Beantwoord

Lage internetsnelheid: is een extra FRITZ!WLAN Repeater de oplossing?

  • 24 June 2021
  • 12 reacties
  • 143 keer bekeken

Ik heb al sinds jaren tot volle tevredenheid op de overloop van de eerste verdieping een FRITZ!WLAN Repeater 310 . Ik heb zojuist in de woonkamer de internetsnelheid van mijn KPN internet gemeten en heb download 15,6 tot 20,6 Mbps en upload 16,8 Mbps. Heeft het zin een FRITZ!Repeater 2400 of 3000 of zelf s een FRITZ!BOX 7590 te kopen?

icon

Beste antwoord door wjb 24 June 2021, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Ik vind die snelheden wel heel erg laag.

Is dat via wifi gemeten?

Wat meet je vanaf een bekabeld aangesloten PC?

ja, via wifi gemeten. Laptop bekabeld download 87.2 en upload 19.2.

De maximale intersnelheidstest van KPN zegt: “Op jouw adres is Standaard Internet van KPN beschikbaar. De maximale snelheid is: 95 Mbit/s download- en 26 Mbit/s uploadsnelheid."

 

Reputatie 7

Dan is er heel wat winst te behalen door jouw apparatuur te moderniseren.

Heb je een Experia Box in gebruik en zo ja welke?

Installeer een de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte in jouw woonkamer. Hoeveel dBm geeft jouw FRITZ!WLAN Repeater 310 en hoeveel dBm geeft jouw Experia Box?

Experia Box v8 -55

FRITZ!WLAN Repeater dBM -64 tot-68

 

Reputatie 7

-55dBm laat te wensen over en daarbij komt dat de V8 alleen 802.11n wifi op 2,4GHz ondersteunt.

Wat is de afstand tussen de plek van de meting en de V8?

Hoeveel muren zitten er tussen V8 en mobiel apparaat?

Geen muren, afstand 5-6 m

Moet KPN mij niet een nieuwere Expediabox leveren?

Experia Box bedoel ik

Reputatie 7

KPN gaat jou waarschijnlijk geen nieuwe Experia Box leveren want zij zeggen waarschijnlijk dat hij het gewoon doet. Probleem is wel dat de V8 en die repeater geen "smart roaming" kennen. Was je boven met de repeater verbonden en loop je vervolgens naar beneden dan bestaat de kans dat je met de repeater verbonden blijft en dat je daarom een lagere snelheid hebt.

Kan je de repeater eens uit zetten en vervolgens in de woonkamer de snelheid meten?

Hoeveel Mbps meet je nu?

Inderdaad, KPN levert geen nieuwe Experia Box. Zojuist gevraagd.

Ik ga binnenkort de repeater uitzetten, maar kan het nu niet vanwege kinderen die online toetsen moeten maken.

Ik kom er op terug. Voor nu hartelijk dank voor alle hulp!

 

Reputatie 7

Doorloop ook eens de WiFi manager, misschien is de uitkomst wel dat de gratis twee Experia WiFi's toegezonden krijgt. Niet geschiten is altijd mis. :wink:

En anders zou je kunnen overwegen om twee "super"WiFi's aan te schaffen en de wifi van de V8 uit te zetten.

IPV de superwifi zou ik twee Fritz repeaters aanschaffen, de 2400 of 3000, de wifi op de V8 UIT en je hebt een veel betere dekking, prijs komt overeen en je hebt zelf de hand in de instellingen, bijvoorbeeld aparte wifi namen voor de 2.4 en 5ghz band.

Zou ze wel beide bekabeld aansluiten, mesh instellen en klaar, wil je nog beter, vervang de V8 voor een Fritz 7590, kun je het met 1 repeater af als ik het zo lees.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @telforter, zo te lezen ben je al heel goed op weg geholpen hier, fijn! Doorloop ook vooral onze WiFi manager, zoals wjb ook tipt. Dat helpt om jouw WiFi verbinding te optimaliseren, dus het kan in geen geval kwaad. Mogelijk kom je zelfs op gratis WiFi versterkers uit :)Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, en we lezen hier graag hoe het verder is gegaan.