telfort in ieder geval dit jaar zeker goedkoper geweest.


Meest belangrijke voor nu is dat Per 1 mei klanten met producten bij Telfort en KPN ook Voordeel krijgen. Wat het meeste voordeel oplevert dat is per situatie verschillend.
Reputatie 7
Het wordt pas interresanter als ik 200Mb zou afnemen en één van de duurste belbundels, maar dat heb ik beiden niet nodig en gaan de maandlasten eerder omhoog dan omlaag.
Ik neem aan dat je 20GB bedoelt i.p.v. 200Mb.
Een abonnement met 30GB kost bij KPN €25,00 per maand terwijl een abonnement met 20GB bij Telfort €23,50 kost. Voor €1,50 meer krijg je dus wel 10GB extra. Dat zal voor veel muziekliefhebbers (Spotify adepten) als muziek in de oren klinken.
Overigens kan de Spotify adept wellicht nog beter voor een 10GB abonnement met onbeperkt bellen van T-Mobile kiezen voor €22,50 aangezien de muziekstreams dan niet ten koste van de databundel gaan. En als je dan ook nog een tweede mobiel abonnement bij T-Mobile ondergebracht hebt, dan krijg je 2GB extra en een korting van €2,50.

Abonnementen voor de EU met een prijs boven de €32,50 zouden eigenlijk niet moeten bestaan immers dan is T-Mobile vast en zeker goedkoper met onbeperkt data.
Bij twee abonnementen ligt dat omslagpunt al bij €26,- en bij drie abonnementen zelf al bij €22,50.
Het is dus altijd verstandig om goed naar de eigen situatie te kijken. 😉
Nee ik bedoelde vast internet 200 Mb Spotify heb ik niks aan radio en MP3 voldoen prima geen onnodige meer kosten.

De enige voor mij persoonlijk intressante Compleet optie bij KPN zou in combinatie met de data sim zijn waar ik geen nut van heb hooguit als duo sim in een telefoon of in een mifi router oid.
Reputatie 7
Nee ik bedoelde vast internet 200 Mb
Dat is apart want de snelheidverhoging van 200Mbps is bij Telfort zo waanzinnig duur dat het de prijs van het Telfort abonnement ongeveer gelijk maakt aan die van het KPN abonnement.
Een 200Mbps snelheidsverhoging kost bij Telfort €12,50 terwijl deze bij KPN €4,99 kost.
Het basisabonnement van Telfort kost daarmee €55,- per maand terwijl bij KPN de prijs dan op €56,49 uit komt. Het prijsverschil tussen Telfort en KPN is bij die hogere snelheid dus alleen maar kleiner geworden.
Spraak verwarring KPN wordt pas interresant als je de duurste abonnement opties neemt. De huidige 4,99 snelheids upgrade maakt dat aantrekkelijk maar zoals geschreven niet nodig. De duurste belbundels zijn over de grens handig maar ik ga de haringvijver nooit over. De upgrade bij Telfort naar 200 is inderdaad onacceptabel hoog.

Wat ik al vaker schreef voor de kleinverbruiker is KPN niet intressant zeker niet op mobiel gebied. Ook niet in Compleet combinatie.
Reputatie 7
Spraak verwarring KPN wordt pas interresant als je de duurste abonnement opties neemt.
Oh, je bedoelt dat KPN juist wel interessant wordt als je een 200Mbps abonnement neemt.

De huidige 4,99 snelheids upgrade maakt dat aantrekkelijk maar zoals geschreven niet nodig.
Wat bedoel je hiermee?


Niet echt heel super voor de klanten met een mobieltje bij Telfort doe daar ook die dubbele data bij.

Let ook op het woord gebruik voeg ik nu als volledig Telfort klant een KPN mobiel toe dan geldt zoals ik het lees dit enkel voor dat abonnement de KPN Compleet regeling.
We zijn weer een stap verder de Telfort prepaid klanten worden per 15 juni KPN klanten.
Badge
Stomme vraag, maar waarom wordt hier over Telfort gepraat terwijl de uitfasering van Telfort over het algemeen als iets positiefs wordt ervaren? So shut up.

Hier de afdeling Chrisdb, oftewel dat stuk tuig dat op een zeker weblog 'De Exodus van XS4ALL' omschrijft.

Om maar even aan te geven dat ik me nog altijd afvraag waar we in hemelsnaam aan begonnen zijn.
Oké, ik begrijp KPN volkomen dat ze vol inzetten op 't KPN-merk (zou ik zelf ook doen), maar een merk als XS4ALL zou ik ALTIJD koesteren en levend houden. Ik verbaas me er ook over dat prepaid merken als Symeo ofzoiets hun bestaan behouden. Terwijl prepaidnummers een behoorlijk slechte reputatie hebben.

Augustus komt in beeld, aan niemands zijde horen we iets over de integratie, en alles 100% hetzelfde houden is natuurlijk een gotspe (dat kan simpelweg niet, denk na iedereen inclusief KPN-moderators).

Ik moest meteen denken aan een project dat ik een jaar of 15 geleden had, wat ik wist uit te breiden met een ander project (overgenomen). Ter uwer info: dat was een ONLINE project. Ik heb nooit geroepen dat 'er niets zou veranderen'. Sterker nog: indertijd ben ik heel open geweest dat alles voor iedereen ging veranderen en dat ik iedereen uitdaagde om het te ondergaan. Dat heeft me een hoop positieve reacties opgeleverd, zelfs van de meest grote rotten die bij het overgenomen project zaten.

Dus ter besluit, bezint eer ge begint, voor je iets belooft!

PS: Groeten aan Plee-eend 😉
Reputatie 7
Oké, ik begrijp KPN volkomen dat ze vol inzetten op 't KPN-merk (zou ik zelf ook doen), maar een merk als XS4ALL zou ik ALTIJD koesteren en levend houden.
Maar wat nu als KPN dezelfde service gaat bieden als XS4ALL doet.
Zelf ben ik zowel abonnee van KPN als van XS4ALL en ik voorzie dat er voor de XS4ALL abonnee niet veel zal veranderen anders dan de naam die op de factuur staat.
Stomme vraag, maar waarom wordt hier over Telfort gepraat terwijl de uitfasering van Telfort over het algemeen als iets positiefs wordt ervaren? So shut up.

Door wie? Niet de Telfort klanten deze worden er niks beter van.

Augustus komt in beeld? Is er iets komend augustus wat ik in de berichtgevingen heb gemist?


Oké, ik begrijp KPN volkomen dat ze vol inzetten op 't KPN-merk (zou ik zelf ook doen), maar een merk als XS4ALL zou ik ALTIJD koesteren en levend houden.Maar wat nu als KPN dezelfde service gaat bieden als XS4ALL doet.
Zelf ben ik zowel abonnee van KPN als van XS4ALL en ik voorzie dat er voor de XS4ALL abonnee niet veel zal veranderen anders dan de naam die op de factuur staat.

Dat wordt de Telfort klanten ook voor gehouden dat er niks veranderd de prepaid klanten ondervinden nu al meer na dan voordelen.

Eerst maar eens zien wat er van het samenvoegen van de sterke punten terecht komt. Ik vrees dat het holle woorden zijn. Maar laat me graag positief verrassen.
Reputatie 7
Eerst maar eens zien wat er van het samenvoegen van de sterke punten terecht komt. Ik vrees dat het holle woorden zijn. Maar laat me graag positief verrassen.
Die holle woorden zouden wel eens heel wat minder hol kunnen zijn dan dat je denkt 😉 en ik voorspel je dat je wel eens behoorlijk positief verrast zou kunnen worden.

Eerst maar eens zien wat er van het samenvoegen van de sterke punten terecht komt. Ik vrees dat het holle woorden zijn. Maar laat me graag positief verrassen.Die holle woorden zouden wel eens heel wat minder hol kunnen zijn dan dat je denkt 😉 en ik voorspel je dat je wel eens behoorlijk positief verrast zou kunnen worden.

Eerst zien dan geloven. Als een forum medewerker schrijft dat het meenemen van data naar een volgende maand bij Telfort mobiel niet als een sterk punt wordt gezien dan vrees ik het ergste.

We zullen het zien ik ben terughoudend op basis van alle huidig lopende KPN projecten die hoe mooi gebracht alleen maar meer kosten mee brengen voor de klanten.

Het moet wel heel goed en positief worden.

@Chris4ALL Augustus? Komt dan meer nieuws van mevrouw Verdel en haar alternatief?
Al gevonden de Exit XS4ALL datum.
De bekende Telfort miljonair Hans is ook om.
https://www.emerce.nl/wire/exmiljonair-hans-verschijnt-nieuwe-commercial-kpn

Reputatie 7
Badge +30
Zo gezellig!
Badge


Eerst maar eens zien wat er van het samenvoegen van de sterke punten terecht komt. Ik vrees dat het holle woorden zijn. Maar laat me graag positief verrassen.Die holle woorden zouden wel eens heel wat minder hol kunnen zijn dan dat je denkt 😉 en ik voorspel je dat je wel eens behoorlijk positief verrast zou kunnen worden.
Eerst zien dan geloven. Als een forum medewerker schrijft dat het meenemen van data naar een volgende maand bij Telfort mobiel niet als een sterk punt wordt gezien dan vrees ik het ergste.

We zullen het zien ik ben terughoudend op basis van alle huidig lopende KPN projecten die hoe mooi gebracht alleen maar meer kosten mee brengen voor de klanten.

Het moet wel heel goed en positief worden.

@Chris4ALL Augustus? Komt dan meer nieuws van mevrouw Verdel en haar alternatief?
Al gevonden de Exit XS4ALL datum.


Zie https://www.netkwesties.nl/1369/or-xs4all-wil-kpn-voor-ondernemingskamer.htm voor de laatste stand van zaken 😉

Voor mobiel is het einde van de naam Telfort inzicht.

Het Telfort Topic over dit onderwerp is 15-11 aangepast.

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
We verwachten dat de mobiele abonnementen begin 2020 over gaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang halverwege 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Wat mij nu een beetje teleursteld is dat er deze week wel een nieuwsbrief is uitgestuurd waarin de verandering van de Thuis abonnementen wordt genoemd, echter de dichterbij zijnde wijziging voor mobiel moet je lezen bij veel gestelde vragen op een internetpagina. Nu is begin 2020 een ruim begrip maart is voor mij ook nog begin 2020, toch had ik een duidelijkere vooraankondiging op prijs gesteld.

Positief puntje 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Dit laatste is goed nieuws bijna reden om nog snel voor 24 maanden te verlengen.

Aan de moderatoren van KPN en uiteraard de hier ook werkzame Telfort moderatoren.

Op het Telfort forum is onduidelijkheid over VoWifi en andere KPN speifieke zaken.

Via het hiervoor geplaatste bericht blijkt dat we vanaf begin volgend jaar eerst mobiel en later met Thuis naar KPN gaan.

 

Ik zou mits bekend nu wel graag ook vanuit KPN meer duidelijkheid krijgen wat Vowifi betreft is enerzijds geschreven nee dan moet je toch via KPN gaan verlengen of nu al overstappen, de ander schrijft jahoor dan kan je daarvan gebruik maken. De vraag naar opheldering over dat deel staat uit in dit topic waar het mij om gaat uit het belang van de overige Telfort mobiel klanten veranderd echt alleen de naam of kunnen de dan ook data delen en andere KPN opties zoals Fon gaan gebruiken. Wat ik uit de Telfort topics opmaak is het alleen de naam die wijzigd meer niet. In tegenstelling tot de prepaid klanten waar de overgang ingrijpende gevolgen had.

Zodra we overgaan worden we blijkbaar op de hoogte gebracht toch is het hoog tijd voor meer duidelijkheid. Ook op beide forums.

Reputatie 7
Badge +30

Hi @Galdor68 (en anderen), zodra je gemigreerd naar KPN (met je Telfort abonnement, waarbij niets verandert, behalve de naam en facturatie), kan je een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN. Ook weer zonder dat er iets verandert. Op het moment dat je een simkaart van KPN in je (voor VoWifi geschikte) toestel hebt geplaatst, kan je gebruik maken van VoWifi. 

De overige zaken zoals data delen en Fon vallen daar dan nog buiten?

Reputatie 7
Badge +30

Wat bedoel je met deze vraag, Galdor? Kun je iets meer toelichten?

Hoi @Erik_ ik bedoel daarmee dat het antwoord van Marcia duidelijk is wat betreft VoWifi en naar ik aanneem daarmee samenhangend VoLte.

Mogen we na die migratie ook gebruik maken van de genoemde zaken die nu voorbehouden zijn aan KPN klanten.

Ondertussen is de migratie in een verdere stadium, ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op mijn vragen. Op basis van het emailtje wat ik heb ontvangen en de al bekende info ga ik er deels vanuit dat we nog geen data kunnen gaan delen zonder eerst na de 26ste januari via KPN te verlengen, daar is op de betreffende pagina weinig over te vinden. Wel dat de data behouden blijft en voor diverse klanten goed nieuws we houden het meenemen van ongebruikt bundel tegoed.

Ik ga er op vooruit van 1,2Gb naar 2Gb de belminuten blijven gelijk 175 minuten zelfs 1 eurocent omlaag tot de volgende inflatie aanpassing. Nu eerst de daadwerkelijke migratie afwachten toch ben ik voorzichtig positief gestemd,  ik schrijf bewust voorzichtig omdat elke verlenging bij KPN toch hogere maandlasten mee zal brengen. Het vergelijkbare KPN abonnement 2Gb en 150 minuten is inclusief hussel korting € 14,00

 

Reageer