Beantwoord

Lage download snelheid bekabeld

  • 7 June 2019
  • 8 reacties
  • 559 keer bekeken

beste,

zoals de titel al vermeld heb ik een zeer lage download snelheid. ik heb een directe kabel vanaf mijn modem naar mijn PC, nu kom ik maar aan een zielige 4mbps. ik vind dat voor deze tegenwoordige tijd niet meer kunnen, helemaal bekabeld niet. Caiway bied hier in de regio glasvezel aan en is ook aangelegd die bieden mij een veel sneller internet, alleen zal mijn voorkeur altijd uitgaan naar KPN aangezien ik dat prettig vind en ook de rest van de abbonementen bij KPN heb. wat zijn hier mee mijn opties?

link van de speed test:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/86c1e3f0-8955-11e9-b5da-efe3834ab9fc

heb ik eindelijk me mancave en dikke game PC, heb ik nog last van lagg :(

groetjes J. Roland
icon

Beste antwoord door Susan_ 12 June 2019, 10:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Jroland, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Op het moment dat je bekabeld niet meer dan 4Mbit/s binnen krijgt, is dat hoogstwaarschijnlijk het maximale.. Heb je al eens op Fourstack gekeken wat op jouw adres mogelijk is? Het kan namelijk ook zijn dat het niet maximaal doorgegeven wordt.

Natuurlijk kan ik ook het een en ander voor je nakijken wat betreft de snelheid. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan ga ik voor je kijken!
Reputatie 7
Badge +21
@Jroland ik zie dat je inmiddels je Forum profiel al hebt ingevuld, top! Ik heb meteen even gekeken, en op jouw adres is maximaal 13Mbit/s download en 2 Mbit/s upload mogelijk bekabeld. Als jij op 4Mbit/s komt bekabeld, dan gaat er ergens iets niet goed! Want je zit dan niet in de range van 11-13Mbit/s.

Kan je aangeven op wat voor apparaat je de snelheidscheck hebt gedaan? En welke Experia Box je van ons in gebruik hebt? Het kan namelijk zijn dat je Experia Box even een herstart of reset nodig heeft, om de juiste informatie en snelheid weer op te halen.

Ik hoor graag van je!
@Susan_ de snelheids test is gedaan op een game pc en die is nog geen jaar oud, dus aan de hardware zal het niet moeten liggen en de internet kabel is direct vanaf de experia box naar de pc. Volgens mij heb ik de v6, dat zal ik thuis even moeten bevestigen. Ik ben met internet nog niet zo lang klant bij jullie aangezien ik sinds een jaar me eigen huis heb gekocht. Herstart heb ik al vaker geprobeerd maar mag niet baten. En al zou hij 13mb/s halen is dat nog te weinig vind ik. Is daar geen mogelijkheid in dat dat hoger wordt?

Groetjes
als jij caiway kan krijgen zit je in een cogas gebied
dat is anders als reggefiber wat ik heb over dat netwerk kun je ook kpn krijgen en vele anderen
ik heb dus glasvezel van kpn 500/500
maar als ik jou was vaarwel kpn en zou caiway nemen
glasvezel is gewoon een stabiele en snelle verbinding en jij met een game pc is een lage ping belangrijk
en dat heb je bij glasvezel
4Mbit/s ? ik zal direct weg gaan als er een andere optie voorhanden is
hier een tevreden kpn glasvezel klant
Reputatie 7
Badge +21
@Jroland 13Mbit/s is het maximale op jouw adres en er is helaas komende 2-3 maanden geen upgrade gepland. Je zou dan inderdaad kunnen kijken of andere aanbieders een hogere snelheid aanbieden en of dat wat voor je is. Als ik een test doe vanuit ons, kom ik ook op die 13Mbit/s uit als haalbaar.. Dus het zou echt moeten kunnen!

Heb je, naast een herstart, ook al eens een reset van je Experia Box uitgevoerd? Werkt dit niet, kunnen we kijken naar een storingsmonteur of naar een vervangend modem!
Reputatie 7
Badge +21
@Jroland , ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of de snelheid inmiddels verbetert is (wellicht na een reset)?
@Susan_ excuses voor mijn late reactie, het is helaas niet verbeterd. Ik zal binnenkort even contact opnemen met jullie klanten service over eventuele toekomstplannen voor glasvezel van KPN hier in de buurt. Zoniet ben ik toch bang dat ik moet gaan overstappen
Reputatie 7
Badge +21
@Jroland, geen probleem bedankt voor je terugkoppeling! Helemaal goed. Heb je nog andere vragen, dan weet je me te vinden!

Reageer