Beantwoord

Lagere downloadsnelheid leverbaar dan 2 maanden terug

  • 20 May 2020
  • 13 reacties
  • 111 keer bekeken

Hey,

Toen ik 2 maanden geleden wou overstappen naar kpn was er volgens kpn 103mb down 24mb up beschikbaar op mijn adres.

Toen ik zonet keek om over te stappen kreeg ik echter de melding dat er nog maar 81mb down leverbaar was op mijn adres.. Wat is er met de overige 20mb gebeurd?

Ook zijn er maar 2 pakketten waaruit ik kan kiezen waarvan de hoogste 100mb down 10mb up is,

Maar wat zou ik dan moeten doen als ik die extra 10mb up snelheid erbij wil hebben (dus 100mb down 20mb up)?

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Nick83 20 May 2020, 17:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

bump

Reputatie 7
Badge +24

Upload word volgens mij niet geknepen. Dus u krijgt gewoon de maximaal haalbare upload. Als het goed is.

Thnx, is al 1 probleem minder :p.

Hallo @B100NL  en @Nick83 , als ik bij mezelf kijk wat er aan snelheid mogelijk is, is de snelheid via pairbonding niet meer te bestellen.

Volgens mij omdat dan een monteur aangestuurd moet worden die ze wegens corona niet onnodig bij mensen over de vloer willen hebben.

Ik kan 50, 100 of 200 hebben, technisch gesproken, maar de optie voor 200 is dus (tijdelijk) vervallen.

 

Pakketten blijven hetzelfde alleen is er 20mb minder leverbaar dan een paar maanden terug..

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @B100NL, 

De snelheid is dus omlaag gegaan. Mag ik kijken welke snelheid er op jouw adres mogelijk is? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt.

Qua upload. Wij leveren de pakketten 50/5, 100/10 of 200/20 op koper. Al ligt de upload vaak wel iets hoger. 

Hoi @B100NL, 

De snelheid is dus omlaag gegaan. Mag ik kijken welke snelheid er op jouw adres mogelijk is? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt.

Qua upload. Wij leveren de pakketten 50/5, 100/10 of 200/20 op koper. Al ligt de upload vaak wel iets hoger. 

 

Wat er leverbaar zou zijn staat in OP, maar heb het aangepast :).

Oke, dus als ik meer upload snelheid wil zal ik een 200/20 pakket moeten nemen ondanks er maar 80/20 geleverd kan worden?

 

Bedankt.

bump

Reputatie 7
Badge +20

Je gaf aan 103, als ik nu kijk is het 79 Mbit/s via VVDSL, met een maximum upload van 22 Mbit/s. Wil je meer upload, dan kom je bij het hoogste pakket aan, maar voor dat beetje opload denk ik wel aan de prijs. En zoals gezegd ligt de upload vaak wel iets hoger. Meer kan ik er niet van maken.

Ja dat is het inderdaad dat is ook de rede voor het openen van dit topic…

2 maanden terug gaf de postcode check aan dat er 103mb down geleverd kon worden.

Nu op dit moment is dit volgens de postcodecheck 83mb en volgens jou 79mb.

Dus vraag ik mij af hoe het kan dat er nu ±- 20MB minder geleverd kan worden.

 

 

Hoe kan ik kiezen dat ik een fritzbox bij mijn abbonement krijg i.p.v een xperiabox?

Heb maar gewoon besteld aangezien ik na 8 dagen nogsteeds geen antwoord heb

Reputatie 7
Badge +24

Hoe kan ik kiezen dat ik een fritzbox bij mijn abbonement krijg i.p.v een xperiabox?

Heb maar gewoon besteld aangezien ik na 8 dagen nogsteeds geen antwoord heb

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Reputatie 7
Badge +20

Dat de lijn nu minder aankan kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan de lijn veel fouten meten. Deze past zich dan aan naar een lijn die minder fouten meet, wat snelheidsverlies kan een gevolg daarvan zijn. 

 

Met de FRITZ!Box is het ook gelukt? Dit kan via Mijn KPN. Daar kun je het als extra toevoegen.