Beantwoord

krijg geen inlogpagina meer van experiabox v10a

  • 22 November 2019
  • 24 reacties
  • 2766 keer bekeken

Reputatie 1

Ik krijg geen inlogpagina meer van mijn v10a.

Ik ga zials altijd naar 192.168.2.254, adres wijzigt direct naar mijnmodem.kpn maar die kan niet gevonden worden.

Wat is er gewijzigd? Kan het te maken hebben met de firmware update van de experia WiFi box?

 

Kan dus niets meer beheren!

 

icon

Beste antwoord door wjb 22 November 2019, 21:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 1

Overigens een ip scan geeft aan dat 192.168.2.254 weldegelijk de router is. Maar kan hem met de browser niet meer openen.

Reputatie 7

Heb je dit probleem ook op andere apparaten of alleen op jouw telefoon?

Wat is het LAN IP adres dat jouw telefoon heeft?

Reputatie 1

191.168.2 1

Reputatie 7

191.168.2 1

En de andere vraag? :wink:

Reputatie 1

Ow.... Sorry 😄

 

Ook op een andere telefoon. Exact hetzelfde probleem.

Reputatie 1

Heb op mijn telefoon een fixed ip gezet van 192.168.2.223 zelfde probleem.

 

Heb met terminis een lokale terminal sessie geopend. Ping naar mijnmodem.kpn lukt niet. Ping naar 192.168.2.254 lukt wel.

Riekt naar dns

Reputatie 7

Ik heb nooit vertrouwen gehad in de V10a, maar veel gekker dan dit moeten ze het niet maken.

Zet de V10a eens even uit en weer aan.

Is het probleem daarmee "verholpen"?

Reputatie 1

Ga ik zo even doen. 

 

En ja..... Mijn v9 deed wat hij moest doen. Dat gevoel is al een tijdje weg. Gezien mijn eerdere port forwarding melding.

Reputatie 1

Draait die router op windows of zo? 😉

 

Reboot.... En jawel.... Het werkt.

 

Dank wjb!

Reputatie 1

Zie al dat er een nieuwe firmware draait. Wellicht heeft dat er mee te maken.

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk gelukt is na een herstart. Excuses voor de overlast.

Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog andere vragen hebben, stel ze gerust!

Reputatie 1

Via mijn telefoon is de management pagina niet meer te bereiken. Via mijn laptop wel nadat ik het adres had  toegevoegd in de hosts file.

Reputatie 7

Als je op jouw laptop in de command prompt het commando "ipconfig /all" geeft welke dns servers (iP adressen) worden er dan getoond?

Reputatie 1

Nmcli dev show wlps0 geeft ipv4.dns 192.168.2.254

 

Reputatie 7

Dan weten we nu dat het een bug betreft in de firmware van de V10a en dat KPN dit zal moeten verhelpen.

Reputatie 1

Dank je wjb!

Reputatie 7
Badge +24

Dit topic lijkt wel veel op dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/dns-probe-finished-nxdomain-mijnmodem-kpn-s-server-ip-address-could-not-be-found-485336

Reputatie 1

Klopt. Beide topics hebben betrekking op de name resolution van/naar het modem.

 

 

We gaan even verder in het betreffende topic: https://forum.kpn.com/internet-9/dns-probe-finished-nxdomain-mijnmodem-kpn-s-server-ip-address-could-not-be-found-485336

Je kunt ook de datum van je pc terug zetten. 

Het certificaat van de v10a is verlopen. 

Ik zet de datum terug naar 1 feb 2020 en heb weer toegang. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dit is een topic van 7 maanden oud @Knilevets. Toen was het certificaat nog niet verlopen...

Dit overkomt mij soms ook. Ik maak dan een privé venster aan en laad het ip daar opnieuw. Werkt vrijwel altijd bij mij.

This seem tp happen if you change the default DNS. Try this URL https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/. If Chrome prompts that the site is unsafe, type “thisisunsafe” while you’re on the page and enter.