Beantwoord

Lage upload snelheid

  • 7 January 2020
  • 7 reacties
  • 1021 keer bekeken

Het abonnement dat ik heb biedt 120Mbit upload en 120Mbit download snelheid. Die download snelheid wordt wel gehaald, maar upload snelheid komt nooit boven 35-40Mbit op een dag. Niet alleen via wifi, ook met de kabel direct in de router hou ik de lage upload snelheid.

Waar kan dit aan liggen en wat is er aan te doen?

 

PS: Via de servicetool “traag internet” kom ik niet verder, want die blijft de melding geven “Door een technische storing kunnen wij u helaas nu niet verder helpen, probeer het op een later tijdstip nogmaals.”

icon

Beste antwoord door Nick83 8 January 2020, 10:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Na mijn weten levert KPN geen 120/120 verbindingen, glasvezel is na mijn weten 100/100, 200/200 of 500/500, 100/10 of 50/5.

Ik weet wel dat er koper verbindingen zijn die 120/33 kunnen halen (met lichte inacuratie van speedtest zou dat de 35-40 mb/s kunnen verklaren), namelijk vectored VDSL.

Heeft u een glasvezel of een koperverbinding?

Dat is merkwaardig inderdaad. We hebben glasvezel. Oorspronkelijk is het een 100/100 abonnement maar ik herinner me een mail van KPN dat de snelheid omhoog zou gaan. De download snelheid die ik meet is ook iedere dag 120Mbits. 

Reputatie 7
Badge +24

Welk abonnement heeft u? Welke naam (van abonnement) staat er op uw factuur?

Nergens in mijn profiel of op de factuur kan ik details vinden, slechts: Internet en TV. 
 

ik heb wel een e-mail terug gevonden waarin gesproken wordt over een 100/10 Mbits abonnement. Dat zou wel wat verklaren. (En dan mag ik niet klagen 😉)

Deze vorm wordt nu niet meer aangeboden, dus wellicht een oud pakket. 

Reputatie 7
Badge +24

Nergens in mijn profiel of op de factuur kan ik details vinden, slechts: Internet en TV. 

Voor € 62,50. Dat is idd 100/10 mb internet. En het heet nu anders, maar 100/10 word nog steeds aangeboden.

 

 

Nergens in mijn profiel of op de factuur kan ik details vinden, slechts: Internet en TV. 
 

ik heb wel een e-mail terug gevonden waarin gesproken wordt over een 100/10 Mbits abonnement. Dat zou wel wat verklaren. (En dan mag ik niet klagen 😉)

Deze vorm wordt nu niet meer aangeboden, dus wellicht een oud pakket. 

Wel opmerkelijk, ben je misschien ooit overgegaan op ‘glasvezel’, maar reikt die glasvezel niet tot in huis? (dus FTTC i.p.v. FTTH)

Wat voor draden zitten er aan de ExperiaBox?

En welke versie van de ExperiaBox heb je?

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat het inmiddels duidelijk is geworden waarom de upload lager is dan je dacht @BBerg1979. Wel is het nog een stuk hoger dan de 10 waarvoor je betaalt. Dus dat is mooi. 

Mocht er nog iets zijn, dan zien we graag weer een topic verschijnen.