Vraag

Lage uitkomsten speedtest

  • 6 April 2021
  • 8 reacties
  • 123 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een abonnement van 200 MB. Toch als ik de speedtest nu doe (bekabeld) komt deze met een download snelheid van 100 MB. Waar zijn de andere 100?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Nou, laag…

Klinkt als “ingestorte snelheid” of uitval van één lijn (bij bonded DSL). Maar je geeft wel weinig info.

Heb je een koper (DSL) of glas (FttH) verbinding.
Heb je wel eerder die 200 Mb/s gemeten. (MB is een hoeveelheid; Mb/s een snelheid)
Indien koper/DSL: wat is de lijnsnelheid (zie fourstack)

Reputatie 1
Badge

Ik heb koperverbinding. Heb niet eerder gemeten maar ik betaal voor 200mb. Juist verhoogd vanwege thuis werken. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb koperverbinding. Heb niet eerder gemeten maar ik betaal voor 200mb. Juist verhoogd vanwege thuis werken. 

En wat zegt fourstack? 

Reputatie 1
Badge

JA

 

Reputatie 1
Badge

Ja dus zie maar tot 112 MB, waarom bieden ze me 200 MB aan dan???

 

Zit er een Y-kabel van je modem naar de aansluiting?

Mogelijk omdat er op single-line nog boven 100 Mb/s geleverd kan worden is je aanvraag geaccepteerd, zonder dat er automatisch een aanpassing naar bonded is ingezet. Hiervoor moet een monteur komen en dat werd tot voor zéér kort niet gedaan (door covid-19). Dus op zich kan het dus kloppen dat je betaalt voor TOT 200 en dus wel die 112 van line 1 krijgt.

Er zal, wsl door een kpn moderator hier, hopelijk alsnog een omzetting naar bonded DSL ingezet moeten worden. Daar hoort het V10 modem bij. De overige zijn niet geschikt voor bonded.

Vul je vast je profiel in zodat een moderator je gegevens direct kan inzien als deze hier aan toe is?

Overigens neem ik aan dat je met die 200 meerdere werkplekken wilt voorzien. Want voor één lijkt het me overkill.

Reputatie 1
Badge

Ja is voor 3 werkplekken.

Wacht af.

Reputatie 7
Badge +17

@Harrie66 excuus dat de reactie eventjes op zich heeft laten wachten. Wel heb ik gelijk nieuws. Vorig jaar oktober heb je het pakket omgezet naar 200Mbit maar daarbij is de verbinding niet omgezet. We zullen alsnog Pairbonding moeten installeren. Hiervoor komt op 30 april een monteur. Alle bevestigingen komen je kant op via de mail en SMS. Ook is dit een fout van onze kant dus het gedeelte dat je extra betaald hebt voor de snelheid die je niet gekregen hebt ga ik voor je vergoeden zodra de verbinding op 200Mbit zit. Als je tussendoor nog vragen hebt kan je die uiteraard gewoon hier stellen.