Vraag

Lage upload waarden

• 17 juni 2016
  • 7 reacties
  • 248 keer bekeken

Badge
Hi all,

iemand enig idee hoe het kan dat de attainable waarden van mijn upload erg veel verschilt van de actual waarden? Zie prt-screen vanuit het modem hieronder. Dank voor jullie hulp!

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Waarschijnlijk omdat het profiel je op max. 100/30 mbit zet en dus ondanks dat er meer beschikbaar is je rondom 30 mbit upload word afgeknepen.

Je bonding totaal is 129,8 / 27,5 mbit, je abbo waarschijnlijk 100 / 10 mbit. De upload is vaak 30 mbit in bonding gevallen waar 100 mbit beschikbaar is.

Badge
 Dat dacht ik eerst ook. Echter het afknijpen is op Dslam niveau. De 132mbit down (actual) wordt afgeknepen tot 100mbit. Je zou dus verwachten dat de upload waarden in het modem ook hoger zouden moeten zijn en dat dan afgeknepen wordt tot 30mbit.

Reputatie 7
Badge +30
Normaal wordt de upload niet geknepen op Vectoring verbindingen. Ik denk dat dit instabiliteit van de lijn is. Het gekke is ook dat beide lijnen niet gelijk zijn.
Reputatie 6
Badge +9
RobinFlikkema schreef op 17 jun '16 om 10:26u
Normaal wordt de upload niet geknepen op Vectoring verbindingen. Ik denk dat dit instabiliteit van de lijn is. Het gekke is ook dat beide lijnen niet gelijk zijn. 
Vectored VDSL en Bonded VDSL werkt dat hetzelfde naar aanleiding van profiles, DSLAM en "afknijpen"? 

Reputatie 7
Badge +30
Vectoring en Bonding (en Bonded Vectoring) gebruiken geen DLM dit werkt met een andere techniek waarvan ik de naam even ben vergeten. Wel wordt de verbinding omlaaggeschroefd als de lijn slecht is, alleen dit keer zonder het verbreken van de IP verbinding (itt dlm)

Maar, zodra jij een 100/10 pakket afneemt met Bonded Vectoring kan je gewoon 100/60 halen (in dit geval iets minder ivm met afstand) hierom denk ik dat dit een gevolg is van een instabiele lijn o.i.d. al helemaal omdat beide lijnen best veel van elkaar verschillen

Robin
Badge
RobinFlikkema schreef op 17 jun '16 om 10:26u
Ha Robin, het verschil in snelheid heeft te maken met het lengte verschil tussen beide lijnen. Mijn aansluiting ligt in een ring. Het eerste aderpaar gaat linksom naar de kast, het tweede aderpaar rechtsom. Er zit ong. 300m lengte verschil tussen.

Overigens denk ik ook dat het verschil tussen atainable en actual aan de (in)stabiliteit van de lijn ligt. Wat ik raar vind is dat het verschil zich niet voordoet bij de download waarden. Je zou zeggen, dezelfde (in)stabiliteit want zelfde lijn.

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Rens, welkom op het forum! Er wordt inderdaad niet geknepen op de upload, dus het is raar dat de actual zoveel lager is dan de attainable. Ik weet niet of ik hier wat aan kan doen, maar ik wil wel graag voor je kijken. Ik stuur je een privébericht . Reageer daarop dan meet ik de boel door.

Reageer