Vraag

Lage internetsnelheid via WiFi

  • 13 May 2019
  • 5 reacties
  • 141 keer bekeken

Ik heb mijn internet snelheid verhoogd van 50 mbit/s naar 500 mbit/s, echter ontvang ik nog steeds 50 mbit/s.
ik heb de experia box gereset, wifi tuner uitgevoerd etc, niks helpt helaas.
via een lan kabel geprobeerd, met een kabel haal ik wel 500 mbit/s, dus het ligt aan de wifi.


graag zou ik hierbij geholpen worden

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @kpn wifi12! Welke Experia Box gebruik je? Er zijn verschillende WiFi technieken waarbij WiFi G (inmiddels vrij verouderd) blijft steken op 54Mbps. Het is mogelijk dat er apparaten verbinding maken op deze lage snelheid. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een bericht sturen als dat is gebeurd? Dan kijk ik wat we op afstand kunnen optimaliseren.
Hallo Joran, ik heb mijn gegevens aangevuld en een bericht verstuurd
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik zie niet direct een probleem op afstand. Meet je vlak naast de Experia Box ook een snelheid van 50Mbps? Heb je hier op alle draadloze apparaten last van?

Als het op alle apparaten misgaat lijkt het me goed de instellingen van de Experia Box te controleren. Dat doe je als volgt:
  • Ga naar http://192.168.2.254 (eerste keer geen wachtwoord nodig)
  • Ga naar WiFi
  • Controleer de instelling bij 2,4Ghz onder "WiFi global configuratie"
  • Deze moet op Mixed(802.11b+802.11g+802.11n) staan
Ik begrijp dat er morgen ook een monteur komt hiervoor, klopt dat? Als deze instelling al goed staat kunnen we dat ook afwachten.
Nee naast de experia box meet ik rond de 250 mbit/s. in de keuken, ongeveer 15 meter verder meten we 15 mbit/s. is het dan een mogelijkheid om een paar wifi versterkers aanteschaffen?
dan hoeft de monteur ook niet te komen idd.
De wifi instellingen staat goed.
Reputatie 7
Badge +28
Op 15 meter afstand kun je aardig wat verliezen, een beetje afhankelijk van hoeveel obstakels er tussen zitten en hoeveel netwerken van buren aanwezig zijn. Een WiFi versterker is mogelijk. Wij leveren de Experia WiFi. Nadeel bij de V10 is dat WiFi van de Experia Box wordt uitgeschakeld. Om effect te hebben heb je er daarom twee nodig. Je kunt ook zelf een accesspoint of extra router aanschaffen en die ergens halverwege zetten.

Als je liever geen kosten maakt valt er misschien wat te optimaliseren met de plaatsing van de Experia Box. Optimaal is een centrale plek en niet tegen een muur. Omdat je glasvezel hebt is het mogelijk een langere ethernetkabel te gebruiken tussen het glasvezelkastje en de Experia Box.

Reageer