Beantwoord

Lage internet snelheid

  • 13 February 2019
  • 7 reacties
  • 272 keer bekeken

Hallo,

Ik zou graag willen weten of er mogelijkheden zijn om de maximale internetsnelheid hoger te maken. Deze verbinding wordt met 8 personen gedeeld, dus een upgrade zou erg fijn zijn.


Na wat internetten kwam ik erachter dat de line attenuation van 31.8 dB waarschijnlijk het probleem is. Weet iemand of er iets aan te doen is? Zijn we met de juiste straatkast enz. verbonden?

Gr. Thomas
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 February 2019, 17:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Welke snelheid zou je volgens fourstack moeten halen op jouw adres en staat er bij Distributiepunt(en) MDF of SDF? (Ik verwacht MDF)

Met je DSL waardes is op het eerste gezicht niets mis, je actual rates liggen heel erg dichtbij je attainable rates.
De line attenuation van 31db komt omdat je lijnlengte lang is >2KM.
Hier is verder niets aan te veranderen, tenzij KPN NetwerkNL de straatkast waar jij nu op aan bent gesloten om gaat bouwen naar een actieve straatkast.
Als dat gaat gebeuren dan kan je dat ook op fourstack vinden, daar worden de upgrades getoond die binnen 2 maanden gaan plaatsvinden.
Ook kan je je inschrijven voor de niewsbrief van KPN NetwerkNL zodat je bij werkzaamheden in jouw buurt met een nieuwsbrief op de hoogte wordt gebracht,
Bedankt voor de snelle reactie. Bij fourstack krijg ik dit te zien:

Reputatie 6
Badge +9
Mogelijk goed nieuws dan:

Jouw straatkast is zo te zien zeer recent "actief" gemaakt.
Je hebt al VDSL, maar je lijn moet nog worden overgezet.
Als je je klantnummer e.d. invult in je forumprofiel dan kan een webcare medewerker checken wat er mogelijk is en acties uitzetten.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom, Thomas! Bedankt voor het alvast invullen van je profiel. Ik heb dan ook gelijk gekeken naar hoe het zit en wat er kan. En Dennis heeft helemaal gelijk. Er is vectoring beschikbaar. Ik kan je dan ook daar naar toe omzetten. Dit is gratis, en er hoeft ook niets aan je pakket te veranderen. Je moet alleen even omgeplugd worden in de straatkast, dus het kan een paar dagen duren voor het dan uitgevoerd. Geef hier aan als dit akkoord is, dan zet ik het in gang 🙂
Ik heb het klantnummer ingevuld. Als er verder nog iets is wat ik moet doen hoor ik het graag.
Welkom, Thomas! Bedankt voor het alvast invullen van je profiel. Ik heb dan ook gelijk gekeken naar hoe het zit en wat er kan. En Dennis heeft helemaal gelijk. Er is vectoring beschikbaar. Ik kan je dan ook daar naar toe omzetten. Dit is gratis, en er hoeft ook niets aan je pakket te veranderen. Je moet alleen even omgeplugd worden in de straatkast, dus het kan een paar dagen duren voor het dan uitgevoerd. Geef hier aan als dit akkoord is, dan zet ik het in gang :)

Ja doe dat maar! Ik laat wel iets weten als de snelheid veranderd.
Reputatie 7
Badge +30
Top, dan heb ik het bij dezen ingevoerd. Je krijgt een bevestiging per e-mail op het bij ons bekende contactmailadres. De datum van omzetting is 28 februari.

Verder, je hebt nu Digitenne. Na de omzetting heb je ook ruim genoeg snelheid voor interactieve tv als je zou willen. Dat wil met de huidige snelheid ook al wel, maar is niet ideaal. Dus mocht je daar eventueel in geïnteresseerd zijn, je kunt dit aanpassen via je MijnKPN. Heb je er vragen over, of wil je er hulp bij klop gerust weer bij me aan 🙂