Beantwoord

Lage internetsnelheid

• 10 juli 2018
  • 31 reacties
  • 592 keer bekeken

Hallo ik woon in een woonwijk (voorheen een bungalowpark) en mijn internetsnelheid (5mb) is zo erbarmelijk slecht dat het eigenlijk nog geen euro waard is,ik heb hierdoor maar 5 euro korting gekregen.ik snap ook niet waarom kpn hier niets aan doet,het was wel belooft, er ligt inmiddels ook al een pijp langs de weg waar kabels(glasvezel?) doorheen kunnen.kpn heeft hier ook het alleenrecht dus overstappen (wat ik absoluut had gedaan) naar een andere provider kan dus ook niet.graag zou ik willen weten wat ik hier aan kan doen ook qua abonnementskosten want elke euro is teveel voor deze belachelijke slechte service!!!!
Mvg peter kanters
icon

Beste antwoord door Paul_ 11 juli 2018, 11:36

Hoi @Peters.kanters, welkom op het forum. Van 5 Mbps wordt niemand blij volgens mij. Helaas staan er de komende maanden geen upgrades gepland zie ik en is Sneller Internet Buitengebied vooralsnog niet mogelijk. Ik hoop in de toekomst wel maar op dit moment kan ik niets doen om je snelheid te verhogen.

Er is inderdaad een regeling dat je korting krijgt van €5,- in bepaalde situaties bij een lage internetsnelheid. Ik kan die korting niet verhogen.
Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Even checken wat mogelijk is via deze site. Daar zie je ook direct of er een 4G Hybride oplossing mogelijk is en als dat niet zo is, zie je direct waarom niet.

Laat je even weten of het beschikbaar is, welke snelheid overal staat, en als het niet beschikbaar is waarom niet? Ik zie namelijk nog wel problemen met de huisnummers/aansluitingen omdat het vooorheen een bungalowpark was en dat daarom "geen bereik" getoont wordt.

Anders: T-Mobile 4G voor Thuis

Robin
6 mb staat er bij postcode ****** en huisnr ***

[i]Admin: privégegevens verborgen[/ii]
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Peters.kanters, welkom op het forum. Van 5 Mbps wordt niemand blij volgens mij. Helaas staan er de komende maanden geen upgrades gepland zie ik en is Sneller Internet Buitengebied vooralsnog niet mogelijk. Ik hoop in de toekomst wel maar op dit moment kan ik niets doen om je snelheid te verhogen.

Er is inderdaad een regeling dat je korting krijgt van €5,- in bepaalde situaties bij een lage internetsnelheid. Ik kan die korting niet verhogen.
Hoi Paul
Ja ik krijg dit verhaal elke keer te horen,maar ze schieten mensen naar de maan en ze kunnen vanaf mars een mier fotograferen maar n snellere internet kan niet,ik denk ook dat het komt door het alleen recht van de kpn,ik weet zeker als er meer providers hun diensten hier konden aanbieden dat kpn het dan wel voor elkaar krijgt.als ik de kpn een slechte dienst bewijs door b.v 1 maand niet te betalen staat er wel meteen een deurwaarder voor mijn deur.maar ja ik zal er mee moeten leren leven,maar het blijft een verschrikking en een slechte diens van de kpn.
Mvg peter kanters
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Paul
Ja ik krijg dit verhaal elke keer te horen,maar ze schieten mensen naar de maan en ze kunnen vanaf mars een mier fotograferen maar n snellere internet kan niet,ik denk ook dat het komt door het alleen recht van de kpn,ik weet zeker als er meer providers hun diensten hier konden aanbieden dat kpn het dan wel voor elkaar krijgt.als ik de kpn een slechte dienst bewijs door b.v 1 maand niet te betalen staat er wel meteen een deurwaarder voor mijn deur.maar ja ik zal er mee moeten leren leven,maar het blijft een verschrikking en een slechte diens van de kpn.
Mvg peter kanters

Als KPN kan leveren kunnen vele andere providers dat ook. het netwerk van KPN staat open voor alle providers. Je hebt er alleen niks aan want uiteindelijk gebruiken ze allemaal dezelfde kabel naar dezelfde centrale. Dus de snelheid wordt er niet beter van.

Welke plaats/wijk betreft dit? (zonder je adresgegevens te noemen)
Reputatie 7
Badge +24
Ik bedoel niet dat het technisch op geen enkele manier mogelijk is. Als KPN ervoor kiest om flinke investeringen te doen bij jou in de buurt dan zijn hogere snelheden zeker mogelijk. Ik geef alleen aan dat ik op dit moment geen mogelijkheid heb om jou meer internetsnelheid te geven. We hebben volgens mij geen alleenrecht daar maar is het de vraag of andere partijen de investering willen doen om daar diensten te leveren. Robin gaf trouwens nog wel een tip waar je wellicht wat aan hebt.

Dat je heel ontevreden bent over die 5Mbps kan ik maar al te goed begrijpen natuurlijk want daar is tegenwoordig bijna niet mee te werken.

*Edit: het gaat om Tienhoven bij de Maarsseveenscheplassen
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @Peters.kanters dus ga ik ervan uit dat er geen vragen meer zijn. Anders weet je ons te vinden!
Reputatie 5
Badge +9
dat is niet veel ik moest het doen met nog geen 2mbit kpn
kon nog geen youtube kijken dat was echt een ramp
toen (3 jaar terug) kwam er een pilot Rijssen-Holten glasvezel door drukriool
dit gaat via reggefiber en de gemeente uit
ik heb nu kpn glas 500/500
ik bedoel kun jij niet een (buurt actie) starten en het via regefiber proberen
je zegt voorheen vakantie park dan zijn er genoeg mensen die snel internet willen
regefiber is een algemeen netwerk waar ook kpn deel van neemt en heel veel andere providers
proberen kun je altijd
klagen bij kpn is echt zinloos
Ik heb al n aantal keren geklaagd over de erbarmelijke slechte internetsnelheid die de kpn mij levert, zelfs een abonnement van 5 euro zou nog teveel zijn,maarja hat blijft het alleenrecht van de kpn.nu is inmiddels mijn WiFi ook waardeloos geworden,ik woon in een chalet van 45m2 dus dikke betonnen muren heb ik niet en alles is op 1 verdieping.ik heb alles al geprobeerd maar niets helpt.ik vind de service van de kpn dus verschrikkelijk slecht en ik hoop dat er nu eindelijk iets aan gedaan Word!!!!!
Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Badge +24
Er is inderdaad nog helemaal niets veranderd aan de situatie in de afgelopen maanden @Peters.kanters. We hebben geen alleenrecht maar zoals Ward hierboven al aangeeft maakt dat geen verschil wat internetsnelheid betreft...
Reputatie 5
Badge +9
@Peters.kanters als je 5 mbits hebt zal je echt geen goede wifi hebben
je vaste aansluiting is gewoon triest laag maar wat jij zegt over dikke betonnen muren
dat is niet helemaal altijd het probleem in tegendeel vaak zijn de isolatie waar metaal folie in zit het grootste probleem
en dit kan in je chalet verwerkt zijn
maar in dit geval is de aansluiting zo laag en met het extra iets verlies op de wifi hou je dan eigenlijk niet veel meer over
al wat gedaan met mijn voorstel een buurt actie en het bij reggerfiber neer leggen (indien reggerfiber gebied) voor glasvezel
Er liggen wel al pijpen waar leidingen doorheen kunnen maar kpn doet hier niets mee,ze ontvangen liever dan dat ze uitgeven en wat WiFi betreft het kastje staat nog geen meter van mn bank en toch doet hij het erbarmelijk slecht terwijl hij het wel redelijk goed heeft gedaan.
Reputatie 5
Badge +9
als wifi wel goed werkte en nu niet misschien een probleem in de experiabox
welk heb je en al een reset geprobeerd (ben je wel jou instellingen kwijt)
welke pijpen liggen er misschien zijn ze al met glasvezel bezig
Ja al aantal x gereset zonder resultaat en kpn wil er gewoon niet aan,het is wel te spraken geweest,maar ze hebben het alleenrecht op t park(inmiddels woonwijk,vaste woonbestemming dus)En zodoende doen ze er weinig aan zo gaat dat in Nederland.ik ben geen ouwe zeikert hoor want ik woon prachtig hier,maar het is gewoon super irritant!
Reputatie 5
Badge +9
Al na gevraagd waar die buizen voor zijn
Heb je al gekeken naar 4g buitengebied zoals hierboven ook vermeld is
Bhuizen kunnen er gewoon voor gebruikt worden,4g buitengebied weet ik niet
Reputatie 5
Badge +9
Hier even kijken

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 7
Badge +8
Jouw adres is anders genoteerd bij KPN. Je kan beter alleen postcode en huisnummer invullen, dan klikken op zoek en vervolgens het drop-down lijstje ernaast openen. Dan krijg je alle adressen die op dat huisnr staan in de KPN database. Ik hoop dat je de jouwe dan herkent.
Dit is wat ik te zien krijg maar snap er niet veel van!!!!!

Zou t WiFi probleem niet aan mn Expedia box v 10 kunnen liggen.bij de snelheid van het internet heb ik mij al neergelegd al blijf ik t schandalig vinden dat ik voor ik voor deze erbarmelijke slechte service maar 5 euro korting krijg.
Reputatie 7
Badge +10
Ik moest even zoeken, gevonden, dit schreef ik er eerder over :
https://forum.kpn.com/internet-9/overstappen-onmogelijk-van-kpn-naar-andere-providers-458369#post663865
Reputatie 7
Badge +8
Ik moest even zoeken, gevonden, dit schreef ik er eerder over :
https://forum.kpn.com/internet-9/overstappen-onmogelijk-van-kpn-naar-andere-providers-458369#post663865

Ik zie de overeenkomst niet...
Hier is de snelheid het probleem. Niet het feit dat er een ISDN lijn loopt of zoiets.
Reputatie 7
Badge +8
Dit is wat ik te zien krijg maar snap er niet veel van!!!!!

Dit is helaas alleen maar slechts nieuws. Hier staat dus dat je maximale snelheid 3 Mbit is (volgens de berekeningen) en dat je ook geen 4G buitengebied oplossing kan bestellen omdat het mobiele netwerk ter plaatse niet voldoende capaciteit heeft om dat erbij te hebben. Wellicht dat dat laatste het komende jaar verbetert omdat dat aanbod uitgebreid gaat worden. Maar daar is op dit moment nog niks van bekend.
Reputatie 5
Badge +6
Kijk eens op https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/
Daar kun je zien hoever je adres van de dichtstbijzijnde wijkcentrale is aangesloten. Dat vertelt al meer over je snelheid e.d. Dan kunnen we ook weten of vertellen of je wijkcentrale al van een update is voorzien en wat deze eventueel voor je gaat opleveren.

Al weet ik niet of deze site op jouw adres werkt....bij mij in ieder geval wel

Reageer