Beantwoord

lagg bij pc gaming

• 16 mei 2018
  • 3 reacties
  • 241 keer bekeken

sinds een paar weken is het zo dat ik nagenoeg geen games meer kan spelen op mijn laptop omdat de lagg gewoon te erg is. (games als team fortress 2, farcry 5, cod enz.)
ik heb een asus laptop met:
- een intel i7 04510U quadcore
- een RAM van 8gb
- 2 graphic cards: - Intel hd graphics Family
- NVIDIA GeForce 840M
ik heb op internet op verschillende websites een speedtest gedaan en daar kwam overal ongeveer hetzelfde uit:
- een ping van 7ms
- een jitter (?) van 3 ms
- een downloadsnelheid van 28.1 MBps
- een uploadsnelheid van 15.3 MBps.
we hebben een glasvezel abonnement bij KPN en zouden een download snelheid van 100 MBps moeten hebben (volgens het abonnement).

heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals het geheugen van de pc zo leeg mogelijk maken (onnodige programma's verwijderen), een opschoonprogramma gebruikt (cc cleaner), via het taakbeheer dingen uitgeschakeld die veel schijfruimte en processoractiviteit in beslag namen, maar ook dingen geprobeerd zoals het modem opnieuw opstarten, en gekeken of er toevallig storingen waren van KPN, maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat die storing zo vaak/lang is.

heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
(heel erg bedankt voor antwoord alvast)😄
icon

Beste antwoord door Bart_ 18 mei 2018, 13:39

Hallo! Welkom hier op het Forum. Hoe is de situatie nu? Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar je ervaringen bij een bekabelde verbinding. Voor wat betreft je Wi-Fi: zou je deze stappen eens willen doorlopen? Vaak helpt dat al veel!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar, sluit em eens bedraad aan en test dan zowel de speedtests als het gamen eens
Reputatie 7
Badge +20
Hallo! Welkom hier op het Forum. Hoe is de situatie nu? Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar je ervaringen bij een bekabelde verbinding. Voor wat betreft je Wi-Fi: zou je deze stappen eens willen doorlopen? Vaak helpt dat al veel!
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen. Ik zie dat ik geen antwoord meer van je heb gekregen. Mag ik er vanuit gaan dat de reset heeft geholpen? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, dan lees ik het graag.

Reageer