Beantwoord

Kwaliteit bij leverbare snelheid van 5 Mbps

  • 12 July 2019
  • 19 reacties
  • 345 keer bekeken

internet en tv basis, gaat dat lukken met een ontvangst van 5 Mbps?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 15 July 2019, 11:14

Bekijk origineel

19 reacties

Hallo @5677 , hoe stel je die internetsnelheid vast?
Bekabeld gemeten met 1 pc of is dat je beschikbare snelheid via fourstack?
Geen idee of ze dat bij die snelheid al leveren maar dat zou dan één X ontvangst in SD kwaliteit zijn. Via Digitenne heb je HD tegenwoordig...

Vul op deze pagina je postcode en huisnummer in en je ziet wat je af kunt nemen:
https://www.kpn.com/internet-tv/
Hallo, gemeten via de kpn site met de pc. Via de nieuwe digitenne, geen goede ontvangst meer
Hallo @5677 , met Digitenne heb je niets met internetsnelheid te maken.
Hallo, gemeten via de kpn site met de pc. Via de nieuwe digitenne, geen goede ontvangst meer
Mogelijk is een andere plek voor de antenne nodig.

In de hoogte
In horizontale richting
Of naar buiten
(kan ook combinatie van 2 of alle 3 deze zijn)

En/Of een nieuwe antenne. Heb je al het model v5?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @5677 Welkom hier op het Forum en goed dat je je vraag hier stelt. Jan en Peter geven al nuttige tips en toelichting, zie ik. Uiteraard kijk ik ook graag even met je mee. Zonder je gegevens bij de hand te hebben: de haalbare snelheid die je noemt is heel beperkt en ik kan me voorstellen dat je er niet heel gelukkig van gaat worden. Qua interactieve tv voorzie ik ook niet veel gebruiksgemak en gebruiksplezier, wat dat betreft. Digitenne kan zeker een betere oplossing zijn, omdat dit -zoals al werd aangegeven- niet via internet loopt. Het type antenne en de juiste plek kunnen je veel helpen, dus ik lees graag je antwoorden op Peters laatste bericht.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan kan ik meekijken. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Bart_ Hij wil juist van de Digitenne af.
5677 schreef: Via de nieuwe digitenne, geen goede ontvangst meer

@5677 experimenteer met de plaats van de antenne, dat kan enorm (uit ervaring) schelen

in de hoogte
in horizontale richting
buiten plaatsing
(kan ook combinatie van 2 of alle 3 zijn)
Ik heb van alles geprobeerd met de antenne, maar ik krijg alleen 1,2, 3, veronica en rtl8.
Ik heb 10 mb stream fhd van web. Dacht tv 6 mb gereserveerd werd bij kpn tv. Minimum
Reputatie 7
Badge +20
Dank, @5677 voor het invullen van je gegevens. Op je adres kunnen we om en nabij de 6 mb leveren en, zoals ik al aangaf, dat is niet veel. Je kunt er mee internetten, dat lukt zeker, maar tegelijkertijd iTV aanzetten -helemaal in HD-kwaliteit- wordt een lastige opgave. Ik zie ook geen concrete plannen voor een upgrade in de nabije toekomst, tot mijn spijt.

Digitenne is dan je beste optie om tv te kunnen kijken, maar recentelijk gaat dat dus niet goed bij jou. Peter geeft al een aantal heel goede tips om je ontvangst te verbeteren. Je geeft aan dat je al van alles hebt geprobeerd: kun je vertellen wát je precies hebt gedaan? Ik ben ook heel benieuwd welk type antenne je hebt en wáár je deze hebt geplaatst.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @5677 Hoe is de situatie nu? Kan ik je nog helpen met Digitenne?
Hallo, ik heb een funke DSC 550 antenne. Ik heb hem alle kanten uit gedraaid, op de grond, inde lucht maar niets helpt. Voorheen met digitenne ging het goed. jammer dat ik niet tv basis kan proberen want internetten en tv kijken doe ik toch nooit. Ik ben haast verplicht naar een schotel of naar ziggo te gaan.
Wat krap, maar zijn aanbieders die test lijn aanbieden, alternatief om te testen of het lukt.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo, ik heb een funke DSC 550 antenne. Ik heb hem alle kanten uit gedraaid, op de grond, inde lucht maar niets helpt. Voorheen met digitenne ging het goed. jammer dat ik niet tv basis kan proberen want internetten en tv kijken doe ik toch nooit. Ik ben haast verplicht naar een schotel of naar ziggo te gaan.
Dat is de V5 en daarmee heb je wel de juiste antenne te pakken. Heb je het ook buiten geprobeerd? Ik kan je eventueel aan een buitenmontageset helpen.
Brandt het lampje op de antenne? (blauwe ring rondom de kabelinvoer)
Houdt rekening met de locatie van de antenne. Als het "hele" huis ertussen zit kun je soms draaien en doen met de antennne tot je een ons weegt. Antenne moet zoveel mogelijk vrij 'zicht' hebben op de dichtstbijzijnde zendmast.
https://digitennes.nl/informatie/7-zendmasten

Ik ontdekte dat de daar getoonde zendmast op de watertoren aan de Utrechtseweg in Amersfoort niet meer in gebruik lijkt te zijn. Het kaartje is dus niet geheel actueel. Mogelijk is dit ook het geval met andere afgebeelde masten.
Die locatie wordt op de 2 onderstaande niet meer vermeld namelijk.
KPNcyclopedie: Frequenties (RF kanalen) van de zendmasten
Radio-tv-Nederland: Digitenne

De dekking in Zeeland lijkt me ronduit slecht. Zie daar alleen een mast in Goes. Verder zijn Vlaardingen, Rotterdam en Roosendaal dan het "dichtst" bij.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @5677 Ik zag dat je nog niet hebt gereageerd op mijn laatste bericht. Ik help je graag verder, dus laat het gerust horen als je nog hulp nodig hebt.
Ik heb hem nu buiten gezet. De ontvangst is iets beter, maar maar af en toe geeft hij aan geen signaal. misschien zou een buitenantenne helpen.
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb hem nu buiten gezet. De ontvangst is iets beter, maar maar af en toe geeft hij aan geen signaal. misschien zou een buitenantenne helpen.
@5677 Laten we dat dan proberen. Ik stuur er eentje naar je toe. 🙂 Probeer 'm zo hoog mogelijk te plaatsen.
Ik heb hem nu buiten gezet. De ontvangst is iets beter, maar maar af en toe geeft hij aan geen signaal. misschien zou een buitenantenne helpen.
Hij kan nu op een ''lekker'' plekje. Met dit weer. Mss kabel ook even verlengen met extra coax-kabel. Die kunnen gewoon in elkaar.
Beetje experimenteren met de plek / richting. Weet je gelijk waar je dan ongeveer de 'buiten'-antenne kan monteren.

Reageer