Beantwoord

Krijg ik wel of geen pair bonding?

  • 22 October 2019
  • 36 reacties
  • 2595 keer bekeken

Vorige week heb ik een abonnement afgesloten bij KPN met daarin 200mbps internet.

Volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/  is pair bonding mogelijk: 

 

Echter staat in de bevestiging het volgende:

 

 

Hoe kan dit? Betekent dit dat er geen pairbonding wordt geleverd?

Ik heb hier al telefonisch contact over gehad, maar daar kwam geen duidelijk antwoord uit. Hopelijk levert dit meer op. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 October 2019, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Hoi @RobertL1983 . Welkom op het forum.

Voordat ik uitspraken ga doen lijkt het mij handig dat ik eerst wat uitzoek werk ga doen. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Dan laat ik je daarna precies weten hoe de vork in de steel zit. 

Reputatie 7
Badge +22

@Erwin_ en @RobertL1983 

Ik denk dat KPN nu zegt dat je maximaal 105 Mbit/s en 33 Mbit/s kan halen, omdat Pairbonding niet bij jou is geactiveerd. En dan geeft het systeem aan wat je nu aan snelheid hebt thuis. Ben je aangesloten op Pairbonding, (dat moet een monteur doen) dan wordt dit ook in het systeem van KPN gewijzigd. Er zijn 2 verschillende aansluitingen:

Geen Pairbonding: (aansluiting 4-pins)

 Pairbonding:

Met Y-kabel:

En dan wordt Pairbonding ook zo aangesloten:

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd. :wink:

@RobertL1983 : Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten. 

Hoi@RobertL1983 . Welkom op het forum.

Voordat ik uitspraken ga doen lijkt het mij handig dat ik eerst wat uitzoek werk ga doen. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Dan laat ik je daarna precies weten hoe de vork in de steel zit. 


Hallo, dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel inmiddels aangevuld.

@Erwin_ en@RobertL1983 

I

 

 Pairbonding:

 

Dank voor je reactie. Deze zit bij mij aan de muur. Heb ik inmiddels ook het verzoek gekregen van KPN om een afspraak te maken voor een monteur omdat mijn aansluiting aangepast moet worden.

Dat kan dan best zijn om het tweede aderpaar actief te maken?

Hallo @RobertL1983 , de monteur sluit in de centrale beide aderparen aan en komt bij jou thuis een zogenaamde Y-kabel monteren:

Y-kabeldoor monteur aangeleverd en gemonteerd

 

Hoi @RobertL1983 . Dank voor de gegevens. Ik kan bevestigen dat er bij jou pairbonding geleverd gaat worden. Heb jij die afspraak al gemaakt? 

Hoi@RobertL1983 . Dank voor de gegevens. Ik kan bevestigen dat er bij jou pairbonding geleverd gaat worden. Heb jij die afspraak al gemaakt? 

Dank voor je reactie. Ja, de afspraak staat.

Reputatie 1

Mijn ouders hebben ook internet via KPN, en ik zou graag willen weten of dat Pairbonding op dat adres mogelijk is. Hoe kom ik daar achter? En hoe verloopt het aanvragen daar verder van?

 

@m_groen

Je kan in Fourstack zien of dat beschikbaar is. Op dit moment wordt het echter niet gerealiseerd i.v.m. coronaregels (monteurs mogen alleen in noodgevallen komen).

@m_groen : Dat kan ik wel voor je onderzoeken.

Kun jij postcode+huisnummer van jouw ouders in je profiel zetten en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 1

@PeterG , @Erwin_ 

 

 

Vrees dat het er niet in zit……. :(

Reputatie 1

@m_groen : Dat kan ik wel voor je onderzoeken.

Kun jij postcode+huisnummer van jouw ouders in je profiel zetten en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 

@Erwin_  als jij mij kunt vertellen waar ik dit in mijn profiel kan instellen want ik zie niets van dat als ik klik op “Profiel” rechtsboven.. kan alleen mijn email adres en telefoonnummer instellen... (let op: ik heb zelf geen KPN producten, alleen een forum account).

 

 

Je kunt al je gegevens in je profiel zetten. Maar in dit geval hebben jouw gegevens natuurlijk geen zin (jij bent de klant niet, maar je ouders), Erwin bedoelt dus die van je ouders :wink: .

Excuus, @m_groen : Hier → https://forum.kpn.com/settings/profile   mag je alle relevante gegevens invullen ( die van je ouders dus)  postcode en huisnummer is voldoende.  Niet vergeten op te slaan en mij een seintje te geven.

@PeterG . Oh, je was me al voor :-)

Nou, maar minder dan een minuut zo te zien @Erwin_ :wink::laughing:

Reputatie 1

Je kunt al je gegevens in je profiel zetten. Maar in dit geval hebben jouw gegevens natuurlijk geen zin (jij bent de klant niet, maar je ouders), Erwin bedoelt dus die van je ouders :wink: .

 

Gedaan. En nu?

Je kunt al je gegevens in je profiel zetten. Maar in dit geval hebben jouw gegevens natuurlijk geen zin (jij bent de klant niet, maar je ouders), Erwin bedoelt dus die van je ouders :wink: .

 

Gedaan. En nu?

Hallo @m_groen , de reactie van een moderator afwachten.

 

@PeterG , @Erwin_ 

 

 

Vrees dat het er niet in zit……. :(

WEL pairbonding dus: Bonded Koper/DSL: 45 Mbit/s

Hoi @m_groen . Ik heb het voor je nagekeken. Jouw ouders hebben op dit moment een aansluiting met pairbonding. Je zou dit zelf ook moeten kunnen herkennen.

Bij de experiabox gaat een zogenaamd Y kabeltje naar binnen. Die maakt van 2 uitgangen bij het is/ra, één aansluiting naar de experiabox. 

Ik heb de snelheid doorgemeten en die zit rond de 43 Mbit.  Zoals je zelf hebt kunnen zien is dat ongeveer de max.

Mochten jouw ouders een lagere snelheid meten (bekabeld) laat het weten. We houden een marge van ongeveer 10 a 15 % aan. 

Jee… ze hebben 't al… :unamused:

Reputatie 1

Hoi @m_groen . Ik heb het voor je nagekeken. Jouw ouders hebben op dit moment een aansluiting met pairbonding. Je zou dit zelf ook moeten kunnen herkennen.

Bij de experiabox gaat een zogenaamd Y kabeltje naar binnen. Die maakt van 2 uitgangen bij het is/ra, één aansluiting naar de experiabox. 

Ik heb de snelheid doorgemeten en die zit rond de 43 Mbit.  Zoals je zelf hebt kunnen zien is dat ongeveer de max.

Mochten jouw ouders een lagere snelheid meten (bekabeld) laat het weten. We houden een marge van ongeveer 10 a 15 % aan. 

 

Heb in de meterkast gekeken bij ze en inderdaad er is een Y kabeltje aangesloten.

 

Maar even wat anders… pair bonded , en dan max 45Mbit/s halen… met alle respect.. dat is toch niet meer van deze tijd? Kan KPN niet sneller leveren op dat adres (binnen redelijke financiele grenzen)… Ik zit zelf op 200Mbit/s (niet bij KPN) voor een tientje of 6 per maand...

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Niet zo maar even. Daarvoor zal er glasvezel aangelegd moeten worden. Daar is KPN ook druk mee bezig, maar niet iedereen kan meteen tegelijk aan de beurt zijn. Het kan nog jaren duren voordat uw ouders glasvezel krijgen.

Reputatie 1

@Nick83 ik kan begrijpen dat glasvezel (of andere kabelsoort) niet overal 1-2-3 door KPN (of wie dan ook) overal tegelijk kan worden aangelegd.

Maar snellere verbindingsmogelijkheden/technieken zijn natuurlijk niet van vandaag of gisteren, en tot op heden ontbreekt het KPN aan het kunnen geven van een planning voor wat betreft het kunnen verhogen van de snelheid op bovengenoemd adres.

Klanten willen perspectief. Planning. Vooruitzicht. KPN, doe daar wat mee!