Beantwoord

kpnvandaag startpagina

• 27 mei 2013
  • 9 reacties
  • 9495 keer bekeken

Hallo, sinds vanmorgen na het opstarten van de PC kon ik geen enkele krant (behalve het AD) van de blokjes lezen, van allemaal werd de toegang geweigerd omdat ik geen cookies zou hebben geaccepteerd. Dat is raar want de avond ervoor heb ik nog van alle kranten de berichten gelezen en ik accepteer altijd de cookies van kpnvandaag wanneer de pagina opent Als ik bij elk blokje in mijn overzicht dat ik open "accepteren" aanklik gebeurt er niets. Bij mijn instellingen van kpnvandaag staat ook vreemd genoeg "cookies niet accepteren"aangevinkt, als ik dat verander en klik op "opslaan" lukt dat niet. Ook het kleine zoekvenstertje bovenaan de pagina is weg zodat ik nu op een andere manier moet zoeken naar wat ik weten wil. Heb vanmorgen een half uur gebeld met de klantenservice van KPN, kreeg het advies om de Internet Explorer 8 opnieuw te installeren. Andere optie was om een andere browser zoals Google Chrome (waar ik een vreselijke hekel aan heb) te gaan gebruiken maar daar voel ik niets voor. Heb wel IE 8 voor Windows XP opnieuw geïnstalleerd, maar er verandert niets. Ben er inmiddels de hele dag mee bezig en heb van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Wie o wie kan mij helpen???

icon

Beste antwoord door Ayda 4 juni 2013, 09:43

Goedemorgen Liesbeth,

Na alle narigheid met de nieuwsblokjes van de startpagina van kpnvandaag wil ik je toch laten weten dat sinds gisteravond alles het op wonderbaarlijke wijze weer doet! Ook staat er onder de knop cookies ineens geselecteerd dat ik cookies van de site accepteer...

Een vreemde zaak maar ik ben wel blij dat alles weer normaal schijnt te werken, want steeds tussen 2 browsers schakelen is ook niet alles. Het enige wat ik vervelend vind is dat ik niet weet wat de oorzaak is van alle ellende, of het aan mijn PC ligt (waar alles wat ge-update kan worden regelmatig wordt ge-update), of ligt de fout bij kpn... Ik ga me er niet verder in verdiepen, ben allang blij dat het probleem verholpen is! Als ik een keer héééél veel tijd heb ga ik Firefox serieus uitproberen. Kan nog wel ff duren...

Met vriendelijke groet,

Ayda

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Ayda,

Dat is wel erg lastig internetten. Ik weet niet of je de browsegeschiedenis al hebt verwijderd, ik wil je in elk geval vragen dit eens uit te voeren. Hoe je dit doet, kan je hieronder lezen.

1. Internet Explorer openen

2. Alt + x
3. Internetopties
4. Tabblad Algemeen
5. Browsegeschiedenis -> Verwijderen...
6. Tijdelijke internetbestanden & Cookies aanvinken
7. Klik op verwijderen
8. Internet Explorer herstarten

Als het goed is krijg je daarna opnieuw de vraag of je cookies wilt accepteren. 

Ik hoor graag van je of dit je probleem heeft opgelost.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Hallo Liesbeth,

Dank voor je antwoord op mijn vraag. Ik heb je advies opgevolgd, maar helaas zonder resultaat. Ik had hetzelfde al -tig keer ondernomen. Wel heb ik toch Firefox geïnstalleerd en daar doet kpnvandaag het super op, bovendien met een geweldige snelheid! Het vervelende is alleen dat ik totaal geen ervaring heb met deze browser en ik hem erg rommelig vind met al die tabbladen en al die kleuren, ik kan er vooralsnog geen wijs uit worden en als ik tegelijkertijd IE heb openstaan werken daar dingen weer niet goed. Ik word er een beetje moe(deloos) van... Ik begrijp ook niet waarom op de site van kpnvandaag onder de knop cookies (onderaan het eerste rijtje) staat geselecteerd dat ik cookies niet accepteer en dat ik dat wel kan veranderen in accepteren maar dat vervolgens niet kan opslaan. Er moet ergens iets misgegaan zijn, maar wat, waar en wanneer? Ik heb ook al geprobeerd met systeemherstel terug te gaan naar een punt waar alles nog goed werkte, dat heb ik wel vaker gedaan, maar deze keer werkt ook dat niet. Ik kan niks meer verzinnen... Niettemin dankjewel voor het aanbieden van een mogelijke oplossing!

Met vriendelijke groet, Ayda 

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Ayda,

Een nieuwe browser is altijd even wennen.

Om nog even terug te komen op Internet Explorer, je zou nog kunnen proberen om deze opnieuw in te stellen. Dit doe je op de volgende manier:

1. Internet Explorer openen

2. Alt + x
3. Internetopties
4. Tabblad Geavanceerd

5. Kies voor Opnieuw Instellen (onderaan)

6. Optioneel: Persoonlijke instellingen verwijderen (browsegeschiedenis, zoekmachines, startpagina ed. verwijderen)

7. Klik nogmaals op Opnieuw instellen (venster)

8. Sluiten en Ok

9. Internet Explorer opnieuw opstarten

Mogelijk helpt bovenstaande je verder. Blijven de problemen kan je denk ik het beste iemand vragen om samen met je te kijken wat er aan de hand is of toch gaan wennen aan de nieuwe / andere browser. Succes!

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Hallo Liesbeth,

IE opnieuw instellen had ik bewaard als laatste mogelijkheid omdat ik dat niet durf! Als er dan per ongeluk iets misgaat ben ik helemaal de pineut! Om kpnvandaag te kunnen gebruiken zoals ik gewend was doe ik dat nu op Firefox. Merkwaardig wel dat ik op de IE Incredimail niet kan openen als Firefox openstaat, ook niet als ik dat afsluit, ik moet FF eerst de-installeren en dan doet IM het weer op IE... Overigens heb ik wel al bestanden naar FF overgebracht, best leuk hoor, om uit te vinden hoe een andere browswer werkt, maar het kost wel moeite en vooral veel tijd! Maar ik kom steeds een stapje verder en het lijkt me ook wel de moeite waard want FF werkt een stuk sneller dan IE.

Nogmaals mijn dank dat je hebt willen meedenken aan een oplossing!

Met vriendelijke groet, Ayda

Goedemorgen Liesbeth,

Na alle narigheid met de nieuwsblokjes van de startpagina van kpnvandaag wil ik je toch laten weten dat sinds gisteravond alles het op wonderbaarlijke wijze weer doet! Ook staat er onder de knop cookies ineens geselecteerd dat ik cookies van de site accepteer...

Een vreemde zaak maar ik ben wel blij dat alles weer normaal schijnt te werken, want steeds tussen 2 browsers schakelen is ook niet alles. Het enige wat ik vervelend vind is dat ik niet weet wat de oorzaak is van alle ellende, of het aan mijn PC ligt (waar alles wat ge-update kan worden regelmatig wordt ge-update), of ligt de fout bij kpn... Ik ga me er niet verder in verdiepen, ben allang blij dat het probleem verholpen is! Als ik een keer héééél veel tijd heb ga ik Firefox serieus uitproberen. Kan nog wel ff duren...

Met vriendelijke groet,

Ayda

Reputatie 4
Badge +1
Fijn te lezen Ayda!

Ook ik heb hier geen verklaring voor. Heel erg bedankt voor je terugkoppeling en veel plezier met het uitproberen (zodra je tijd hebt).

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Hallo Liesbeth,

Helaas, helaas, ik zit net de blokjes van het nieuws te lezen en het bovenbeschreven euvel doet zich weer voor: alle instellingen van de startpagina weg, moest alles opnieuw instellen, de toegang tot de blokjes wordt weer geweigerd wegens niet accepteren van cookies en onder het blokje cookies kan ik niet opslaan dat ik wel cookies accepteer. Kan het niet zijn dat er toch steeds iets misgaat bij KPN?

Met vriendelijke groet,

Ayda

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Ayda,

Het lijkt echt een probleem van de browser te zijn. Ik wil je in dit geval toch vragen om te kijken of het met de andere browser wel lukt. Heb op dit moment geen andere oplossing voor je.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Hallo Liesbeth,

Ja, met Firefox gaat alles zoals het moet gaan, en daar staat ook ingesteld dat ik cookies accepteer en ik kan dat opslaan. En dat alles zonder dat ik Firefox als standaardbrowser heb ingesteld. Het vreemde is wel dat een aantal blokjes het wel gewoon doet: AD, ANP, Buienradar. Zelf vroeg ik me af of misschien de permanente cookies gewist zijn op Internet Explorer bij het afsluiten van de PC, de tijdelijke internetbestanden, geschiedenis en de cookies worden dan automatisch verwijderd. Ik baal er wel van, zit je het nieuws te lezen en ineens is alles weg.... Hoop dat het euvel even plotseling verdwijnt als het is gekomen, net als de vorige keer. Wij houden goede moed! Dank voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Ayda

Reageer