Vraag

Lage intersnelheid op nieuw adres

  • 14 April 2021
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn ouders gaan over een paar maanden verhuizen naar een ruim 10 jaar nieuwere wijk dan dat ze nu wonen. Echter is de aansluiting daar bedroevend. Nu is mijn vraag of er mogelijkheden zijn om de snelheid naar een meer hedendaagse snelheid te krijgen. We leven tenslotte in 2021, abonnementskosten stijgen wel, maar wat je ervoor krijgt is bedroevend.


*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@JeroenCop  17 Mbit/s is inderdaad weinig voor koper. Is er geen aansluiting voor de kabel van bijv. Ziggo ? Dan zou ik dat eerder overwegen, of er moet op korte termijn glasvezel aangelegd worden ?

Reputatie 7
Badge +24

Hier is niets aan te doen. Eventueel internet sneller buitengebied. Dat is leuk voor surfen en email ophalen. Wil je wat meer, dan loop je ook al snel tegen allerlei beperkingen aan.

Zoals Hans al zegt: Ziggo?

Reputatie 7
Badge +24

Eigenlijk moet je als je op zoek bent naar een ander huis de mogelijkheden wat betreft internet checken bij de huizen waar je mogelijk interesse in hebt. Na de koop tot de ontdekking komen dat de snelheid prut is, dat is eigenlijk gewoon vreselijk zonde. Want 17 mbit ... dat is zelfs voor tv kijken al bijna te weinig. 2 tv ontvangers tegelijk aan hebben zal niet gaan. 

Als je een gezin hebt met opgroeiende kinderen, 3 tv ontvangers in huis en je gaat dan verhuizen naar een huis met een 17 mbit verbinding... dan stap je wel 10 jaar terug in de tijd. En misschien nog wel veel verder terug.

Reputatie 1

@Nick83 Het huis waar ze nu wonen is gebouwd in 1987. Daar halen ze door bonded 52mbit. Ze gaan nu naar een huis dat gebouwd is in 2001. Je zou dan toch verwachten dat je minimaal dezelfde snelheden haalt en niet terug in de tijd gaat. De gehele wijk, 3181 TP,  haalt trouwens maar 17mbit.

En ja, er is Ziggo, maar mijn ouders zitten niet voor niks altijd al bij KPN, inclusief mobiel. Het is wachten op glasvezel, maar daar is de informatieverstrekking ook niet echt geweldig omtrent aanlegplannen.

Ze wonen nog maar saampjes met 1 tv en verder beetje internetten, dus met technieken als internet sneller buitengebied moet er toch wel iets te regelen zijn om nog iets van snelheid te krijgen?

 

Badge +19

Sneller internet buitengebied is maar beperkt beschikbaar en dan met name in de buitengebieden waar voldoende capaciteit is op de zendmast. Waarschijnlijk ligt de wijk verder van de centrale en dan is er technisch gewoon niet meer mogelijk.Â