Beantwoord

Krijg ''The maximum session count has been reached'' na het inloggen op de modem KPN Box 12

  • 26 June 2021
  • 20 reacties
  • 4352 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ging inloggen op https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/  en ging hoelang iemand op het internet mag veranderen. 10 seconden nadat ik had ingelogd kreeg ik dit bericht The maximum session count has been reached. Ik heb het op andere browsers geprobeerd maar steeds hetzelfde. Weet iemand hier op de oplossing?

Groetjes Sem

icon

Beste antwoord door NHendriks 26 June 2021, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind deze melding zelf ook mega-irritant, hij wordt onder andere getriggerd als je ingelogd bent en de verbinding verliest. Het snelste is om het modem eens opnieuw op te starten, dan wordt de actieve sessie ook verbroken.

Reputatie 1

Het is volgens mij alleen op mijn computer, heb wat getest op andere apparaten en zag dus dat hij op mijn telefoon wel werkt.

Moet ik de cache schoonmaken?

Reputatie 7
Badge +24

Het is volgens mij alleen op mijn computer, heb wat getest op andere apparaten en zag dus dat hij op mijn telefoon wel werkt.

Moet ik de cache schoonmaken?

Hoe is de computer verbonden? Via een kabel of via WiFi? 

Reputatie 1

Deed eerst met kabel en toen wifi hetzelfde

Hier hetzelfde probleem. Het valt mij op dat de eerste keer inloggen goed gaat, maar dat het dashboard dat geladen wordt vrij lang duurt, vervolgens faalt, en daarna ben je terug bij het inlogscherm met vervolgens de melding dat er teveel sessies zijn. 

Lijkt toch wel op een bugje in de software, mogelijk in combinatie met bepaalde browser? Zojuist met nieuwste Chrome het issue gehad.

Reputatie 3
Badge +1

Ik vind deze melding zelf ook mega-irritant, hij wordt onder andere getriggerd als je ingelogd bent en de verbinding verliest. Het snelste is om het modem eens opnieuw op te starten, dan wordt de actieve sessie ook verbroken.

Ik geloof best dat de toegang naar de modem Web Interface met een reboot is te herstellen.

Bij het verliezen van de verbinding heb ik een vraagteken. Ik heb dit probleem ook met een bekabelde aansluiting naar het modem. Als je doelt op het verliezen van een wifi verbinding dan verwacht ik niet dat dit de (enige) oorzaak is.

Mogelijk is het dichtgooien van een browsersessie naar het modem, zonder netjes eerst af te sluiten een andere oorzaak.

Met @pistoletjes vermoed ik ook een bugje. Ik zou het bijvoorbeeld netjes vinden als oude sessie naar de interface “open” blijven dat deze na bijvoorbeeld vijf minuten worden afgebroken en worden verwijderd. Dit is ook een veiligheidsding. Deze openstaande sessies vertegenwoordigen een kwetsbaarheid. 

+1 van mijn kant. Kwam hierdoor op deze pagina.

Naast router herstarten (wat rigoureus) kun je ook je browser afsluiten, of even een andere gebruiken als je die hebt (Chrome, naast Edge bijv.). Cache legen kun je ook proberen, maar herstart is sneller.

Even gezellig koffie gaan halen kun je sowieso altijd proberen.

Dit is nog steeds een probleem, en kom hier bijna elke keer tegenaan als ik iets in de router wil aanpassen.
Soms werkt het maar veel vaker gaat het zo:
Bij de 1ste keer is het willekeurig of ik erin blijf of terug naar login scherm word gestuurd, als ik dan direct weer probeer in te loggen krijg ik een fout melding: "Wrong login information" en daarna "The maximum session count has been reached" terwijl ik het goede wachtwoord invoer.
Na 4 minuten wachten zijn we weer terug bij af, of het lukt om in te loggen of niet.

Reputatie 7
Badge +24

U maakt verbinding via WiFi? En heeft wellicht versterkers? Elke keer dat je laptop of mobiel overschakelt naar een anders WiFi punt moet je opnieuw inloggen volgens mij. Want dan is de bestaande sessie niet meer geldig. Oplossing: werk vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

Nee, het heeft niets met WiFi of versterkers te maken. Ik heb hetzelfde probleem en vaak gaat het bij mij wél goed als ik m’n mobiel gebruik. Of een andere browser. 
 

Er zit ‘gewoon’ een bug in de frontend code… gelukkig hoef ik niet dagelijks of wekelijks in te loggen 👍. 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, het heeft niets met WiFi of versterkers te maken. Ik heb hetzelfde probleem en vaak gaat het bij mij wél goed als ik m’n mobiel gebruik. Of een andere browser. 

Ik zeg ook niet dat het via WiFi niet kan werken.

Er zit ‘gewoon’ een bug in de frontend code… 

Er zit zeker iets niet goed. Maar de vraag is wat. Wat triggert de melding "The maximum session count has been reached"? Waarom hebben sommigen mensen daar steeds last van en andere niet? Dat is de vraag.

Ik vermoed het overschakelen van het ene WiFi punt naar het andere WiFi punt de melding veroorzaakt. Sommige mensen hebben maar 1 WiFi punt. Dus die hebben daar dus geen last van.

gelukkig hoef ik niet dagelijks of wekelijks in te loggen 👍

Ik ook niet. Maar als je sommige reacties hier op het forum soms leest, dan krijg je de indruk dat sommige er in wonen.

U maakt verbinding via WiFi? En heeft wellicht versterkers? Elke keer dat je laptop of mobiel overschakelt naar een anders WiFi punt moet je opnieuw inloggen volgens mij. Want dan is de bestaande sessie niet meer geldig. Oplossing: werk vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

Directe verbinding met KPN Box 12, over Cat5

Het is gewoon een fout in de modem, overkomt mij ook regelmatig, is bekend bij KPN en aan een oplossing wordt gewerkt heb ik ooit eens begrepen.

 

192.168.2.254/mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/ werkt volgens mij wel,Maar ik heb geen Box 12 meer,Dus ik kan het niet testen.

ik heb er ook last van via wifi en ik heb geen repeaters.
Helpdesk gebeld, maar die kon het niet vinden in zijn uitvraag scripts. :scream:
Nadat er wat rond gevraagd was, kreeg ik uiteindelijk het antwoord dat ik 10 minuten moest wachten en dan het dan weer zou werken.
Een beetje slecht als je dit forum leest en het probleem al meer dan 6 maanden voor komt.

Uiteindelijk ben ik met een kabel verbonden en kan ik normaal inloggen

 

Sinds de Experia Box V12 alleen maarr problemen gehad, toen ik nog bij mijn ouders zat hadden wij de Experia V10, prima ding, prima software.

 

Op de Experia Box is portforwarding is een groot drama. Firmware update van KPN heeft onlangs ook nog eens even al mijn settings ge-reset:dizzy_face:

Reputatie 3
Badge

Sinds vanochtens kamp ik ook met dit probleem. Als inloggen na een wachttijd wel weer lukt wordt je er binnen een paar seconden weer uitgegooid.

Dit is nog steeds een ding. Zouden alle KPN medewerkers zelf stiekem Ziggo klant zijn waardoor ze dit zelf niet merken? Ongelooflijk. Je logt in, de modem verpest zelf de verbinding, en hoppa je kunt weer koffie gaan halen. 

Dit probleem begint heel vervelend te worden. Is er reeds een oplossing?

Dit probleem begint heel vervelend te worden. Is er reeds een oplossing?

Hallo @OmrOzTR welke versie van de firmware heb je, bij de laatste versie komt het niet meer voor.